Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voorstel organisatiestructuur ReleaseParties . was :Organisatie Release Parties  (gelezen 61590 keer)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Wat we ook zien is dat er werkelijk niemand uit het team actief wenst mee te denken/praten.
Waarvoor mijn hartelijke dank :lol:
Alle gekheid op en stokje, voordat we weten wat de juridische en belasting-technische haken en ogen zijn, kan er geen beslissing en/of actie ondernomen worden.
Eerst alles op een rij, dan de voor en tegens afwegen en pas dan een beslissing nemen, dat is de enige goede weg.

Maar het duurt wel (te) lang .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik heb het al diverse malen gezegd: je hoeft het wiel helemaal niet te gaan lopen uitvinden. Je maakt het jezelf veel te moeilijk.

Het enige wat je hoeft te doen, is eens binnen te stappen bij een notaris. Die heeft er verstand van, want voor hem is dat dagelijks werk. Die neemt je aan de hand, en stelt daarna een concept op (er zit waarschijnlijk al een kant-en-klaar model in zijn tekstverwerker). Hij begeleidt het hele traject.

Met een beetje geluk doet hij het nog gratis ook, omdat het een ideëel doel is.

Zoveelste herhaalde oproep aan de leiding van Ubuntu-NL: loop nou gewoon eens binnen bij een notaris. Kleine moeite.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Je hebt geen ongelijk Pjotr, als simpele forum-moderator heb ik hier niet veel in te vertellen.
Je weet hoe het gaat in een club, leiden is lijden .......

Offline wutnubu

• Lid
je mag alles zeggen maar vervolgens wordt met alles wat je zegt de kont aan geveegd.

Ze bedoelt natuurlijk Afvegen in plaats van AANvegen

Groet

Offline Tom

• Lid
je mag alles zeggen maar vervolgens wordt met alles wat je zegt de kont aan geveegd.

Ze bedoelt natuurlijk Afvegen in plaats van AANvegen

Groet

Nee nee Ze had het goed uitgedrukt.
Bij ons zeggen ze ook : Vaag er mijn gat aan. (sorry)
Sta er overigens wel achter wat haar topic betreft , jongens maken ze het ingewikkeld.
Onze Kanarie club ,, De liefhebbers ,, die al jaren goed draait inclusief tentoonstellingen schrikt zich het apezuur als ze dat moesten lezen.
Ma ja we zijn eenvoudige plattelands mensen.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 15:05:18 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
De reden dat de teamleiding niet zo actief is in deze discussie, is dat we de ontwikkelingen op internationaal vlak even aan moeten kijken. Er zijn een paar grote party geweest in Frankrijk (enkele duizenden bezoekers!) en in Duitsland.
Omdat we niet nog een keer het wiel uit willen vinden, of doorgaan op de oude manier wat te belastend is voor een klein groepje mensen, wachten we eerst af wat die andere landen aan plannen en ervaringen publiceren.
De voorstellen van Tommie74 zien er wel goed uit, dus waarschijnlijk kunnen we die combineren met de internationale plannen.

Hetzelfde geldt ook voor het opzetten van een rechtspersoon voor Ubuntu-NL. Dat moet én in samenspraak met Canonical, én volgens de ervaringen die ze in FR en DE hebben opgedaan. Maar dat is een ander topic.

Dit hebben we ook al grotendeels uitgelegd tijdens de meeting: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081213

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
De reden dat de teamleiding niet zo actief is in deze discussie, is dat we de ontwikkelingen op internationaal vlak even aan moeten kijken. Er zijn een paar grote party geweest in Frankrijk (enkele duizenden bezoekers!) en in Duitsland.
Omdat we niet nog een keer het wiel uit willen vinden, of doorgaan op de oude manier wat te belastend is voor een klein groepje mensen, wachten we eerst af wat die andere landen aan plannen en ervaringen publiceren.
De voorstellen van Tommie74 zien er wel goed uit, dus waarschijnlijk kunnen we die combineren met de internationale plannen.

