Windows biedt in ieder geval wat zekerheden, Linux biedt vrijheid.
Welke vrijheid biedt Linux mij?
Bij OoO en LO bots ik vlugger op grenzen aan dan in MSO. Is dit vrijheid?
Bij Gimp bots ik vlugger op grenzen aan dan met Photoshop. Is dit vrijheid?
Bij
deze webstek kan ik luisteren naar radio Minerva onder Windows. Linux blijkt hier niet over de vereiste plugin te beschikken? Is dit vrijheid?
Bij gewone bankzaken volstaat Linux. Voor meer ingewikkelde transacties (In real time.) moet ik opstarten onder Windows omdat dit platform wel door de bankinstelling wordt ondersteunt. Is dit vrijheid in keuze?
Mijn neef heeft nu al volop problemen om bollebozen te vinden om mee te helpen in zijn bedrijf. Mocht hij Linux gebruiken, hij stond er alleen voor en zijn afnemers zouden geen werknemers vinden om de machines te bedienen. Is dit vrijheid in keuze?
Vrienden die hier langs komen zouden hun fototoestel met autorunfunctie niet kunnen aansluiten op mijn computer om vakantiekiekjes te bekijken, mocht deze enkel linux draaien. Is dit vrijheid in keuze?
Kan u mij astublieft eens uitleggen welke "vrijheid" of welke "keuze" Linux de mensen geeft? Linux beperkt mij in alle mogelijke opzichten als ik vergelijk met Windows. Linux staat zelfs geen virussen toe ...

(Trojans blijkbaar wel?)
U kan en mag dit alles wijten aan de agressieve verkoopstechnieken van Microsoft. Maar dit alles maakt wel dat W8 geen grote kans is voor Linux?
Vistaus,
Uw cijfertjes kloppen. Niet alles wat in Nederland opgang vindt, wordt door Belgen overgenomen? Zelfs ABN Amro hebben jullie netjes terug gekregen ...