Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.  (gelezen 59225 keer)

Offline woteb

• Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #125 Gepost op: 2008/08/20, 21:38:35 »
Je mag natuurlijk ook laten weten dat het (eventueel) wel werkt.

Nog even iets duidelijk maken. Omdat de netwerkkaart binnen Windows niet werkt (je hebt hem inmers uitgeschakeld staan) vergeet je ook nooit per ongeluk ipconfig /resumeuit te voeren.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

« Reactie #126 Gepost op: 2008/08/20, 21:40:41 »
Dat herstarten met dat script zou moeten werken Woteb, zie geen probleem.
Echter ik wilde hiermee wachten omdat we eigenlijk het probleem moeten tackelen.

Zoals hierboven al aangegeven word, het kan ook aan de kabel liggen waarvan het stekkertje niet goed kontakt maakt. bijv.
Want dit zou de toevals factor kunnen verklaren.

Wat ik wilde doen is zorgen dat Ubuntu pure werkt en zeker is, waarna je de hardware nog eens kan nalopen als het probleem blijft.

BTW met 2 netwerk kaarten werken zoals je nu voorsteld zie ik het nut niet van in en zou het zelf nooit doen.
Vermits je de PC voor speciale doeleinden gaat gebruiken.

Bij onderhoud moet je nu in de router goed opletten want 1 pc heeft al 2 IP adressen / MAC adressen voor zichzelf.

Daarnaast als er nu iets stuk gaat kan je niet simpel terug vallen op de reserve die je maakt wanneer je de onboard kaart uitschakelt.
Wanneer de ingestoken NIC kapot gaat zet je gewoon de onboard weer aan en klaar.

2e probleem is dat je nu met alle computers op je netwerk dubbele accounts moet maken, want indien elspierre van OS wisselt kunnen alle andere computers ineens niet meer bestanden uitwisselen.

En omdat die andere PCtjes ook dualboot zijn moet hij het allemaal dubbel doen.

Wanneer je met 1 NIC op het netwerk bekend bent bij al je PCtjes hoef je dit maar 1 keer in orde te maken.

Het maakt mij verder niets uit, maar vind het gewoon niet handig of enige meerwaarde geven en ietwat omslachtig.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #127 Gepost op: 2008/08/20, 21:51:17 »
Gandyman

je insteek is goed je probeert een oplossing te vinden die voor meerdere problemen toepasbaar zijn dus eigenlijk til je het over dit specifieke probleem heen

probeer zelf ook mee te denken zie post #114  die avahi-autopid zit me niet lekker wat denk jij ervan

overigens woteb klasse eerst wat rust bij pierre creeeren
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline woteb

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2008/08/20, 22:03:12 »
Euh Gandyman, het door jou beschreven tweede probleem: Wat heeft een dubbele netwerkkaart met een dubbel account te maken? Dat heeft hij toch al, een op Windows en een op Ubuntu, ook op de andere computer (omdat die ook dualboot is). Tel je het bij elkaar op, dan zijn er zelfs vier accounts. Het is geen account-probleem, maar een netwerkkaart-probleem.

En als je een dualboot systeem op één netwerkkaart laat lopen geeft toch twee accounts. Een voor Windows en een voor Linux. Dat zul je altijd blijven houden omdat ieder besturinssysteem er minimaal één moet hebben, al is het hetzelfde account, het staat toch op ieder besturingssysteem.

Die laatste opmerking, dat geef ik wel toe. Het is niet helemaal 'clean', maar soms moet je in netwerkland ook wel eens onorthodoxe maatregelen nemen.

Maar om met punt één van jouw antwoord te eindigen. Ik zou als ik Elspierre was ook maar eens met /etc/rc.local die regels toe gaan voegen om toch in ieder geval te kijken of dat werkt, zodat er maar met één netwerkkaart kan worden gewerkt.

Elspierre, dat bestandje verander je met sudo gedit /etc/rc.local.

