Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 253734 keer)

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #550 Gepost op: 2012/09/01, 10:03:18 »
@Lowlands

Nog wel ja, maar Windows 8 is snel hoor! Ik vind IE10 wel een grote vooruitgang t.o.v oudere Internet Explorers!
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #551 Gepost op: 2012/09/01, 10:45:33 »
Thomas de Graaff,
Wat is het succes van Farcebook? Iedereen krijgt van zijn provider webspace en kan bijgevolg zijn eigen leuke webstek aanmaken? Misschien willen de mensen herkenbare dingen en geen superieure aanpasbaarheid? Sommige machines worden aangedreven Windows, maar als men door het bureaubladje heen kijkt, zit er niks in van Windows stuf in. Alles is er uitgesloopt, enkel  de hoognodige herkenbaarheden zijn gebleven. Vreemd toch?

En daarom rijden we ook allemaal in dezelfde auto. :)

Onzin natuurlijk, mensen zijn niet allemaal hetzelfde, en willen ook niet allemaal hetzelfde. Maar als je de markt voor desktop besturingssystemen bekijkt is het net of we in een communistische tijd worden teruggeworpen.

« Reactie #552 Gepost op: 2012/09/01, 11:01:57 »
Als er genoeg geld tegenaangegooid wordt om de nodige programmeurs aan het werk te zetten is er wellicht heel wat mogelijk.
Als geld niet zo'n rol speelt is Windows met MS Office suite ook een optie (en wie-weet zelfs goedkoper?).

Jahoor, er is zeker software die niet onder Ubuntu werkt, en waar geen vervanger voor is in Ubuntu. Dan is het slim om Windows te gebruiken.

Google staat werknemers in bepaalde gevallen en na toestemming van hogerhand bijvoorbeeld toe om Windows te gebruiken, ook al vormen werknemers die Windows gebruiken een veiligheidsrisico voor Google. Voor sommige taken is nu eenmaal Windows een vereiste omdat de software niet voor Ubuntu beschikbaar is.

Zie:
http://webwereld.nl/analyse/111624/google-zweert-intern-bij-ubuntu-op-de-desktop.html

« Reactie #553 Gepost op: 2012/09/01, 11:27:37 »
Precies. En niet alleen Google, ook andere bedrijven gebruiken veelvuldig Ubuntu. Bijv. de PALM-afdeling van HP gebruikt uitsluitend Ubuntu en geeft ook build-instructies voor webOS alleen op voor Ubuntu omdat dat is wat ze hebben en gebruiken.

« Reactie #554 Gepost op: 2012/09/01, 19:11:39 »
@Lowlands

Nog wel ja, maar Windows 8 is snel hoor! Ik vind IE10 wel een grote vooruitgang t.o.v oudere Internet Explorers!
Als je hem net hebt geinstalleerd wel ja,maar hoe zit het na een halfjaar?? :evil:
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #555 Gepost op: 2012/09/01, 20:02:55 »
Tja,dan scherm je kennelijk niet met de voordelen van Linux,zo als weinig tot geen last van virussen.Dat het gratis is en er al tig proggies in geinstalleerd staan die ze anders zouden moeten kopen en er tig andere gratis te krijgen zijn.Net wat je zegt,de meeste mensen gebruiken hun pc toch alleen maar om te mailen en te surfen en om een paar extra proggies te gebruiken die ze allemaal ook in Linux kunnen doen.Bovendien is Linux nog altijd sneller dan welke Windows ook!
Pas als je speciale dingen wilt gaan doen kan je in Linux problemen krijgen..

