Als je dan nog een pc hebt die 32 bit is dan heb je wel hele oude meuk.
En als het oud is, moet je het niet meer gebruiken of zo? Verklaar me de logica. Want die machientjes snorren lekker door met Ubuntu of voor de mindere goden, Xubuntu of Lubuntu. Voor MS is het hergebruik van oude machines een doorn in het oog, want die hebben liever dat je participeert in de weggooimaatschappij en naar de winkel rent om een nieuwe PC te kopen en en passant een Windows-licentie af te tikken. En dat allemaal omdat ze (de PC-verkopers c.s.) je wijs maken dat 32-bits ouderwets is of zo, laat je toch niet gek maken.
Tjee ik heb je iets nieuws verteld.
Dit gebeurd al jaren zo alleen heb je dat nog niet in de gaten gehad of zo?
Windows komt met XP en wat wil iedereen op hun computer, XP. Ik ben in die tijd bij veel mensen langs geweest om te kijken wat ze hadden staan en of het werkte er op.
Toen kon ik bij 40% al melden dat het niet werkte door te lage spec's van de pc en soms op te lossen doro wat extra ram en door het ontbreken van drivers van de hardware omdat de fabrikant ze niet meer maakte.
Wilde je dan toch XP dan moest je een nieuwe pc kopen of als het mogelijk was een deel van je hardware vervangen.
Vista komt en precies het zelfde verhaal en met Windows 8 zullen XP gebruikers die al een wat oudere pc hebben, die moeten vervangen als ze Windows 8 willen.
Nu gaan de spec's van de nieuwe Windows 8 niet omhoog voor een pc en zullen de Windows 7 en Vista gebruikers en een klein deel van de XP gebruikers het zonder probleem kunnen draaien en voor degene die dat niet kunnen hebben de keus of hun hardware upgraden of ondanks dat de ondersteuning stopt gewoon XP blijven gebruiken of Linux nemen.
Het is nu al gaande en straks is de 32 bit aan de beurt maar dat alleen als je Windows 9 wilt en dan nog duurt het jaren voor Windows 9 er is en als het er dan is, dan kun je nog jaren met Windows 8 vooruit en tegen de tijd dat die ondersteuning stopt, zul je waarschijnlijk toch al heel andere systemen in het huishouden zien en zal de manier hoe men nu de pc gebruikt toch heel anders zijn.
MS wil af van het toetsenbord en muis en als Windows 9 al de versie word die dat niet ondersteund dan kun je met al die oude pc's die niet de opties hebben die nodig zijn om dat te vervangen niets met Windows 9.
@martin eastman, MS is met Vista niet eens in de buurt van het graf geweest.
Vista heeft nog altijd 7% markt aandeel wat dus net onder OS X is en veel groter is dan Linux.
Toen ze zagen dat Vista niet bracht wat ze gehoopt hadden, hebben ze Windows 7 gebracht. Vista was toen nog altijd klein en veel mensen gebruikte nog XP. Normaal wilde net als toen XP uit kwam gelijk een hoop mensen XP hebben en dat was bij Vista niet zo waardoor de losse verkoop veel minder was.
Een deel is van Windows af gestapt en van dat deel is een heel klein deel bij Linux gaan kijken waarvan daar ook weer een deel maar heel kort is gebleven en net als de rest naar OS X is gegaan.
Ja voor OS X moest men een nieuwe pc kopen maar als men er dan toch 1 nodig had en men wou geen Vista of XP dan gaat men eerder naar Apple dan naar Linux.
Maar die overgang van Windows naar Apple was ook mar heel marginaal te noemen en Apple heeft voornamelijk marktaandeel gewonnen doordat hun andere producten het goed doen en dat de Macbooks populair waren en niet vanwege Vista.
Vista heeft MS geld gekost maar heeft ze amper marktaandeel gekost. MS kan dat soort dingen nog opvangen en mocht Win 8 zo floppen dan zal er een tussen versie komen of zullen ze snel andere dingen doen om het wel goed te maken zodat men het wil hebben.
