Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 253942 keer)

Offline Timo

• Forumteam
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #425 Gepost op: 2012/08/27, 10:41:40 »
@Joris Als je de updates laat installeren op de achtergrond is alles zo gebeurd. Oma snapt het helemaal, mss nog wel beter dan vroeger :)

« Reactie #426 Gepost op: 2012/08/27, 11:34:43 »
Als ik zo lees op deze forums dan denk ik wel eens dat de Ubuntu Loco van het Calimero syndroom verlost zou moeten worden. En van het dogma dat vrije software en commercie elkaar bijten.

Het is juist de variëteit aan distro's dat Linux zo interessant maakt. Dat kun je als nadeel uitleggen maar ook als voordeel. Windows heeft maar 1 smaak. Wij bouwen wel eens stand-alones die bijv. alleen een presentatie hoeven te draaien. Dan pak je een Lubuntu machine en daar maak je dan een One Trick Pony van. Een oud 2e hands werkpaardje kan de was doen.  Bij Windows moet ik eerst en dure machine aanschaffen, een dure licentie kopen en heb ik een loodzwaar systeem op een machine die maar 1 ding staat te doen; een presentatie draaien.

Een computer is een middel, geen doel. Voor sommigen hier echter schijnt de computer het doel te zijn en dan ben je bij windows 8 prima op zijn plek. Dat is zo goed als idiotproof en daagt idd de gebruiker uit een betere idioot te worden.  Voor mensen die gewoon een gebruiksvriendelijke omgeving zoeken en een OS dat gewoon doet wat er verlangd wordt, ben je bij Ubuntu veel beter af. Het feit dat er zo weinig mensen overstappen naar Ubuntu kun je ook uitleggen dat er dus schijnbaar meer idioten rondlopen.

Alles is een kwestie van perceptie. En zoals Ghandi ooit zei; "Niets wat u doet is belangrijk maar het is belangrijk dat u het doet".

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #427 Gepost op: 2012/08/27, 12:00:56 »
Een computer is een middel, geen doel. Voor sommigen hier echter schijnt de computer het doel te zijn en dan ben je bij windows 8 prima op zijn plek. Dat is zo goed als idiotproof en daagt idd de gebruiker uit een betere idioot te worden.  Voor mensen die gewoon een gebruiksvriendelijke omgeving zoeken en een OS dat gewoon doet wat er verlangd wordt, ben je bij Ubuntu veel beter af. Het feit dat er zo weinig mensen overstappen naar Ubuntu kun je ook uitleggen dat er dus schijnbaar meer idioten rondlopen.
=D  =D

*buntu is behoorlijk randdebielbestendig, dus inderdaad ideaal voor mensen die *kuch* onhandig zijn met computers.... Een hele opluchting voor degene die het onderhoud doet. Windows is eigenlijk alleen geschikt voor mensen die handig zijn met computers.

Tip: maak in *buntu een verborgen archiefbestand in de gebruikersmap van de onhandige, met daarin alle instellingen (de verborgen bestanden en mappen in de gebruikersmap). Maak er een zip van en geen tar.gz, want dan kun je er een wachtwoord op gooien (om geklooi te vermijden). Zet de rechten op root, zodat 't niet weggegooid kan worden.

Zodoende kun je altijd de instellingen schoon terugzetten. Ik pak 't niet altijd zo aan, maar als ik het nalaat, dan krijg ik er meestal later spijt van.  :P

« Reactie #428 Gepost op: 2012/08/27, 12:25:19 »
Dan ben ik dan zeker geen randdebiel!Ik doe dat niet en alles blijft gewoon werken... =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

« Reactie #429 Gepost op: 2012/08/27, 12:27:15 »
Mensen die handig zijn met computers gebruiken Mac OSX of Slackware (of LFS) ;)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #430 Gepost op: 2012/08/27, 12:30:50 »
Ik werk met randdebielen, beter gezegd: mensen met een verstandelijke beperking.