Linux sneller?
Uhm ik merk op mijn i7 totaal geen verschil en als ik Ubuntu en Windows 8 beide in VB naast elkaar laat draaien krijg ik niet het gevoel dat Ubuntu sneller is.
Ik heb het beide getest tegen elkaar en daaruit komt dat het opstarten voor Windows is.
Ok dat is mooi maar voor mij niet zo van belang waar anderen het juist gebruiken om te laten zien hoe snel hun systeem is.
Het openen van een programma en dan ga ik bij beide systemen uit van waar ze standaard mee komen en dan is het ene programma wat sneller dan het andere maar dat hangt weer af van welke programma en is het eigenlijk lastig te vergelijken. Windows won wel vaker maar dat komt mede doordat je de programma's niet echt met elkaar kunt vergelijken. Dus op beide Chrome geprobeerd en er zit eigenlijk geen verschil in.
Reactie op de Windows toets. Ik had op mijn laptop waar ik wel eens Ubuntu geprobeerd heb van begin af aan last van een trage reactie van Ubuntu op de Windows toets. Je drukt er op en met een vertraging opent het en kun je iets zoeken. Dit is wel beter geworden maar in VB met lagere spec's kwam niet ten goede van Ubuntu. Bij Windows 8 was er geen vertraging en reageerde het gelijk.
Afsluiten won Windows 8 ook.
Tja uitgaande dat op Youtube het opstarten word gezien hoe snel een systeem is wint Windows 8 maar realistisch gezien is er eigenlijk alleen het verschil in het menu tevoorschijn toveren en is het verder gelijk en hangt het van de software af wat je gebruikt binnen je systeem en als dat gelijk is, is het gelijk.

Het verschil is met Win XP op een wat ouder systeem klein en het meeste win je met opstarten en als dat gedaan is win je alleen nog maar snelheid met de keus welke programma's je gebruikt.
Tevens zijn de mensen niet beter gewend dat ze moeten wachten en zullen ze pas merken dat hun systeem traag is als ze achter een snellere pc hebben gezeten.
Maar de snelheid winst is voor de meeste geen rede om over te stappen.

En ja ook na een half jaar is bij mij Windows 7 nog zo snel als na een verse installatie.
Vanmiddag even gemeten en Windows 7 start op mij  SSD nog altijd vrijwel even snel op als Voyager 12.04 en dan is het werk klaar.
Ja Windows XP word snel trager maar bij Windows 7 valt dat reuze mee. Nou werk ik met een SSD en start alles vanaf de SSD gelijk op en is het niet te zeggen wat sneller is.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #556 Gepost op: 2012/09/01, 20:07:31 »
win 7 op een ssd en XP op een ouder systeem.
Ja dan vergelijk je ze aardig inderdaad.
Grappig dat XP dat niet eens helemaal afgebrand wordt.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #557 Gepost op: 2012/09/01, 21:08:09 »

bij een ssd maakt het ook niet uit dat je schijf voor 90% gefragmenteerd is omdat de toegangstijd voor elke sector evenveel is aangezien je geen bewegende onderdelen hebt. een gewone harde schijf heeft een lees/schrijfkop en als die van de binnenste ring naar de buitenste moet dan zut daar al gauw een halve seconde tussen laat staan als dat 50x achter elkaar gebeurt omdat je bestanden allemaal gefragmenteerd staan. installeer windows 7 op een gewone harde schijf en je zult zien dat t net zo verschrikkelijk is als xp!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #558 Gepost op: 2012/09/01, 21:13:58 »
Waar gaat dit nu allemaal over?
XP was het beste wat ze ooit hadden en vooral konden hebben als die sp3 niet geheel leeggesloopt was.
Maar vergelijken op een oud systeem met win7 op een modern systeem? Ja zo lust ik er ook nog wel wat.
Dan kun je ieder OS wel afbranden als je het op een pentium 3 zet.

« Reactie #559 Gepost op: 2012/09/01, 21:20:49 »
Bodhi Linux op mijn Bodhi-laptop met specs uit de oertijd draait sneller dan Windows 7 op een Pentium 4, ja zo kan ik het vergelijken ja :D