Wel erop letten dat exit 0 eindigt. Hier mijn rc.local waar je ziet dat er ook iets wordt uitgevoerd met een van mijn netwerkkaartjes:
Citaat
#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
# Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
# value on error.
#
# In order to enable or disable this script just change the execution
# bits.
#
# By default this script does nothing.

iwconfig wlan1 rate 54M

exit 0
Let er wel op dat onder exit 0 nog een witregel moet staan. Opslaan en de computer herstarten (lijkt Windows wel)... ;)

Dat van jou moet er dan zo uit zien:

#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# value on error.
#
# bits.
#

rm /etc/network/interfaces
echo auto lo                            > /etc/network/interfaces
echo iface lo inet loopback     >> /etc/network/interfaces
echo auto eth0                       >> /etc/network/interfaces
echo iface eth0 inet dhcp      >> /etc/network/interfaces
ifdown eth0
ifup eth0

exit 0

Dus probeer dit eerst voordat je met die tweede netwerkkaart gaat werken om te kijken of deze oplossing afdoende is. We horen wel van jou.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #129 Gepost op: 2008/08/21, 09:26:21 »
Woteb,

Ik heb gedaan wat je vroeg maar nu krijg ik helemaal geen Internet meer.
Ik heb het daarom maar weer veranderd in het oude.

Pierre

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 2008/08/21, 09:29:33 »
Sorry,
Nu weer wel. Het probleem blijft dus bestaan.

Pierre

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2008/08/21, 09:53:47 »
Gandyman Woteb,

Ik ben toch van plan om alleen maar  met de nieuwe netwerkkaart te gaan werken.
Wat moet ik dan  doen in Ubuntu ? Werken met een kaart is makkelijker etc. zoals Gandyman zegt.

1.Ik disable dus in het bios de oude on-boardkaart.

2. Ik installer de nieuwe kaart

3.Ik start Windows op en configureer de nieuwe netwerkkaart.

4.Ik sluit Windows af en start Ubuntu op.

5. Doet Ubuntu het nu gelijk goed of moet ik daarin ook nog iets in de instellingen veranderen.
Ik neem aan dat als ik de oude netwerkkaart disable de nieuwe netwerkkaart in Ubuntu als  eth0 wordt gezien of heb ik dat mis ?

By the way Gandyman. Een fout in de kabel of stekker lijkt me uitgesloten. Want dan zou het probllem zich ook onder Windows  moeten hebben voorgedaan.
Nog andere suggesties ?
Groetend,
Pierre

Offline woteb

• Lid
« Reactie #132 Gepost op: 2008/08/21, 10:39:43 »
Stap 1-4 uitvoeren.
Stap 5: waarschijnlijk ziet Ubuntu de nieuwe netwerkkaart aan voor eth0, anders in /etc/network/interfaces eth0 veranderen in eth1. Als eth1 daar al staat en het werkt, zo laten, anders veranderen in eth0.

Als er is gemuteerd in /etc/network/interfaces het -NETWERK- natuurlijk weer opnieuw opstarten met sudo /etc/init.d/networking restartEn niet vergeten in het bestandje /etc/rc.local alles weer te verwijderen wat je eerder hebt toegevoegd. Dus dat dat bestandje er weer zo uit ziet:
Citaat
#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# value on error.
#
# bits.
#

exit 0
Dat bestandje aanpassen (als dat nodig is natuurlijk) met sudo gedit /etc/rc.localWanneer je /etc/rc.local hebt aangapast je -COMPUTER- opnieuw opstarten.
Succes Eslpierre!!

« Reactie #133 Gepost op: 2008/08/21, 11:10:56 »
Citaat
By the way Gandyman. Een fout in de kabel of stekker lijkt me uitgesloten. Want dan zou het probllem zich ook onder Windows  moeten hebben voorgedaan.
Zeg nooit - nooit elspierre .....
Heb zelf tijden geleden eens een maf probleem hierin gehad.
Ik had toen de backend volledig 1Gig gemaakt en was daarna bezig de PCtjes 1 voor 1 te voorzien van 1 Gig kaartjes.
Uiteindelijk had ik 1 PC die steeds vreemde problemen had, langzaam liep en af en toe verbinding verloor.
Uiteindelijk na veel testen en hardware uitwisselen ging ik de netwerk kabel testen.

Toen bleek dat in 1 RJ45 stekker 1 draadje geen/slecht contact maakte..... :P

Ter verduidelijking,
Bij een 100MB verbinding gebruik je maar 4 draadjes van de 8, bij een 1 Gig verbinding gebruik je ze allemaal...