Men klaagt al over Windows zo lang ik er me werk en desondanks groeide het enorm en nam het de markt over en werd het ver weg de grootste en dat is niet van vandaag op morgen voorbij door een slechte versie van Windows. Voor Vista hadden ze ook al eens Windows ME gehad wat een flop was en desondanks bleef het groeien.
Neem nou een vriendin van een vriend van mij, die hebben thuis een Apple staan en dat ding werkt meer niet dan wel maar ze vervangen hem niet en laten iedere keer iemand komen om het in orde te maken. Ondanks al die problemen en dat anderen zeggen dat ze iets anders moeten nemen, blijven ze met dat ding werken omdat ze het hebben en de problemen voor lief nemen.
Met een andere pc het je weer andere problemen zeggen ze dan en voor hun is het goed zo. Net als dat er nog Vista gebruikers zijn die ondanks dat hun systeem met andere software beter draait het toch blijven gebruiken. Ik ken zelfs iemand die als hij wat extra ram in zijn pc zet, dat zijn pc beter zal draaien maar dat doet hij niet omdat hij het wel best vind.
Ik heb hem Linux laten zien en hij kon er alles mee en al zijn hardware werkte er op maar ondanks dat het beter werkte verkoos hij toch Vista boven Linux. Rede was dat hij Windows kende en dat hij niet zo'n last van die kleine probleempjes zoals hij het noemde had.
Windows zit bij veel mensen er in gebakken en ja dan kan iemand roepen dat ie van veel mensen hoort dat ze gek worden van virussen en dat de pc vast loopt en zo maar ondanks dat alles blijft men bij Windows en is het echt maar een enkeling die over stapt.
Velen roepen o dat is mooi en eens proberen en als je ze later er nog eens naar vraagt dan laten ze het liever zoals ze het hebben.
Windows 8 zal in een mum van tijd groter zijn dan Linux als nu al niet meer mensen de release preview gebruiken dan dat er Linux gebruikers zijn. Het hoeft da niet gelijk een succes te zijn maar het is zeker heel snel groter dan Linux nu is.
Vrijwel iedereen zit tegen Windows te schoppen dat het zo slecht is en er zijn virussen en het crashed iedere keer en Linux draait veel sneller en er is geen ondersteuning voor oudere hardware en die blokkendoos werkt slecht en zo kan ik nog wel door gaan.
Het topic titel zegt al genoeg over het hele gebeuren. Er is er geen 1 die ziet dat waarom Windows groot is en Linux klein is en niet eens meer als gevaar word gezien door MS komt doordat ze alleen maar naar de minpunten van Windows kijken en vergeten dat Linux ondanks al die minpunten van Windows veel groter zijn.
Geloven dat een flop van Windows er voor kan zorgen dat een systeem wat in verhouding veel meer tekortkomingen heeft voorbij kan gaan is een een droombeeld.
Zie eerst de tekortkomingen bij Linux en los die op en dan hoef je niet te wachten op een slechte versie van Windows en kun je concurrentie bieden aan Windows.
Dus in plaats van Windows 8 grote kans voor Linux kun je beter zeggen Linux wat moet er gebeuren om te kunnen concurreren met Windows.
En voor er weer iemand roept dat hun oude systeempje goed draait, dan is dat heel leuk maar bedrijven willen niet dat jij van geboorte tot je dood met jou pc't je werkt en dat is niet alleen MS die dat niet willen maar ook de hardware fabrikanten en Apple wil dat ook niet. Ze moeten aan je verdienen en dan verklaren ze gewoon iets als oud en stoppen ze met de productie of met software ondersteuning.
Wil je dan nog iets met je systeem dien dan zet je er Linux op en moet je niet bij MS gaan klagen want die moeten wel want ze moeten geld verdienen net als die hardware fabrikanten. Apple doet precies het zelfde met OS X. Dat kun je ook niet eindeloos blijven upgraden op een Mac en daar moet je ook naar verloop van tijd een nieuwe kopen als je nog ondersteuning van OS X wilt hebben.