Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 254070 keer)

Offline RikRik

• Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #350 Gepost op: 2012/08/15, 19:17:49 »
Aan het museum schenken?Mijn prima werkende Trust geluidssysteem voor mijn PC? :'(

Nee dat zou ik gelijk bij het vuil zetten.
Ik hoop voor je dat je iets anders gebruikt om muziek mee af te spelen.
Deze  set van trust kwam vaak als de best klinkende pc speaker uit diverse testverslagen naar voren.
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15538
Niet alles wat Trust maakt is van beroerde kwaliteit.

« Reactie #351 Gepost op: 2012/08/15, 19:50:56 »
Precies!Voor dat geld klinkt het prima!Ik hoef geen speakers voor muziek,behalve dan af en toe op youtube,maarja daar is de kwaliteit toch vaak beroerd..
Als ik echt goede weergave wil gaat het over bluetooth naar mijn stereo..

(Ik had laatst een ruzie met een forumvriend die een soundtrack van een youtube filmpje had geript met 320 kbps.Want dan werd de weergave beter zei hij!Kun je na gaan hoe dom sommige mensen zijn!Hij deed dat omdat ik klaagde over de weergavekwaliteit van een youtube filmpje... =D =D )
« Laatst bewerkt op: 2012/08/15, 19:55:08 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #352 Gepost op: 2012/08/16, 01:01:32 »
De setjes die ik in de winkel heb gehoord waren zo slecht dat ik er niets van wil hebben.
Dan heb je waarschijnlijk een duurder setje dan waar ik mijn Logitech voor heb gekocht want alles rond die prijs klasse was niet aan te horen.

Rare forumvriend is dat zeg. =D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #353 Gepost op: 2012/08/16, 07:28:07 »
Gaat niks boven een goede hoofdtelefoon. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #354 Gepost op: 2012/08/16, 07:33:36 »
Gaat niks boven een Pioneer versterker ;)

Hoewel, een Denon misschien, en Onkyo? :P

« Reactie #355 Gepost op: 2012/08/16, 08:02:08 »
Gaat niks boven een Pioneer versterker ;)

Hoewel, een Denon misschien, en Onkyo? :P

Die Pioneer heb je zeker gelijk; gewoon zeer goede kwaliteit .

Denon = veredelde Sony, maar Onkyo is dan weer een trapje hoger in kwaliteit. Natuurlijk Luxman niet vergeten eh , of de topversterkers van Rotel ;) Maar geloof me: top hi-fi zijn echter merken waar je nog nooit van gehoord hebt 9/10, het zijn momenteel de Fransen die de betere hi-fi maken.

OT: die geluidskaarten van Trust waren destijds wel een goed koopje hoor (prijs/kwaliteit) , maar ja Trust heeft zo'n slechte naam o.g.v. apparatuur dat je zou denken dat alles van hen gewoon brol is.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #356 Gepost op: 2012/08/16, 08:08:30 »
Teufel heeft ook mooie alternatieven voor die trust zooi, helaas wel met een prijsje ;)

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #357 Gepost op: 2012/08/16, 10:56:45 »
Ik kan me vergissen, maar gaat e.e.a. niet een tikkie off topic ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #358 Gepost op: 2012/08/16, 23:29:39 »
On Topic dan maar weer
http://www.youtube.com/watch?v=qYEKvUFduzo&feature=player_embedded#!
Zie hier een hilarisch filmpje, redactie  PCM en Computer Idee  eerste indruk Windows 8. Als ik het filmpje zie denk ik: Wat is het toch een voorrecht om met Ubuntu 12.04 te mogen werken.
De tijd is rijp voor een reclamecampagne voor Ubuntu ! 

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #359 Gepost op: 2012/08/16, 23:41:25 »
Blij dat W8 pas na de vakanties uitkomt, anders was dit voor ons via onze telefonisch gewenste hulp nogal duur geworden ;)
@RikRik, Leuk demonstrerend filmpje trouwens.