« Reactie #431 Gepost op: 2012/08/27, 14:24:15 »
Dank zij Martin Eastman voel ik mij een randdebiel. (Ik beweer niet dat dit geen waarheid is?  ;) )Wat krijg ik te lezen?
Beste Pattattezak
Je hebt schijnbaar niet goed gelezen. Ik zit in een werkomgeving met ca 30 verschillende computers met bijna evenveel gebruikers. Op een paar na heb ik alles omgezet naar Ubuntu e.a. Domweg omdat het beter werkt dan Windows. De tijdwinst die we momenteel halen is enorm.

Maar dat ging niet vanzelf. Ik heb een hoop drivers moeten laten maken en in veel gevallen software moeten laten aanpassen. We hebben veel bugs en nags moeten doen oplossen.
Wat had ik alweer geschreven?
Er is een grote kloof in onze beide leefwerelden. Bij mij moet het vooruit gaan en ik wens snel en goed resultaat. De keuze van besturingssysteem is onderliggend aan de snelheid en keuzemogelijkheden die het systeem te bieden heeft.
Naar aanleiding van:
Wij moeten soms 20-30.000 fotoś per dag batchen. Zo heb ik een oud werkpaard met Xubuntu waar alleen XNView staat te draaien.  Die programmeer ik ś morgens en dan staat het de hele dag in stilte die files te batchen.
Omdat het soms verdomd veel tijd vergt om uit te zoeken hoe je sommige zaken werkend moet krijgen.
Gelukkig beschik ik over de vrijheid om op te starten in het besturingssysteem naar keuze. Dubbel slag: Bij het internetten vervuild mijn Windows niet en daardoor blijft dit besturingssysteem stabiel en "snel" werken en ik hoef geen kosten te maken om mijn hardware aan te spreken onder Linux daar deze perfect werkt onder Windows. Als ik snel iets online wil doen, Ubuntu start vlugger op dan Windows. Voor mij is de combinatie van beide besturingssystemen een goede keuze?! Ubuntu installeren gaat snel en gemakkelijk, bijgevolg heb ik snel en goed resultaat, zoals gewenst?

« Reactie #432 Gepost op: 2012/08/27, 14:25:24 »
Mensen die handig zijn met computers gebruiken Mac OSX of Slackware (of LFS) ;)

We hadden niet genoeg hokjes en vakjes in deze maatschappij joh, maak er nog een paar bij. ;)

« Reactie #433 Gepost op: 2012/08/27, 14:52:11 »
Dank zij Martin Eastman voel ik mij een randdebiel. (Ik beweer niet dat dit geen waarheid is?  ;) )Wat krijg ik te lezen?

Je reageert op het ene bericht en neemt aanstoot aan een bericht dat helemaal niet voor jouw bedoeld was. Maar goed, als je de schoen wilt aantrekken....

Je zegt op een gegeven moment dat het bij jouw vooruit moet gaan. Dat impliceert dat het bij mij niet vooruit gaat omdat ik Linux distro's gebruik. Daar zet ik dan een voorbeeld tegenover hoe het wel werkt voor mij. Ik ga zelfs sneller vooruit dan ooit met Windows. Dat was mijn punt.  Dat heeft met jouw persoonlijk geen zak uit te staan.

En als jij graag met Windows wilt werken, moet je dat zeker doen. Maar de argumenten die je gedurende een tijd aandraagt dat Ubuntu beperkt zou zijn, kan ik dus weerleggen. En daarom schreef ik ook dat het kiezen van een OS gewoon een kwestie van keuze is en niet van technische beperkingen.  Als voorbeeld gaf jij dat proces van je neef dat enkel onder Windows zijn werk kon doen. Ik gaf je mijn versie om aan te tonen dat dit niet zo hoeft te zijn. Wederom, kwestie van keuze.

Jij zit constant Windows te prijzen als een beter systeem dan Ubuntu. Ik zit daar constant tegenover te zetten dat het enkel een kwestie van perceptie is.

Mijn ervaring is dat er onder windows meer fout gaat dan onder ubuntu. Ik heb net als jij een dualboot waardoor ik met zowel windows als ubuntu kan werken. Maar simpele kopieerklussen kunnen al op een ramp uitdraaien als je bestanden vanaf het NTFS van Windows moet lezen of schrijven. 

