Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 253892 keer)

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #575 Gepost op: 2012/09/02, 23:13:49 »
I.t.t. tot Ubuntu 12.04 op mijn laptop die ik redelijk volgestouwd heb, mede door werk en ontwikkelsoftware voor op school en die in ong. 30 seconden op het inlogscherm staat. Die specs zijn minder dan jou PC en ik heb het nog meer volgestouwd ook. Conclusie: hoe vol ik Ubuntu ook stouw, de opstarttijd blijft nagenoeg gelijk i.t.t. Windows.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #576 Gepost op: 2012/09/02, 23:33:57 »
Uhm mijn Windows 7 zit vol gestouwd en start niets trager op dan na een installatie.
Dat is iets wat niets uit maakt namelijk.

Ja op mijn laptop start Linux ongeveer even snel op maar dat maakt amper iets uit en Windows 7 doet er iets langer over.

Wat voor systeem heb jij dan?

« Reactie #577 Gepost op: 2012/09/02, 23:36:06 »
Mijn laptopsysteem?
Lenovo Thinkpad Edge E525
Processor: 2.2 GHz AMD nogwat, dual-core
RAM-geheugen: 4096 MB DDR3
Harde schijf: 500 GB, 7200 RPM
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD nogwat GDDR3, 512 MB videogeheugen in eigen GDDR3-cache (dus niet shared)
Ubuntu 12.04.1

Dat is dus lang niet zo krachtig als jou systeem. Het voldoet voor mij prima en het is ook behoorlijk snel allemaal, maar in deze vergelijking wint jou hardware.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #578 Gepost op: 2012/09/03, 00:36:58 »
Bij mij doen Xubuntu en Voyager er ongeveer 40 tot 45 seconden over op mijn laptop waar Windows 7 rond de 50 seconden zit.
Windows 8 kompleet geladen 34 seconden is sneller.

Wat doen jullie toch allemaal met Windows als je het installeert en de software er op zet?
Het hoeft helemaal niet trager te worden en als je wilt kun je het nog sneller maken. Ook snap ik niet waarom dat men klaagt dat Windows zo traag is want als ik XP installeer op een P4 dan is dat met opstarten wel wat trager maar zodra het opgestart is, is het bij mij gewoon net zo snel als Xubuntu.

Zit nu in Windows 8 op mijn laptop en dat ding draait gewoon goed, en ik heb niets in hoeven stellen.
Merk wel dat het iets beter draait dan Windows 7 op een aantal punten maar er zitten nog in de RP versie wat kleine bugs maar die zijn meer in de nieuwe omgeving die ik amper gebruik.
Moet zeggen dat ik Windows 8 iets beter vind draaien dan Windows 7. Niet dat ik nu over ga op Windows 8 want ik zie het nut er niet van in om iets wat goed werkt te vervangen maar om eerlijk te zijn denk ik dat ze een goed systeem neer zetten.
Als ze het voor de desktop zo hadden gedaan dat je niet dat blokken menu hebt en voor de tablet wel en als je er een toetsenbord aan hangt, dat je dan de oude interface kreeg, dat ze dan geen commentaar hadden gehad.
Maar ik geloof niet dat Windows 8 de nieuwe Vista is. De RP draait nu al veel beter dan dat ik Vista ooit heb zien doen.
Ik verkies het zelfs ver boven XP kwa hoe het nu al draait.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #579 Gepost op: 2012/09/03, 00:53:58 »
De startcijfers voor Windows 7 en Windows 8 zijn zeker zonder geïnstalleerde internet security suite? Want een goeie beveiligingssuite heb je uiteraard nodig bij Windows en de installatie daarvan zorgt voor fors wat meer opstarttijd. Elke Windows 7 die ik hier heb voorzien van zo'n suite heeft meer dan een minuut (sommige meer dan vijf minuten!) nodig om te starten.
Mijn Ubuntu desktop is werkklaar binnen 9 seconden, maar die start wel vanaf een ssd.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #580 Gepost op: 2012/09/03, 01:00:53 »
Windows 7 en 8 hebben alles er op staan kwa beveiliging, virusscanner en al. Heb alles dicht zitten.
9 seconden na bios of met bios?
Mijn bios kost een hoop tijd.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #581 Gepost op: 2012/09/03, 01:22:09 »
@Lowlands

Nog wel ja, maar Windows 8 is snel hoor! Ik vind IE10 wel een grote vooruitgang t.o.v oudere Internet Explorers!