Ed

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #360 Gepost op: 2012/08/17, 01:16:15 »
Hahaha ja leuk filmpje al vind ik dat hij het nog snel vind.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #361 Gepost op: 2012/08/17, 08:42:39 »

op youtube schrijft iemand dat ze zich als redactie van een computerblad moesten schamen dat ze niet zoveel van windows 8 afwisten.

ik ben t daar niet mee eens, dat zij er zon moeite mee hebben heeft meer te maken met windows 8 dan de expertise van de redactie.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #362 Gepost op: 2012/08/17, 09:24:19 »
Nou ja, Computer Idee is ook niet echt het meest alwetende computerblad ;)

Maar de PCM zou meer moeten weten :P

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #363 Gepost op: 2012/08/17, 09:49:54 »
Twee minuten is niet echt snel om een overzicht te vinden van je programma's als je het mij vraagt. En dan nog: dat overzicht krijg je blijkbaar door je muis naar een hoek (dacht rechtsonder) te bewegen. Maar hoe moet je daar nu achter komen? Geen enkel systeem (OSX, Ubuntu, etc.) werkt namelijk zo. Wie gaat er nu uit zichzelf de muis naar de hoeken bewegen? Mijn vermoeden is dat hij dat al (vaag) geweten moet hebben want zoiets doe je normaal gesproken nooit. En als je vooraf iets moet weten van een besturingssysteem om een van de meest simpele handelingen uit te voeren, dan is dat een grote faal, nogmaals, als je het mij vraagt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #364 Gepost op: 2012/08/17, 15:08:12 »
Daarom zeg ik ook dat ik het snel vond dat hij het voor elkaar kreeg.
Ik ken iemand die het niet voor elkaar krijgt binnen een uur en als ik niet help weet hij het de dag er na nog niet.
Gnome 3 heeft zo iets maar daar zie je nog iets zitten en kun je ook klikken.
Het is gemaakt voor de tablet en ik had persoonlijk voor de desktop wel wat knoppen toegevoegd maar blijkbaar gaan ze net als de andere omgevingen voor het uiterlijk in plaats dat ze het juist makkelijker en overzichtelijker maken.
1 positief ding aan Windows 8 en dat is dat het menu weg is. Dat werkte toch al niet en de meeste mensen gebruikte het toch al niet.
Ik mis het in ieder geval niet op mijn laptop waar nu Win 8 op draait.

Straks is iedereen dat weer gewend en als de jeugd er mee op groeit dan krijg je van die de reactie dat die andere omgevingen zo anders werken. =D

Offline markba

• Lid
« Reactie #365 Gepost op: 2012/08/17, 15:28:09 »
Ik ken iemand die het niet voor elkaar krijgt binnen een uur en als ik niet help weet hij het de dag er na nog niet.
Tsja, nogal een anti-intuitief en daardoor non-productief dus. Het nodigt niet echt uit zullen we maar zeggen.

Citaat
Het is gemaakt voor de tablet en ik had persoonlijk voor de desktop wel wat knoppen toegevoegd maar blijkbaar gaan ze net als de andere omgevingen voor het uiterlijk in plaats dat ze het juist makkelijker en overzichtelijker maken.
Als je regel 1 van het ontwerpen van een interface al niet eerbiedigt (form-follows-function), dan kan het voor de rest ook al niet beter worden lijkt me. Op zich denk ik dat je gelijk hebt dat Win8 gemaakt is voor de tablet, maar daar heeft de desktop-gebruiker die zich het schompes zoekt naar een bepaalde functie geen enkele boodschap aan. Het is dus jammer dat ze zich vanuit marketingtechnische redenen vasthouden aan een bepaald stijlconcept, terwijl er met wat kleine aanpassingen (die knopjes zoals je zegt) veel werkbaarder kan zijn.

Citaat
Straks is iedereen dat weer gewend en als de jeugd er mee op groeit
Ik geloof best wel dat het went, dat is met alles zo. Maar wie wil er nu uit zichzelf werken met een systeem waar je zonder hulp niet uitkomt? En dat is precies het onderwerp van deze draad: willen mensen wennen aan iets wat aantoonbaar (zoals je zelf zegt) niet-inituitief is of kiezen ze voor alternatieven?

« Reactie #366 Gepost op: 2012/08/17, 16:05:55 »
Tuurlijk. Ik mag geen aannames doen voor de toekomst maar emiel wel :rolleyes: Hoewel het voor de hand ligt dat men gewend eraan raakt kunnen we de toekomst niet voorspellen dus wie weet pakt het wel anders uit...