Jij hebt andere ervaringen schijnbaar, prima maar ik kan die niet delen.

« Reactie #434 Gepost op: 2012/08/27, 15:20:22 »
Dat heeft met jouw persoonlijk geen zak uit te staan.
U bent duidelijk geen Belg?  :P  ;)
Jij zit constant Windows te prijzen als een beter systeem dan Ubuntu. Ik zit daar constant tegenover te zetten dat het enkel een kwestie van perceptie is.
Mijn excuses als dit zo overkomt. Beide besturingssystemen hebben hun voor- en nadelen. Jammer dat het geen kwestie van perceptie is. Of denkt u dat er veel thuisgebruikers de tijd en het geld kunnen opbrengen om bepaalde hardware onder Linux werkend te krijgen? U spreekt als bedrijfsmanager, 30 computers en evenveel personen die erop werken, er is toch enig verschil met de thuisgebruiker? Ik bekijk het vooral uit dit standpunt. Mijn neef is dan een voorbeeld uit de bedrijfswereld. Hij bewijst dat Windows wel werkt waar u tegenslagen heeft gehad. De woorden die mijn neef gebruikt om Linux te omschrijven, publiceer ik liever niet op gelijk welk forum ... Nogmaals mijn excuses dat ik opkijk naar mijn neef die erin slaagt om een internationaal bedrijf uit te bouwen?!
Uit uw schrijven kan men dus wel opmaken dat Ubuntu nog niet rijp is om de markt te veroveren? Ook u wacht op bepaalde software? Is Winwows 8 dan de grote kans voor Linux?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #435 Gepost op: 2012/08/27, 15:53:45 »
Jammer dat het geen kwestie van perceptie is.
Dat is het wel. Ook ik ben thuisgebruiker, en ik vind *buntu zowel voor thuisgebruik als voor bedrijfsgebruik (ik onderhoud de computers op een professionele verblijfsaccommodatie) verreweg superieur aan Windows XP / 7 / 8. Een ware verademing.

Mijn perceptie.  :)
« Laatst bewerkt op: 2012/08/27, 15:55:29 door Pjotr »

« Reactie #436 Gepost op: 2012/08/27, 15:55:14 »
Ik werk met randdebielen, beter gezegd: mensen met een verstandelijke beperking.

En ik werk met psychiatrische patiënten in een groot opgezet Ubuntu-project te Duffel België.

De gebruikte terminologie gaat wel wat ver, mensen met een verstandelijke beperking zijn evengoed mensen. Al s die ook graag met een computer werken: het zij zo.
Voor vele hooggeleerden hier kan je evengoed de bedenking maken dat ze maar zijn wie ze zijn dankzij scholing met vallen en opstaan, het is voor anderen net dezelfde leerschool, al dien je wat meer geduld te hebben. ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #437 Gepost op: 2012/08/27, 15:59:12 »
Geen Belg en geen Nederlander. Met  excuses voor het taalgebruik.
Mijn excuses als dit zo overkomt. Beide besturingssystemen hebben hun voor- en nadelen. Jammer dat het geen kwestie van perceptie is. Of denkt u dat er veel thuisgebruikers de tijd en het geld kunnen opbrengen om bepaalde hardware onder Linux werkend te krijgen? U spreekt als bedrijfsmanager, 30 computers en evenveel personen die erop werken, er is toch enig verschil met de thuisgebruiker? Ik bekijk het vooral uit dit standpunt. Mijn neef is dan een voorbeeld uit de bedrijfswereld. Hij bewijst dat Windows wel werkt waar u tegenslagen heeft gehad. De woorden die mijn neef gebruikt om Linux te omschrijven, publiceer ik liever niet op gelijk welk forum ... Nogmaals mijn excuses dat ik opkijk naar mijn neef die erin slaagt om een internationaal bedrijf uit te bouwen?!
Uit uw schrijven kan men dus wel opmaken dat Ubuntu nog niet rijp is om de markt te veroveren? Ook u wacht op bepaalde software? Is Winwows 8 dan de grote kans voor Linux?

