Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?  (gelezen 97614 keer)

Re: Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?
« Reactie #350 Gepost op: 2014/12/30, 20:23:24 »
Er zijn wel redenen te bedenken waarom iedereen het zou moeten gebruiken. Neem bijv. driver-ondersteuning. Die is behoorlijk goed anno 2014 (bijna 2015 ;)) maar dat neemt niet weg dat er altijd ergens een gat zal zijn, van bijv. een kleinere hardwareproducent of minder welwillige printerbouwer. Soms wordt dat opgevangen door een driver van een derde partij (bijv. een community-lid die iets van drivers weet en een driver bouwt of bedrijf dat het voorheeft met je favoriete OS, in dit geval Linux, en bereid is daar energie in te steken om een 3rd party driver te bouwen), maar dat is niet altijd het geval. Of ondersteuning van bepaalde software of games; sommige bedrijven raken pas geïnteresseerd bij een aanzienlijk marktaandeel.

Offline EZ-man

• Lid
« Reactie #351 Gepost op: 2015/01/16, 20:45:25 »
Ik kwam vandaag een artikel tegen uit 2010: Reaching Out To Which Community? ,Marcel Gagné  - Ubuntu Users.
Hoe ziet een newbie de community. Zijn het nerds die een boom opzetten over een klein detail?
Ja, meestal wel. In de commentaren is het verhaal van iemand te lezen, die een ander soort publiek opzoekt:

Citaat
New Linux users - Tracyanne -     
[ ... ]
 I've been providing help, advice and Linux advocacy on Social Websites specifically FreeThinkers Pub on Yuku. These are the places Linux advocates need to make their presence known, places where they can quietly and persistently advocate Linux, and keep the Linux 'Brand' in front of people.

The trick is to be helpful and courteous, to avoid as much as possible being strident, but to quietly and persistently continue to show people why Linux is the best choice. When people require help, for what ever operating system, give it to them to the best of your ability, and or provide links to better advice.

The important thing is not to be the be all and end all of knowledge, although you will gain that reputation anyway, but to be known as the Linux person, and to gain a reputation for always being helpful. Even when you are helping with a problem on a different OS you are still keeping the Linux 'Brand' visible.   -  https://www.ubuntu-user.com/Online/Blogs/Marcel-Gagne-Orbiting-Planet-buntu/Reaching-Out-To-Which-Community

Kortom: behulpzaam zijn.

Offline yJi

• Lid
« Reactie #352 Gepost op: 2015/01/23, 12:14:37 »
Heb er eigenlijk maar één idee over; "HET IS TE GOED VOOR WOORDEN!"

Want zo goed zijn de linux systemen waar ik mee gedraaid heb sinds 2011.
Toen begon ik immers met een dual boot systeem (XP  en linux).
Nu ben ik daar zo in gegroeid dat voor mij Linux Mint 17 een volwaardige opvolger is van het oude Windows XP.

Nadat ik ook met ubuntu draaide in 2011 en snel overstapte naar Xubuntu.
Toch na de weinige uitdagingen is Linux Mint 17 voor mij gewoon het allerbeste.
Zaken die onder Xubuntu soms niet eens werkten, draaien allemaal wel onder Mint 17.
Deels was daar XP misschien de grootste boosdoener in terwijl vroeger alleen maar na de kortere Amiga periode toch maar naar Dos ging.

Dat om het simpele feit omdat Amiga meer op het grafische gericht was, wel eigenlijk een beter systeem was dan dat Dos. Nog steeds draaien (alle) Windows systemen vooral deels op dat Dos.

Als vrijdenker tot en met heb ik een hekel aan alle voorgekauwde systemen en voor mij is het hele Windows gebeuren daar op gericht. "Zij (windows) denkt immers wel voor ons!"
Is dat misschien goed voor bepaalde niveaus van de mensheid, maar voor mensen die dat niet willen, is er voor mij geen beter systeem dan Linux!

En hoe zwaarder je PC/Laptop (bij mij dus nog steeds diezelfde Joybook R31E) is kun je dus ook de volledige Ubuntu systemen gebruiken.

Het lijkt dus echt iets van, 'voor elck wat wils' en dat omschrijft zeker waar wij, als de hele mensheid, eigenlijk voor staat: Niets meer voorgekauwd, maar echt naar ons eigen gevoel! 
« Laatst bewerkt op: 2015/01/23, 12:17:06 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Tom

• Lid
« Reactie #353 Gepost op: 2015/01/23, 16:27:27 »
Tegenwoordig hoeft Microsoft Office geen belemmering meer te zijn om over te stappen naar Linux. Met dank aan.... Microsoft.  =D
Office online werkt (op niet-Windows systemen) ook via een browser maar de integratie van OneDrive en Office online is op een Windows 8 computer veel beter, helemaal als MS Office is geïnstalleerd. Vooral een reden om niet over te stappen naar Linux.