Hetzelfde geldt ook voor het opzetten van een rechtspersoon voor Ubuntu-NL. Dat moet én in samenspraak met Canonical, én volgens de ervaringen die ze in FR en DE hebben opgedaan. Maar dat is een ander topic.

Dit hebben we ook al grotendeels uitgelegd tijdens de meeting: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081213

Nog één keer dan, terwille van de broodnodige bescherming van de vrijwilligers.

De afstemming met FR en DE is overbodig, want je hebt alleen te maken met Nederlands en Belgisch recht. Het gaat juridisch gezien om gewone stichtingen, niks bijzonders.

Dit is dus nodeloze vertraging. Het is onzinnig om het oprichten van een Nederlandse en een Belgische rechtspersoon af te stemmen op Frankrijk en Duitsland.

Canonical: ik kan met niet voorstellen, dat Canonical zich zal verzetten tegen het oprichten van een Belgische en een Nederlandse stichting. Maar dan moet Canonical wel concreet voorbereide stukken onder de neus krijgen. Concrete *concepten* dus van een Belgische stichtingsacte en een Nederlandse stichtingsacte. Die de beide benodigde notarissen (een Belgische en een Nederlandse) zo kunnen leveren.

Voor de vrijwilligers is te hopen, dat dit niet wéér op de lange baan wordt geschoven. Als je dit snel en projectmatig aanpakt, is dit binnen enkele weken, hooguit een maand te regelen. Doe het nou eindelijk eens, want er wordt al over gepraat sinds de zomer van 2007. En toen al gaf ik aan, hoe eenvoudig het is om dit te regelen.

Dus ophouden met treuzelen, en gas erop!

Je hebt geen ongelijk Pjotr, als simpele forum-moderator heb ik hier niet veel in te vertellen.
Je weet hoe het gaat in een club, leiden is lijden .......
Juist Ron, de echte beslissingen worden ergens gemaakt...... en wel niet door jou.
Ron, je wordt geswaffeld waar je bij staat. En trust me, het is niet eens lekker ook.

Je hebt het over leiden.
In dit draadje merk ik weinig van leiding.
De teamleiding is grotendeels afwezig. En zijn ze er dan spreken ze elkaar tegen en dat niet alleen, ze spreken zelfs zichzelf tegen. Hap swat beleid.
Dat schiet lekker op zo.

Het argument dat Ubuntu-org eerst orde op zaken moet hebben wordt al tijden gebruikt.
We geloven dat allemaal.
Maar openheid van zaken is er nooit op dit vlak.
Weet jij wat er gebeurt?
Niks vermoedelijk. In ieder geval niks waarvan Ubuntu-nl op de hoogte gebracht wordt.
Ontwikkelingen in het buitenland zijn altijd het argument om in Nederland helemaal niks te doen.
Gebeurt er in het buitenland niks, neemt dan Ubuntu-org de financiële verantwoordelijkheid voor een party op zich?
Ik weet wel zeker van niet.
Ze laten je fijn zwemmen.

Tjeeeeeeeeezzzzzzzz.
De enige die nu echt in het gat springt is Tommie.
Hij doet hartstikke zijn best om de zaak in kaart te brengen.
Krijgt hij daarbij steun en feedback van de teamleiding? Of staat hij er alleen voor?
Het is toch te gek voor woorden dat hij lijkt te draaien op info die ex-teamleden hem aanreiken?

Sowieso vind ik het heel erg raar dat de teamleiding meent dat het goed is dat iemand die zelf aangeeft geen affiniteit te hebben met de parties, deze klus in handen geeft. Is deze klus niet belangrijk genoeg om te laten klaren door mensen die van de hoed en de rand weten?

Tommie wordt gewoon gebruikt om het wiel nog eens uit te vinden. Dat is onethisch en onjuist en belachelijk.
Geloof Pjotr nou maar.
Er hoeft alleen maar 1 keer naar de notaris gegaan te worden.
Klaar.