Elk besturingssysteem heeft zijn nadeel. Windows heeft er vele en Ubuntu mogelijk nog meer. Ik bestrijd enkel dat er zaken zijn die je enkel onder windows zou kunnen. Beide systemen kunnen elke klus aan, op dat punt is Ubuntu volwassen genoeg geworden.  Het bedrijfsleven zal wel vaker het voortouw moeten nemen om zaken aangepast te krijgen of überhaupt zaken voor elkaar te krijgen. Zonder de steun van Canonical als bedrijf zou Ubuntu veel minder sterk zijn geweest. En daar profiteert uiteindelijk ook de particulier met 1 computertje van.

Uw neef vervloekt Linux net zoals ik bedrijven ken die windows vervloeken. De reden dat ik genoeg heb van windows ligt hem meer in de structuren van Microsoft als bedrijf. We hebben jarenlang in onder aanneming veel klussen voor Microsoft uitgevoerd en dus ken ik het bedrijf goed. En evenzo de bedrijfscultuur. En laten we zeggen dat het laatste voldoende is om er niet mee te willen werken. Daar komt bij dat wij soms ook moeten werken met andere systemen dan MS en dat levert dan geheid problemen op. Op een gegeven moment maak je een keuze en die viel niet in het voordeel van MS software uit.

M.a.w. het gaat mij niet om dat ik windows nu vervloek of niet of dat wij onder windows ons werk niet zouden kunnen doen. Waarschijnlijk wel alleen merkten tot onze verrassing dat het onder Ubuntu zelfs beter loopt.  Lang niet alles maar het meeste toch wel.  We zijn nog wel een jaartje druk om alles goed werkend te krijgen denk ik. Omgekeerd denk ik dat dit met Windows net zo goed het geval zou zijn. Wij hebben tot een paar jaar terug nog onder Dos computers laten draaien. Terwijl er toen reeds XP op de markt was. Maar bepaalde zaken wilden destijds (nog) niet onder XP hun werk doen zoals wij dat wensten.  In het bedrijfsleven kijken we niet naar het modernste materiaal maar naar dat wat goed en stabiel werkt.  XP was niet stabiel te krijgen voor wat wij deden. Reden waarom ik nog steeds win2000 op mijn PC heb staan.

En dat is het hele verschil wat ik probeerde aan te duiden met de computer als middel of als doel. Sommige mensen vinden het prachtig om de hele dag bezig te zijn met iets werkend te krijgen. Als de nerd van dienst is dat meestal ook mijn werk en dat doe ik enkel omdat we vaak niemand anders is. Ik zou het met liefde uitbesteden, wat ik ook geregeld doe. Maar wat voor mij als ondernemer geldt, gel;dt ook voor de meeste particulieren die enkel de computer als middel zien. Die zal het boeien welke browser ze gebruiken, als ze maar het net op kunnen. En het OS? Boeiend! En daarom denk ik dat je Ubuntu zeker een volwaardige tegenhanger is en zal blijven van Windows, ongeacht de versie. 

Het grote verschil in kansen zit hem volgens mij in de verkoop. Er zijn maar een handvol winkels waar je voor geïnstalleerde Ubuntu machines kunt kopen.  Dat in tegenstelling tot Windows die op elke hoek van de straat beschikbaar is en ondersteund wordt. Mensen kopen dat graag want ze hebben er voor betaald dus als het 'stuk' is, kunnen ze er mee terug. Bij Ubuntu heeft de gebruiker een veel grotere eigen verantwoording en dat wil een consument vaak niet. We zeggen wel eens dat Nederlanders altijd alles gratis, met korting en levenslange garantie willen. Die mentaliteit alleen al zorgt ervoor dat wij dus absoluut niet voor de Nederlandse markt willen werken.  Maar het zou mede kunnen verklaren waarom Linux distro's niet echt doorbreken.

