Windows 8 ondersteund alles wat Windows 7 ondersteund.
Word je scanner nu niet ondersteund dan doet hij dat ook niet in Windows 8.
Fabrikanten willen dat je een nieuwe printer of scanner koopt en gaan er vanuit dat je een nieuwe pc hebt gekocht en dat je dan ook wel hun hardware kunt vervangen.
Bij printers is het omdat ze niet oude cartridges willen blijven maken. Dat is voor hun duur en neemt in de fabriek ruimte in beslag voor nieuwe producten.
Bij scanners willen ze dat je een nieuwe koopt zodat ook die verkocht worden. Aangezien men die niet snel vervangen, stoppen ze met ondersteuning voor nieuwe Windows versies. Wel als je scanner nog niet zo oud is maar als hij wat ouder is en al een aantal jaar niet meer verkocht word stoppen ze met ondersteuning. Tevens kost het geld om nieuwe drivers te maken.
Als je iets hebt wat onder XP werkt en dat heb je gekocht toen XP uit kwam dan heb je toch 14 jaar ondersteuning en vaak voor printers en scanner is dat lang al gaan de lampen niet meer zo snel stuk als vroeger bij een scanner.
Moet je voor je tomtom Windows hebben, moet je voor je scanner Linux hebben.

Bij mij werkt alles prima in Windows en heb ik juist problemen met ondersteuning in Linux met mijn muis, toetsenbord en mist mijn printer/scanner wat functies die ik wel in Windows heb.
Maar verder werkt alles prima.
O mijn navigatie systeem werkt niet in Windows maar dat is oud nieuws.

@Nienk, Als je een trust product koopt vraag je om problemen.
Ik heb hier nog een Trust muis liggen die half werkt en het maakt niet uit of het in Linux of Windows is.
Je kunt beter een goedkoop prul ding van HP kopen, dan weet je dat het werkt en het degelijk is.