Maar nee, we gaan t wiel weer uitvinden. Tommie komt niet eens te weten wat er fout gegaan is in de party in Amsterdam. Ik vind het treurig. Wezenlijke info wordt hem onthouden. Zo werkt het toch niet?
Maar goed, hij zal straks wel in het team mogen. Kijk, en dat is dan weer fijn.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Voor mij wordt het wel duidelijk. Tommie74 zit ons hier een organisatiestructuur in de strot te duwen waar niemand om vraagt, elk voorstel om het anders te doen wordt weggewezen met de boodschap een ander draadje te openen, er is niet veel tot geen steun van ubuntu-nl Tommie74 heeft alleen toestemming om zijn voorstel in de groep te gooien, Tommie74 is zelf helemal niet van plan ook maar iets te doen om zelf een party te organiseren, Tommie74 luistert niet naar de ervaringen van ervaren organisatoren van eerdere releaseparties, ...

Tommie74 aub, zet je voorstel om in een daad en begin met het opstarten van je structuur, zet de juiste mensen in de juiste vakjes, organideer een succesvolle releaseparty in mei en dan pas zal ik je met respect bekijken. Op dit moment ben je niet meer dan een dwaas die met een plan staat te zwaaien.

@ Johan van Dijck: Ik nodig je uit om de plannen van Tommie74 mee in de praktijk om te zetten. Graag zelfs, ik ben benieuwd. Zoniet kun je beter vandaag een slotje op dit draadje plaatsen hoor, een belediging is het voor de mensen die zelf een party geörganiseerd hebben. Al de ervaring die ze hebben wordt hier door hem onder tafel geveegd en hij zet anderen aan hetzelfde te doen, schandalig.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Ik word verdrietig als ik zie hoeveel negatieve energie mijn initiatief losmaakt.

Iedereen prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Tot in het nieuwe jaar.

Door de drukte heb ik het geheel even een paar dagen niet kunnen volgen, maar al lezende zie ik de toon van dit draadje wel erg verharden (al valt het nog mee als je het vergelijkt met de mailinglist van Debian developers). Om dan het geheel weer wat positiever en vooral constructiever te maken wat citaatjes uit het artikel The Ubuntu Ethos van Jono Bacon

Citaat
Whether freedom of technology or choice. Freedom of accessibility, language or collaboration. Or possibly the freedom to innovate and inspire. Ubuntu is a philosophy forged in software; a striking opportunity to make a real difference to real people.
[...]
It turned out that the missing link I was searching for was simple. We need to regularly reconnect to our ethos. We need to fall in love with Ubuntu again.

Right now, we are a fork in the road. Do we want to compete, or do we want to win?
[...]
Throughout this seemingly endless stream of emails, bug reports, wiki pages and more, its easy to lose sight of why we are doing this. It can be easy to let the details dominate our thinking, obscuring the incredible opportunity before us. It can also be easy to forget that every contribution we make to Free Software is helping to drive forward that real and tangible difference I spoke of earlier.
[...]
I want us to regularly reconnect to that ethos. I want us to celebrate it, enthuse each other and unite behind it. But this is something we need to do together. We all need to regularly share why Ubuntu and Free Software is important to us. We need to regularly inspire each other and help balance out the day to day details with the wider opportunity before us. Winning is not just about producing great software, it is also about building strength in each other to really knock the ball out of the park.

So, today I would like to ask each and every one of you reading this to do one simple thing to help us all reconnect and share our ethos. If you have a blog or use Twitter or identi.ca, I would like to ask you to take five minutes to write down why Ubuntu is important to you, and what aspect of our ethos attracts you and motivates you about Ubuntu. How does our ethos around freedom excite you about the project? If you don't have a blog, use IRC, mailing lists or anything else you can think of. The key point here is in sharing with others about what Ubuntu means to you. If we work together to continue to share our ethos, it will not only be healthy for our community, but also healthy for the next important chapter in the Ubuntu story.
[...]

http://www.jonobacon.org/?p=1483

Hoe het ook verder gaat met de rechtspersoon, de organisatie van de release parties (of deze nu groot of klein zijn) en het media team, het verandert niets aan de mogelijkheden die Ubuntu ons dagelijks geeft. Ubuntu en onze waardering daarvoor gaan toch wel door, zelfs al blijft al het andere bij Ubuntu-NL bij het oude. De algehele trend is duidelijk, de veranderingen komen toch wel. De geschiedenis leert dat revoluties altijd hun eigen kinderen hebben opgegeten en waarom zouden wij andere Ubunteros, zowel meer als minder professioneel, afbranden over zaken die -wat mij betreft- van ondergeschikt belang zijn (hoe belangrijk ook).