Blijft over of je met de komst van een nieuwe Windows versie meer kansen hebt. Ik denk het wel. Het gaat veel te snel bij Windows en men moet niet uit het oog verliezen dat elke upgrade en update vaak hoge kosten met zich mee brengt die begint met de aanschaf. Dat alleen al is in deze crisistijd een goede reden om te zien naar goedkopere alternatieven. En aangezien de gemiddelde gebruiker geen al te hoge eisen stelt, kan hij/zij met Ubuntu ruimschoots bedient worden.  En als je er een beetje moeite voor doet, zelfs beter in mijn optiek.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #438 Gepost op: 2012/08/27, 16:13:51 »
@RikRik en Joris Donders: mijn kwalificatie betrof niet mensen met een echte verstandelijke beperking, maar mensen met een normaal IQ die zich soms onuitstaanbaar en ergerlijk dom gedragen als ze achter een computer zitten.  :)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #439 Gepost op: 2012/08/27, 16:32:54 »

En ik werk met psychiatrische patiënten in een groot opgezet Ubuntu-project te Duffel België.

De gebruikte terminologie gaat wel wat ver, mensen met een verstandelijke beperking zijn evengoed mensen. Al s die ook graag met een computer werken: het zij zo.
Voor vele hooggeleerden hier kan je evengoed de bedenking maken dat ze maar zijn wie ze zijn dankzij scholing met vallen en opstaan, het is voor anderen net dezelfde leerschool, al dien je wat meer geduld te hebben. ;)
Veel van de mensen die ik ken met een verstandelijke beperking hebben Windows op hun computer,het komt maar zelden voor, zeg maar nooit, dat ze hun systeem onbruikbaar hebben gemaakt door onhandig gebruik. Ik ben het dan niet eens met plotr als hij schrijft: "*buntu is behoorlijk randdebielbestendig, dus inderdaad ideaal voor mensen die *kuch* onhandig zijn met computers.... Windows is eigenlijk alleen geschikt voor mensen die handig zijn met computers"
Ik heb zelf een kind met het downsyndroom, een prachtig kind waar ik trots op ben, die prima overweg kan met Windows. En waar ik werk zijn zelden noemenswaardige problemen met dit systeem,kan ook haast niet anders, van een spelletje of wat typen op een tekstverwerker kan je haast geen schade aanrichten op een pc. Er zijn er die een internetverbinding hebben, de meeste cliënten hebben enkele favoriete site's en zullen nooit iets anders bezoeken, behoorlijk veilig volgens mij.
Randdebielen worden ze wel eens genoemd, vandaar m'n reactie

Edit ik lees tijdens het typen je reactie Pjotr... Ik begrijp je wel

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #440 Gepost op: 2012/08/27, 19:10:04 »

ik ook, en diegene waar ik ubuntu op de computer zet heb ik daarna nooit meer horen klagen! (jaah ok, 1 keer t beeldscherm deed het niet, maar dat kwam omdat de vga-pinnetjes verbogen waren, terugbuigen en t werkt weer)

Offline midas

• Lid
« Reactie #441 Gepost op: 2012/08/27, 20:16:27 »
Wat was het onderwerp ook alweer?

Ongetwijfelt zal Windows 8 zonder tegeltjes....maar met KDE als desktopmanager een groot succes worden :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

« Reactie #442 Gepost op: 2012/08/27, 20:33:08 »
Dat heeft met jouw persoonlijk geen zak uit te staan.

Dus waar een hoop sites zeggen dat hardware steeds compatibeler wordt met Linux en dat dus minder een probleem aan het worden zegt u dat het juist wel een groot probleem is? Nou, dat is dus totale FUD. Ja, als je zelf gaat bouwen loop je kans. Maar als je gewoon een PC of laptop van een respectabele maker als HP, Lenovo, Dell of Asus koopt dan is het maar marginaal en vaak is het dan nog wel met een commando'tje op te lossen als er al eens incomptabiliteit is. Nu weet ik ook wel dat de gemiddelde gebruiker geen commando's wil, maar toch... Succes met het verder tegenspreken van websites en ervaringen van mensen, kennelijk bent u een belangrijke insider!

« Reactie #443 Gepost op: 2012/08/27, 20:34:31 »
Persoonlijk kan ik niet met Windows werken. Ik ben ermee opgegroeid maar ik vond er nooit helemaal mijn draai in. Sinds Ubuntu ben ik veel meer met de computer gaan doen en begrijp ik alles veel beter. Ook Mac OSX kan ik prima mee werken. Windows zal het voor mij nooit worden. Niet vanwege de virussen, niet vanwege de drivers, niet vanwege dat "nare" Microsoft, nee. Gewoon simpelweg om dat ik er niet goed mee kan werken, mijn draai niet in kan vinden. WIl best wel eens helpen met Windows maar echt werken laat ik liever aan Linux over en evt. OSX.

