Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1069843 keer)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1475 Gepost op: 2009/04/13, 10:19:50 »
welkom peterjon :)

en een betere plek en moment had je niet uit kunnen zoeken,
de RP is ideaal om je voor te laten lichten en vragen te stellen.

alvast veel plezier op het forum :)

peterjon

• Gast
« Reactie #1476 Gepost op: 2009/04/13, 14:53:19 »
Okidokie Arie, tot de installparty !

« Reactie #1477 Gepost op: 2009/04/14, 20:16:53 »
Hoi,

Ik ben Martin en 33 jaar oud. Op professioneel gebied al een poosje bezig met linux servers, maar nu ook thuis de desktop voorzien van Ubuntu 8.10. Vista staat er nog naast maar gebruik ik nog maar zelden. Raak er de weg compleet kwijt. Ondanks de server ervaring toch nog wel veel moeten opzoeken om het ook op de desktop aangenaam werken te laten zijn.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/14, 23:00:46 door stolman »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1478 Gepost op: 2009/04/14, 22:31:46 »
Ook hartelijk welkom op ons Forum.
Na ja na een inwerkperiode zal het U zeker lukken , en als resultaat een zeer tevreden Ubuntu gebruiker.
Groeten Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

hihi

• Gast
« Reactie #1479 Gepost op: 2009/04/17, 21:48:28 »
Naam:Tjalling van der Veen
Leeftijd:13 jaar

Hallo ik heb Ubuntu al een paar weken en bevalt me wel =D!!
ik ga ook naar de HCC Regiodag Drachten op 9 Mei samen met mijn vader en mijn broertje :P
Ubuntu is echt VEEL beter!! of niet echt toppie joppie =D =D

Bestuuuh Tjalling van der Veen O0  8)

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #1480 Gepost op: 2009/04/18, 00:45:39 »
Hallo hihi welkom op dit forum,
Je kan hier gelukkig  heel en heel veel info vinden,  XD =D :D
He! je staat ook al op de kaart, goed gedaan zoon. ;) :)

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1481 Gepost op: 2009/04/18, 08:24:14 »
welkom hihi :)

het word nog eens een familieforum hiero, goede zaak ;)
en luisteren naar pappa he XD

Eric16

• Gast
« Reactie #1482 Gepost op: 2009/04/18, 17:45:45 »
Naam : Eric
Leeftijd: 16 word in december 17

werk nu 2 weeken met ubuntu werkt Zeer goed en heb aleen maar goede ervaringen.
Computeren /gamen is mijn hobby heb ook Computerś gebouwd voor vrienden.
heb ook geprogrammeerd voor een mod op een bepaald spel(vrij simpel) + een lichte php kennis.
een vriend heeft me op ubuntu gewezen toen de 5e windows cd(kopie) bij mij in de afvalbak belande.
zit op school (HAVO3) en ik sta in mijn  omgeving bekend als Scripter/nerd maar zelf gebruik ik de term Technische gamer.

Groeten,
Eric
« Laatst bewerkt op: 2009/04/18, 17:52:11 door Eric16 »

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1483 Gepost op: 2009/04/18, 19:31:35 »
van harte welkom Eric16 :)

en mensen alsa jij kunnen waardevol zijn,,
gamer en linux gek :)

je kan mbt games mischien veel leden nog een handje helpen in de toekomst ;)

veel plezier hier :)

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #1484 Gepost op: 2009/04/20, 00:23:46 »
Moi j'ai 41 ans et je te dis: j'aime j'aime la vie !!!!

Ik ben dus 41 en voor de niet-kenners onder de Ubunteros: deze tekst heb ik schaamteloos gepikt van een Belgische eurovisiesongfestivalwinnares.

... Kubuntu 25.10 ... KDE Plasma ... Wayland ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #1485 Gepost op: 2009/04/20, 00:37:19 »
Je kan op http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/leeftijd-ubunteros-grafisch-(aanvulling-op-%27leeftijd-stel-jezelf-voor%27-topic)/ eventueel je leeftijd(scategorie) aanklikken. Zo krijgen we snel een grafisch beeld van de spreiding van leeftijden van Ubuntu-gebruikers.
... Kubuntu 25.10 ... KDE Plasma ... Wayland ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Robin2130

• Gast
« Reactie #1486 Gepost op: 2009/04/20, 10:54:50 »
Naam : Eric
Leeftijd: 16 word in december 17

werk nu 2 weeken met ubuntu werkt Zeer goed en heb aleen maar goede ervaringen.
Computeren /gamen is mijn hobby heb ook Computerś gebouwd voor vrienden.
heb ook geprogrammeerd voor een mod op een bepaald spel(vrij simpel) + een lichte php kennis.
een vriend heeft me op ubuntu gewezen toen de 5e windows cd(kopie) bij mij in de afvalbak belande.
zit op school (HAVO3) en ik sta in mijn  omgeving bekend als Scripter/nerd maar zelf gebruik ik de term Technische gamer.

Groeten,
Eric

Welkom Eric :D Veel forumplezier hier :P

Offline GerB

• Lid
« Reactie #1487 Gepost op: 2009/04/21, 10:51:14 »
Hallo allemaal. Niet mijn eerste bericht hier, maar als je met problemen aan het stoeien bent is een voorsteltopic niet je eerste zorg. Bij deze dus alsnog. ;)

Ik ben Ger, 25 jaar en al een half leven bovengemiddeld geïnteresseerd in computers. Ik heb een eigen website over zwaarden, doe de technische coördinatie bij Wetenschapsforum en heb zo links en rechts nog wat andere websiteprojectjes gedaan/lopende. HTML, CSS en PHP is dus allemaal geen probleem, maar Linux (of software in zijn algemeenheid) is natuurlijk van iets andere orde. Ik heb dus wel de feeling, maar (nog) niet de know-how.

Ik had nog een oude laptop (6 jaar ofzo) staan waarop Windows XP eigenlijk niet meer vooruit te branden was, en ik had behoefte aan een simpel bedienbaar en snel mediacentertje. Ubuntu start lekker snel op, dus heb dat onlangs eens geïnstalleerd als eerste stap in de Linuxwereld. Ik loop hier en daar nog wel eens tegen wat problemen aan en als ik daar zelf niet uitkom stel ik hier mijn vraag. Zelf support geven zit er voorlopig nog niet in waarschijnlijk, maar wat niet is kan nog komen. :)

Offline track

• Lid
« Reactie #1488 Gepost op: 2009/04/21, 11:03:22 »
Ja, hartelijk welkom Ger !

Maar als je html, css, php, .. allemaal kent is het in principe allemaal geen probleem.
Je moet maar weten waar het staat. 
(en er zijn enkele toverspreuken, b.v. in de terminal man [commando] en apropos [onderwerp])
Verder een zoek in synaptic ... en http://wiki.ubuntu-nl.org/  of  http://sites.google.com/site/computertip/  uiteraard.

Je hebt het feeling, de rest is niet al te moeilijk.

Vriendelijke groet,

track

« Reactie #1489 Gepost op: 2009/04/21, 16:29:58 »
Oei, ik ben al langer op het forum, maar heb me nog nooit voorgesteld.

Ik ben Harald, 40 jaren jong  ;) en geëmigreerd naar Frankrijk.

Waar zal ik beginnen ? Toen ik een jaar of 14-15 was, had men op mijn middelbare school -ik denk toch wel- de eerste computerclub op een school in Nederland. In het begin was dat vooral klooien op een TRS-80 (waarvan ik er op een zeker moment een stuk of drie had).
Dat was dus nog vóór de uitvinding van de PC  =D

In mijn beroepsmatig leven als management consultant heb ik veel, erg veel met IT gewerkt, meestal vanuit een projectmanagement-functie. Veel ERP-implementaties, veel adviezen over hoe IT in te zetten om bedrijfsprocessen te verbeteren.

Natuurlijk was ook ik een Windows-gebruiker (sorry voor het vloeken  =D) en mijn vele activiteiten met IT hebben ertoe geleid dat ik dat -volledig uit de hand gelopen natuurlijk- ook zo thuis heb opgebouwd: servers, werkstations, wireless lan, een Dreambox, Squeezebox en meer van dat soort leuke dingen  ^-^

Een paar jaar geleden had ik een flink probleem met het installeren van Micros.... (nee, ik zal het hier niet tikken) small business server thuis (tijdens de installatie al instabiel :( ) en dat heeft me zo gefrustreerd dat ik ben overgestapt op Ubuntu. Vandaag draait hier ALLES op Linux; het meeste op Ubuntu. En ik ben uitermate tevreden  =D

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #1490 Gepost op: 2009/04/27, 21:11:16 »
Ik ben 13. Ik werk met Ubuntu en andere Linux edities omdat er in de Computer Totaal mooie artikels over stonden. :)

@HaraldFranzen:
Ooit geluk gehad met de Ramen van Microprogramma?