Offline wutnubu

• Lid
Wat mij betreft heb je gelijk Jan, hoe doe je dat toch steeds ;)

Natuurlijk moet er iets gebeuren, groei, gewicht enzo vereisen dat, maar zonder dat er iets gebeurt blijft Ubuntu ook gewoon doorgaan en zelfs groeien. Allemaal die ideële kant weer eens opzoeken en je afvragen waarom je zo fanatiek bent en dito reageert als het om Ubuntu gaat, dat is wat zo af en toe nodig is.

En ikzelf bedenk dan maar dat wie heftig reageert zijn/haar hart op een juiste plek heeft zitten voor wat Ubuntu betreft. Sommigen reageren daarom niet of nauwelijks en anderen enorm fanatiek, wat je na staat wil je ook verdedigen, the Ubuntu-way.

Het komt er wel en anders gewoon met "mess" en "fork" eten hoor.

Groet en bijzonder fijne dagen voor iedereen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Wat denken jullie van het volgende:
Geen Ubuntu-nl en geen Ubuntu-be oprichten, maar samenwerken aan een Ubuntu-eu ?
De volgende stap zou zelfs Ubuntu-ww kunnen zijn.

Offline Double12

• Lid
Wat denken jullie van het volgende:
Geen Ubuntu-nl en geen Ubuntu-be oprichten, maar samenwerken aan een Ubuntu-eu ?
De volgende stap zou zelfs Ubuntu-ww kunnen zijn.

De samenwerking internationaal is erg belangrijk, maar een rechtspersoon moet je i.v.m. de wetten in een land alsnog nationaal oprichten.

Offline bartek

• Lid
Wat pjotr zegt is de verstandige nuchterheid zoals ik hem ken, laacque slaat de nagel alweer eens keihard op de kop in de haar gekende rustige begrijpbare stijl. In Jan zijn post kan ik me niet zo goed vinden omdat revolutie soms nodig is om de zaken in beweging te krijgen. Stilstaan en wachten wil in de snel evoluerende wereld evenveel zeggen als achteruit gaan. We moeten niet naar anderen kijken om iets te bereiken maar de schup zelf in onze hand nemen.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 20:23:41 door bartek »

De geschiedenis leert dat revoluties altijd hun eigen kinderen hebben opgegeten en waarom zouden wij andere Ubunteros, zowel meer als minder professioneel, afbranden over zaken die -wat mij betreft- van ondergeschikt belang zijn (hoe belangrijk ook).

Kijk, het stuk van Jono is prachtig. Dat onderschrijft iedereen hier wel. Zelfs ik. Of eigenlijk, vooral ik.
Probleem is alleen hetzelfde als wat je bij sommige kerken ziet. Er staat een pracht van geloofsbelijdenis maar vraag niet hoe die uitgewerkt wordt als het erop aan komt. Vrome woorden zeggen kan iedereen, maar het komt aan op wat je doet.
Dat geldt voor een kerk, dat geldt voor Ubuntu.
Ik zit me ongelofelijk druk te maken omdat ik bang ben dat de positie van de vrijwilligers niet goed uit de verf zal komen, hun verzekeringen, hun vergoedingen. Dat moet goed geregeld zijn als je echt Ubuntu wilt zijn.
Dat, net zo goed als andere zaken zoals democratie, openheid, communicatie.
Daarmee staat en valt de zaak.
Laat je daar steken vallen dan ben je niet waard Ubuntu te heten.
Daar gaat het om.