« Reactie #560 Gepost op: 2012/09/01, 23:04:17 »
Als ik bij mij op de windows toets(waar start op staat!)druk  krijg ik ogenblikkelijk het Dashvenster!
En ok,ik heb een dualboot met XP.en daar erger ik me groen en geel aan de tijd het duurt voor dat alleen al het aanmeldvenster komt en daarna moet ik nog een tijd wachten voor dat het bureaublad er staat en dan moet ik weer wachten voor dat ik verder kan,want ergens op reageren doet hij dan nog niet zo vlug...
Ik zit echt een minuut of 5 te wachten voor dat ik iets kan doen.En dan heb ik natuurlijk alleen de tijd berekent van af ik in Grub windows kies..
En dit is dan een vrijwel schone installatie,want moest voor dat ik Ubuntu installeerde eerst windows op nieuw installeren en dat is nu zo'n twee jaar geleden,en heb weinig gedaan verder in windows..
« Laatst bewerkt op: 2012/09/01, 23:06:54 door Lowlands »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #561 Gepost op: 2012/09/02, 00:02:21 »

bij een ssd maakt het ook niet uit dat je schijf voor 90% gefragmenteerd is omdat de toegangstijd voor elke sector evenveel is aangezien je geen bewegende onderdelen hebt. een gewone harde schijf heeft een lees/schrijfkop en als die van de binnenste ring naar de buitenste moet dan zut daar al gauw een halve seconde tussen laat staan als dat 50x achter elkaar gebeurt omdat je bestanden allemaal gefragmenteerd staan. installeer windows 7 op een gewone harde schijf en je zult zien dat t net zo verschrikkelijk is als xp!

Windows 7 heb ik ook op een HDD draaien en die is al meer dan een jaar niet meer vervangen en draait nog altijd snel.
Start nog altijd in 50 seconden op van het moment dat ik de startknop indruk tot het werkbaar is.
Windows 7 word in de loop wel iets trager maar veel minder dan XP.

Waar gaat dit nu allemaal over?
XP was het beste wat ze ooit hadden en vooral konden hebben als die sp3 niet geheel leeggesloopt was.
Maar vergelijken op een oud systeem met win7 op een modern systeem? Ja zo lust ik er ook nog wel wat.
Dan kun je ieder OS wel afbranden als je het op een pentium 3 zet.

XP het beste wat ze ooit hadden, van de voorgaande systemen en Vista ja, beter dan Windows 7 nee.
SP 2 maakte het systeem beter maar niet tot een zeer goed systeem. Windows 2000 was zelfs beter.
Ik maak geen vergelijking van een oud systeem met een nieuw systeem met Windows 7.
Ik zeg alleen dat als ze een sneller systeem willen dat ze dan beter af zijn met een sneller systeem dan de software te vervangen.

Citaat
Het verschil is met Win XP op een wat ouder systeem klein en het meeste win je met opstarten en als dat gedaan is win je alleen nog maar snelheid met de keus welke programma's je gebruikt.
Tevens zijn de mensen niet beter gewend dat ze moeten wachten en zullen ze pas merken dat hun systeem traag is als ze achter een snellere pc hebben gezeten.
Maar de snelheid winst is voor de meeste geen rede om over te stappen.
Daar heb ik het niet over een vergelijking met Win 7 op een sneller systeem maar puur over het feit dat het vrijwel niets uit maakt of je nou XP of Linux draait op een ouder systeem.
Ja het opstarten maar verder ook niet.

Dit
Citaat
En ja ook na een half jaar is bij mij Windows 7 nog zo snel als na een verse installatie.
Vanmiddag even gemeten en Windows 7 start op mij  SSD nog altijd vrijwel even snel op als Voyager 12.04 en dan is het werk klaar.
Ja Windows XP word snel trager maar bij Windows 7 valt dat reuze mee. Nou werk ik met een SSD en start alles vanaf de SSD gelijk op en is het niet te zeggen wat sneller is.
Was meer ene reactie op dit.
@Lowlands

Als je hem net hebt geinstalleerd wel ja,maar hoe zit het na een halfjaar?? :evil:

En niekn dat is niet alleen op een SSD maar ook op een HDD. Ja Windows 7 word in de loop van tijd ook wat trager maar lang niet zoveel als dat bij XP het geval is.