Maagoe, terug naar jou. :D

Omdat Ubuntu problemen geeft zou ik het in deze volgorde doen.

1.Ik disable dus in het bios de oude on-boardkaart.

2. Ik installer de nieuwe kaart

3.Ik sluit Windows af en start Ubuntu op.

4.Ik start Windows op en configureer de nieuwe netwerkkaart.

@woteb
Nee nee zo bedoel ik het niet.

Stel 1 PC met 2 NIC kaarten.
1.NIC voor Ubuntu die krijgt IP adres 192.168.1.105

1.NIC voor windows die krijgt IP adres 192.168.1.104

Citaat
Note: je kan namelijk niet de router wijs maken dat 2 verschillende MAC adressen hetzelfde IP adres moeten gebruiken.
theoretisch kan het wel maar het kan problemen veroorzaken.
Goed deze pc hangen we aan het netwerk.

Als elspierre in windows werkt met het IP adres 192.168.1.104 moet hij ervoor zorgen dat alle andere PCtjes bij hem in de gedeelde mappen kunnen komen.
Dus rechten ed moet allemaal netjes geregeld zijn en zijn PC is bekend bij de andere PCtjes.

Nu reboot elspierre ineens en start op in Ubuntu en werkt verder op het IP adres 192.168.1.105.
Alle computers kunnen hem ineens niet meer vinden want hij wisselt van IP adres.

Dus nu moet hij eerst bij alle andere PCtjes wederom ervoor zorgen dat ze bij hem op de PC kunnen komen.

Dit betekent 2x alle andere computers bij hem toegang verlenen en rechten goed zetten.

Echter ??

Bij die andere PCtjes (die ook dualboot zijn) moet hij in beide OSen deze handeling verrichten.
Want ook daar draait

>Windows waar de 2 IP adressen in geconfigureerd moet worden en mappen gedeeld moeten worden CQ toegekend.

> Of Ubuntu draait ineens waar die 2 IP adressen in geconfigureerd moet worden en mappen gedeeld moeten worden CQ toegekend.

Zo bedoelde ik dat op die andere PCtjes het 4 X gedaan moet worden....

En omdat elspierre nu al problemen heeft en geen ict expert is leek het me beter eerst de boel simpel aan de gang te helpen zodat het allemaal werkt.
Zodra alles werkt kan hij achteraf nog wel jouw trucje gebruiken en met 2 NIC werken.

@ Drummies - postje #114
Citaat
even een gedachten kronkel dat avahi-autopid heeft dat daadwerkelijk alleen de functie om bij een niet gededecteerd ip adres een zgn dummy ip adres weer te geven(waarvan ik de functie niet begrijp) als ik die map open
krijg ik 169.254.3.120 te zien

stel dat je in die map je eigen ip adres zet,zou die dan alsnog een verbinding opbouwen

of heeft die avahi-autopid nog meer functies je kan hem nl ook ongestraft verwijderen

edit http://xspector.blogspot.com/2007/07/ub … oblem.html

Laatst bewerkt door drummies (Gisteren 12:52:58)
Als ik zo de geplaatste link lees vermoed ik dat dit een laptop betreft.
De gewone NIC is dan eth0 en de draadloze NIC is eth1.
Dus 2 NIC's in 1 PC.

Nogmaals, avahi-autopid is een helper voor netwerken.
Lees hier eens verder : http://avahi.org/wiki/AvahiAutoipd
En vermits goed geconfigureerd werkt dit geweldig natuurlijk.

Maar dit verteld veel, met name het laatste regeltje:
Citaat
By default avahi-autoipd configures an IPv4LL address only if no routable address is configured. It uses the Netlink interface to listen for network configuration changes and disables/enables itself depending on those events. This has the advantage of being easy to understand for the user and causing no routing problems. However it has the disadvantage of breaking existing TCP connections to IPv4LL hosts if suddenly a routable address is configured. Nonetheless we decided to make this behaviour the default.
Hij kan je dus goed dwars zitten.

