Oeps...ik dacht te lezen dat in de definitieve uitgave alleen de Metro-interface nog valt te bewonderen. Helemaal zeker ben ik er ook niet van maar bijgesloten link lijkt ook in die richting te wijzen:
http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57496506-292/how-to-get-the-classic-start-menu-back-in-windows-8-rtm/
Dat van KDE-interface op Windows is een grapje. Technisch lijkt het nu te kunnen...maar het zal (denk ik) niet ideaal zijn 
Nee dat gaat alleen over het menu wat je in de eerste uitgave via regedit terug kon plaatsen maar wat ze in de release preview verwijderd hebben en wat niet meer terug komt vanuit MS hun kant.
Nou is dat geen gemis want dat was toch al niet veel.
De desktop zoals je in Windows 7 hebt met alle sneltoetsen die daar ook al aanwezig waren zit er nog gewoon in.
Er is op dat gebied eigenlijk niets veranderd en daar kun je nog gewoon werken zoals in Windows 7.
Alleen in al die berichten die je leest die negatief zijn hebben ze het alleen over de metro interface en zeuren ze alleen maar over hoe dat werkt en vergeten ze even voor het gemak dat je in Windows 8 net zo kunt werken als in Windows 7.
Ja het menu is weg maar ik gebruik het in Windows 7 ook alleen om mijn systeem af te sluiten en als ik bij mijn systeem instellingen moet zijn maar dat kun je nu ook makkelijk openen en persoonlijk vind ik het nu zelfs overzichtelijker.
Installeer al je software in Windows 8 zoals je in Windows 7 doet en je kunt op de desktop omgeving werken zoals je al deed.
Desktop wat je niet vaak gebruikt en de werkbalk onder met alles wat je vaak gebruikt.
De Metro interface is een ander verhaal.
Dat werkt op de desktop goed maar persoonlijk vind ik het op een tablet fijner en daar voelt het ook zeer natuurlijk aan.
Met een touchpad kun je veel dezelfde dingen als dat je op een tablet kunt maar desondanks vind ik het iets minder.
Het werkt prima maar je moet een paar dingen kennen zoals hoe je een app sluit, hoe je tussen de apps wisselt en hoe je bepaalde menu's opent maar dat stelt niet veel voor en kun je met het toetsenbord of met de muis doen.
Wel zijn er een aantal dingen die fijn werken en zeker iets extra's bieden aan je systeem.
Je kunt in 1 oogopslag zien of er mail is of dat er een twitter bericht is en nog veel meer.
Wil je dan snel je mail bekijken dan zit je met 1 klik in je mail en kun je gelijk mailen.
Dit geld voor al je account's die je hebt en het kan dus ook gmail en dergelijke.
Ik denk daarom ook dat mensen die veel sociale media gebruiken, juist de metro interface gebruiken aangezien die voor die mensen zeer veel bied.
Mensen die liever werken zoals ze in Windows 7 deden zullen de desktop omgeving verkiezen boven de metro interface.
The KDE in Windows is echt het geen wat ik dus nooit zou gebruiken. Als het nou Xfce was ja maar KDE vind ik beduidend minder dan die Windows 7 en 8.
Mensen die hun oude computer willen blijven gebruiken zullen bij Windows 9 overstappen naar Linux omdat Windows bij versie 9 de ondersteuning voor 32-bits gaat droppen. Dat is echt zo, MS heeft zelf gezegd dat ze dat gaan droppen. Dus met je oude computer kun je dan nog maar 1 ding...
Als je dan nog een pc hebt die 32 bit is dan heb je wel hele oude meuk.
Windows komt niet als Linux om de 6 maanden met een nieuwe versie en schrijft ook niet na een paar jaar een systeem af. Je kunt nog jaren vooruit met Windows 7 en straks ook met Windows 8 en voor Windows 9 er is zal de nieuwe pc er ook anders uit zien.
MS wil namelijk ook af van het toetsenbord en muis zoals je die nu kent.