Ik heb dat nog geen 3 maanden geleden uitgeprobeerd op Windows 8 maar ik voel geen enkel verschil tussen Windows 8, Linux en AmigaOS4 in het gebruik van Office Online en OneDrive (op de OneDrive-app na dan, maar die voegt niet veel toe t.o.v. de webversie). En vooral op laatstgenoemde 2 OS'en gebruik ik Office Online en OneDrive veelvuldig (geen LibreOffice o.i.d. meer voor mij). Gaarne verzoek ik je dan ook geen mening als een feit te presenteren. B.v.d.

Ik gebruik alleen nog Google Docs samen met Google Drive en ben daar zeer tevreden mee ,voor mij dus ook geen Office program meer op mijn PC.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #354 Gepost op: 2015/01/23, 20:09:02 »
Die Google Drive is enorm goed; je kan er gewoon alles mee. Ook voor mij privé is een suite met kantoorsoft al lang achterhaald.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #355 Gepost op: 2015/01/23, 20:14:09 »
Die Google Drive is enorm goed; je kan er gewoon alles mee. Ook voor mij privé is een suite met kantoorsoft al lang achterhaald.

En ik vind het juist een crime.

Ik ook. Daarom blijf ik lekker bij OneDrive + MS Office Online :)

« Reactie #356 Gepost op: 2015/01/26, 19:50:27 »
Wat denken jullie eigenlijk dat de reden is dat linux zich moeizaam lijkt te verspreiden?

Nu pas enkele maandjes linux op de pc, en nu al trof ik 2 mensen die er helemaal gecharmeerd van zijn en het nu ook willen. Als ik vraag waar hun interesse vandaan komt geven ze dezelfde reden als ik had, namelijk "die andere beu".
Als elke linux gebruiker 2 nieuwe linuxgebruikers teweeg brengt dan zou het in principe heel hard moeten gaan.

Waarom dan niet?

Indien off topic, even zeggen en er niet op ingaan.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #357 Gepost op: 2015/01/26, 20:09:40 »
Omdat het zich vanaf die 2 nieuwe ook weer moet verspreiden en daar blijft het soms steken; soms heb je er dan één bij door hun, soms geen.

« Reactie #358 Gepost op: 2015/01/26, 21:28:38 »
Wat denken jullie eigenlijk dat de reden is dat linux zich moeizaam lijkt te verspreiden?

Wie het weet mag het zeggen. Gebruik Linux zelf alweer een aantal jaartjes en één ding is in al die jaren niet veranderd: de eindeloze discussies.

Offline PKing

• Lid
« Reactie #359 Gepost op: 2015/01/26, 21:48:16 »
lol en die zal ook nog wel even blijven.
Het is volgens mij een kwestie van tijd dat Google een android versie voor de gewone PC uitbrengt, dan wordt het pas echt leuk....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

« Reactie #360 Gepost op: 2015/01/26, 22:05:46 »
lol en die zal ook nog wel even blijven.
Het is volgens mij een kwestie van tijd dat Google een android versie voor de gewone PC uitbrengt, dan wordt het pas echt leuk....

Android is al verkrijgbaar op gewone PC's, maar Google focust zich meer op Chromebooks wanneer het op de PC-markt aankomt aangezien ze daarmee ontzettend hoog scoren momenteel.

« Reactie #361 Gepost op: 2015/01/27, 12:28:32 »
Ja Vistaus, en daarom heeft niemand interesse in mijn Chromebook  :evil:

Populariteit kan per land verschillen natuurlijk ;)

Offline PKing

• Lid
« Reactie #362 Gepost op: 2015/01/27, 12:38:39 »
Android is al verkrijgbaar op gewone PC's, maar Google focust zich meer op Chromebooks wanneer het op de PC-markt aankomt aangezien ze daarmee ontzettend hoog scoren momenteel.

Een vlugge zoektocht leert me dat er (nog) geen Android voor de PC is?
Wat virtualisatie en software om android apps te draaien daargelaten....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

« Reactie #363 Gepost op: 2015/01/27, 12:52:26 »
Oh, dus Media Markt verkoopt een niet-bestaand product?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Slate-21-S100,10259,482729,1033379.html?langId=-11

Is toch echt een HP met Android aan boord, incl. muis en toetsenbord dus een PC... In de Media Markt hier in Almere staat ie ook op de PC-afdeling, tussen alle Windows-laptops in.