Offline midas

• Lid
« Reactie #444 Gepost op: 2012/08/27, 21:02:01 »
Voor mij is de situatie duidelijk anders. Ik werk vrij basaal met de computer en voor mij moet-ie gewoon alles doen wat ik opdraag. Wat dat betreft is Windows 7 helemaal geen slecht product en heb ik (in 8 maanden tijd) nog geen downtime meegemaakt. Voor hetgeen ik ermee doe kan ik er goed mee uit de voeten. Met Apple heb ik (helaas) geen enkele ervaring.

Maar ik houd absoluut niet van customer lock-in. Daarom heb ik vrij bewust gekozen voor linux. Grotendeels volg ik daarbij de opensource-filosofie zonder in extremiteiten te belanden (ja...ik gebruik ook flash en andere codecs). Het is veel meer met en voor elkaar...zonder de bankrekeningen van een happy few te spekken ;)

Mijn hartje klopt gewoon sneller voor linux....en ik hoop met het verschijnen van Windows 8 dat meer Windows-gebruikers hun blikveld gaan verruimen en bewust voor hun systeem gaan kiezen...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #445 Gepost op: 2012/08/27, 21:31:38 »
Wat was het onderwerp ook alweer?

Ongetwijfelt zal Windows 8 zonder tegeltjes....maar met KDE als desktopmanager een groot succes worden :)

Zucht, iets verder kijken en je ziet de Windows 7 desktop en je bent klaar.
Dat menu wat jij tegeltjes noemt is bedoelt voor een touchscreen of om snel even iets te bekijken zoals je mail.
Wil je gewoon met je muis en toetsenbord werken dan kan dat daar ook in maar dan kun je gewoon naar de desktop omgeving en heb je gewoon weer een Windows 7 desktop voor je neus.
In Unity werk je ook niet in het menu en douwt men heel hun launcher vol met apps om maar niet in dat menu te hoeven komen.
Windows 8 staat vele malen dichter bij Windows 7 dan Gnome 3 en Unity bij de Gnome 2 desktop staan.

KDE is dat een succes op Linux?

@Vistaus, Alleen ondersteuning aan Ubuntu en de rest zoekt het maar uit.
Ofwel Ubuntu en de rest doet er niet toe.

@Midas, Windows 8 is gelijk aan Windows 7 hoe je er mee werkt.
Met Apple heb ik ervaring en het werkte bij mij af en toe. Die dingen waar meer stuk dan dat ze werkte maar kwa interface is het een dock onder met daarin alles wat je vaak gebruikt zoals in Windows 7 en Unity ook het geval is en tegenwoordig een iconen menu. Meer is het niet.

Offline midas

• Lid
« Reactie #446 Gepost op: 2012/08/27, 21:49:57 »
Oeps...ik dacht te lezen dat in de definitieve uitgave alleen de Metro-interface nog valt te bewonderen. Helemaal zeker ben ik er ook niet van maar bijgesloten link lijkt ook in die richting te wijzen:

http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57496506-292/how-to-get-the-classic-start-menu-back-in-windows-8-rtm/

Dat van KDE-interface op Windows is een grapje. Technisch lijkt het nu te kunnen...maar het zal (denk ik) niet ideaal zijn :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

« Reactie #447 Gepost op: 2012/08/27, 21:52:32 »
Oeps...ik dacht te lezen dat in de definitieve uitgave alleen de Metro-interface nog valt te bewonderen. Helemaal zeker ben ik er ook niet van maar bijgesloten link lijkt ook in die richting te wijzen:

http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57496506-292/how-to-get-the-classic-start-menu-back-in-windows-8-rtm/

Dat van KDE-interface op Windows is een grapje. Technisch lijkt het nu te kunnen...maar het zal (denk ik) niet ideaal zijn :)

Een grapje? KDE heeft al heel lang een Windows-installer dus ik weet niet waarom jij dat een "grapje" vindt?
http://windows.kde.org/

« Reactie #448 Gepost op: 2012/08/28, 00:08:29 »
Mensen die hun oude computer willen blijven gebruiken zullen bij Windows 9 overstappen naar Linux omdat Windows bij versie 9 de ondersteuning voor 32-bits gaat droppen. Dat is echt zo, MS heeft zelf gezegd dat ze dat gaan droppen. Dus met je oude computer kun je dan nog maar 1 ding...

