@emiel: Microsoft geeft echt niet altijd aan wat ze doen. Paar maanden terug nog meegemaakt. Letterlijk van de ene op de andere dag hadden ze ineens de servers voor webcam in msn weggehaald omdat ze het anders uitvoeren nu. Maar dat berichtten ze pas nadat ze de servers al hadden weggehasld waardoor alle 3rd party clients (op elk platform) ineens gebroken webcamondersteuning hadden.
Dat is dus echt niet van te voren bericht zoals jij zegt dat ze wel doen.
Dit is ook niet wat emiel bedoelt, als ik het goed lees. Wat hij zegt is dat MS heel duidelijk is wat betreft *open source*: we kunnen in gedachten houden wat een zeker Steve Balmer over Linux heeft geroepen (iets met enge ziektes en zo). Die eerlijkheid zou je kunnen waarderen, zo is zijn betoog.
@xeysayux: WebKit is voor 95% door KDE geschreven als KHTML. Apple forkte dat en noemde het WebKit.
Maar verder heb je wel gelijk.
Nee hoor, want met cups was ongeveer hetzelfde gebeurd (geen fork maar het project opgekocht). Dit heet met andermans veren pronken.
@Wanda en markba: En jullie zijn blind voor Canonical. We zeggen hier toch niet over hoe enorm gesloten Unity is qua code? We hadden het over aanpasbaarheid en ecosysteem. Dat is iets heel anders dan code wel of niet forken en dat gaat over Unity out-of.thd-box en niet over andere desktops installeren en code forken.
En er zitten wel degelijk enkele GPL-apps in de app store. Niet blindelings een artikel op internet geloven zonder het zelf gezien te jebben.
Nee, blind ben ik zeker niet, maar toch bedankt voor dit verhelderende zelfinzicht

. Als je nu even rustig je eigen quote terugleest, dan kun je ook zien waar ik op reageer:
Als we op de toer van niet aanpassen gaan en dat als closed source gaan zien, dan is Unity ook closed source.
Wat je dus zegt is dat als het niet aanpasbaar is, het ook gesloten is. Een nogal eigenaardige redenatie in mijn ogen.