En via de HP-website kun je ook de HP Slatebook 14 met Android kopen: http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=J1Z35EA&opt=ABH&sel=PCNB
« Laatst bewerkt op: 2015/01/27, 12:55:48 door Vistaus »

« Reactie #364 Gepost op: 2015/01/27, 12:53:24 »
Een vlugge zoektocht leert me dat er (nog) geen Android voor de PC is?

Eigenlijk wel. Android is toch een distri van Linux?  :evil:
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

• Lid
« Reactie #365 Gepost op: 2015/01/27, 13:48:36 »
Op laptops maar op desktops zie ik er toch nog niks van.

Een PC is voor deze oude man nu eenmaal een desktop/losse kast.
Een Laptop is ook wel een PC maar in mijn beleving dus niet een echte :-*

En voor een desktop zie ik nog geen Android komen....

« Reactie #366 Gepost op: 2015/01/27, 13:49:50 »
Op laptops maar op desktops zie ik er toch nog niks van.
En voor een desktop zie ik nog geen Android komen....

Die HP Slate 21 is een desktop want daarbij heb je een los toetsenbord en losse muis nodig. Daarom categoriseren Media Markt en de HP-website hem ook onder de categorie "desktops".

Offline PKing

• Lid
« Reactie #367 Gepost op: 2015/01/27, 13:56:57 »
Daarin verschillen jij, mediamarkt,HP, en ik aan de andere kant dus van mening :-*

Maakt niet uit, maar waar kan ik het OS voor mijn PC (hoofdmachine zoals in mijn handtekening) dan verkrijgen?

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #368 Gepost op: 2015/01/27, 13:59:01 »
Wat de Mediamarkt en HP beweren moeten zij zelf weten. maar om nu een tablet als een Desktop computer te gaan noemen, dat gaat mij toch ook een brug te ver.  =D

« Reactie #369 Gepost op: 2015/01/27, 14:01:58 »
Wat de Mediamarkt en HP beweren moeten zij zelf weten. maar om nu een tablet als een Desktop computer te gaan noemen, dat gaat mij toch ook een brug te ver.  =D

Volgens de officiële definitie van "tabletcomputer" is dat een draagbaar apparaat met touchscreen die zonder muis en toetsenbord bediend kan worden en voorzien is van een accu. 21 inch, zoals die HP Slate 21, is niet draagbaar en bovendien heeft ie niet eens een touchscreen en ook geen accu dus veel plezier met het gebruik als "tablet", jammer alleen dat je er op schoot dus niks aan hebt.

Maakt niet uit, maar waar kan ik het OS voor mijn PC (hoofdmachine zoals in mijn handtekening) dan verkrijgen?

http://www.android-x86.org/

Maar heb verder geen ervaring ermee, dat Android-gebeuren (zowel op telefoon, tablet als computer) mijd ik verder als de je-weet-wel dus ik kan je verder geen hulp bieden. Mijn punt was hier ook alleen maar om te laten zien dat er al Android-computers zijn omdat er beweerd werd van niet. Gewoon even een feit rechtzetten, dus.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/27, 14:06:31 door Vistaus »

« Reactie #370 Gepost op: 2015/01/27, 14:13:48 »
LOL Je kunt een laptop ook als desktop gebruiken. 8-) (andersom gaat wat moeilijker  ;) )
- I ♥ Linux -

« Reactie #371 Gepost op: 2015/01/27, 14:22:32 »
LOL Je kunt een laptop ook als desktop gebruiken. 8-) (andersom gaat wat moeilijker  ;) )

Nja, vooruit, of je het een laptop of desktop noemt, daar wil ik nog wel in meegaan met je qua discussiepunt :) Maar een tablet is het zeer zeker niet daar het zelfs ook maar de basiseigenschappen van een tablet mist (touchscreen, accu, draagbaarheid).
« Laatst bewerkt op: 2015/01/27, 14:26:55 door Vistaus »

Offline PKing

• Lid
« Reactie #372 Gepost op: 2015/01/27, 14:26:19 »
Aan iedereen :-*

Ik wilde alleen maar duidelijkheid krijgen, zonder iemand voor zijn schenen te trappen :evil:

In mijn tijd was een PC nu eenmaal een desktop, en zo bedoelde ik het ook.
En daar is geen Android OS voor.

De discussie wat de twee genoemde apparaten dan zijn vindt ik op zich niet nodig.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #373 Gepost op: 2015/01/27, 14:28:00 »
Google eens op Android-86, dat is de versie die gecompileerd is voor de PC.
Voor zover ik weet, is er alleen een 32bits versie, de ISO heb ik aan het draaien gehad, maar dat werkt niet lekker met een muis.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline PKing

• Lid
« Reactie #374 Gepost op: 2015/01/27, 14:34:43 »
Zover was ik ook gekomen, maar met die ISO had ik het idee een erg slechte Linux te draaien.