@martin eastman, Had je verkeerd begrepen, dacht dat het op de CAD programma's ging.
Waar ligt de meerwaarde voor de 'normale' gebruiker. Wat kan dat W8 nu meer dan W8? Ik bedoel maar; men surft op het net (=browser), maakt af en toe een Office documentje en de creatieve geesten werken met een oude versie van een tekenprog als Photoshop. De rest doen ze hoofdzakelijk in the cloud. Waar ligt de meerwaarde voor deze groep gezien het feit dat dit toch volgens de meeste hier 'het grote publiek' is die voor het succes moet gaan zorgen.
Als we het dan toch over technische aspecten hebben omdat die volgens jouw en pattatezak het verschil moet maken.
Dat is simpel de meerwaarde van Windows is het volgende.
Het staat al op het systeem.
Het doet alles wat ze willen doen.
Ze hebben ondersteuning om hun heen in de vorm van familie, kennissen, Winkel en ga zo maar door.
Windows kennen ze en zien ze bekend mee.
Windows 8 op de tablet kan nog bijdragen dat men op de desktop ook over gaat maar dat zal waarschijnlijk gaan zoals het bij Windows 7 ook ging en die groei zie je as later.
Ja ze kunnen over naar Linux maar waarom zouden ze? mailware en virussen hoor ik geen klachten over bij de huidige Win 7 gebruikers.
Linux op een oud systeem ja maar als iemand een nieuw systeem koopt en er staat Windows op dan ga ik dat er niet af halen om er Linux voor ze op te zetten. De meeste van die mensen moeten het aangeboden krijgen want ze gaan heus niet achter Linux aan als hun systeem prima werkt en doet wat ze willen doen.
Daar hoeven helemaal geen extra dingen bij te zijn tegenover Linux voor die mensen. op dat gebied is het gelijk en heeft het geen meerwaarde dus ook geen rede om het te vervangen.
@asphyxia, Hier ook, als ik ze vraag Windows 8 of iets anders is het Windows 7. Laat ik ze Windows 8 zien en dat ze een desktop hebben en ik vraag ze of ze wel ens het menu gebruiken dan is dan vrijwel altijd nee en als ze het gezien hebben met uitleg dat ze gewoon een desktop hebben, dan schrikken ze niet meer van Windows 8 en word de drempel veel kleiner naar Windows 8.
Laat ik ze dan ook Linux zien dan kiezen ze toch Windows 8 boven Linux.