Stel je krijgt geen verbinding met een netwerk, dan zou in theorie jouw PC heel lang blijven zoeken en wachten op een verbinding, avahi-autopid kan er dan voor zorgen dat hij terug grijpt naar een oude bekende config.

Daarom zij ik al eerder dat avahi-autopid wel goed is, maar wel goed geconfigureerd moet worden.
En normaal gebeurd dit bij de installatie van het OS.
Zoniet dan gebruikt hij het basic IP adres om op terug te vallen.

In alle gevallen dat hij niet geconfigureerd is zal het een killer worden die voor problemen zorgt.
* En dan kan je hem beter even verwijderen,
* zorgen dat alles goed werkt,
* indien alle problemen voorbij zijn hem weer installeren en configureren.
(Als je hem nodig hebt voor IPv4LL verbindingen.

Offline HP

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2008/08/21, 11:54:21 »
pierre, ff iets anders, kan het niet terugvinden: wat voor adsl modem heb je? Als het nml. aan hardware ligt, kan het dus ook aan de firmware in je (kabel)adsl modem liggen.

Niet dat dat hier nou zo eenvoudig opgelost kan worden, maar het is wel iets waarnaar gekeken moet worden.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2008/08/21, 13:19:37 »
HP,

Ik heb een Motorola surfboard kabelmodem van @Home thans Ziggo.

Gandyman,

Ik heb voor alle zekerheid een nieuwe netwerkkabel aangesloten maar probleem blijft (random).

Soms brandt het ledje op de netwerkkaart wel en soms niet als ik niet met Internet kan worden verbonden. RARA

Groetend,

Pierre

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #136 Gepost op: 2008/08/21, 15:03:55 »
elspierre  welk modem heb je precies en welk type router hangt daar achter

Motorola surfboard 4200/5100/5101 (alleen internet)
Motorola surfboard 5120/5121 (telefonie)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2008/08/21, 16:26:50 »
Citaat van: drummies
elspierre  welk modem heb je precies en welk type router hangt daar achter

Motorola surfboard 4200/5100/5101 (alleen internet)
Motorola surfboard 5120/5121 (telefonie)
Drummies,

Aleen een Internetmodem 5100. Daarachter zit een Sweex router die me nog nooit inde steek heeft gelaten.
Pierre

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #138 Gepost op: 2008/08/21, 16:47:46 »
Beste allemaal,

Even recapituleren:

A 1. Het feit dat ik in Ubuntu soms wel en soms niet verbonden word met Internet.
   2.Het soms een week goed gaat en dan weer 5x achter elkaar fout.
   3. Het ledje van de NIC bij het niet verbonden zijn soms brandt en dan weer niet.

duidt op een hardwareprobleem.

B. Echter het feit dat ik In Windows XP nog NOOIT problemen heb gehad met verbinden

duidt op een of andere verkeerde instelling in Ubuntu .

C. Het probleem niet wordt opgelost:
1. door avahi-autoipd te deinstallen,
2. Ook niet door het verhogen van de time out in 40 seconden,
3.en ook niet door iets toe voegen aan /etc/rc.local.

D.Ik wil eerst even tot rust komen en ga bekijken of het uitschakelen van de on-board netwerkkaart en het installeren van een nieuwe netwerkkaart het probleem oplost.

Dat kan wel enkele dagen duren, want ik heb het momenteel druk maar ik houd jullie op de hoogte.

Ik wacht nog even op eventuele suggesties van jullie.
Groetend,
Pierre

Offline woteb

• Lid
« Reactie #139 Gepost op: 2008/08/21, 17:05:45 »
Even een tussenvraag: Waar heb jij dualboot voor nodig?  (**)En heb je die probleemcomputer al eens een hele poos (zonder windows te gebruiken) getest? En met testen bedoel ik dus meer dan één dag, en ook eens uitzetten, en af en toe te rebooten. Hoe gedraagt die computer zich dan?

En zoals Gandyman al eerder heeft gezegd, ga eens stap voor stap te werk en sluit dan het een en ander uit.

(**) Windows staat erom bekend dat het met het BIOS anders omgaat c.q. instellingen verandert) dan dat Linux doet. Misschien is een viruele Windowscomputer een betere optie?