En ja, soms moet de bezem er dan maar even door. Dat doen sommige mensen zelfs met tempels.
Maar ze doen dat alleen maar als er verder geen andere mogelijkheden meer zijn.
Het spijt me dat ik mensen verdrietig maak. Maar voor mij gaat het binnen deze draad om het wezen van Ubuntu.
Daarom maak ik me er ook zo druk om.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Ik lees dit draadje (en het andere over een stichting) al een tijdje mee en een aantal reakties van 'oudgedienden' verbaast me zeer. Er wordt weer veel modder gegooid naar de leiding, nieuwe en nuttige voorstellen worden afgekapt en er wordt bijzonder weinig constructiefs gezegd. Er wordt inderdaad al langer gekeken naar het oprichten van een reschtspersoon, maar daar zijn zoals vaker gezegd een aantal bezwaren bij waar aan gewerkt wordt.

Dit gebeurt inderdaad vooral achter gesloten deuren, dit vind ik zelf ook jammer maar een aantal van de dingen die besproken wordt gevoelig ligt en gevoelige informatie omvat. 1 of 2 keer naar de notaris gaan is inderdaad genoeg om een stichting op te zetten, maar Ubuntu NL is niet alleen.

pjotr, laacque: Jullie hebben zelf in het team gezeten. Dat jullie weg zijn gegaan is jullie eigen keuze, maar op deze manier modder gooien is iets wat de andere teamleden niet verdienen. Niet bij het team willen horen, maar wel je eigen mening doordrijven noem ik dat.

@ Dennis: Wat hebben we nou aan zo'n antwoord? We zitten te wachten op een statement van de leiding!!
Waar gaan we heen? Wordt het een stichting? of een vereniging? Hoe ver zijn de plannen gevorderd? Wat is het probleem? Ligt Microsoft dwars...
Vanwaar die geheimzinnigheid.

Kortom vertel!!  zonder direct te roepen dat er met modder wordt gegooid..

Maarten: waar we heen gaan hoor je vanzelf zodra de leiding weet waar we heen gaan. Microsoft ligt in ieder geval (nog) niet dwars :)

Kijk, het stuk van Jono is prachtig. Dat onderschrijft iedereen hier wel. Zelfs ik. Of eigenlijk, vooral ik.
Probleem is alleen hetzelfde als wat je bij sommige kerken ziet. Er staat een pracht van geloofsbelijdenis maar vraag niet hoe die uitgewerkt wordt als het erop aan komt. Vrome woorden zeggen kan iedereen, maar het komt aan op wat je doet.
Dat geldt voor een kerk, dat geldt voor Ubuntu.
Ik zit me ongelofelijk druk te maken omdat ik bang ben dat de positie van de vrijwilligers niet goed uit de verf zal komen, hun verzekeringen, hun vergoedingen. Dat moet goed geregeld zijn als je echt Ubuntu wilt zijn.
Dat, net zo goed als andere zaken zoals democratie, openheid, communicatie.
Daarmee staat en valt de zaak.
Laat je daar steken vallen dan ben je niet waard Ubuntu te heten.
Daar gaat het om.

En ja, soms moet de bezem er dan maar even door. Dat doen sommige mensen zelfs met tempels.
Maar ze doen dat alleen maar als er verder geen andere mogelijkheden meer zijn.
Het spijt me dat ik mensen verdrietig maak. Maar voor mij gaat het binnen deze draad om het wezen van Ubuntu.
Daarom maak ik me er ook zo druk om.

Ah, nu we het over kerk hebben komt het nog dichter bij huis  ;)

Waar het mij om gaat is niet zozeer de inhoud van de argumenten, maar wel over de toon en het toeschrijven van slechte intenties aan ´de anderen'. Een tijdje geleden hoorde ik een mooie one-liner:

We zijn geneigd anderen te beoordelen naar hun daden, en onszelf naar onze intenties.

Ik ga er sindsdien maar van uit dat degenen die zich inzetten voor dezelfde zaak dat in ieder geval met de beste intenties doen. We kunnen verschillen van inzicht, van mening, over de doelstelling, noem maar op, maar ik schrijf in beginsel geen slechte motieven toe.