Het is inderdaad snel. Ik sta er zelfs van te kijken, buiten dat het snel opstart, openen de sites snel.
Alles laad sneller dan in Chrome wat met ie9 niet het geval was.
Hou alleen niet van hoe alles werkt in ie.

« Reactie #582 Gepost op: 2012/09/03, 06:34:14 »
Nou niet de snelheid eigenlijk, maar de HTML5 en CSS3 aanpassingen. Vergelijk mijn website eens in IE8, IE9 en IE10.

In IE8 ziet het er niet uit. In IE9 een kleine bug en in IE10 werkt alles waarschijnlijk.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #583 Gepost op: 2012/09/03, 11:00:47 »
IE10 is hier inderdaad ook sneller, maar Opera en Safari zijn wel nog steeds sneller dan IE10. Maar in vergeljjking met zijn voorgangers is 10 jnderdaad snel.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #584 Gepost op: 2012/09/03, 16:11:03 »
Met HTML5 lopen ze nog ver achter op Chrome maar dat is nu nog niet erg aangezien er weinig in HTML5 is. Wel vreemd aangezien ze zelf roepen dat ze alles in HTML5 willen gaan doen.

Ik ben nu 2 uur bezig geweest om te kijken wat er veranderd is maar ik kan het niet vinden.
Ik zet mijn laptop vanmorgen aan en mij tv en toen ik omdraaide stond het in log scherm er al.
Ik heb toen mijn laptop uit gezet en opnieuw aangezet en binnen 5 seconden stond mijn in log scherm weer voor mijn neus terwijl er geen SSD in zit, ik niets aangepast heb en de hele tijd dat ik Win 8 op het systeem draai het iedere keer gewoon 30 seconden duurde.
Er is waarschijnlijk een update gekomen want de enkele bugs die ik eerst had heb ik niet meer gezien.
Volledig opgestart in 10 seconden als je de tijd na het inloggen erbij telt op een HDD vanaf het indrukken van de start knop.
Dit wil ik op mijn telefoon want nu duurt mijn telefoon ontiegelijk lang voor hij opgestart is en ook voor een tablet.
Voor mijn laptop hoeft het niet omdat ik alles binnen de minuut al goed vind omdat ik het ding neer zet, wat te eten en te drinken pak in log en dan op mijn gemak ga zitten. Dan nog dat mijn laptop ook heel de dag aan staat en als ik weg ga klap ik hem dicht waarna ik alleen hoef in te loggen als ik terug kom.

Een vriendin van mij had voor haar opleiding een nieuwe pc nodig want haar oude systeempje begon het te begeven en ze was heel blij dat ze binnen 5 minuten had opgestart, haar mail bekeken en weer had afgesloten en dat vond ze super snel.

« Reactie #585 Gepost op: 2012/09/03, 16:31:31 »
Met HTML5 lopen ze nog ver achter op Chrome maar dat is nu nog niet erg aangezien er weinig in HTML5 is. Wel vreemd aangezien ze zelf roepen dat ze alles in HTML5 willen gaan doen.

html 5 is nog in ontwikkeling en er is nog W3C standaard voor. Het kan nog wel even duren met html 5. Het heeft dus geen prioriteit voor de ontwikkeling van de browser.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #586 Gepost op: 2012/09/03, 18:07:05 »
Ja dat is zo maar als je nu een HTML5 pagina wilt maken dan moet je opletten dat alle browser's het wel ondersteunen. Dat zorgt er wel voor dan men nu nog wacht tot men het gaat doen.
Maar MS roept nogal hard HTML5 en als ze dan achter lopen op de rest dan is dat nogal vreemd, je zou verwachten dat ze dan ook voorop lopen en dat geld ook voor Apple.
Nou vind ik de browser van IE niet fijn werken op de desktop maar de browser in de metro interface werkt gek genoeg fijner. Niet dat ik er voor kies op een desktop maar het valt wel op dat iets voor een touchscreen fijner werkt dan de versie die er voor bedoeld is.

