Hallo,
Ik ben HV, geboren in het jaar dat de Chinese paarden met vuur speelden, 1966 dus. Sex/ M staat er op mijn paspoort dus een man.
Sinds een dag of 10 ben ik gebruiker van Ubuntu, de eerste dagen een oude 386 van onder het stof gehaald, sinds twee dagen een nieuwe desktop met , "ja hoor" UBUNTU. Ik heb met 95, ME, XP en Vista gewerkt. Was altijd wel een beetje gefascineerd door Linux, maar een paar minder goede ervaringen met Live CD's weerhielden me er van om de overstap te maken. Nu na mijn prille Ubuntu ervaringen denk ik niet om nog terug te willen. Vind ik Ubuntu dan zo perfect? Nee hoor,

maar alle probleempjes die opduiken zijn via forums als dit, of een simpele google search snel en zonder frustratie op te lossen. Kan me niet herinneren of ik het in het verleden ooit al klaar speelde om een pc uit de doos, up and running te krijgen, op 3 uurtjes tijd. Alle instellingen, desktop die er uit ziet zoals ik wil, alle randapparatuur ( 2 USB harddisk die niet willen niet meegerekend

) herkend en werkend, codecs voor alle formaten beeld en geluid en een hoop goede en gratis programma's. Het zal me nog wel een paar weken duren om voor alle toepassingen het voor mij geschikte programma te vinden en om alles onder de knie te krijgen. Gelukkig overheerst bij mij nu al, " ik voel me thuis op mijn eigen PC" gevoel. Heb eerlijk gezegd nooit een windows pc gehad die me zo snel dat gevoel gaf.
Gr,
HV