Windows 8 draait nu naast dat ik het in VB draai, ook op mijn laptop op een andere HDD en daar draait het nog zo snel als pal na de installatie en er zijn al wat updates voorbij gekomen.
Het blijft gewoon snel opstarten en alles blijft goed reageren.

@Dave, Dat XP niet afgebrand word snap ik ook niet want mij zul je het niet zien gebruiken en als ik een pc voor mijn neus krijg die in orde gemaakt moet worden dan vraag ik waar ze het voor gebruiken.
Als ik dan weet dat alles wat ze doen ook in Linux werkt, dan raad ik ze Linux aan en laat ik het ze zien zodat ze weten wat het is.

Als ik bij mij op de windows toets(waar start op staat!)druk  krijg ik ogenblikkelijk het Dashvenster!
En ok,ik heb een dualboot met XP.en daar erger ik me groen en geel aan de tijd het duurt voor dat alleen al het aanmeldvenster komt en daarna moet ik nog een tijd wachten voor dat het bureaublad er staat en dan moet ik weer wachten voor dat ik verder kan,want ergens op reageren doet hij dan nog niet zo vlug...
Ik zit echt een minuut of 5 te wachten voor dat ik iets kan doen.En dan heb ik natuurlijk alleen de tijd berekent van af ik in Grub windows kies..
En dit is dan een vrijwel schone installatie,want moest voor dat ik Ubuntu installeerde eerst windows op nieuw installeren en dat is nu zo'n twee jaar geleden,en heb weinig gedaan verder in windows..

Kijk hier eens naar.
http://www.jupiterbroadcasting.com/23311/making-unity-usable-las-s23e03/
Citaat
Use a faster launcher, Chris likes Do
Op mijn SSD geen probleem maar wel met een HDD ook op mijn i7.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/02, 01:17:07 door emiel1976 »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #562 Gepost op: 2012/09/02, 01:24:12 »
Voor ik het commentaar krijg op de trage reactie van de dash, dit heb ik al vanaf het moment dat ik Unity heb geprobeerd.
Het is wel minder geworden maar het is er nog en vooral merkbaar in VB en op mijn i3. Op mijn i7 met HDD wat minder maar met SSD is het weg.
Maarja wat start niet gelijk op met een SSD. =D
Toen ik de show zag merkte ik dat ik niet de enige was die het traag vond reageren.

« Reactie #563 Gepost op: 2012/09/02, 09:48:02 »
En daarom rijden we ook allemaal in dezelfde auto. :)
Inderdaad?! Het koetswerk en de bijhorende aankleding gaan we vergelijken met de keuzemogelijkheden van een bureaublad achtergrond of de keuze tot paginaindeling van Farcebook. Verder voldoen alle auto's aan de mainstreamprincipes? Of heeft u een auto die gedragen wordt door tien wielen, waarbij de linker- en rechtervoet gebruikt worden om de richtingsaanwijzers te bedienen, waar u remt door de stuurknuppel (Een stuurwiel is zo Windows eenheidsworst?) naar zich toe te trekken en gas geeft door diezelfde stuurknuppel van zich weg te duwen, met een versnellingspook die in het dak ingewerkt zit en een houten barkruk die dienst doet als autozetel? Als ik me niet vergis, is zelfs Mazda gestopt met de minder mainstreame wankelmotor ...
Als u reeds kan rijden met een Fiat Uno, dan kan u waarschijnlijk ook een Bugati Veyron in beweging brengen als u het gaspedaal iets zachter bediend? Auto's zijn zo mainstream dat u net als een echte Windows gebruiker niet eens beseft met welke Windows u nu precies op weg bent als u, dank zij financiële mogelijkheden, keuze zat heeft?

Wel is het niet aangeraden om op één of andere manier een Fiat Uno tot meer dan 400 km / uur te dwingen. Een Fiat Uno heeft meer beperkingen op dit gebied dan een Bugatti Veyron. Maar een Bugatti Veyron gaat men dan ook niet offroad gaan gebruiken zoals een duurdere 4 X 4? U gaat de heer Martin Eastman toch ook niet dwingen om muziek te produceren met zijn computers? Ook auto's hebben dus duidelijk verschillen in mogelijkheden net zoals de sofftwarekeuze op een computer.  Mijn concept, met de houten barkruk als autozetel, zie ik helaas nog niet direct aanslaan bij het grote publiek?