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #449 Gepost op: 2012/08/28, 01:12:32 »

Nee dat gaat alleen over het menu wat je in de eerste uitgave via regedit terug kon plaatsen maar wat ze in de release preview verwijderd hebben en wat niet meer terug komt vanuit MS hun kant.
Nou is dat geen gemis want dat was toch al niet veel.

De desktop zoals je in Windows 7 hebt met alle sneltoetsen die daar ook al aanwezig waren zit er nog gewoon in.
Er is op dat gebied eigenlijk niets veranderd en daar kun je nog gewoon werken zoals in Windows 7.
Alleen in al die berichten die je leest die negatief zijn hebben ze het alleen over de metro interface en zeuren ze alleen maar over hoe dat werkt en vergeten ze even voor het gemak dat je in Windows 8 net zo kunt werken als in Windows 7.
Ja het menu is weg maar ik gebruik het in Windows 7 ook alleen om mijn systeem af te sluiten en als ik bij mijn systeem instellingen moet zijn maar dat kun je nu ook makkelijk openen en persoonlijk vind ik het nu zelfs overzichtelijker.
Installeer al je software in Windows 8 zoals je in Windows 7 doet en je kunt op de desktop omgeving werken zoals je al deed.
Desktop wat je niet vaak gebruikt en de werkbalk onder met alles wat je vaak gebruikt.

De Metro interface is een ander verhaal.
Dat werkt op de desktop goed maar persoonlijk vind ik het op een tablet fijner en daar voelt het ook zeer natuurlijk aan.
Met een touchpad kun je veel dezelfde dingen als dat je op een tablet kunt maar desondanks vind ik het iets minder.
Het werkt prima maar je moet een paar dingen kennen zoals hoe je een app sluit, hoe je tussen de apps wisselt en hoe je bepaalde menu's opent maar dat stelt niet veel voor en kun je met het toetsenbord of met de muis doen.
Wel zijn er een aantal dingen die fijn werken en zeker iets extra's bieden aan je systeem.
Je kunt in 1 oogopslag zien of er mail is of dat er een twitter bericht is en nog veel meer.
Wil je dan snel je mail bekijken dan zit je met 1 klik in je mail en kun je gelijk mailen.
Dit geld voor al je account's die je hebt en het kan dus ook gmail en dergelijke.

Ik denk daarom ook dat mensen die veel sociale media gebruiken, juist de metro interface gebruiken aangezien die voor die mensen zeer veel bied.
Mensen die liever werken zoals ze in Windows 7 deden zullen de desktop omgeving verkiezen boven de metro interface.

The KDE in Windows is echt het geen wat ik dus nooit zou gebruiken. Als het nou Xfce was ja maar KDE vind ik beduidend minder dan die Windows 7 en 8.

Mensen die hun oude computer willen blijven gebruiken zullen bij Windows 9 overstappen naar Linux omdat Windows bij versie 9 de ondersteuning voor 32-bits gaat droppen. Dat is echt zo, MS heeft zelf gezegd dat ze dat gaan droppen. Dus met je oude computer kun je dan nog maar 1 ding...

Als je dan nog een pc hebt die 32 bit is dan heb je wel hele oude meuk.
Windows komt niet als Linux om de 6 maanden met een nieuwe versie en schrijft ook niet na een paar jaar een systeem af. Je kunt nog jaren vooruit met Windows 7 en straks ook met Windows 8 en voor Windows 9 er is zal de nieuwe pc er ook anders uit zien.
MS wil namelijk ook af van het toetsenbord en muis zoals je die nu kent.