De kern van de argumentatie is duidelijk. Wil Ubuntu-NL een slag naar de toekomst maken, dan moeten er in ieder geval betere waarborgen komen die passen bij de taken die wij als gemeenschap willen invullen. Het klinkt gek, maar er kan natuurlijk ook voor gekozen worden om gewoon te blijven wat er nu is: een website als verzamelplek van Ubunteros, waarvan sommigen zo nu en dan op vrijwillige basis meer promotioneel actief zijn. Niemand dwingt ons de URP's te organiseren. Het zou niet mijn voorkeur hebben, maar het is een volstrekt legitieme optie.

Dus, blijf met passie deelnemen aan de discussie, met respect voor de intenties en inzet van alle deelnemers. En besef, ook het schoonvegen van de tempel werd maar twee keer gedaan, als een laatste redmiddel.  :)

De kern van de argumentatie is duidelijk. Wil Ubuntu-NL een slag naar de toekomst maken, dan moeten er in ieder geval betere waarborgen komen die passen bij de taken die wij als gemeenschap willen invullen. Het klinkt gek, maar er kan natuurlijk ook voor gekozen worden om gewoon te blijven wat er nu is: een website als verzamelplek van Ubunteros, waarvan sommigen zo nu en dan op vrijwillige basis meer promotioneel actief zijn. Niemand dwingt ons de URP's te organiseren. Het zou niet mijn voorkeur hebben, maar het is een volstrekt legitieme optie.

Er zijn heel veel mensen hier die een dergelijke slag willen maken. Wie maakt dan de keuze?

Offline Double12

• Lid
Dat we een rechtspersoon willen oprichten, is al een gemaakte keuze. Nu worden door de teamleiding nog een aantal praktische stappen genomen (voornamelijk regelen met Canonical). Direct daarna kan het groepje van Jan Stedehouder en een aantal anderen aan de slag om eerst mogelijkheden te inventariseren en dan de rechtspersoon zelf op te richten.
Denk niet dat wij proberen de oprichting van de rechtspersoon te stagneren! Het nut van een rechtspersoon is duidelijk bewezen.

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
We hebben wat aan het volgende:
De aan het begin van dit topic gelinkte schema´s
Van elke party wat er goed is gegaan
van elke party wat er slecht is gegaan
hoeveel en wat is er aan pr gedaan, hoe zag die pr er uit
dus de teksten van die flyers en dergelijke
hoeveel bezoekers er waren
hoe de teken verdeeld waren en dergelijke

Hilversum en Amsterdam leken me zeer geslaagd
beiden hadden veel bezoekers

van de laatste party's die ik bezocht had Apeldoorn en Groningen leek me Groningen het meest geslaagd gemeten naar het aantal bezoekers Apeldoorn was daar en tegen erg overzichtelijk

Dus laten de genen die deze party's nog een keer met hun organisatie team bij elkaar komen de party's volgens aan het begin genoemde schema´s evolueren

groetjes van reekje
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 23:56:37 door Ron »

Offline bartek

• Lid
Ik lees dit draadje (en het andere over een stichting) al een tijdje mee en een aantal reakties van 'oudgedienden' verbaast me zeer. Er wordt weer veel modder gegooid naar de leiding, nieuwe en nuttige voorstellen worden afgekapt en er wordt bijzonder weinig constructiefs gezegd. Er wordt inderdaad al langer gekeken naar het oprichten van een reschtspersoon, maar daar zijn zoals vaker gezegd een aantal bezwaren bij waar aan gewerkt wordt.

Dit gebeurt inderdaad vooral achter gesloten deuren, dit vind ik zelf ook jammer maar een aantal van de dingen die besproken wordt gevoelig ligt en gevoelige informatie omvat. 1 of 2 keer naar de notaris gaan is inderdaad genoeg om een stichting op te zetten, maar Ubuntu NL is niet alleen.

pjotr, laacque: Jullie hebben zelf in het team gezeten. Dat jullie weg zijn gegaan is jullie eigen keuze, maar op deze manier modder gooien is iets wat de andere teamleden niet verdienen. Niet bij het team willen horen, maar wel je eigen mening doordrijven noem ik dat.