Offline markba

• Lid
« Reactie #367 Gepost op: 2012/08/17, 16:11:28 »
Tuurlijk. Ik mag geen aannames doen voor de toekomst maar emiel wel :rolleyes:
Sommigen zijn meer gelijk dan anderen.  =D

« Reactie #368 Gepost op: 2012/08/17, 16:26:19 »
En wie geen aannames doet voor de toekomst kan heel lastig zijn huis uit. :D Om nou naar een deur te lopen zonder de aanname dat die open gaat is niet zo zinvol gedrag toch?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/17, 16:28:41 door Thomas de Graaff »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #369 Gepost op: 2012/08/17, 17:36:39 »
Tuurlijk. Ik mag geen aannames doen voor de toekomst maar emiel wel :rolleyes: Hoewel het voor de hand ligt dat men gewend eraan raakt kunnen we de toekomst niet voorspellen dus wie weet pakt het wel anders uit...

Tja maar jij bent ook een heel apart geval. ;)   =D =D

@markba, Dat er bij zijn die voor een alternatief gaan kijken zijn er zeker maar die aantallen zullen laag zijn.
Ze zullen eerst lang bij Windows 7 blijven en als het niet anders meer kan zullen ze eerder Apple overwegen dan Linux als ze een nieuw systeem kopen.
Daarbij moet ik zeggen dat ik het snel leerde end at het eigenlijk heel makkelijk werkt en je maar een paar dingen hoeft te weten. Natuurlijk moet je wel die uitleg krijgen maar dat is niet veel en makkelijk te leren. Al zijn er uitzonderingen. =D

Maar op zich vind ik het wel grappig. Met Windows 7 nam mijn werk af en dat zal met Windows 8 weer oplopen met uitleggen en instellen van alles.
Is wel weer iets om bij te verdienen. =D

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #370 Gepost op: 2012/08/18, 12:24:12 »
@emiel1976
Citaat
Is wel weer iets om bij te verdienen
Moet je bij het uitkomen van W8 niet op vakantie zijn of de komende maanden gaan :).

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #371 Gepost op: 2012/08/18, 14:01:25 »
@emiel1976
Citaat
Is wel weer iets om bij te verdienen
Moet je bij het uitkomen van W8 niet op vakantie zijn of de komende maanden gaan :).

Nee ik zit thuis klaar bij de telefoon en computer om mijn mail in de gaten te houden. =D

Offline jolo

• Lid
« Reactie #372 Gepost op: 2012/08/24, 16:54:49 »
Nu komt Microsoft toch opeens met een goedkope Windows 8 licentie voor zelfbouw pc's. Zie hierover dit computer totaal artikel. Goedkope Windows 8-licentie voor zelfbouw-pc's. Maar of dat bedoelt is om Linux dwars te zitten, is niet duidelijk.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #373 Gepost op: 2012/08/24, 20:09:14 »
Nee om juist meer te verdienen.
De oem versie is goedkoper en kon je zo krijgen, ook als je pc niet compleet was of als je alleen maar wat componenten kocht.
Aangezien die oem versie een stuk goedkoper is, verdienen ze er veel minder aan dan aan de winkel versie.
Door nu een tussen versie te maken die je kunt kopen in plaats de oem versie bij zelf bouw maakt dat ze wat meer er aan verdienen en dat de zelfbouwer alleen maar duurder uit is.
Heeft dus niets met Linux te maken maar puur met geld verdienen aan de Windows gebruiker.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #374 Gepost op: 2012/08/24, 20:51:43 »
Nu komt Microsoft toch opeens met een goedkope Windows 8 licentie voor zelfbouw pc's. Zie hierover dit computer totaal artikel. Goedkope Windows 8-licentie voor zelfbouw-pc's.
Interessant, regelmatig gebruik ik ("noodgedwongen" een oude versie van) Windows in ubuntulinux met VirtualBox
Daarnaast is deze nieuwe licentie ook te gebruiken voor Windows 8 als virtuele machine
"Windows 8: grote kans voor Linux"  :)
Klik links bovenin op Documentatie