Offline Arimu

• Lid
« Reactie #1491 Gepost op: 2009/04/27, 22:32:01 »
Zal ik me dan ook maar is voorstellen?

Ik ben Wilco, 16 jaar. Ik vind het leuk om met computers te werken (goh, anders zou ik hier niet zijn). Heb toen ik nog bij windows (xp) zat veel geprogrammeerd (in delphi, object-pascal). Omdat m'n pc niet al te snel is (kuch kuch, oud rotding), en ik vaak aan m'n pc zat te sleutelen (software enzo), heb ik een paar maanden geleden voor een dual-boot gekozen met ubuntu. Beviel me erg goed. Binnen een dag wilde ik er niet meer weg bij ubuntu =D. Voor mij zorgde dus vooral het snelheidsverschil voor de overstap.

Ben nu bezig met het leren van java, later misschien ook nog eens mysql enzo. Ik kom regelmatig op dit forum, je leert er veel van hier  :D. Af en toe heb ik hier al een berichtje achtergelaten, zal dat de komende tijd wss wel vaker doen.

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1492 Gepost op: 2009/04/27, 22:40:05 »
allemaal van harte welkom en veel leesplezier op het forum  =D

Offline DennisB

• Lid
« Reactie #1493 Gepost op: 2009/04/28, 10:16:49 »
Hoi, mijn naam is Dennis en ben sinds 1997 bezig met Linux. Sinds de laatste drie jaar heb ik op mijn "reserve" desktop linux draaien, maar wil nu de stap maken om bijna helemaal Windows vrij te zijn. Sinds gisteren Ubuntu geinstaleerd op een Intel E6750, 4Gb en een Ati HD4850. Het laatste onderdeel is nu al een probleem ben ik achter gekomen..

Ohw ja, mijn leeftijd. Ik ben 31 jaartjes jong

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1494 Gepost op: 2009/04/28, 18:21:03 »
jes weer een dertiger XD

van harte welkom DennisB ,, veel plezier op het forum en mischien wil je "ons dertigers" helpen vertegenwoordigen in de stamkroeg,,
we hebben je hard nodig XD

http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/leeftijd-ubunteros-grafisch-(aanvulling-op-%27leeftijd-stel-jezelf-voor%27-topic)/

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1495 Gepost op: 2009/04/28, 19:12:07 »
Welkom Dennis, weer een naamgenoot erbij :)

Veel plezier hier ;)
(Mare chris, mijn categorie moet "winnen" ;D)

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1496 Gepost op: 2009/04/28, 19:20:01 »
NOT XD ,, power to the dertigers =D

« Reactie #1497 Gepost op: 2009/04/28, 19:44:16 »
NOT XD ,, power to the dertigers =D

tsss, broekies  XD XD XD XD
Zei het broekie.  XD XD XD XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DennisB

• Lid
« Reactie #1498 Gepost op: 2009/04/29, 09:35:21 »
Leuk topic om te lezen hoeveel mensen van een bepaalde leeftijdsgroep hier op het forum zijn. En inderdaad, onze leeftijdscatagorie is zwaar onderbezet... Maar goed, er is er weer 1 bijgekomen! =D

Houtschuiver

• Gast
« Reactie #1499 Gepost op: 2009/05/03, 12:32:07 »
Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Patrick, 36 jaar en ben sinds kort echt serieus met Linux en Ubuntu bezig. Ik ben begonnen met DOS en toen ook gekeken naar RedHat en Suse (de wel bekende pakketten met cd's en boeken gekocht in de winkel) maar heb dat nooit doorgezet. Ik heb bijna 10 jaar bij een software ontwikkelaar gewerkt en daar werd alleen met Windows gewerkt dus het is er nooit echt van gekomen. Wel regelmatig een Live CD gedownload om weer eens te kijken maar dat was het wel. Bij de aanschaf van hardware heb ik geprobeerd zoveel mogelijk rekening te houden met Linux, dat wil zeggen geen exotische merken en uitvoeringen.

Een probleem waar ik zeker tegen aan ga lopen is mijn schaaksoftware van Chessbase, zij maken alleen software voor Windows en niet voor Linux. Ik heb van hun een aantal instructie DVD's die ik graag blijf gebruiken. Misschien dat ik iets met Wine kan doen, daar moet ik nog mee bezig. Als alternatief is Shredder beschikbaar voor Linux (en ook Mac), ook een zeer goed programma. Voor de rest van de programma's die ik regelmatig gebruik heb ik wel een alternatief gevonden, dus daar zie ik weinig problemen.