Heb er eigenlijk maar één idee over; "HET IS TE GOED VOOR WOORDEN!"
Want zo goed zijn de linux systemen waar ik mee gedraaid heb sinds 2011.
Toen begon ik immers met een dual boot systeem (XP en linux).
Nu ben ik daar zo in gegroeid dat voor mij Linux Mint 17 een volwaardige opvolger is van het oude Windows XP.
Nadat ik ook met ubuntu draaide in 2011 en snel overstapte naar Xubuntu.
Toch na de weinige uitdagingen is Linux Mint 17 voor mij gewoon het allerbeste.
Zaken die onder Xubuntu soms niet eens werkten, draaien allemaal wel onder Mint 17.
Deels was daar XP misschien de grootste boosdoener in terwijl vroeger alleen maar na de kortere Amiga periode toch maar naar Dos ging.
Dat om het simpele feit omdat Amiga meer op het grafische gericht was, wel eigenlijk een beter systeem was dan dat Dos. Nog steeds draaien (alle) Windows systemen vooral deels op dat Dos.
Als vrijdenker tot en met heb ik een hekel aan alle voorgekauwde systemen en voor mij is het hele Windows gebeuren daar op gericht. "Zij (windows) denkt immers wel voor ons!"
Is dat misschien goed voor bepaalde niveaus van de mensheid, maar voor mensen die dat niet willen, is er voor mij geen beter systeem dan Linux!
En hoe zwaarder je PC/Laptop (bij mij dus nog steeds diezelfde Joybook R31E) is kun je dus ook de volledige Ubuntu systemen gebruiken.
Het lijkt dus echt iets van, 'voor elck wat wils' en dat omschrijft zeker waar wij, als de hele mensheid, eigenlijk voor staat: Niets meer voorgekauwd, maar echt naar ons eigen gevoel!