@testcees, Het draait in VB zeer goed en je kunt je VB instellingen laag zetten als je geen guest editions installeert.
Dus als je het voor VB wilt gebruiken dan is het zeker een optie. Gebruik de laatste versie die gratis is te downloaden en je hebt zeker 1 jaar gratis Windows 8 voor in je VB.
Ja maar het is wel een beetje buggy in VB met die zijbalkdingen en app switching omdat je dat feitelijk buiten het scherm moet gaan met je cursor en dat werkt gewoon minder accuraat in VB.
Buggy kun je voorkomen door de guest editions weg te laten. Die kunnen in een aantal gevallen voor problemen zorgen.
Voor dat minder accuraat van de muis kun je net als een aantal al in Ubuntu doen, sneltoetsen gebruiken.
Win key + Tab wisselen van open staande apps.
Win key + C geeft rechter werkbalk.
App sluiten is Alt + F4
Doe je dit op de desktop omgeving dan kun je Windows afsluiten.
Doe je het buiden de desktop dan krijg je de rechter balk waar je bij settings het systeem uit kunt zetten.
Win key + Q is apps zoeken of Win key en gelijk typen of als je al in het menu zit gelijk met typen beginnen.
Win key + W instellingen zoeken
Win key + F is files zoeken
Doe je Win key + Q in een app dan zoek je gelijk binnen de app.
Win key + X geeft je device manager task manager en nog veel meer.
Rechtermuisknop geeft je de onderste balk en in de IE app de openstaande tabbladen.
Het lijkt meer op Ubuntu dan je in eerste instantie zou zeggen maar als je kijkt naar het zoeken dan is dat gelijk aan Ubuntu met dat verschil dat het filteren bij je zoekopdracht in Win 8 wat uitgebreider is.
Verder als je het zelfde doet in Windows 8 als wat je nu in Windows 7 of XP en dergelijke doet dan zul je merken dat je voornamelijk op de desktop zit met daar al je programma's.
Zo is het in ieder geval bij mij. Ik gebruik mijn laptop met Win 8 net als ik deed met Win 7 en merk eigenlijk buiten dat Win 8 best soepel draait maar af en toe nog een bugje heeft, weinig tot geen verschil.
Dat menu is leuk voor een tablet maar zul je op je desktop pc niet gebruiken. In Ubuntu zet je ook je favoriete programma's in de launcher en in Windows doet men dat al jaren op de desktop en met Windows 7 ook in de onderste balk. Tevens zijn in Windows de apps in het menu anders dan dat je op de desktop gebruikt.
Windows 8 is gewoon Windows 7 op de desktop zonder dat waardeloze menu wat toch al niet echt fijn werkte. Dat was ook waarom veel mensen hun desktop vol met iconen hebben staan. Niet dat , dat mijn voorkeur heeft maar zo is mijn Windows 7 ook en al zal het nog wel blijven zolang men geen menu's meer maken zoals het Gnome 2 menu.