@ Dennis: We kennen elkaar al een hele tijd en je antwoord vind ik heel jammer maar het verbaast me eigenlijk niets. Vooreerst ben ik heel dankbaar dat je tenminste de moeite neemt om te antwoorden (SWAT schittert weer door afwezigheid) maar je antwoord is totaal naast de kwestie. Het is een persoonlijke aanval op Pjotr en laacque, 2 mensen waarvan jij weet dat ze het heel goed voorhebben met Ubuntu. Hun leven draait rond Ubuntu. Nu ga jij hun een persoonlijke waarschuwing geven terwijl ze gewoon een andere mening hebben?

Het voorstel dat Tommie74 doet is totaal onrealistisch en dat weet jij heel goed, je volgt al jaren de evolutie ivm de releaseparties. Het zijn vrijwilligers en zullen dat altijd blijven. Om die reden alleen al weet je dat Tommie74 nooit genoeg volk bijeen gaat krijgen om zijn organisatiestructuur uit te werken. Het feit dat de leiding hem toelaat hier erover te discussieren zonder hem in te lichten over hoe het ging bij de andere parties is spelen met die jongen zijn gevoelens, hij zal tegen een muur oplopen. En dat weten jullie.

Wanneer er in een team gewerkt wordt zijn er andere meningen en die mogen geventileerd worden. Het feit dat laacque en Pjotr opgestapt zijn uit onvrede met de leiding zal wel een reden hebben, niet? Wanneer je niet omkan met andere meningen en deze gewoon negeert door er niet op te reageren of er mee in discussie te gaan wil je eigenlijk zeggen: Volg mijn weg of verlaat het team.

Je haalt hier nu zelf het voorbeeld aan van de stichting, ik heb het even opgezocht. Er is al sprake van een stichting sinds 22 augustus 2007. Ondertussen is er nog niets gebeurd, geen mededelingen, geen info naar de teamleden toe, ... Deze teamleden waren financieel dus uit hoofde verantwoordelijk voor de party die ze organiseerden. Vind je dat normaal? In een normaal bedrijf was je al lang ontslagen omdat je je werk niet goed deed. kun je ons updaten hoever het er nu mee staat misschien?

Neem het me niet kwalijk als ik hard tegen je overkom maar ik kan de onvrede en de reden van vertrek van pjotr en laacque heel goed begrijpen. Persoonlijk had ik met u ook nooit echt problemen vermits ik in België de parties voor men rekening nam en jij daar toch geen invloed op hebt. Maar een beetje begrip voor de grieven en de waarschuwingen die ze uiten naar Tommie74 mag wel. Tommie74 wil zich ergens instorten en hij weet niet waar hij aan begint, that's it. Het is de verantwoordelijkheid van de teamleden en teamleiding om hem met zijn voeten op de grond te zetten maar dat gebeurd niet en dus doen laacque en Pjotr het.

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
Ik zie nu al 9 (!!!) pagina's lang, verwoede pogingen van een vrijwilliger om een concreet plan op te stellen voor een goede, solide organisatie van Release Parties, en het enigste wat ik als resultaat zie is dat de leiding geen informatie geeft, over wat dan ook. Indien het niet past in jullie toekomstplannen, breng dan deze persoon ook hiervan op de hoogte zodat hij niet nodeloos zijn vrije tijd en moeite hier in steekt. Al zou dat een domme beslissing zijn, aangezien er duidelijk nood is aan een dergelijke aanpak.

Het feit dat ex-teamleden meer informatie kunnen geven is simpelweg triest, want het is eigenlijk niet aan hen om dat te doen. Gelukkig doen ze het wel, zodat er tenminste nog iets gebeurd.

Ik stel me trouwens de vraag hoe het mogelijk is dat met een bruisende community als de deze zulke ideeën meer dan een jaar lang op tafel (of onder de mat?) blijven liggen...

Op momenten als deze schieten me wel een paar clichés te binnen zoals 'de koe met de horens vatten' en 'veel geblaat, weinig wol', al zal het duidelijk niet aan de vrijwilligers liggen...

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °