Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 158586 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #800 Gepost op: 2012/10/31, 23:15:47 »
Ik vraag mij af hoeveel, van de meer dan 14000 leden van dit forum , Linux Ubuntu allang zijn vergeten en tevreden zijn met hun Windows . Windows 8 een grote kans voor linux ?
Ach, vandaag nog in een computerwinkel geweest om een bedraadde muis te kopen, geen succes, er waren alleen draadloze modellen beschikbaar. Ik gebruik xubuntu, zei ik tegen de verkoper, daar had hij wel eens van gehoord, maar werkt de draadloze muis ook goed in Xubuntu? Op de verpakking uiteraard geen info, laat maar, eerst maar eens op zoek of het model goed werkt onder Xubuntu. Op de verpakking zag ik wel duidelijk staan: windows 8 supported hardware.. 


Offline DeBaas

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #801 Gepost op: 2012/10/31, 23:26:45 »
@RikRik
http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/searchresult.aspx?searchterm=mouse
met staartje in iedere prijsklasse.
Bedoeling hulp voor RikRik, niet als reclame.

Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #802 Gepost op: 2012/10/31, 23:28:22 »
Ik vraag mij af hoeveel, van de meer dan 14000 leden van dit forum , Linux Ubuntu allang zijn vergeten en tevreden zijn met hun Windows .
Ongetwijfeld veel....

Maar er zijn er misschien meer dan je denkt, in Nederland en Vlaanderen. Op mijn Nederlandstalige documentatiewebstek hou ik al jaren de bezoekersstatistieken bij, met Google Analytics. De laatste maanden zit ik structureel rond de 1.000 *unieke* bezoekers *per dag*, waar dat een jaar geleden nog rond de 800 schommelde (de piekmomenten van het verschijnen van nieuwe Ubuntuversies even buiten beschouwing gelaten). Dit laat dus duidelijk groei zien....

Citaat
Windows 8 een grote kans voor linux ?
Al zou het gebruikersaandeel maar stijgen van 1 % naar 2 %.... Dan praat je wel over een verdubbeling. Dat lijkt me een reële verwachting. En een grote kans. :)

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #803 Gepost op: 2012/10/31, 23:29:50 »
Ik vraag mij af hoeveel, van de meer dan 14000 leden van dit forum , Linux Ubuntu allang zijn vergeten en tevreden zijn met hun Windows . Windows 8 een grote kans voor linux ?
Ach, vandaag nog in een computerwinkel geweest om een bedraadde muis te kopen, geen succes, er waren alleen draadloze modellen beschikbaar. Ik gebruik xubuntu, zei ik tegen de verkoper, daar had hij wel eens van gehoord, maar werkt de draadloze muis ook goed in Xubuntu? Op de verpakking uiteraard geen info, laat maar, eerst maar eens op zoek of het model goed werkt onder Xubuntu. Op de verpakking zag ik wel duidelijk staan: windows 8 supported hardware..

Dát is nieuws.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #804 Gepost op: 2012/10/31, 23:29:51 »
Draadloze muizen werken altijd goed in Linux. Alleen enkele met meer dan 5 knoppen zijn op Linux niet instelbaar maar dat zijn veelal gamersmuizen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #805 Gepost op: 2012/10/31, 23:32:37 »
@RikRik
http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/searchresult.aspx?searchterm=mouse
met staartje in iedere prijsklasse.
Bedoeling hulp voor RikRik, niet als reclame.
Ik ga natuurlijk een muis met een staart kopen en misschien wel die van 5 euro, de muis die werkt onder Windows volgens de website http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_04bed/01_muizen/productdetails/10019763/logitech_optical_wheelmouse_oem_s96_usb/931646_0000/default.aspx

Offline Tom

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #806 Gepost op: 2012/10/31, 23:37:40 »


1 keer gewend wil je niks anders meer werkt in alle ubuntu versie´s.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #807 Gepost op: 2012/10/31, 23:47:11 »
Wederom:

Laten we onderlinge kwalificaties achterwege laten.

Degenen die het betreft voelen zich ongetwijfeld aangesproken, doe daar ook iets mee a.u.b.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #808 Gepost op: 2012/11/01, 00:01:25 »
(samenvatting) je loopt windows.... te bashen.... je loopt windows.... te bashen.... je loopt windows.... te bashen
Het zal je wellicht in hoge mate verbazen, maar Windows is op dit forum niet erg populair. Dat heeft er misschien mee te maken, dat het hier een Linuxforum is (zomaar een losse gedachte).

In plaats van constant de rol te kiezen van de kruisridder die met het vurige zwaard des geloofs het smetteloze blazoen van Windows verdedigt, kun je (zoals ik al eerder aanried) voor de verandering ook eens wat opbouwends gaan doen.

Dus niet meer constant allerlei draadjes in Algemeen en Off Topic lopen volplempen, voornamelijk met Windowspropaganda, maar.... mensen gaan helpen met technische Ubuntuproblemen. Of anders op een ander forum gaan posten, waar alleen maar blije mede-Windowsgebruikers zitten. Kun je samen gelukkig zijn.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #809 Gepost op: 2012/11/01, 01:19:56 »
(samenvatting) je loopt windows.... te bashen.... je loopt windows.... te bashen.... je loopt windows.... te bashen
Het zal je wellicht in hoge mate verbazen, maar Windows is op dit forum niet erg populair. Dat heeft er misschien mee te maken, dat het hier een Linuxforum is (zomaar een losse gedachte).

In plaats van constant de rol te kiezen van de kruisridder die met het vurige zwaard des geloofs het smetteloze blazoen van Windows verdedigt, kun je (zoals ik al eerder aanried) voor de verandering ook eens wat opbouwends gaan doen.

Dus niet meer constant allerlei draadjes in Algemeen en Off Topic lopen volplempen, voornamelijk met Windowspropaganda, maar.... mensen gaan helpen met technische Ubuntuproblemen. Of anders op een ander forum gaan posten, waar alleen maar blije mede-Windowsgebruikers zitten. Kun je samen gelukkig zijn.

Sorry maar ik reageer alleen op iemand die onzin loopt te verkopen.
Ik vind dat ondanks dat dit een Linux forum is, het niet nodig is om een ander systeem af te zeiken.
Blijkbaar denk jij daar anders over en vind je gelijk dat als iemand er positief over is, het verheerlijking.
Dat jij een hekel aan Windows hebt is jou probleem maar nog geen rede om het af te zeiken en onzin er over te verspreiden.
Nogal zielig als je een ander systeem moet afzeiken om het systeem waar je zelf voor kiest er zo goed uit te laten komen. Zegt meer iets over jou dan over het systeem.

Nog zieliger is dat je daarna in andere topic's door gaat met aanstellen en in plaats te reageren op het topic je weer onnodige berichten plaatst.
Net een klein kind wat zijn zin niet krijgt.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #810 Gepost op: 2012/11/01, 07:11:27 »
Net een klein kind wat zijn zin niet krijgt.
ooit heb ik mij laten vertellen dat je het meeste last hebt van anderen waar jezelf ook last van heb
en
als je wijst naar een ander, en je bekijkt je hand goed, zie je dat er 3 vingers naar jou toe wijzen.

als je dat dan bedenkt, voordat je commentaar levert, scheelt het heel veel in bashen en verheerlijken

gewoon mijn 2 centen
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #811 Gepost op: 2012/11/01, 07:32:07 »
Ik vind het wel mooi  geweest met dit topic. Ondanks meerdere opmerkingen om elkaar niet steeds in de haren te vliegen blijven een aantal toch daarmee doorgaan. Deze gaat dus dicht.

En bij deze ook het verzoek om niet in andere topics verder te gaan, want dat onderlinge geruzie ben ik meer dan zat en zal bij herhaling gevolgen hebben voor de toegang tot dit forum.