« Reactie #587 Gepost op: 2012/09/03, 20:17:43 »
Nee, dat is niet vreemd dat ze alles in HTML5 willen doen en toch achterlopen. Het is vreemd dat Opera de eerste browser met HTML5-ondersteuning was en nu achterloopt.
Maar Opera 12.50, de volgende versie, heeft al een veel hogere score in die HTML5-test dus het gaat wel de goede kant op :)

"Dit wil ik op mijn telefoon want nu duurt mijn telefoon ontiegelijk lang voor hij opgestart is en ook voor een tablet."

En dat is juist zo vreemd want een aantal, zo niet alle, tablets heeft een SSD.

« Reactie #588 Gepost op: 2012/09/03, 22:43:14 »
Ja sorry voor mijn gebrek aan kennis,maar wat is nou een SSD??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

« Reactie #589 Gepost op: 2012/09/03, 22:53:52 »
Een opslagmedium dat uit NAND-opslaggeheugen bestaat (hetzelfde type als in USB-sticks). Door by design afwezige ronddraaiende delen is de snelheid veel hoger en is de technologie ontzettend schokbestendig dan de traditionele HDD.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #590 Gepost op: 2012/09/03, 23:47:39 »
Nee, dat is niet vreemd dat ze alles in HTML5 willen doen en toch achterlopen. Het is vreemd dat Opera de eerste browser met HTML5-ondersteuning was en nu achterloopt.
Maar Opera 12.50, de volgende versie, heeft al een veel hogere score in die HTML5-test dus het gaat wel de goede kant op :)

"Dit wil ik op mijn telefoon want nu duurt mijn telefoon ontiegelijk lang voor hij opgestart is en ook voor een tablet."

En dat is juist zo vreemd want een aantal, zo niet alle, tablets heeft een SSD.

Mijn telefoon doet er ontiegelijk lang over voor ie opgestart is.
Is als je kijkt wat er nu is al een oud ding. Galaxy S maar dat oude Nikon ding startte veel sneller op.

Je hebt blijkbaar geen SSD nodig om iets in 10 seconden op te laten starten.
Voor Linux is er ook van die software dat er voor zorgt dat na de bios het nog maar enkele seconden duurt alleen vragen ze er geld voor.

« Reactie #591 Gepost op: 2012/09/04, 00:13:20 »
Een opslagmedium dat uit NAND-opslaggeheugen bestaat (hetzelfde type als in USB-sticks). Door by design afwezige ronddraaiende delen is de snelheid veel hoger en is de technologie ontzettend schokbestendig dan de traditionele HDD.
O,dus de afkorting is Solid State Drive ?

« Reactie #592 Gepost op: 2012/09/04, 00:27:43 »
Klopt!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #593 Gepost op: 2012/09/04, 00:31:38 »
Leuke dingen die SSD's alleen duur als je veel opslag wilt hebben maar voor je besturingssysteem op te zetten is het perfect.
Voor mijn laptop wil ik het ook omdat ik daar weer Linux op ga draaien en ik daar niet veel opsla.

« Reactie #594 Gepost op: 2012/09/06, 12:38:36 »
Over Windows 8 kunnen we simpel zijn:

Windows 8 stinkt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #595 Gepost op: 2012/09/06, 13:57:57 »

Windows 8 stinkt.

Simpele maar domme opmerking.

« Reactie #596 Gepost op: 2012/09/06, 20:17:23 »

Windows 8 stinkt.
Waar naar stinkt die?? =D

« Reactie #597 Gepost op: 2012/09/06, 20:22:39 »

Windows 8 stinkt.
Waar naar stinkt die?? =D

Naar een "simpele en domme opmerking"? =D ;)

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #598 Gepost op: 2012/09/06, 21:32:22 »
Microsoft- en Windows-bashing is contraproductief en eigenlijk ongewenst volgens de regels van dit forum.

« Reactie #599 Gepost op: 2012/09/06, 22:32:36 »
Microsoft- en Windows-bashing is contraproductief en eigenlijk ongewenst volgens de regels van dit forum.

Tja, we hadden begin van de week ook een bash-topic over Canonical maar dat is ook gebleven dus ik denk dat het een beetje van de bewoording afhangt...