Hallo allemaal,
Stom zeg, ik heb al die tijd dit topic over het hoofd gezien. Nu ik 'm ontdekt heb lijkt het me wel zo netjes om mezelf ook even voor te stellen hier.
Ik ben dus Marco uit Alphen a/d Rijn en ik ben 38 jaar... (de 40 begint dus verraderlijk dichtbij te komen inmiddels).
Afgelopen zomer kwam ik bij toeval ergens op internet iets tegen over Ubuntu. Nou ben ik bij lange na geen computerdeskundige maar ik heb het wel altijd al leuk gevonden om ermee te spelen. Mijn nieuwsgierigheid dus gewekt en in no-time had ik van verschillende linux-distro's een live-cd gebrand en zat ik uren aaneengesloten achter de pc. (Niet bijzonder bevorderlijk voor je relatie overigens

)
De kinderen hadden inmiddels niet meer genoeg aan één pc. Er stond nog een oudje die op Windows 2000 niet meer vooruit te branden was dus Xubuntu maar eens geprobeerd. En daarmee was het hek van de dam. De kids bleken er totaal geen problemen mee te hebben zolang ze Hyves maar op konden en ik ze MSN (eerste levensbehoefte voor tieners) niet zou ontnemen. Kort daarna wilde m'n vader z'n vastgelopen laptop weggooien. "Als jij er nog iets mee kunt jongen dan neem je 'm maar mee...." Hahaha, deze heeft ook een tweede leven gekregen met een snel en strak draaiende Xubuntu tot groot plezier van de kinderen en mezelf.
En jawel hoor....drie weken geleden begon onze eigen "hoofd-pc" met Vista ook onherstelbare kuren te vertonen. Mooi moment om ook m'n partner overstag te krijgen. Dual-boot Vista-Ubuntu 8.10 geïnstalleerd en sindsdien is Windows hier in huis bijna niet meer opgestart geweest. Het enige waarvoor ik Windows nog af en toe opstart is omdat het me in Ubuntu niet wil lukken om met Citrix in te loggen op mijn werkaccount maar ook daar komt eerdaags vast een oplossing voor.
Héél veel dank aan alle vriendelijke en behulpzame Forum-leden hier!