Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001902 keer)

Reynouts

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1425 Gepost op: 2009/02/26, 01:24:15 »
Op aanraden van mijn vader (Orgelfreak) ben ik sinds een aantal dagen ook eindelijk lid van dit mooie forum, aangezien ik vastzat/zit met 8.10.

Ben 22 jaar, studeer Kunstmatige Intelligentie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, zit dus veel achter de computer!  =D

Offline marius sr

• Lid
« Reactie #1426 Gepost op: 2009/02/28, 10:58:35 »
Ik ben 62 jaar oud. Ik ben begonnen met DOS en daarop dBaseIII. Daarna kwam Windows, het werd allemaal steeds mooier maar het werd steeds moeilijker de zaak goed in te richten. Op dit moment werk ik met Vista, ik erger mij aan de vele storingen en alle troep waar ik niets aan heb. Reden voor mij om op Ubuntu over te stappen. Het is wel moeilijk, het lukt nog niet een internetverbinding te krijgen. Moeilijk is ook het vakjargon wat gebruikt wordt. Uiteindelijk is het de bedoeling volledig op Ubuntu over te stappen en van Windows af te komen.

« Reactie #1427 Gepost op: 2009/02/28, 12:25:50 »
marius sr, kijk voor je internet verbinding eens hier http://sites.google.com/site/computertip/system/app/pages/search?q=geen+internet met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline track

• Lid
« Reactie #1428 Gepost op: 2009/02/28, 14:33:55 »
Hoi Marius,

welkom in de club.  (En op het forum !)  Ik ben twee jaar geleden overgestapt, rechtstreeks van Win.. 3.11/DOS naar Ubuntu.
(t'is waar, ik ben een beetje ouderwets en commandolijn-achtig)    Het verhaal met het internet zal wél meevallen denk ik.

Vriendelijke groet,

track

Offline homerke

• Lid
« Reactie #1429 Gepost op: 2009/02/28, 22:26:31 »
Ben net geregistreerd hier.
Heb vandaag m'n eerste Linux bak installed met Linux Ubuntu 8.10 :)

Heb momenteel een AMD X2 5200 met Vista
en een Intel Core 2 Duo T5450 Laptopje, eveneens met Vista.

Heb op een P4 1,6 met  768mb ram, Ubuntu installed.
Ga het de volgende dagen ontdekken.
Was het al jaren van plan om er mee te beginnen, puur uit nieuwsgierigheid, en eindelijk ben ik er aan begonnen :)

Oh ja,  ik ben 38 jaar  :)

Grts
leer uit de fouten die 'n ander maakt,
het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

« Reactie #1430 Gepost op: 2009/02/28, 22:51:15 »
Hoi, ik ben Wim, bouwjaar 59. Net 50 geworden, ik ben er nog van onder de indruk  ;)
Ik heb me net geregistreerd. Van beroep zit ik in de ICT en in een totale Windowsomgeving (en momenteel nog wat Novell maar dat is ook weg met 6 maanden). Ongeveer 10 jaar terug al eens een Linux poging gewaagd maar deze strandde wegens gebrek aan hulp in mijn omgeving en mijn tegenzin om kilometers documentatie door te lezen.

Nu zijn we dus weer 10 jaar verder, 10 jaar Windows erbij.......
Omdat ik wel eens wat anders wilde heb ik Ubuntu geinstaleerd en (uiteraard, zul je altijd zien) alles werkt in 1 keer. Wel fraai maar niet leuk ........................
Dus geprobeert de laatste versie te instaleren van OpenOffice.org en jawel, het werkte niet, problemen. Leuk dus (ja, ik ben wat vreemd misschien maar als het werkt zie ik geen uitdaging meer er in.)  Tijdens het zoeken naar oplossingen kwam ik hier terecht en vond het wel nuttig om me hier aan te melden, zoveel kennis op een plek is altijd handig!

Nu nog iemand zoeken die bij mij in de buurt woont en die me wil helpen met het verder doorgronden van van dit Linux gebeuren. En verder zoeken naar mijn openoffice probleem (maar ongetwijfeld ga ik de oplossing hier vinden!)
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Quintz

• Gast
« Reactie #1431 Gepost op: 2009/03/01, 00:50:38 »
Hoi,

Ik ben Quinten. Ik ben 14 jaar oud jong en zit in de 2e klas op de middelbare school. Ik woon in West-Zeeuwsvlaanderen. Sinds vandaag ben ik overgestapt op Ubuntu van Vista Home Premium.

Hoe ik aan Ubuntu kom? Ik zat te Googlen naar Linux, omdat ik er veel over had gehoord. Na de download wou ik het natuurlijk heel graag proberen. Ik had 2 oude computers waar ik Ubuntu op wou testen om te kijken of ik het wat vond, en op allebei de computers deed de installatie het niet. Het ligt niet aan Ubuntu, dat ligt aan de computers. Die zijn echt al oud en voldoen niet aan de systeemeisen. Daarna heb ik mijn school-laptop met Vista Home premium opgeofferd, en ik moet zeggen, ik mis dat Vista totaal niet! Ubuntu is 'het'. Het besturingssysteem van de toekomst!

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1432 Gepost op: 2009/03/01, 02:10:14 »
homerke, willempiesnor en Quintz, Welkom op het forum en nog veel plezier en zoekwerk gewenst.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #1433 Gepost op: 2009/03/01, 11:40:15 »
Hoi,

Ik ben Quinten. Ik ben 14 jaar oud jong en zit in de 2e klas op de middelbare school. Ik woon in West-Zeeuwsvlaanderen. Sinds vandaag ben ik overgestapt op Ubuntu van Vista Home Premium.

Hoe ik aan Ubuntu kom? Ik zat te Googlen naar Linux, omdat ik er veel over had gehoord. Na de download wou ik het natuurlijk heel graag proberen. Ik had 2 oude computers waar ik Ubuntu op wou testen om te kijken of ik het wat vond, en op allebei de computers deed de installatie het niet. Het ligt niet aan Ubuntu, dat ligt aan de computers. Die zijn echt al oud en voldoen niet aan de systeemeisen. Daarna heb ik mijn school-laptop met Vista Home premium opgeofferd, en ik moet zeggen, ik mis dat Vista totaal niet! Ubuntu is 'het'. Het besturingssysteem van de toekomst!

ha Quinten, leuk eens te horen dat er hier in de buurt tenminste één jonge Ubuntu-gebruiker woont, net als ik :-) ( zie profiel )

annesch

• Gast
« Reactie #1434 Gepost op: 2009/03/01, 15:07:05 »
Ik word eind dit jaar 65, werk sinds 02-2008 op Ubuntu 8.10 64bit in combinatie met Windows XP (Dual Boot).

Mijn hobby's zijn fotografie en Muziek en gebruik Ubuntu in hoofdzaak voor de foto bewerking (Gimp) en internet.
Aangezien Ubuntu 8.10 niet overweg kan met Canon, Camera, printer en fotoscanner, ben genoodzaakt XP nog
aan te houden tot deze problematiek opgelost is.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #1435 Gepost op: 2009/03/01, 16:46:37 »
Mijn leeftijd is nu 46.

Toen ik ik 1993, op de hcc beurs, een pc kocht met een i486 processor, was ik enthousiast over de mogelijkheden van deze processor voor multitasking en geheugen gebruik (boven de 640KB limiet).

Echter de pc kwam met dos 5.0, dosshell en windows 3.0. Dit maakte geen goed gebruik van de mogelijkheden van de pc.  :(

Daarom heb ik toen Slackware 0.99 gedownload op 14.4K via een bbs in Lelystad. De floppies heb ik nog als herinnering aan een hoge telefoonrekening.  :|

Sindsdien ben ik bij Linux gebleven. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Harman

• Lid
« Reactie #1436 Gepost op: 2009/03/03, 00:11:11 »
Ik ben 62,
Mijn windows xp liep vorige week plotseling helemaal vast en was ook niet meer te installeren; op elke partitie werd hij geweigerd. Nog nooit meegemaakt, en ik ben toch al wat jaartjes met windows bezig.(sinds 3.1)
Op de hccbeurs kreeg ik een ubuntu cd en heb die nu gelijk maar geïnstalleerd want ik was windows toch kwijt.
Opeens kreeg ik weer overzicht op alle partities en bestanden. Op deze computer komt dus geen windows meer.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #1437 Gepost op: 2009/03/03, 12:15:42 »
Ben al enige tijd op dit forum, maar elke keer vergeten mij voor te stellen.
Mijn naam is Patrick en ben 47 jaar. Op het werk werk ik met windows xp omdat we niet anders kunnen. Vroeger in de jaren 90 heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Unix was eigenlijk AIX een unix variant.
Op dat systeem was alles met de command line.
Een paar jaar geleden heb ik kennis gemaakt met Ubuntu geloof dat het versie 5.04 was. Van toen af heb ik altijd al een dual boot systeem gehad. Ikzelf vindt Ubuntu goed en beter dan windows daarom werk ik 98% met Ubuntu en soms met windows vb. tomtom systeem updaten.
Wat ik zeker weet is dat de mensen op dit forum iedereen altijd proberen te helpen als het kan, en dat gratis. Dus van mij al zeker een bedankje.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

« Reactie #1438 Gepost op: 2009/03/04, 13:10:31 »
Ben 67, 1985 begonnen met BBc ,daarna alle soorten windows, nu een jaar Ubuntu, bevalt prima, maar skypen doe ik nog in windows :D
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

« Reactie #1439 Gepost op: 2009/03/04, 14:01:27 »
Ben 67, 1985 begonnen met BBc ,daarna alle soorten windows, nu een jaar Ubuntu, bevalt prima, maar skypen doe ik nog in windows :D
Er is Skype voor Linux.

Offline 80b.baron

• Lid
« Reactie #1440 Gepost op: 2009/03/06, 10:29:05 »
Hallo,

Mijn naam is 80b, ben een veertiger. Uit nieuwsgierigheid en vanwege dat ellendige Windows XP ben ik sinds een weekje overgeschakeld (8.10). Op zich ben ik tevreden maar heb nog veel te leren, Ubuntu verplicht je om te proberen. Windows stompte je mind wat af. Toch al wat frustraties voelen opborrelen! Ik wil niet meer terug naar XP of Vista maar zal waarschijnlijk toch XP in 'Dual Boot' installeren al was het maar om mijn Iphone te kunnen beheren of om de functie 'Save As' te kunnen gebruiken zodat ik gestreamde muziek onmiddellijk op de harde schijf kan bewaren. Waarom w muziek in hemelsnaam gedownload naar het bureaublad?!

Totem is niet mijn ding.
Vlc player nog minder (is echt chinees voor mij).
Firefox doet regelmatig in samenwerking met Totem of rythembox of Vlc het syteem bevriezen,dan rest er niets anders op om te resetten!?
Bestaat er dan niets zoals ALT-CTRL-DEL?

1x geïnstalleerd op een oude Compaq van 1998. Hier lijkt alles redelijk stabiel; enkele vastlopers sinds de start.

1x op een Asus laptop van 2005.
Kernel Linux 2.6.27-11-generic
Gnome 2.24.1
Geheugen 1.5 GiB
Intel(R) Pentium(R) M processor 1.86GHz
79.8 GiB vrije schijfruimte

Dagelijks meerdere vastlopers:

Firefox
Wisseling van gebruikers
Etc....

Ik ga nog even volhouden of downgraden naar 8.04.
Voor het gewone huis-tuin en keuken gebruik had ik eerlijk gezegd toch meer plug & play verwacht van dit overigens verfrissende Ubuntu verhaal.
Het is niet omdat iets niet direct werkt dat het als slecht gequoteerd moet worden. Zelfstudie, hulp vragen/krijgen  & geduld zijn voor mij toch de sleutelwoorden.

p.s. Feedback is zeer welkom.

Met vriendelijke groeten,

80b.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/06, 10:30:47 door 80b.baron »

Offline track

• Lid
« Reactie #1441 Gepost op: 2009/03/06, 10:41:35 »
Welkom  80b, in de "club" en op het forum !

Citaat
Bestaat er dan niets zoals ALT-CTRL-DEL?
Al een keer  [ctrl]-[alt]-[back]  geprobeert ? 
Dat is een "stop" voor het grafische scherm (logout inbegrepen) en brengt je weer terug naar het login-scherm.

Bij de andere vragen zal je liever met een duidelijke vraag een nieuw topic aanmaken.
Want er komt vaak een hele discussie, en het is makkelijker terug te vinden ook.

Vriendelijke groet,

track

Offline 80b.baron

• Lid
« Reactie #1442 Gepost op: 2009/03/06, 10:50:13 »
@ Track & Femke

Bedankt voor de snelle reactie en de tip. (Werkt!)
Ik ga hier nog wat rondneuzen.

80b
« Laatst bewerkt op: 2009/03/06, 10:54:51 door 80b.baron »

Frisian

• Gast
« Reactie #1443 Gepost op: 2009/03/08, 11:56:57 »
Hallo Allemaal,

Ik ben Pieter 49 jaar en woonachtig in Dokkum ( Frl)
Ben sinds kort met ubuntu begonnen, en ik moet zeggen dat ik er zeer positief over ben, heb het nu nog op een externe usb schijf draaien
om van alles te bekijken en uit te vinden. Heb ook al het een en ander op dit forum bekeken en besloot maar om ook lid te worden.
Mocht ik vragen hebben, meld ik me graag bij jullie  :)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1444 Gepost op: 2009/03/08, 12:47:02 »
Welkom Pieter ;)
Veel plezier hier en met Ubuntu.

