Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1069866 keer)

gascona

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1400 Gepost op: 2009/02/18, 17:03:24 »
Hallo allemaal.

Ik ben 36 jaar oud (jong) en heb een acer 3630 laptop die niet wilde draaien met XP. Doet het wel maar zo traag als vlugge st***t door een verstopt vergiet.
Na het 1 en ander gehoord te hebben over LINUX toch maar wat gaan googlen en zo kwam ik bij UBUNTU terecht.
Op het moment van dit schrijven zijn de updates aan het instaleren op de laptop, en moet zeggen de instalatie verliep wel erg snel en gemakkelijk. Heel anders dan dat ik gewend ben (was).
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ga maar wat lezen op dit forum om het een en ander wijzer te worden. Ik vind het wel een uitdaging om UBUNTU onder de knie te krijgen, ben dus echt een beginner in de linux wereld. Maar goed nooit te oud om te leren.
Openoffice, Opera, Thunderbird, Picasa zijn mij bekend.
Oja ik heb ook een windows desktop (om te gamen  ;) ) en mijn naam is Martin.

groetjes Martin

Offline Kevin.

• Lid
« Reactie #1401 Gepost op: 2009/02/18, 17:48:01 »
Ik ben 13 jaar oud..
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2

Offline Swordfish

• Lid
« Reactie #1402 Gepost op: 2009/02/18, 17:57:47 »
Hoi,

Ik ben 30, en wil eindelijk eens voor goed van Windows verlost zijn...............

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1403 Gepost op: 2009/02/18, 23:02:09 »
Martin, Hyperion en Swordfish, allen welkom op het ubuntuforum.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Quatroking

• Gast
« Reactie #1404 Gepost op: 2009/02/18, 23:17:36 »
Ik was ook 13 toen ik met Ubuntu begon :) 7.04 kwam toen net uit, mooie tijd, mooie tijd...

Offline sowieso

• Lid
« Reactie #1405 Gepost op: 2009/02/19, 12:52:28 »
Hallo allemaal ik ben Haije en ben 11 jaar.
Ik gebruik nu ook Ubuntu omdat ik dat leuk vind. ;D
He kerel geweldig  =D, en nu maar flink lezen.
(net als ik zelf hoor ;) :D)

natuurlijk zal ik dat doen!

JonathanQ

• Gast
« Reactie #1406 Gepost op: 2009/02/22, 21:06:22 »
Ben er 31 en Belg ;-)
Draai nu welgeteld al 1 dag Ubuntu. Dit is wel in dual boot met XP voor werk.
Verder ben ik ook wel een CLI fan. In Windows zit ik redelijk wat tijd te PowerShellen ;)

Heb op mijn 18de al eens een experiment gehad met Slackware maar ik kreeg Xwin echt niet goed aan de praat en dus heb het dan maar opgegeven.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1407 Gepost op: 2009/02/22, 22:03:34 »
Heb op mijn 18de al eens een experiment gehad met meisje maar ik kreeg haar X factor  echt niet goed aan de praat en dus heb het dan maar opgegeven. =D =D =D =D

Hééé van harte welkom op het forum en veel plezier met je nieuwe installatie.

Als je vragen hebt .....

JonathanQ

• Gast
« Reactie #1408 Gepost op: 2009/02/22, 22:42:18 »
Heb op mijn 18de al eens een experiment gehad met meisje maar ik kreeg haar X factor  echt niet goed aan de praat en dus heb het dan maar opgegeven. =D =D =D =D

:evil:

Citaat
Hééé van harte welkom op het forum en veel plezier met je nieuwe installatie.

Als je vragen hebt .....

Thanks, I know the way ;-)

Offline dobby9

• Lid
« Reactie #1409 Gepost op: 2009/02/23, 09:26:43 »
Nu ik denk niet dat ik de jongste Linux gebruiker ben.
Ik hoor bij de zo genaamde Silver Surfers
Leeftijd 70 jaar jong.
Dus al 5 jaar met pensioen
Wel ben ik reeds enige tijd linux gebruiker Bv Opensuse , Mandriva Fedora en nu dus ook Ubuntu
Anders gezegd ik een aan distro shopping

Quatroking

• Gast
« Reactie #1410 Gepost op: 2009/02/23, 22:26:46 »
Ik was ook 13 toen ik met Ubuntu begon :) 7.04 kwam toen net uit, mooie tijd, mooie tijd...
Snik, *haalt memoires op*

Haha, hij praat als een Silver Surfer!

Je was  en nu..............(ik heb het gemist) 14, 15?

Geweldig.

precies, 15.

Offline Abyss

• Lid
    • Facebook
« Reactie #1411 Gepost op: 2009/02/25, 09:46:42 »
Hallo allemaal, Bouw jaar 1970

Ben nu goed een week Ununtu gebruiker en moet zeggen, "het is geweldig" =D
Na 18 jaar Microsoft is het wel eens tijd geworden serieus een andere distributie uit te proberen.
Voorheen ook al wat geprobeerd maar dat verliep telkens niet naar wens.
(gebrek aan kennins en geduld)
Tot nu toe verloopt alles aardig goed. op wat kleine driver probleempjes na.

Mijn Athlon 64 heb ik als test pc gebruikt. en ben zeer tevrede, vooral over het software aanbod wat vrij makkelijk met Synaptic is op te roepen, en te installeren/verwijderen.

Mijn systemen
AMD Athlon 64 3000+ (Ubuntu 8.10) Desktop (Ati Radeon 9800; 120GB +80 GB HDD,1GB mem,Wireless
Sempron 3200+ Nvidea 5700 (Windows XP sp3) (Wired)
Dell Inspiron 6400 laptop, (XP home) (Wireless)
Voor games gebruik ik tegenwoordig een Xbox 360 die zijn daar tenslotte voor gemaakt.
Wil uiteindelijk ook mijn laptop om zetten naar Ubuntu. maar wacht eerst tot de wireless driver stabiel genoeg is. deze werkt gewoon niet optimaal.
Zou e.v.t nog wel een keer een extra insteekkaart kunnen kopen. Die wel onderstuend wordt.
Maar daar heb ik me nog niet in verdiept
« Laatst bewerkt op: 2009/02/25, 10:50:45 door Abyss »

Reynouts

• Gast
« Reactie #1412 Gepost op: 2009/02/26, 01:24:15 »
Op aanraden van mijn vader (Orgelfreak) ben ik sinds een aantal dagen ook eindelijk lid van dit mooie forum, aangezien ik vastzat/zit met 8.10.

Ben 22 jaar, studeer Kunstmatige Intelligentie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, zit dus veel achter de computer!  =D

Offline marius sr

• Lid
« Reactie #1413 Gepost op: 2009/02/28, 10:58:35 »
Ik ben 62 jaar oud. Ik ben begonnen met DOS en daarop dBaseIII. Daarna kwam Windows, het werd allemaal steeds mooier maar het werd steeds moeilijker de zaak goed in te richten. Op dit moment werk ik met Vista, ik erger mij aan de vele storingen en alle troep waar ik niets aan heb. Reden voor mij om op Ubuntu over te stappen. Het is wel moeilijk, het lukt nog niet een internetverbinding te krijgen. Moeilijk is ook het vakjargon wat gebruikt wordt. Uiteindelijk is het de bedoeling volledig op Ubuntu over te stappen en van Windows af te komen.

« Reactie #1414 Gepost op: 2009/02/28, 12:25:50 »
marius sr, kijk voor je internet verbinding eens hier http://sites.google.com/site/computertip/system/app/pages/search?q=geen+internet met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline track

• Lid
« Reactie #1415 Gepost op: 2009/02/28, 14:33:55 »
Hoi Marius,

welkom in de club.  (En op het forum !)  Ik ben twee jaar geleden overgestapt, rechtstreeks van Win.. 3.11/DOS naar Ubuntu.
(t'is waar, ik ben een beetje ouderwets en commandolijn-achtig)    Het verhaal met het internet zal wél meevallen denk ik.

Vriendelijke groet,

track

Offline homerke

• Lid
« Reactie #1416 Gepost op: 2009/02/28, 22:26:31 »
Ben net geregistreerd hier.
Heb vandaag m'n eerste Linux bak installed met Linux Ubuntu 8.10 :)

Heb momenteel een AMD X2 5200 met Vista
en een Intel Core 2 Duo T5450 Laptopje, eveneens met Vista.

Heb op een P4 1,6 met  768mb ram, Ubuntu installed.
Ga het de volgende dagen ontdekken.
Was het al jaren van plan om er mee te beginnen, puur uit nieuwsgierigheid, en eindelijk ben ik er aan begonnen :)

Oh ja,  ik ben 38 jaar  :)

Grts
leer uit de fouten die 'n ander maakt,
het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

« Reactie #1417 Gepost op: 2009/02/28, 22:51:15 »
Hoi, ik ben Wim, bouwjaar 59. Net 50 geworden, ik ben er nog van onder de indruk  ;)
Ik heb me net geregistreerd. Van beroep zit ik in de ICT en in een totale Windowsomgeving (en momenteel nog wat Novell maar dat is ook weg met 6 maanden). Ongeveer 10 jaar terug al eens een Linux poging gewaagd maar deze strandde wegens gebrek aan hulp in mijn omgeving en mijn tegenzin om kilometers documentatie door te lezen.

Nu zijn we dus weer 10 jaar verder, 10 jaar Windows erbij.......
Omdat ik wel eens wat anders wilde heb ik Ubuntu geinstaleerd en (uiteraard, zul je altijd zien) alles werkt in 1 keer. Wel fraai maar niet leuk ........................
Dus geprobeert de laatste versie te instaleren van OpenOffice.org en jawel, het werkte niet, problemen. Leuk dus (ja, ik ben wat vreemd misschien maar als het werkt zie ik geen uitdaging meer er in.)  Tijdens het zoeken naar oplossingen kwam ik hier terecht en vond het wel nuttig om me hier aan te melden, zoveel kennis op een plek is altijd handig!

Nu nog iemand zoeken die bij mij in de buurt woont en die me wil helpen met het verder doorgronden van van dit Linux gebeuren. En verder zoeken naar mijn openoffice probleem (maar ongetwijfeld ga ik de oplossing hier vinden!)
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Quintz

• Gast
« Reactie #1418 Gepost op: 2009/03/01, 00:50:38 »
Hoi,

Ik ben Quinten. Ik ben 14 jaar oud jong en zit in de 2e klas op de middelbare school. Ik woon in West-Zeeuwsvlaanderen. Sinds vandaag ben ik overgestapt op Ubuntu van Vista Home Premium.

Hoe ik aan Ubuntu kom? Ik zat te Googlen naar Linux, omdat ik er veel over had gehoord. Na de download wou ik het natuurlijk heel graag proberen. Ik had 2 oude computers waar ik Ubuntu op wou testen om te kijken of ik het wat vond, en op allebei de computers deed de installatie het niet. Het ligt niet aan Ubuntu, dat ligt aan de computers. Die zijn echt al oud en voldoen niet aan de systeemeisen. Daarna heb ik mijn school-laptop met Vista Home premium opgeofferd, en ik moet zeggen, ik mis dat Vista totaal niet! Ubuntu is 'het'. Het besturingssysteem van de toekomst!

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1419 Gepost op: 2009/03/01, 02:10:14 »
homerke, willempiesnor en Quintz, Welkom op het forum en nog veel plezier en zoekwerk gewenst.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

annesch

• Gast
« Reactie #1420 Gepost op: 2009/03/01, 15:07:05 »
Ik word eind dit jaar 65, werk sinds 02-2008 op Ubuntu 8.10 64bit in combinatie met Windows XP (Dual Boot).

Mijn hobby's zijn fotografie en Muziek en gebruik Ubuntu in hoofdzaak voor de foto bewerking (Gimp) en internet.
Aangezien Ubuntu 8.10 niet overweg kan met Canon, Camera, printer en fotoscanner, ben genoodzaakt XP nog
aan te houden tot deze problematiek opgelost is.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #1421 Gepost op: 2009/03/01, 16:46:37 »
Mijn leeftijd is nu 46.

Toen ik ik 1993, op de hcc beurs, een pc kocht met een i486 processor, was ik enthousiast over de mogelijkheden van deze processor voor multitasking en geheugen gebruik (boven de 640KB limiet).

Echter de pc kwam met dos 5.0, dosshell en windows 3.0. Dit maakte geen goed gebruik van de mogelijkheden van de pc.  :(

Daarom heb ik toen Slackware 0.99 gedownload op 14.4K via een bbs in Lelystad. De floppies heb ik nog als herinnering aan een hoge telefoonrekening.  :|

Sindsdien ben ik bij Linux gebleven. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Harman

• Lid
« Reactie #1422 Gepost op: 2009/03/03, 00:11:11 »
Ik ben 62,
Mijn windows xp liep vorige week plotseling helemaal vast en was ook niet meer te installeren; op elke partitie werd hij geweigerd. Nog nooit meegemaakt, en ik ben toch al wat jaartjes met windows bezig.(sinds 3.1)
Op de hccbeurs kreeg ik een ubuntu cd en heb die nu gelijk maar geïnstalleerd want ik was windows toch kwijt.
Opeens kreeg ik weer overzicht op alle partities en bestanden. Op deze computer komt dus geen windows meer.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #1423 Gepost op: 2009/03/03, 12:15:42 »
Ben al enige tijd op dit forum, maar elke keer vergeten mij voor te stellen.
Mijn naam is Patrick en ben 47 jaar. Op het werk werk ik met windows xp omdat we niet anders kunnen. Vroeger in de jaren 90 heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Unix was eigenlijk AIX een unix variant.
Op dat systeem was alles met de command line.
Een paar jaar geleden heb ik kennis gemaakt met Ubuntu geloof dat het versie 5.04 was. Van toen af heb ik altijd al een dual boot systeem gehad. Ikzelf vindt Ubuntu goed en beter dan windows daarom werk ik 98% met Ubuntu en soms met windows vb. tomtom systeem updaten.
Wat ik zeker weet is dat de mensen op dit forum iedereen altijd proberen te helpen als het kan, en dat gratis. Dus van mij al zeker een bedankje.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

« Reactie #1424 Gepost op: 2009/03/04, 13:10:31 »
Ben 67, 1985 begonnen met BBc ,daarna alle soorten windows, nu een jaar Ubuntu, bevalt prima, maar skypen doe ik nog in windows :D
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF