Hoi hclabbers,
Spidey draait in Honselersdijk een inloop en vandaar uit doet men veel goed werk. Aan de andere kant lopen daar veel mensen binnen met een totaal verz**** W*** installatie, die die weer op gang willen hebben. Ik ben persoonlijk niet beschikbaar voor dat soort puinruimen tegen beter weten in.
Maar goed, er is hier wel eens eerder gediscussieerd over repair café's (#117). Het is een goed idee.
Daarnaast lijkt me dat we moeten werken aan naamsbekendheid en goede informatie. In principe zijn mensen bang van computers. Ze snappen niet hoe het werkt en onbegrip gaat gauw gepaard met angst. Daarnaast zien ze dat ze met een computer nuttige dingen kunnen doen.
In mijn visie moet het een eitje zijn om Linux aan de man te krijgen. Het is veruit beter dan dat andere. Het is gewoon steengoed, mensen! Aan de andere kant zal het een duivelstoer zijn om in de hedendaagse bonte heksenketel, die de reclamewereld is geworden, een beetje naar voren te komen.
Ik heb een doodsimpel foldertje gemaakt voor Xubuntu. Tot mijn stomme verbazing is dat al dik 2000 keer gedownload in een tempo van zo'n vijf stuks per dag. Het ding ziet er eigenlijk niet uit. Zo groot is de behoefte dus blijkbaar.
Ik had dat foldertje ook zo graag willen maken voor de andere Ubuntu en Mint versies, maar dat kwam er helaas niet van. Het is ook aardig wat werk, hoor.
Sinds kort ben ik lid van een filmclub. Laatst kwam het voorstel om weer eens gezamenlijk een film te maken.
Dat lijkt me persoonlijk erg leuk. Ik leer daar zoveel van de anderen.
Nou kwam bij mij wat later het idee om een video te maken voor de promotie van Linux (Ubuntu dus vooral). Dan denk ik aan een film in reality stijl. Een tikje met wat parodie richting dat reality-gedoe. De rode draad in dat verhaal wordt dan het werk van een steunpunt. De hoofdrol zou een figuur kunnen zijn als een Harrie Steun, die allerlei ietwat markante figuren helpt aan een fijn werkende Linux bak.
Het basis-idee is een reality-video. Net zoiets als die serie over veearts Dr. Pol, die de een na de andere zwangere koe weer op de been helpt en tussendoor een overreden hond weer op de poten zet. Gewoon leuk ontspannen kijkwerk. Inplaats van zwangere koeien dan kreupele computers en weigerende printers. En inplaats van die Dr. Pol bijvoorbeeld een soort Harrie Steun. Ook een aardige man, beetje zonderling , maar doodgoed en een absolute pesthekel aan W*, maar dat zal hij nooit bekennen.
Een idee is leuk. Ik barst altijd van ideeën. Gek wordt je ervan. Maar het uitvoeren is heel wat anders, het uiteindelijk echt op de plank hebben liggen. Enne, wees reëel, als ik niet verder kwam dan dat ene foldertje, een video is nog heel veel meer werk.
Ik ga het toch proberen voor te stellen op de filmclub. Nee heb je, ja kun je krijgen.
groet,
Just