HV123

• Gast
« Reactie #1445 Gepost op: 2009/03/10, 18:23:20 »
Hallo,

Ik ben HV, geboren in het jaar dat de Chinese paarden met vuur speelden, 1966 dus. Sex/ M staat er op mijn paspoort dus een man.
Sinds een dag of 10 ben ik gebruiker van Ubuntu, de eerste dagen een oude 386 van onder het stof gehaald, sinds twee dagen een nieuwe desktop met , "ja hoor" UBUNTU. Ik heb met 95, ME, XP en Vista gewerkt. Was altijd wel een beetje gefascineerd door Linux, maar een paar minder goede ervaringen met Live CD's weerhielden me er van om de overstap te maken. Nu na mijn prille Ubuntu ervaringen denk ik niet om nog terug te willen. Vind ik Ubuntu dan zo perfect? Nee hoor, :rolleyes: maar alle probleempjes die opduiken zijn via forums als dit, of een simpele google search snel en zonder frustratie op te lossen. Kan me niet herinneren of ik het in het verleden ooit al klaar speelde om een pc uit de doos, up and running te krijgen, op 3 uurtjes tijd. Alle instellingen, desktop die er uit ziet zoals ik wil, alle randapparatuur ( 2 USB harddisk die niet willen niet meegerekend :|) herkend en werkend, codecs voor alle formaten beeld en geluid en een hoop goede en gratis programma's. Het zal me nog wel een paar weken duren om voor alle toepassingen het voor mij geschikte programma te vinden en om alles onder de knie te krijgen. Gelukkig overheerst bij mij nu al, " ik voel me thuis op mijn eigen PC" gevoel. Heb eerlijk gezegd nooit een windows pc gehad die me zo snel dat gevoel gaf.

Gr,

HV

Offline track

• Lid
« Reactie #1446 Gepost op: 2009/03/10, 18:55:19 »
Welkom op dit forum, HV !

Ik vind het heel leuk dat je ermee gelukkig bent.  En als jij met jouw achtergrond op dit forum iets wilt inbrengen is het zeker bijzonder welkom. (Neus maar een beetje met de zoek-functie rond ..)

Vriendelijke groet,

track

« Reactie #1447 Gepost op: 2009/03/13, 11:03:26 »
 XD Ik ben sinds een ongeveer een jaar bezig met linux. In het begin ben ik begonnen met Ubuntu. Later ook met andere distributie. Ik keer toch elke weer terug naar Ubuntu. Dit vind ik toch het prettigst werken. Mijn leeftijd? Ondertussen 46 jaar en dit jaar hoop ik 47 jaar te worden. Aantal computers in huis 3 stuks plus een labtop. Ik had op 3 computers Ubuntu maar dit aantal is teruggebracht naar 1. Vrouw en kinderen kunnen moeilijk aan Ubuntu wennen, maar dit is een kwestie van flexibel zijn. Ik heb op één computer op een gegeven ogenblik een triple boot. Twee distrobuties van Linux en Windows XP. Je kan helaas maar op één tegelijk werken.
Ik heb gemiddelde ervaring met Linux. Heb via het forum al heel wat geleerd en mijn steentje zo nu en dan bijgedragen.
Ik blijf Linux Ubuntu of Xubuntu of Kubuntu één van de leukste systemen vinden.

« Reactie #1448 Gepost op: 2009/03/14, 11:26:47 »
Ik ben ongeveer 2 jaar met linux bezig. Ben momenteel 46 jaar en ik heb op twee computers Ubuntu staan. Op een gegeven ogenblik op één computer zelf een triple boot met Winxp en twee Linux distributies. Nog steeds blijft ik de ontwikkelingen volgen via Distrowatch en de Ubuntu site. Al veel distrobuties geprobeerd maar elke keer terug bij Ubuntu.

12cu

• Gast
« Reactie #1449 Gepost op: 2009/03/16, 15:23:10 »
 XD ok .. hier dan iets over mezelf  XD
Ik ben L, 27j en ben een leek (momenteel) in Linux ???...doch gefascineerd door dit OS :o
Na lang met de altijd dure :| windows versies "gesukkeld" te hebben dan toch beslist Ubuntu uit te proberen.
Ik werk het liefst met laptop's ipv desktop en heb nu een "eerder goedkoop" Acer'tje 5715z
Ik ben webdesigner en beginnende Internet Entrepeneur.
Heb je tips voor me Acer te optimaliseren altijd welkom!
Bedankt alvast en goed bezig Ubuntu Team 8)
Love Ubuntu already after only reading about it :o
L.