Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 253932 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #475 Gepost op: 2012/08/29, 00:46:03 »
Dierenpartij, bestaat dat echt? Geintje zeker?

Voor de rest, ik kijk er mogen nog wel eens na. Zoek nu mijn 2 meterbak op.

Was het maar een geintje. :'(

Is dus iets anders dan dat er een einde aan de economische groei komt.
Let wel dat zolang er meer mensen deel kunnen nemen aan de consumptiemaatschappij, hoe meer economische groei je als land kunt maken.
Let ik zeg niet dat het zeker zo is want er spelen meer dingen mee maar over het algemeen is de basis zo dat hoe groter je afzet markt groeit hoe gunstiger dat is.
Mocht de economische groei stoppen of zelfs krimpen dan heeft dat als gevolg voor meer werklozen en meer armoede. Niet dat gelijk bij een stop van de economische groei het gelijk raak is maar als het lang duurt krijg je wat er nu aan de hand is.

Economische groei heeft er voor gezorgd dat nu niet alleen de burgemeester en de directeur van een bedrijf in een auto rond kunnen rijden en dat niet alleen de rijken een tv hebben.
Die economische groei heeft er voor gezorgd dat je in een huis kunt wonen wat verwarmt is en dat er werk is.
Je ziet nu wat er gebeurd als de economische groei krimpt of niet groeit, je krijgt dan wat je nu hebt en als er niets gebeurd en men laat het weer krimpen dan zijn degene die nu een baan hebben aan de beurt en krijg je weer dat die dingen die je nu normaal vind alleen maar voor de rijken toegankelijk is.

@Vistaus, Intel stopt met de ontwikkeling en houd het bij wat ze nu hebben, hoe lang denk je dan voor het duurt dat AMD ze voorbij zijn en Intel instort?
Symbian zakt alleen maar verder weg kwa markt aandeel volgens de laatste gegevens op de telefoon markt.
Weet je wat er gebeurd als nu alle bedrijven zeggen dat ze stoppen met de ontwikkeling van nieuwe producten omdat toch iedereen hun oude dingen blijven gebruiken, dan krijg je ten eerste dat men de ontwikkelingsafdelingen gelijk afstoten en dat die mensen werkeloos zijn waardoor de mensen die hun producten kunnen kopen kleiner word en aangezien men toch al geen nieuwe producten kopen omdat hun oude dingen nog werken zullen de prijzen in eerste instantie dalen wat wel iets meer verkoop op zal leveren maar er ook voor zorgt dat bedrijven failliet gaan waardoor je de sterkste overhoud.
Die bedrijven die het overleven brengen de prijzen weer omhoog om hun kosten te denken en al die bedrijven die failliet zijn gegaan zorgen voor nog meer werklozen waardoor al die producten luxe producten worden.
Ontwikkeling is belangrijker dan je denkt, niet alleen om te concurreren maar ook om de economie draaiende te houden.
Wat MS en dergelijke doen is buiten dat iedereen het waardeloos vind dat hun systeempje niet meer ondersteund word, ook nog eens van belang voor jezelf.

Kort gezegd als de consument blijft consumeren en dan wel zo dat ze zich niet in de schulden steken waar ze niet meer uit komen maar ze laten wel het geld rollen, zorgen ze voor hun eigen goede toekomst waar ze meer kans hebben op baangarantie en een luxer leventje.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/29, 01:28:44 door emiel1976 »

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #476 Gepost op: 2012/08/29, 07:07:22 »
ik volg deze discussie al een tijdje en voor mij komt het over als windows tegen linux, de voors en tegens. Sinds ik linux ken, en heb mogen ervaren wat voor vrijheid je hebt ten opzichte van het andere systeem, wil ik eigenlijk niets anders meer. Helaas ben ik verplicht windows te gebruiken, omdat de kinderen op school windows gebruiken en je dit verplicht ook thuis te gebruiken. Doe je dit niet, dan hebben de kids op school een achterstand, en dat wil je niet als ouder. gelukkig zien de kids de voordelen van linux ten opzichte van windows en blijven ze ook daarmee werken zolang ze niet hoeven over te schakelen naar windows. Lang leve de dualboot.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

« Reactie #477 Gepost op: 2012/08/29, 10:44:33 »
Emiel
Vista en Ms
Daaar waar ik op duidde had niet veel met financien of verkoop te maken maar meer met marktvertrouwen. Er waren zeer grote spelers die het helemaal niet in Vista zagen zitten. Overheden en bedrijven begonnen over te stappen naar Open Source. In Nederland hebben we nog een staartje daarvan gezien toen de overheid in die trant ook iets voorstelde. Mijn interresee in politiek ken je dus ik weet niet meer hoe dat is afgelopen.

Economische groei
Je hebt gelijk, een bedrijf moet groeien en ontwikkelen anders staat het stil. Maar dat is ingebed in de kapitalistische shell waar het zich in beweegt. En de weerstand daartegen is zo groot aan het worden dat het dwingt te transformeren en aan te passen. Wat ik overal al zie gebeuren. Neemt niet weg dat het de ontwikkeling hoeft te stoppen. Maar je zult wel zien dat duurzaamheid ook bij computers een issue gaat worden. Ook een OS zal daar last van gaan krijgen als ze men het als updgrade blijft verkopen. Niets alles wat mogelijk is, is ook wenselijk zei mijn professor altijd. En daar gaat het bij Windows nogal eens mis.

The Green Army
Het probleem met al dat milieu gezeik is dat 80% van de bedachte maatregelen niet effectief blijken te zijn. Overheden hebben te veel paniekvoetbal gespeeld en de bevolking is zo als gewoonlijk slaafs het platgetreden pad gevolgd. En dan zie je allerlei particuliere iniatieven die heel mooi zijn maar eigenlijk geen zoden aan de dijk zette. En als je dan tegen zo'n fanaticus oploopt, kan dat heel vervelend zijn. Emotie en ratio zijn niet in balans.

Toch moet je de argumenten serieus nemen en niet alles kapot willen discussieren. Neem als voorbeeld Groenland. Kijk er eens rond, vroeger een grote ijsklomp, nu zwarte grond. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te zien dat dit niet klopt.
Terug vertaald naar de copmputers. Ga eens naar de locale vuilcollecte en kijk eens hoeveel computer geraleteerde troep daar rond slingert. Hoef je ook geen kwantummechanica te hebben gestudeerd om te begrijpen dat dit niet ideaal is. Een groot deel van die berg wordt veroorzaakt door jouw 'ontwikkeling'. Een ander deel doordat we obsceen arrogant zijn en het nieuwste van het nieuwste moeten hebben. Voor elke nieuwe computer die er aan het begin van de lijn word geproduceerd, gaat er aan de onderkant eentje naar het vuilstort.

Je kunt wel zeggen dat de aarde nog genoeg economische groei aankan maar de seinen staan her en der een beetje op rood. Je kunt dus dat groene geloel niet negeren alleen maar vanuit een emotionle wegwerphouding. Verlenging van de levensduur van systemen, veroorzaakt domweg minder rotzooi. En daar past een LTS voor software waarbij je waarschijnlijk een extended 5 years moet uittrekken om 'de oude meuk' een kans te geven door te leven.

Migratie
Mensen zijn gewoonte dieren en windows is een (slechte) gewoonte. Ik bedoel maar, de meeste mensen die echt moeten werken met een computer, kiezen voor Mac. Veruit superieur aan Windows volgens een hoop mensen toch. Tescnisch gezien beter. Is up for debate maar je vraagt je dan af waarom iedereen dan toch op windows blijft hangen. Laten we zeggen dat Nederland niet het enigste land is met schapen...

Mijn insteek in die hele discusie is dat er waarschijnlijk meer Linux Ubuntu machines zijn dan de cijfers laten zien. Steeds meer mensen raken gecharmeerd van Ubuntu. Maar niet iedereen neemt die moeite die nodig is om bijvoorbeeld voor bepaalde hardware te kiezen of aan de goede drivers te komen. Als ik naar mezelf kijk... ik gebruik nog steeds Marble Mouses van Logitech. Is geen driver voor maar er staat wel een bloody complicated example hoe je zelf de driver kunt aanpassen. Ben er nog niet aan toegekomen :-)

Tablets hebben de toekomst maar een PC zal je altijd houden. Domweg omdat mensen die bouwen, creatief zijn, iets willen toevoegen met een tablet in de huidige vorm weinig kunnen. Dat de PC er over 25 anders uit zal zien is evident, als die dan nog bestaat. De vraag of Microsoft dan nog bestaat is groter. Hetzelfde geldt voor Google maar dat is een heel andere discussie.

Tot slot de politiek
Is weliswaar een beetje off-topic maar je moet het zien als kader voor de discussie denk ik. Kijk, ik weet dat ze in Den Haag een bende van 150 hebben die eens in de zoveel tijd een paar Bobo's met een hoog pop gehalte kiezen om iets te vormen dat ze een regering noemen. Waarom die in Den Haag zetelen is me niet duidelijk want in Carré in Amsterdam zouden ze beter op hun plek zijn. Als het regelmatig niet zo lollig was, zou het om te janken zijn.

Zoals iemand mij ooit zei: een goed politicus denkt in verkliezingstermijnen, een staatsman denkt in generaties. Laten we zeggen dat ik de laatste 50 jaar geen staatsman heb gezien. Politiek hoort ontwikkelingen aan te voelen en bijtijds kaders te maken om dat in goede banen te leiden. En niet zo als tegenwoordig veel gebeurt die kaders zelf in te gaan vullen.  En dan moet je kijken naar iemand als Wim Kok, ex-baas van dit land die moest leren hoe een muis werkte.

De overheid verscheen enkele jaren geleden op de digitale snelweg met een Dafje terwijl iedereen al langs Mercedes reed. Nu rijden ze een Porsche. Alleen het rijbewijs nog.... Nu zwalken ze over de weg, levensgevaarlijk!

Neem een wetgeving als cookies voor websites. Is in ieder browser uit te schakelen dus die wet valt onder de categorie: Bullshit Law
Een stichting als Brein die angstvallig probeert een antieke wet die 2 eeuwen geleden bedacht is te handhaven en telkens weer links en rechts door de technische mogelijkheden wordt ingehaald.
Dat soort gestuntel is lachwekkend om te zien maar wel gevaarlijk. Maar het toont wel de bereidheid van de politiek om volledig onnozele beslissingen te nemen. Bijvoorbeeld het verbieden van bepaalde systemen. En daar zijn ze bij Microsoft al eens eerder tegenop gelopen.

Vroeger of later zullen ook de overheden te maken krijgen met de rode seintjes die ze nu al krijgen vanuit de samenleving. Ik bedoel maar, als je al een partij voor dieren hebt... pretty decadent trouwens.

Economische groei is zo langzamerhand een thema waar ik meerdere van die aartsleugenaars in Den Haag over hoor zeggen dat het wellicht niet meer een doel moet zijn. Handhaving van de status quo is een nieuwe trend aan het worden. Het duurt even voordat het kwartje doorvalt maar de meeste overheden worden toch wel 10-20 jaar nadien wakker. En dit speelt al een tijdje. En dan is het maar zeer de vraag hoe bedrijven als Microsoft zullen reageren op die ontwikkeling. En dan zeg ik dat een Open Community meer kansen heeft want de argument die ik noemde, komen vanuit diezelfde community, dus zal die sneller inspelen. Wellicht niet met jou geliefde tablets maar meer gericht op Green Life. Hoop ik dan toch.

« Reactie #478 Gepost op: 2012/08/29, 12:58:45 »
@emiel: Intel stopt met de Atom Z 32-bit... tuurlijk, daarom hebben ze plannen voor de Atom Z-serie t/m 2015 zonder vermelding dat ze naar 64-bit overgaan. En dan zeg je dat ik soms niet lees :rolleyes: Nou, in dit geval heb ik het iets beter gelezen dan jij. T/m 2015 gaat Intel nog door met Atom Z 32-bit bouwen, de tijd dat Windows 9 zonder 32-bit op de markt komt. Ze gaan er dus nog lang niet mee stoppen.

@martin:
"Verlenging van de levensduur van systemen, veroorzaakt domweg minder rotzooi. En daar past een LTS voor software waarbij je waarschijnlijk een extended 5 years moet uittrekken om 'de oude meuk' een kans te geven door te leven."

En daar ben ik het volledig mee eens. Hoe groener hoe beter en hoe minder technologisch spul we de aarde mee vervuilen, hoe beter.

« Reactie #479 Gepost op: 2012/08/29, 13:40:58 »
@emiel: Intel stopt met de Atom Z 32-bit... tuurlijk, daarom hebben ze plannen voor de Atom Z-serie t/m 2015 zonder vermelding dat ze naar 64-bit overgaan. En dan zeg je dat ik soms niet lees :rolleyes: Nou, in dit geval heb ik het iets beter gelezen dan jij. T/m 2015 gaat Intel nog door met Atom Z 32-bit bouwen, de tijd dat Windows 9 zonder 32-bit op de markt komt. Ze gaan er dus nog lang niet mee stoppen.

@martin:
"Verlenging van de levensduur van systemen, veroorzaakt domweg minder rotzooi. En daar past een LTS voor software waarbij je waarschijnlijk een extended 5 years moet uittrekken om 'de oude meuk' een kans te geven door te leven."

En daar ben ik het volledig mee eens. Hoe groener hoe beter en hoe minder technologisch spul we de aarde mee vervuilen, hoe beter.

De vraag is altijd in hoever software fabrikanten als Microsoft, de hardware fabrikanten als Intel en AMD de wet gaan voorschrijven. Veel daarvan blijft achter gesloten deuren. En van Micorsoft is bekend dat ze nogal eens agressief de markt benaderen. En dat is ook een beetje mijn antwoord op die BIOS vervanger. Je kunt wel zeggen hardware maar hoe helder en duidelijk is dat? En in dat kader krijgt MS van mij niet het voordeel van de twijfel.

Bedrijven als Microsoft zullen altijd de markt blijven pushen. Zoals Emiel terecht opmerkte hebben ze daar het grootste belang bij. Loco's als Ubuntu hebben die drive niet zo. Al doen ze er stiekem wel aan mee door verhoging van de specs. Er wordt wel gezegd dat Ubuntu op een 512 Mb werkgeheugen draait maar vlotjes is een ander paar mouwen. Ik hoop dat de ontwikkelaars van Ubuntu in de nieuwe versies die gaan komen, niet al te krampachtig proberen een windows 9 alternatief neer te zetten en de gedachte achter Ubuntu vasthouden.

Wat betreft hoe groener hoe beter. Er zijn 2 citaten die ik je niet wil onthouden:
"De mens wil graag terug naar de natuur (of wat hij voor natuur aan ziet), maar is te beroerd om te lopen.
En van een amerikaanse VSO helper in Afrika:
"Ik mijn land ben ik straatrm, in dit land ben ik rijk"

'Groen' en 'Arm' lopen nog al eens door elkaar in de argumentatie die gebruikt wordt. Ik bouw momenteel een serie oude meuk om voor gebruik in een 3e wereld regio. Ik regel de PC's, een collega doet de schermen. Een vracht oude 21 inch!!! CRTś die hij voor niks heeft kunnen krijgen. Maar zit ik nu niet ons afval te exporteren?
Snap je? De ethische grenzen van 'groen' zijn niet zo scherp als de foto's die ik maak.  ;)  Ik heb al zoveel onzin gehoord over 'groen' en tegelijkertijd zo weinig effectiviteit gezien. Mijn eigen argument van nieuwe machines aan de bovenkant en oude aan de onderkant, gaat nu dus niet meer op.

Elke keer als ik dus weer een groen argument hoor, gaan bij mij de wenkbrauwen omhoog.....

« Reactie #480 Gepost op: 2012/08/29, 14:08:11 »
Markba,
Ik kan het geduld niet meer opbrengen om met die pc uit 2001 te werken. Verder gebruik ik enkel een verouderde versie van Photoshop. Het is dus niet mijn perceptie, maar wel een vaststaand feit? Gimp is een sterk en goed programma dat ik regelmatig gebruik. Maar van zodra ik denk om met meer dan 5 lagen te werken, start ik op in Windows om het te maken in Photoshop. Wat ik doe, is niks speciaal. Ik ben een ontzettende amateur op grafisch gebied. Verder verwijs ik u graag door naar het feit dat gebruikersgemak wel een sterk concept is?!
Iemand die met Windows kan werken, zoals het hoort en daarbij niet in de problemen komt, hoeft enkel de gebruikersrechten te betalen? Dit zit meestal inbegrepen bij de aankoop van een nieuwe computer. Veel mensen krijgen te maken met malware of een sterk vervuild register en hebben daarbij betalende hulp nodig. Daar heb ik dus niet van te klagen?! Sommige programma's die ik wil, moet ik trouwens ook aankopen. De prijzen van hetgeen ik gebruik zijn zeer democratisch te noemen. Maar ik koop dan ook geen nieuwe licentie van Photoshop.

Martin Eastman,
Welke "gewone" gebruiker gaat maanden zoeken voor iets dat gewoon kan onder Windows? Gebruikersgemak is een erg ontzettend sterk concept?
Wat mijn neef betreft, hij studeert elk jaar twee maanden bij om mee te zijn met het nieuwste van het nieuwste. Windows scoort daar toch beter in dan Linux? Of is dit ook een verkeerde veronderstelling?
En ja, Linux is "groener" dan Windows. Beide besturingssystemen hebben zo hun voor- en nadelen? Het grote probleem van het groene denken is, dat het altijd voor een ander is, en zelden van toepassing op degene die vindt dat het moet veranderen? Zoals u zelf aanhaalt, er zit veel utopisch schroot in het groene denken? Dat W8 een grote kans is voor Linux, lijkt mij ook een utopie. Dat is mijn eerlijke mening. Dit komt niet omdat Linux een slecht besturingssysteem is, maar wel omdat Windows beter ondersteunt wordt? Die betere ondersteuning is inderdaad een vicieuze cirkel, maar hoe gaat men dit doorbreken met een niet economisch denken zoals Ubuntu? Vooral zoals u zelf aanhaalt: de mens gaat met de auto naar de natuur. Dit toont aan hoe sterk het concept is van gebrukersgemak?

« Reactie #481 Gepost op: 2012/08/29, 14:13:12 »
@Martin: Nou, ik ben niet beroerd om daarvoor 'te lopen' aangezien ik Wiccan ben.

@Pattattezak: Ik denk dat u het verschil tussen uw land en het onze niet helemaal ziet. Nog niet eens 75% van de Belgische bevolking heeft een computer is uit onderzoek eerder dit jaar gebleken. In Nederland ligt dit al boven de 75%. Dus logisch dat in uw land meer mensen Windows-georienteerd zijn aangezien die net hun eerste computer kopen met, jawel, Windows voorgeinstalleerd. Dit i.t.t. NL waar een groot deel van de bevolking al langer een computer heeft.

« Reactie #482 Gepost op: 2012/08/29, 16:01:04 »
Vistaus
Eclectische hekserij dus of New Age?

Pattatezak
Ik vroeg me al waar je bleef :) Je hoeft geen 2 maanden te zoeken hoor, met Google lukt het meestal binnen een uurtje wel. Maar daar kom je terecht bij het grote gemak terecht. Zoals ik al zei; mensen zijn niet alleen gewoontedieren, het zijjn ook gemaksdieren. The Quick-fix is heilig, instant oplossingen en vooral voor Nederlanders, zeer volgzaam op het plat getreden pad. Ik denk dat je daar de meeste argumentatie zult vinden over het gebruik van Windows.

Wat uw neef betreft, ik heb al eerder aangegeven dat je dat als keuze moet zien. Er werken in mijn groep een aantal mensen met bloody complicated machiens waar ik niet eens in de buurt van wil geraken.  En dat draait allemaal binnen een Linux omgeving. En dat is allemaal pretty advanced wat daar gebeurt. Ik heb het meeste te maken met websersers en dat is gelukkig weer Linux (Apache). Tegenwoordig weiger  ik zelfs domweg klanten met een windows server, ik wil het niet meer zien. En ik kom van alles tegen, van sekssites tot boooking webs voor luchtvaartmij. Lokaal zitten die jongens en meisjes allemaal op windows maar zodra ze online komen, wordt het allemaal linux  =D

En het groene denken, ja dat is af en toe wel een beetje lachen. De onderbouwing van een hoop zaken rammelt nogal. Het punt echter dat ik probeer te maken is dat het groene denken meer leeft binnen de gemeenschap dan binnen de bedrijfsstructuren. Er dient in eerste instantie winst gemaakt te worden en dat is onderhavig aan al het andere. De 'groene' maatregelen beperken zich veelal tot cosmetische verhaaltjes goed voor de PR.  Een bedrijf als Windows heeft geen enkel belang bij langlevende OS. Want het moet vooruit, nietwaar? Een gemeenschap waarbinnen zich veel van deze groene rakkers bevinden, denkt daar wellicht anders over. M.a.w. de groene invloed zal eerder merkbaar worden binnen een gemeenschap waar het leeft dan binnen een bedrijf waar het enkel als een lastige spec wordt gezien. Zet dat af tegen het bestuurlijk besef dat economische groei misschien wel geen heilige boom meer is, dan zijn de kansen voor Ubuntu dus veel groter.

En dan even het gebruiksgemak. Wij doen met Linux pretty weird stuff op het gebied van beeld. En wij draaien een misselijkmakende hoeveelheid grafische software. Twee jaar geleden ware we bijna 50 mille kwijt met zijn allen aan licenties, nu een fractie daarvan. Als ik daarvoor een stuk gebruiksgemak had moeten inlveren, wat niet het geval bleek, had ik daar vrede mee gehad. Want op dat punt wordt ik dan wel Hollander, dan gaan we op de kleintjes letten. En vet 40 mille besparen mag wel wat ongemak kosten.  De meerwaarde van Windows 8 is mij niet duidelijk en ik heb collegaś gehoord die met Windows werken en hetzelfde zeggen. Niet idereen moet zonodig vooruit, moet het nieuwste hebben. Vooral niet als daar prijskaartjes aan gaan hangen. Voor een particulier wellicht nog te doen maar voor het MKB zeker niet. En het is uiteindelijk het MKB dat een groot deel, zoniet het grootste deel van de hun inkomsten genereert. En als die overstappen, dan kon het marktaandeel Ubuntu wel eens explosief stijgen. Ik denk echter dat we dat pas bij de volgende versie zullen merken.  Dit lijkt meer op een overgangsfase waarin het allemaal een beetje sluimert. Zoals ik al aangaf in mijn antwoord naar Emiel toe, er zijn veel meer dualboots dan wordt aangenomen (het is in ieder geval niet meetbaar) en ik vermoed een hoop mensen die langzaam maar zeker de voordelen van Ubuntu e.a. gaan aanleren. Dat kan even duren maar dat betekent wel dat bij elke update van Windows, men zich geen fouten kan maken want het alternatief, Ubunutu is niet meer onbekend. Maar goed, we zullen het de komende tijd wel meemaken. Wat we hier doen is toch een vorm van geavanceerd koffiedik kijken.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #483 Gepost op: 2012/08/29, 17:53:18 »

@martin:

Waar zeg ik dat Intel met iets stopt?
En waarom zouden ze nu stoppen als Windows 8 het nog ondersteund en het nog jaren duurt voor Windows 9 komt.
Ik zeg stel dat intel stopt met hun ontwikkeling van nieuwe producten waardoor er stilstand komt.
Dat is heel iets anders dan dat ik zeg dat ze met 32bit of iets stoppen.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/29, 18:04:21 door emiel1976 »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #484 Gepost op: 2012/08/29, 18:08:27 »
ik volg deze discussie al een tijdje en voor mij komt het over als windows tegen linux, de voors en tegens. Sinds ik linux ken, en heb mogen ervaren wat voor vrijheid je hebt ten opzichte van het andere systeem, wil ik eigenlijk niets anders meer. Helaas ben ik verplicht windows te gebruiken, omdat de kinderen op school windows gebruiken en je dit verplicht ook thuis te gebruiken. Doe je dit niet, dan hebben de kids op school een achterstand, en dat wil je niet als ouder. gelukkig zien de kids de voordelen van linux ten opzichte van windows en blijven ze ook daarmee werken zolang ze niet hoeven over te schakelen naar windows. Lang leve de dualboot.

Dat is een probleem en dat zou moeten veranderen.
Je zou vrij moeten zijn in welk systeem je gebruikt net als dat ik vind dat een school niet mag bepalen dat je verplicht een bepaald merk tablet moet gebruiken.
Dan maken ze maar software voor alle systemen of ze doen het zoals ze al jaren doen, met boeken. Kunnen ze daarbij leraren opleiden zodat ze überhaupt met een pc om kunnen gaan.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #485 Gepost op: 2012/08/29, 19:01:43 »
Emiel
Vista en Ms
Daaar waar ik op duidde had niet veel met financien of verkoop te maken maar meer met marktvertrouwen. Er waren zeer grote spelers die het helemaal niet in Vista zagen zitten. Overheden en bedrijven begonnen over te stappen naar Open Source. In Nederland hebben we nog een staartje daarvan gezien toen de overheid in die trant ook iets voorstelde. Mijn interresee in politiek ken je dus ik weet niet meer hoe dat is afgelopen.
Citaat

Uiteindelijk amper verschil uit gemaakt.
Mede omdat het wisselen makkelijker lijkt dan dat het is waardoor de keus om bij een oudere versie te blijven vaak de voorkeur heeft.

Citaat
Economische groei
Je hebt gelijk, een bedrijf moet groeien en ontwikkelen anders staat het stil. Maar dat is ingebed in de kapitalistische shell waar het zich in beweegt. En de weerstand daartegen is zo groot aan het worden dat het dwingt te transformeren en aan te passen. Wat ik overal al zie gebeuren. Neemt niet weg dat het de ontwikkeling hoeft te stoppen. Maar je zult wel zien dat duurzaamheid ook bij computers een issue gaat worden. Ook een OS zal daar last van gaan krijgen als ze men het als updgrade blijft verkopen. Niets alles wat mogelijk is, is ook wenselijk zei mijn professor altijd. En daar gaat het bij Windows nogal eens mis.

The Green Army
Het probleem met al dat milieu gezeik is dat 80% van de bedachte maatregelen niet effectief blijken te zijn. Overheden hebben te veel paniekvoetbal gespeeld en de bevolking is zo als gewoonlijk slaafs het platgetreden pad gevolgd. En dan zie je allerlei particuliere iniatieven die heel mooi zijn maar eigenlijk geen zoden aan de dijk zette. En als je dan tegen zo'n fanaticus oploopt, kan dat heel vervelend zijn. Emotie en ratio zijn niet in balans.

Dat men meer duurzaamheid wil betekend niet dat de ontwikkeling en de groei meteen achteruit gaat. Dat is iets wat velen wel denken maar dat is niet zo.
Je kunt als land juist een positieve invloed hebben op duurzaamheid en ontwikkeling van nieuwe producten waardoor je toch een goede economische groei hebt.
Alleen is dat helaas niet duidelijk bij de groene jongens die alleen maar dingen weg willen hebben en de totale economie gelijk af breken. Hier wetten opleggen waardoor het hier ongunstig word om bepaalde dingen te doen die wel in het buitenland mogen en dan hier banen kosten plus de import vergroten en de export verkleinen. Dat is meteen het begin van een negatieve economie.
Door juist aan producten bepaalde eisen te stellen die hier gemaakt worden en geïmporteerd worden, kun je juist de ontwikkeling stimuleren. Bedrijven moeten dan nieuwe producten ontwikkelen die aan de nieuwe eisen voldoen wat hier werk gelegenheid op levert en als bedrijven aan een land willen verkopen met die regels dan moeten ze hun producten aanpassen.
Die producten hoeven niet duurder te zijn en kunnen dus gewoon concurreren met anderen zodat de export ook goed is.

80% is zeker pure onzin en een deel daarvan is zelfs schadelijker dan wat het was. Tevens is het in een groot deel negatief voor de economie mede door hoe ze het invoeren.
Maar wat doe je er aan, mensen blijven op dat soort personen stemmen omdat ze zelf niet weten hoe het werkelijk is.

Citaat
Toch moet je de argumenten serieus nemen en niet alles kapot willen discussieren. Neem als voorbeeld Groenland. Kijk er eens rond, vroeger een grote ijsklomp, nu zwarte grond. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te zien dat dit niet klopt.
Terug vertaald naar de copmputers. Ga eens naar de locale vuilcollecte en kijk eens hoeveel computer geraleteerde troep daar rond slingert. Hoef je ook geen kwantummechanica te hebben gestudeerd om te begrijpen dat dit niet ideaal is. Een groot deel van die berg wordt veroorzaakt door jouw 'ontwikkeling'. Een ander deel doordat we obsceen arrogant zijn en het nieuwste van het nieuwste moeten hebben. Voor elke nieuwe computer die er aan het begin van de lijn word geproduceerd, gaat er aan de onderkant eentje naar het vuilstort.

Je kunt wel zeggen dat de aarde nog genoeg economische groei aankan maar de seinen staan her en der een beetje op rood. Je kunt dus dat groene geloel niet negeren alleen maar vanuit een emotionle wegwerphouding. Verlenging van de levensduur van systemen, veroorzaakt domweg minder rotzooi. En daar past een LTS voor software waarbij je waarschijnlijk een extended 5 years moet uittrekken om 'de oude meuk' een kans te geven door te leven.

Nee economische groei betekend niet automatisch dat de aarde daar onder hoeft te leiden.
Dat is iets wat men denkt omdat men vast houd aan wat men kent en dat af willen schaffen en zo er vanuit gaan dat de problemen opgelost worden.
Hierdoor krijg je juist meer vervuiling maar dat begrijpen veel mensen niet.
Ontwikkeling kan er juist voor zorgen dat alles beter word en dat gaat zeer goed samen met een beter milieu en economische groei.

LTS software is niet negatief voor economische groei en ook een oude pc weer tot leven wekken met Linux betekend ook niet dat het gelijk negatief is voor economische groei of voor minder ontwikkeling.
Het kan zoals het nu is ook bijdragen en ja dan worden de bedrijven die, die producten maken er niet gelijk beter van maar die moeten dan andere manieren vinden om geld te verdienen.
Nieuwe technieken die ook goed voor het milieu zijn kunnen daaraan bijdragen.

Citaat
Migratie
Mensen zijn gewoonte dieren en windows is een (slechte) gewoonte. Ik bedoel maar, de meeste mensen die echt moeten werken met een computer, kiezen voor Mac. Veruit superieur aan Windows volgens een hoop mensen toch. Tescnisch gezien beter. Is up for debate maar je vraagt je dan af waarom iedereen dan toch op windows blijft hangen. Laten we zeggen dat Nederland niet het enigste land is met schapen...

Mijn insteek in die hele discusie is dat er waarschijnlijk meer Linux Ubuntu machines zijn dan de cijfers laten zien. Steeds meer mensen raken gecharmeerd van Ubuntu. Maar niet iedereen neemt die moeite die nodig is om bijvoorbeeld voor bepaalde hardware te kiezen of aan de goede drivers te komen. Als ik naar mezelf kijk... ik gebruik nog steeds Marble Mouses van Logitech. Is geen driver voor maar er staat wel een bloody complicated example hoe je zelf de driver kunt aanpassen. Ben er nog niet aan toegekomen :-)

Tablets hebben de toekomst maar een PC zal je altijd houden. Domweg omdat mensen die bouwen, creatief zijn, iets willen toevoegen met een tablet in de huidige vorm weinig kunnen. Dat de PC er over 25 anders uit zal zien is evident, als die dan nog bestaat. De vraag of Microsoft dan nog bestaat is groter. Hetzelfde geldt voor Google maar dat is een heel andere discussie.

Tot slot de politiek
Is weliswaar een beetje off-topic maar je moet het zien als kader voor de discussie denk ik. Kijk, ik weet dat ze in Den Haag een bende van 150 hebben die eens in de zoveel tijd een paar Bobo's met een hoog pop gehalte kiezen om iets te vormen dat ze een regering noemen. Waarom die in Den Haag zetelen is me niet duidelijk want in Carré in Amsterdam zouden ze beter op hun plek zijn. Als het regelmatig niet zo lollig was, zou het om te janken zijn.

Zoals iemand mij ooit zei: een goed politicus denkt in verkliezingstermijnen, een staatsman denkt in generaties. Laten we zeggen dat ik de laatste 50 jaar geen staatsman heb gezien. Politiek hoort ontwikkelingen aan te voelen en bijtijds kaders te maken om dat in goede banen te leiden. En niet zo als tegenwoordig veel gebeurt die kaders zelf in te gaan vullen.  En dan moet je kijken naar iemand als Wim Kok, ex-baas van dit land die moest leren hoe een muis werkte.

De overheid verscheen enkele jaren geleden op de digitale snelweg met een Dafje terwijl iedereen al langs Mercedes reed. Nu rijden ze een Porsche. Alleen het rijbewijs nog.... Nu zwalken ze over de weg, levensgevaarlijk!

Neem een wetgeving als cookies voor websites. Is in ieder browser uit te schakelen dus die wet valt onder de categorie: Bullshit Law
Een stichting als Brein die angstvallig probeert een antieke wet die 2 eeuwen geleden bedacht is te handhaven en telkens weer links en rechts door de technische mogelijkheden wordt ingehaald.
Dat soort gestuntel is lachwekkend om te zien maar wel gevaarlijk. Maar het toont wel de bereidheid van de politiek om volledig onnozele beslissingen te nemen. Bijvoorbeeld het verbieden van bepaalde systemen. En daar zijn ze bij Microsoft al eens eerder tegenop gelopen.

Vroeger of later zullen ook de overheden te maken krijgen met de rode seintjes die ze nu al krijgen vanuit de samenleving. Ik bedoel maar, als je al een partij voor dieren hebt... pretty decadent trouwens.

Economische groei is zo langzamerhand een thema waar ik meerdere van die aartsleugenaars in Den Haag over hoor zeggen dat het wellicht niet meer een doel moet zijn. Handhaving van de status quo is een nieuwe trend aan het worden. Het duurt even voordat het kwartje doorvalt maar de meeste overheden worden toch wel 10-20 jaar nadien wakker. En dit speelt al een tijdje. En dan is het maar zeer de vraag hoe bedrijven als Microsoft zullen reageren op die ontwikkeling. En dan zeg ik dat een Open Community meer kansen heeft want de argument die ik noemde, komen vanuit diezelfde community, dus zal die sneller inspelen. Wellicht niet met jou geliefde tablets maar meer gericht op Green Life. Hoop ik dan toch.

Begin niet over Apple want ik heb bij geen 1 systeem zoveel problemen gehad als daarbij.
Hardware en software en ik vertik het nog om mensen met een Apple te helpen. Windows Vista was ook geen pretje maar gelukkig wachten de meeste met over gaan en was het maar een enkeling en kwam Windows 7 en was het over.
Dat een OS X beter is dan Windows is ook niet helemaal juist maar om nu over Apple te beginnen heb ik geen zin in.

Ja de overheid en computers is tot nu toe geen goede combinatie en ook veel bedrijven waar men denkt mensen met kennis te hebben zitten valt ook zwaar tegen.
Ik heb verschillende vrienden in de ict en zelf waar ik gewerkt heb, heb ik genoeg meegemaakt en ondanks dat ik geen ict'er ben viel de kennis en kunde van de meeste ict'ers zwaar tegen.
En helaas laat de overheid die bedrijven hun werk doen en krijg je deze zooi.
De gemiddelde pc gebruiker kan onderhand meer dan wat deze bedrijven doen.

Ja Wim KOK dat was net zo iets als Jan Peter Balkenende die probeerde te skateboarden en dat was ook al geen succes.  =D

Ja er kunnen meer Ubuntu systemen zijn maar dan praat je niet over % maar nog altijd lage cijfers.

Let wel ik ben een voorstander van overgang van Windows naar Linux bij de overheid en waar mogelijk op scholen.
Scholen kunnen nooit allemaal % over aangezien ze ook software moeten leren aan de leerlingen die alleen in Windows draait maar administratief en nog veel meer kan wel over.
Als de  overheid over gaat naar Linux betekend dit ook dat het bekender word en het eerder geaccepteerd word. Tevens zal er meer en betere software komen en zullen bedrijven software gaan maken voor Linux. Dat zorgt weer voor banen en meer werk.
Niet vanwege het geld want ja je hoeft geen licenties te betalen maar alles omzetten, mensen opleiden en dergelijke kosten geld net als het maken van nieuwe software.
Uiteindelijk zal het geld kunnen besparen maar dan ben je wel jaren verder.

Mij gaat het er meer om dat als Linux groeit dit ook invloed op OS X en Windows zal hebben en ook voor de Linux gebruiker zal het een positieve invloed hebben.
Alleen al dat het groeit maakt dat het voor bedrijven aantrekkelijker word om er in te investeren en er software voor te maken en hardware ook in Linux te laten werken.

Economische groei moet je altijd nastreven want stilstand is achteruitgang en achteruitgang betekend dat je leventje er alleen maar slechter op word en de landen om ons heen op Griekenland en Spanje na dan.
Kun je weer je huis warm stoken met hout uit het bos wat weer meer vervuiling mee brengt omdat men van alles opstookt in een openhaard.
Geen groei betekend ook geen zorg, geen vangnet als je, je baan verliest en dat zit er dan dik in.
Ze kunnen wel roepen dat het gelijk moet blijven maar ze weten in Den haag ook dat, dat alleen maar de ondergang betekend en ze zullen altijd groei nastreven.
Doen ze dat niet dan lopen de staatsschulden alleen maar op en heb je Griekenland.

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #486 Gepost op: 2012/08/29, 19:10:57 »
@ Vistaus: ben het met je eens dat we geen onnodige rommel moeten maken, maar ik denk dat je wellicht uit het oog verliest hoeveel energie er verloren gaat met één zoekopdracht op internet? Stop je ook met internetten omdat dit een zwaar vervuilende "industrie" is? In dat licht bezien is het afvoeren van een PC die 4 jaar zijn werk gedaan heeft en daarna deels hergebruikt wordt misschien wel minder vervuilend. Laat staan dat verouderde techniek ook kan betekenen dat ze minder efficient is als nieuwe techniek waardoor je op dat vlak ook nog eens meer dan nodig vervuilt.

Meer on topic: zolang Ubuntu (of andere distro) datgene doet wat ik wil dat het doet heb ik geen behoefte om W7 of W8 aan te schaffen. Andersom zal hetzelfde zijn voor veel Windows gebruikers.
Vraag me af hoeveel Windows gebruikers er ook maar iets ondernomen hebben naar aanleiding van de recente Java berichtgeving. Ik vraag me af of die groep ook maar enige interesse heeft om zich in iets anders te verdiepen. Okay, W8 zal er anders uitzien maar vreemd genoeg slikt men dat waarschijnlijk wel snel. Misschien wel sneller als dat Linux gebruikers de stap van Gnome 2 naar Gnome3 of Unity kunnen/willen verwerken.
Ik verwacht er dus weinig van tenzij er externe factoren zijn die Linux naar voren gaan schuiven.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

« Reactie #487 Gepost op: 2012/08/29, 20:45:46 »
Emiel,

Aan de digitale diarreee? Ik dacht dat ik lange lappen tekst maakte  :)

Ik wil proberen er geen politieke discussie van te maken want daar snap ik toch geen hout van. Ik heb geen idee of economische vooruitgang te stoppen is. Ik ben geen econoom. Maar ik kan wel bepaalde tendensen lezen. Ik weet zo langzamerhand hoe mensen gaan reageren. Terecht of niet, als ze zich in de kop hebben gezet dat het kan, dan doen ze het. Kijk maar je milieuwetgeving. Daar zitten zaken bij die het alleen nog maar erger maken. Toch hebben die Green Boys & Girls het erdoor gedrukt. En toen het een beetje leuk begon te worden in de politiek met Fortuyn e.a. halve zolen, heeft zo'n milieufreak hem de nek om gedraaid.

Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat het niet uitmaakt of iets effectief werkt of niet, het gaat om het gevoel. Is niet anders met Windows verus Ubuntu. Daar zit meer emotionele beslissingen achter dan ratio. Jij had het over Mac computers.  Veel grafische afdelingen waar ik mee te maken heb, draaien uitsluitend op Mac. Uitgeverijen hebben niet zelden een 1/1 verhouding aan Mac en Windows. Rationeel gezien is het een prima systeem en op sommige punten superieur aan Windows. Bedrijven gaan vaak veel rationeler om met dit soort zaken dan particulieren. 

Kijk dan naar de poiltieke als je dat zo spannend vindt. Er wordt gestemd op mannetjes, popgehalte, het feit of iemand wel of geen stropdas draagt. Degene die de minst stomme dingen zegt, wint. Inhoudelijk zeggen ze elke keer hetzelfde:  we beloven dat we na de verkiezingen zullen blijven beloven wat we nu beloven.  En toch heb je eens in de zoveel jaar weer zo'n circus en komt er een nieuwe regering.  En het lijkt er op dat degene die de meeste banen beloofd, altijd de meeste stemmen krijgt.

Hoe zo ratio, hoe zo verstand? Niemand durft de keuze te maken zoals The Iron Lady in Great Brittain deed om te zeggen dat iedere burger zelfstandig moest worden en verantwoordelijk worden voor zijn eigen shit. Even vrij vertaald, banen zijn niet heilig, inkomen wel. Maar het middel is het doel geworden; werk. 30 Jaar geleden werkte men om te leven, nu is het andersom. Men heeft een leger van loonslaven en inktkoelies gecreeerd die maar 1 kunstje kent en blind is voor elke andere keuze. En jij mijn vriend lijkt aan dezelfde ziekte lijden.

Zo, nu zijn we ver genoeg off topic geweest. On topic; windows heeft een nieuwe look and feel gecreeërd met o.a. die Metro interface. The feel is waar het om gaat. Een nieuw logo, wat andere nieuwe jasjes en het lijkt weer heel wat. Mensen zijn gewend aan de brand windows en men moet altijd het nieuwste want je kunt niet achterblijven bij de buurtjes nietwaar. En deze decadente instelling weet Microsoft als geen ander te bespelen. Ubunutu gaat uit van een heel andere gedachtengang. Rechtsreekse concurrentie gaat het tot nu toe niet echt aan. Al zou het mooi zijn dat er meer gebruikers komen vanwege het feit dat er meer bedrijven de zaken gaan ondersteunen. En dat zie ik nu en over een tijdje wel gebeuren.

Wat ik al eerder zei; ik zie een toename van Linux gebruikers op het net. Dat is voor mij de beste indicator dat het goed gaat met Ubuntu en Linux in het algemeen. En ik zie bij elke windows update dat het steeds langzamer gaat voordat de cijfers significant stijgen. M.a.w. de weerstand tegen upgrading en updating wordt steeds groter. Terwijl Ubuntu sluipenderwijs toeneemt. 

Tot slot, bij windows gebruikers heb ik het idee dat het om het midel gaat, bij Ubuntu gebruikers zheb ik het gevoel dat het meer gekeken wordt naar het doel. Maar ik kan me vergissen, ik loop nog niet zo lang mee binnen deze gemeenschap. Vind het uberhaupt vreemd om op een ubuntu forum over Windows te kleppen.

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #488 Gepost op: 2012/08/29, 21:15:23 »
Ik wil proberen er geen politieke discussie van te maken

Mag ook niet volgens het reglement van het forum.

Maar waarom begin je er dan telkens weer mee ???
Ik ga hier geen discussie over aan, dit is slechts een opmerking.

- Roc

« Reactie #489 Gepost op: 2012/08/29, 21:16:31 »
Holy sh*t, 1 piepkleine opmerking over groen en half het forum springt bovenop me... mag wel duidelijk zijn wat jullie straks gaan stemmen zeker :O

Anyway, Wicca is een natuurreligie en de natuur speelt dus een belangrijke rol. Ik ben geen Greenpeacer ofzo, moge dat duidelijk zijn @Pfoeh. Ook staat er nergens dat ik niet mag internetten of wat dan ook. Daar gaat het helemaal niet om. Ik probeer gewoon de natuur een beetje te beschermen. Immers, geen natuur = geen natuurreligie. Dat wil niet zeggen dat ik dan in de wildernis ga leven en dat moet ook helemaal niet van Wicca noch stelt Wicca dat je de natuur met man en macht moet beschermen. Ik kies er zelf voor om waar mogelijk de natuur te beschermen binnen de normale grenzen. Nogmaals: ik ben geen Greenpeacer.

Jeez, kunnen we nu weer ontopic en niet direct met die Greenpeace-argumenten komen als iemand 1 een significante opmerking over groen maakt? Danku!

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #490 Gepost op: 2012/08/29, 22:31:23 »
Vistaus, met die opstelling van jou heb je het recht niet om iemand anders de maat te nemen omdat iedereen een eigen afweging maakt binnen de voor hem/haar gestelde "normale grenzen".
Verder voer je zelf argumenten/drogredenen aan en daar mag niemand dan op reageren.
Ik zal het draadje verder zuiver houden en stuur je wel een PM als ik daar nog de behoefte aan heb. Datzelfde raad ik jou ook aan te doen mocht je op deze post willen reageren.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

« Reactie #491 Gepost op: 2012/08/29, 23:03:10 »
"En daar ben ik het volledig mee eens. Hoe groener hoe beter en hoe minder technologisch spul we de aarde mee vervuilen, hoe beter."

is letterlijk wat ik schreef. Ik neem daarmee helemaal niemand 'in de maat' dus die beargumentatie mag je voor je houden. Het was simpelweg een klein zinnetje wat ik schreef zonder enige aanval en toch zo'n enorme discussie daarover... jeetje, zijn we zo ver heen in deze discussie dat we op kleine zinnen gaan aanvallen?

En die 'normale grenzen' heb ik voor MEZELF beargumenteerd als 'IK kies ervoor waar mogelijk'. Dat is dus puur hoe ik zelf erme omga en daarmee heb ik niemand onder de maat gehouden behalve mezelf.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/29, 23:04:55 door Vistaus »

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #492 Gepost op: 2012/08/29, 23:29:00 »
Zullen we alle bespiegelende zijtakken laten voor wat het is, en terugkeren tot de hoofdzaak van dit topic?

Voordat je het weet komt W9 alweer uit  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #493 Gepost op: 2012/08/29, 23:31:41 »
Zonder 32-bits-ondersteuning die toch huidige processors en ook toekomstige raakt. Heb nu al zin in Windows 9! [/sarcasme]

Achja, 64-bit is wel de toekomst maar dan moet er wel 5 jaar aan 64-bit only processoren zijn IMHO.
Of MS gaat toch voor de 128 bit waaraan ze werken (IA-128). Win 8 ondersteunt het zelfs al: http://tweakers.net/nieuws/62951/windows-8-krijgt-128bit-kernel.html
« Laatst bewerkt op: 2012/08/29, 23:33:34 door Vistaus »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #494 Gepost op: 2012/08/29, 23:49:12 »
@martin eastman, Hahaha ja ik ben niet goed in het kort omschrijven van wat ik bedoel. Als ik dat doe word het nog onduidelijker dan het nu al vaak is. =D

1 van Groenlinks pleit trouwens voor Linux in plaats van Windows vanwege de licentie kosten en omdat Linux een veiliger systeem is dan Windows.
Let op dit is geen stemadvies maar puur wat ik hoorde.

Het uiterlijk lijkt in Windows in eerste instantie veel veranderd maar als je verder gaat kom je toch weer de bekende Windows omgeving tegen en is het gewoon weer Windows 7 met een paar kleine wijzigingen.
Dat hebben ze niet voor niets gedaan want om iets heel anders aan te bieden zou te extreem zijn.
Voor Windows 7 gebruikers is de overstap eigenlijk veel kleiner dan van XP naar Windows 7 is.

Ik vind dat als iemand fijn met Windows werkt dan moet die persoon dat kunnen zonder dat iemand roept dat er in Windows van allerlei problemen zijn. Dan dring je net als MS jaren heeft gedaan je een systeem op. Wat ik wel doe is als ik zie dat als iemand geen Windows nodig heeft, dat ik ze dan Linux laat zien en ze adviseer het te nemen om de iedere keer terug komende problemen op te lossen.
Dit voornamelijk bij XP gebruikers aangezien Windows 7 bij de meeste probleemloos draait.

Mijn casemanager Windows 8 laten zien en die was er positief over maar ook Linux is voor haar geen probleem. Het enige probleem is, is dat ze het nodig heeft voor haar werk en dat ze dus niet over kan.
Heb al aangegeven dat alles wat ze nu doen in Windows ook in Linux kan en dat het in hun geval zo overgezet is.
Ze gebruiken daar software die ook in Linux werkt. het enige probleem is alleen dat de bazen niets maar dan ook totaal niets van heel die systemen snappen en zich voor laten lichten door een bedrijf wat voor hun ook de systemen onderhoud.
Maar maak dat maar eens duidelijk dat ze een hoop geld verspillen.

@asphyxia, hahaha zo te zien zit het Vistaus dwars en kan hij niet wachten op Windows 9.

@Vistaus, Wat MS doet is aan hun en als ze in Win 8 al 32 bit eruit geknikkerd hadden, dan was dat hun goed recht.
Je maakt je totaal druk om niets en 5 jaar 64bits only is onzin. Als Win 9 komt zonder 32bits dan betekend dat niet dat van de ene op de andere dag de 32 bits is afgeschreven. Dit alles duurt zeker jaren en ga er maar vanuit dat voor de 32bit ondersteuning weg valt je het al niet meer kunt krijgen.

« Reactie #495 Gepost op: 2012/08/30, 01:35:09 »
Nogmaals: Intel Atom Z 32-bit wordt nog tot zeker 2015 geproduceerd, hét jaar dat Windows 9 op de markt komt zonder ondersteuning daarvoor. De laatste generatie Atom Z is dus al dood bij geboorte ervan uitgaande dat 2015 nog steeds Windows overal op geleverd wordt? Dan mag Intel eens hun plannen voor de Atom Z wel eens grondig gaan herzien...

« Reactie #496 Gepost op: 2012/08/30, 09:36:08 »
emiel
Citaat
de bazen niets maar dan ook totaal niets van heel die systemen snappen en zich voor laten lichten door een bedrijf wat voor hun ook de systemen onderhoud.
Maar maak dat maar eens duidelijk dat ze een hoop geld verspillen.

Dat herken ik wel. Veel ondernemers hebben de balen verstand van computers. Op het moment dat ze iets zien wat ze niet snappen, halen ze er een 'expert' bij. Alleen is die expert nooit onafhankelijk.  Als je met Miscrosoft werkt, kan dat bijna niet.

« Reactie #497 Gepost op: 2012/08/30, 11:24:23 »
Nee dat kan inderdaad niet want je hebt dan een soort Microsoft-diploma. Ben even vergeten hoe het heet maar mijn ROC heeft het ook ondanks dat ze ook deels Linux gebruiken.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #498 Gepost op: 2012/08/30, 11:32:53 »
Dat heet een MCSE of 'Microsoft Certified Solutions Expert'. Ik heb er zo geen, maar bezit wel alle kennis en ervaring.

« Reactie #499 Gepost op: 2012/08/30, 12:02:37 »
Dat heet een MCSE of 'Microsoft Certified Solutions Expert'. Ik heb er zo geen, maar bezit wel alle kennis en ervaring.

Die bedoelde ik volgens mij niet, maar ik kan je ook geen ongelijk geven omdat ik vergeten ben welke het ook alweer is en ik kan het pas woensdag weer nakijken wanneer ik daar weer ben (het hangt groots naast de ingang).