« Reactie #564 Gepost op: 2012/09/02, 10:46:13 »
Maar zo'n auto zou dan een stuk onhandiger in elkaarbzitten dan Ubuntu nu zit... Appels met peren dus.
Mazda is overigens nog niet gestopt met de wankelmotor en Subaru maakt ook nog steeds de boxermotor.

Daarbij is een Bugatti Veyron zelfs niet iets wat de mainstream heeft.

« Reactie #565 Gepost op: 2012/09/02, 12:44:15 »
Pattatezakske, laat mij er ven buiten he, ik heb al genoeg onzin staan lullen. ;) Microsoft heeft in feite maar 1 smaak; Windows. Met Ubuntu ben ik nu met OS nr. zoveel bezig.  Maar ik moet eerlijk bekennen, ik heb deze week weer veel met Windos moeten werken. 

Om uw  vergelijking een extra dimensie te geven; ik bouw nog steeds af en toe wat van die One Trick Ponies. Moet je voorstellen dat ik dat met Windows 8 zou moeten doen; dat is zo iets als met een camion een pakske boter afleveren. Da's van de zotte.  Nu gebruik  ik iets als Bhodi, Puppy of Lubuntu, afhankelijk van wat ik wil.  Dus uw  Fiat Pinda i.p.v. die Veyron Windows.

Dat is een beetje het probleem van Microsoft. Ze willen elke keer een Bugatti bouwen terwijl een hoop mensen aan een Opeltje of een Volksfietsje voldoende hebben.

« Reactie #566 Gepost op: 2012/09/02, 12:59:18 »
Precies. Windows=Bugatti, veel mogelijkheden maar wel duur. Mac OSX=Mazda, veel kwaliteit voor een klein prijsje en gewoon doorbouwen op beproefde code (in Mazda's geval dus beproefde structuren). Ubuntu=Kia, veel kwaliteit voor bijna niks, beetje experimenteel, maar wel veel garantie.

« Reactie #567 Gepost op: 2012/09/02, 13:17:08 »
Emiel,ik begrijp jouw link niet op mijn reaktie.Ik heb geen problemen met Unity.Ik klaagde over windows!

Offline jolo

• Lid
« Reactie #568 Gepost op: 2012/09/02, 16:25:46 »
Inmiddels is er wel weer een lichte stijging, van Linux gebruikers http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=9&qpaf=&qpcustom=Linux&qpcustomb=0 (Mogelijk mede door die eerste puntuitgave van Ubuntu 12.04.1) Dus we kunnen nog hopen op een beter resultaat. Zolang de potentiële Linux gebruikers niet steeds weer opnieuw Windows-only hardware blijven aanschaffen. Of te oude hardware voor Linux willen gebruiken. En niet te veel van die dure Windows applicaties willen draaien.   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

« Reactie #569 Gepost op: 2012/09/02, 17:50:23 »
Inmiddels is er wel weer een lichte stijging, van Linux gebruikers http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=9&qpaf=&qpcustom=Linux&qpcustomb=0 (Mogelijk mede door die eerste puntuitgave van Ubuntu 12.04.1) Dus we kunnen nog hopen op een beter resultaat. Zolang de potentiële Linux gebruikers niet steeds weer opnieuw Windows-only hardware blijven aanschaffen. Of te oude hardware voor Linux willen gebruiken. En niet te veel van die dure Windows applicaties willen draaien.

M.a.w. de gemiddelde gebruiker

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #570 Gepost op: 2012/09/02, 19:52:56 »
Emiel,ik begrijp jouw link niet op mijn reaktie.Ik heb geen problemen met Unity.Ik klaagde over windows!

Je had het over de dash die gelijk opkomt als je op de Windows toets drukt.

5 minuten opstart tijd. Wat voor pc heb je en hoe heb je, je systeem ingesteld?
Als het kan zou ik XP verwijderen, scheelt weer ruimte en dan in VB Win 8 zetten. Kost niets en als je er een menu in zet dan start ie daarin op.
Tevens draait het sneller dan XP en aangezien je het niet vaak nodig hebt zal het ook met het opstarten schelen dat je geen grub meer hebt.

Windows heeft een hoop dingen die de gemiddelde gebruiker niet nodig heeft maar er zitten ook dingen in die ik mis in Linux.
Het netwerk is zo iets. Ik hoef alleen maar te zeggen dat ik wil deelnemen in het netwerk en als de gebruikersnaam afwijkt vraagt hij om het wachtwoord wat je hebt ingesteld en als je wel onder je eigen naam inlogt doet hij alles zelf.
Dan kun je gelijk aangeven welke mappen je deelt en klaar.
In de foto app kun je al je foto's zien die niet eens op je eigen systeem hoven te staan en die kun je allemaal oproepen als je mailt of twittert.
Zijn kleine dingen maar het maakt het wel wat makkelijker.

Het enige wat ik denk dat MS parte gaat spelen is niet Windows 8 om hoe het is want met 1 app heb je weer Windows 7 terug en is er amper iets veranderd voor degene die graag bij het oude blijven.
Ik denk eerder dat de prijs van de tablet nadelig zal zijn. De tablet van MS zelf zal dan wel voor 200 dollar op de markt komen en concurreren met de huidige 200 dollar tablet's van Google en dergelijke, maar de andere bedrijven zullen dat niet doen en die tablet's zullen 500 tot 800 Dollar kosten.
Ik ga echt geen 500 dollar voor een tablet betalen en dan maakt het niet uit of het Android, Windows of de iPad is.
200 prima en dan zal het hier wel in Euro's zijn maar niet veel meer en dat zijn er meer.
Tevens is het voor de fabrikanten niet echt nodig want ze hebben ook Android.
Voor die prijs kun je een hele leuke laptop kopen met alles erop en er aan en voor 600 euro heb je al een ultra book en die dingen hebben wat meer power.

« Reactie #571 Gepost op: 2012/09/02, 20:45:36 »
"Ik hoef alleen maar te zeggen dat ik wil deelnemen in het netwerk en als de gebruikersnaam afwijkt vraagt hij om het wachtwoord wat je hebt ingesteld en als je wel onder je eigen naam inlogt doet hij alles zelf.
Dan kun je gelijk aangeven welke mappen je deelt en klaar.
In de foto app kun je al je foto's zien die niet eens op je eigen systeem hoven te staan en die kun je allemaal oproepen als je mailt of twittert."

Dat kan ik op mijn tablet webOS ook en dat is in feite ook weer Linux ;)
Maar ik snap dat je desktop Linux bedoelt hoor :D

« Reactie #572 Gepost op: 2012/09/02, 20:56:29 »
@Emiel

Nou dat vind ik erg vreemd dat Windows bij jou zo snel is, dan heb je gewoon echt niks geinstalleerd. Ik heb een recente computer, 6 core 8GB geheugen en ik heb meerdere browsers Office, virusscanner, en nog allemaal andere dingen die ik gewoon nodig heb, en ik onderhoud hem echt heel erg, 2x Ccleaner minimaal per dag, alle processen en opstartprocessen, scannen, updaten en hij start echt niet binnen 5 minuten op hoor. Ik zet hem daarom altijd in de slaapstand en als er updates zijn start ik hem opnieuw op, maar dan  nog start Linux veel sneller op. Ubuntu is ook niet de snelste distro, en vooral Unity is vrij traag tov andere distros.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #573 Gepost op: 2012/09/02, 22:47:56 »
@Emiel

Nou dat vind ik erg vreemd dat Windows bij jou zo snel is, dan heb je gewoon echt niks geinstalleerd. Ik heb een recente computer, 6 core 8GB geheugen en ik heb meerdere browsers Office, virusscanner, en nog allemaal andere dingen die ik gewoon nodig heb, en ik onderhoud hem echt heel erg, 2x Ccleaner minimaal per dag, alle processen en opstartprocessen, scannen, updaten en hij start echt niet binnen 5 minuten op hoor. Ik zet hem daarom altijd in de slaapstand en als er updates zijn start ik hem opnieuw op, maar dan  nog start Linux veel sneller op. Ubuntu is ook niet de snelste distro, en vooral Unity is vrij traag tov andere distros.

Opstarten makkelijk binnen een minuut, ook op mijn laptop en dan vanaf het moment van indrukken van de startknop.
Windows 7 heb ik het dan over.
Net even mijn desktop pc getest met de SSD en daar start Windows 7 sneller op dan Voyager op een SSD, op de HDD is het omgekeerd en scheelt. het niet veel.
Windows 8 start weer wat sneller op, op mijn laptop.

Ik weet niet wat jullie doen maar het steld niets voor om Windows 7 goed in te stellen en er voor te zorgen dat het goed blijft werken.
XP loopt in de loop van de tijd steeds trager en Windows 7 ook wel maar na 6 maanden scheelt het bij mij 5 seconden met Windows 7.

Ik draai gewoon een virusscanner en dergelijke dus weet niet wat het probleem is.
O zet niet het familie filter aan van Windows, het is leuk om bij te houden wat anderen doen maar het zorgt dat alles traag word.

Ik heb een i7 2600K en is nu gewoon standaard ingesteld.
8 gig ram en een SSD maar ook met de HDD is Windows op dat systeem snel net als Windows 7 ook op mijn i3 met 6 gig ram snel is.
Daar heb ik u Win 8 op draaien wat weer net wat sneller opstart en na het inloggen is het op mijn laptop gelijk klaar waar ik bij Win 7 even moet wachten maar dat is ook maar een paar seconden. Met Voyager moet ik ook even wachten tot mijn dock er is en dat maakt dus niet uit.

Mijn laptop na een verse installatie met nog alle meuk van Toshiba erbij en zonder iets aan mijn instellingen te doen, doet mijn laptop er 1 minuut en 5 seconden over na het indrukken van de start knop.
Als ik wat dingen verwijder van die Toshiba meuk dan zit ik al gelijk net onder de minuut en dan heb ik nog steeds niets aan mijn instellingen gedaan, alles is dan nog zoals MS dat heeft ingesteld.
Meestal pas ik een paar kleine dingen aan zoals dingen die ik nooit gebruik verwijder ik van mijn systeem, doe ik ook in Linux.
Dat scheelt al een hoop en als je software er op zet en je laat niet alles gelijk mee opstarten (wat onzin is als je het wel laat doen) dan start het systeem sneller op en als je het opent maakt het niets uit met als Windows het wel met het opstarten meeneemt.
Als Windows het bij het opstarten meeneemt dan doet hij in het begin heel veel tegelijk en duurt het langer dan als je het na Win is opgestart aan zet.
Meeste gebruik je toch niet altijd en ik merk met mijn Laptop al geen verschil als ik het met Windows mee op laat starten of het zelf opstart.
Vooral dingen die ik niet heb, hoef ik niet op te starten zoals bleutooth en dergelijke.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #574 Gepost op: 2012/09/02, 23:08:30 »
Net Windows 8 gemeten vanaf het indrukken van de startknop tot het venster waar je, je wachtwoord moet ingeven duurt 30 seconden en na het ingeven van mijn code duurt het nog 4 seconden omdat ik hem gelijk op de desktop laat opstarten nu. Heb het menu erin gezet maar dat scheelt 2 seconden hooguit.
Menu er ingezet omdat morgen iemand komt die pas een pc heeft gekocht en voor nop een upgrade krijgt bij zijn pc naar Win 8 en die wil Win 8 zien.
Alles is na het werkbaar is gelijk ingelogd en wel.
Is een standaard installatie met Skype en MSN erbij voor de desktop en Steam met spellen. heb verder buiten het menu erbij niets aangepast.
Het is eigenlijk ten nadelen ingesteld.