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #140 Gepost op: 2008/08/21, 17:26:16 »
Citaat van: woteb
Even een tussenvraag: Waar heb jij dualboot voor nodig?  (**)En heb je die probleemcomputer al eens een hele poos (zonder windows te gebruiken) getest? En met testen bedoel ik dus meer dan één dag, en ook eens uitzetten, en af en toe te rebooten. Hoe gedraagt die computer zich dan?

En zoals Gandyman al eerder heeft gezegd, ga eens stap voor stap te werk en sluit dan het een en ander uit.

(**) Windows staat erom bekend dat het met het BIOS anders omgaat c.q. instellingen verandert) dan dat Linux doet. Misschien is een viruele Windowscomputer een betere optie?
Woteb,

Alvorens ik er een andere NIC inzet zal ik een week doen zoals jij vraagt en dat hier rapporteren.
Ik heb Windows voor bepaalde fotobewerkingsprogramma's nodig en andere software  waarin Ubuntu (nog) niet voorziet of niet zo goed.
Ik heb ook aan een virtuele Windows gedacht maar ik zie in het forum dat dat ook niet altijd goed  werkt.

Pierre

Offline HP

• Lid
« Reactie #141 Gepost op: 2008/08/21, 18:52:53 »
Citaat van: elspierre
Internetmodem Motorola Surfboard 5100. Daarachter zit een Sweex router die me nog nooit inde steek heeft gelaten.
tja, een kabelmodem..... kuch kuch.
Ik denk dat het probleem er niet zou zijn met bijv. een speedtouch telefonie adsl-modem. Waar echter de meeste keren een reset van het kabelmodem voldoende is om een netwerk probleem zoals dat van pierre te verhelpen, blijkt zijn probleem toch wat hardnekkiger. Of niet?
Je zou eens moeten proberen om iedere keer als je Ubuntu opnieuw opstart op je dualboot systeem, je modem ook eerst te herstarten. Mocht dan iedere keer wel internet goed te zijn, dan weten we dat het probleem ook met het modem te maken heeft
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

ireu

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 2008/08/21, 23:04:36 »
Hallo iedereen
Ik heb met interesse het hele verhaal gelezen, mede omdat ik zelf met een niet toegankelijk internet zit sinds de overschakeling naar versie 8.04. mijn netwerkkaart is  een Realtek RTL 8111/8168
Een forumlid, tabasco, gaf me volgende link

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-ubuntu-modules-2.6.24/+bug/212497

Hier spreekt men effectief van een bug in de kernel van versie 8.04.
Dus breek het hoofd maar voor een oplossing, het is bekend.
Het fenomeen van nu eens wel en dan eens weer niet klinkt zeer bekend.
Naar het einde van deze link spreekt men van een mogelijke oplossing.
Zie maar eens naar volgende links:

http://www.jamesonwilliams.com/hardy-r8168.html
http://blinckers.dnsalias.net/public/astuces/reseau-ethernet-realtek-rtl8111-8168.html

De laatste is wel in het zo liefelijke Frans.

Hopelijk hebben jullie er wat aan en loopt het goed af.
Ik heb zelf het script uitgevoerd maar mijn probleem is nog niet opgelost.
Ik kan namelijk zelfs mijn manueel ingestelde gateway niet eens pingen, nnoit.
Ook niet na het draaien van het script.
Ik zoek verder.
Succes

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #143 Gepost op: 2008/08/22, 08:52:49 »
Beste helpers,

Ik heb met belanstelling kennis genomen van bovenstaand verhaal van Ireu.
Voor mij als beginneling is dit abacadabra al begrijp ik wel dat het een bug in Ubuntu is.
Is dit  een uitdaging voor jullie of kan ik als Ubuntuleek beter een andere nerwerkkaart installeren. Zelf denk ik het laatste , want als ik veranderingen ga aan- brengen in Ubuntu en ik doe als leek iets fout dan doet mijn nieuwe kaart het misschien ook niet meer.
Is dit overigens bij de Ubuntu softwaremakers bekend en komt er mogelijk een oplossing van die kant.
Er zijn al vaker problemen gemeld met de on-board-NIC Realtek RTL 8111/8168.
Al begrijp ik nog steeds niet dat het soms een week wel goed gaat en dan weer keren achter elkaar niet.
Ik wacht af.
Pierre

« Reactie #144 Gepost op: 2008/08/22, 12:16:39 »
Ik dacht dat je die andere NIC er al in had zitten ?? :P

hehe dus gewoon ff doen, want dat hoort bij het testen of het probleem wel of niet blijft bestaan.

Een mogelijke bug waarover hierboven gerept word in de driver kan mogelijk zijn, echter ik denk dat het dieper zit en er meer aan de hand is....
Want een ander test de rc release en het werkt weer wel:
Citaat
About two days ago I downloaded Ubuntu 8.04 RC version (ubuntu-8.04-rc-desktop-i386.iso) and have just tested it.

Now it works!!! although the network driver installed is not r8168 but r8169, which did not work at all for RTL8111C ethernet chip in Ubuntu Linux 8.04 beta.
Waarom ik zij het zit dieper bedoelde ik mee dat er in avahi-autopid ook een bug zit.

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #145 Gepost op: 2008/08/22, 12:35:02 »
Aan allen,

Ik ga eerst een nieuwe NIC installeren en daarna meld ik me weer.
Kan wel even duren.

Groetend,
Pierre

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2008/08/22, 12:37:49 »
Citaat van: Gandyman
Ik dacht dat je die andere NIC er al in had zitten ?? :P

hehe dus gewoon ff doen, want dat hoort bij het testen of het probleem wel of niet blijft bestaan.

Een mogelijke bug waarover hierboven gerept word in de driver kan mogelijk zijn, echter ik denk dat het dieper zit en er meer aan de hand is....
Want een ander test de rc release en het werkt weer wel:
Citaat
About two days ago I downloaded Ubuntu 8.04 RC version (ubuntu-8.04-rc-desktop-i386.iso) and have just tested it.

Now it works!!! although the network driver installed is not r8168 but r8169, which did not work at all for RTL8111C ethernet chip in Ubuntu Linux 8.04 beta.
Waarom ik zij het zit dieper bedoelde ik mee dat er in avahi-autopid ook een bug zit.
Gandy man,

Ook bij mij is driver versie r8169 geinstalleerd maar die werkt niet bij mij.
Groetend,
Pierre

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #147 Gepost op: 2008/08/29, 14:29:49 »
Beste allemaal,

Ik heb vandaag de nieuwe NIC geinstalleerd een 3com 3C905C-TX-M.
Hij doet het onder Windows XP.

Ook onder Ubuntu werkt hij tot nog toe goed.
Aangezien de on- board Realtic NIC ook af en toe goed werkte en dan weer niet moet ik natuurlijk een slag om de arm houden.
Als hij het goed blijft doen onder Ubuntu horen jullie niets meer.
Anders meld ik me weer onder een nieuw topic.
Nu maar hopen dat de softwaremakers van Ubuntu de bug  m.b.t de Realtic kaart snel oplossen voor de anderen die met hetzelfde probleem zitten.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groetend,
Pierre

Offline elspierre

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2008/08/29, 14:53:52 »
Zoals ik boven aangaf doet alles het in Ubuntu goed met de nieuwe NIC nadat ik de on-board in het BIOS heb uitgeschakeld.
Als ik bij het monitorschermpje rechtsboven naar verbindingsinformatie kijk staat er eth1.

Als ik echter in etc/network/interfaces kijk staat er  eth0.
Is dat niet vreemd ?
als ik echter hierin eth0 verander in eth1 kan ik weer niet op Internet.
Moet ik nog iets veranderen ?
Groetjes,

Pierre

Offline HapsHash

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2008/08/29, 15:54:08 »
LOL dikke vette LOL!!!
Ik had je dat al op 1-8 verteld,maar nee je wachte op de gene die het meeste poste
(die hebben er meer verstand van is U gedachten) na 5 weken etteren en tobbe
eindelijk die kaart er in en zie daar Gods wonder.
Het had heus niet zo'n vette 3 COM kaart hoeven te zijn een kaartje van 7 euro had het ook gedaan zoals ik al melde.
het is niet nodig de kaart in de BIOS uit te schakelen Ubuntu neem nu de kaart waar de kabel in zit.
Vraag niet hoe het kan,maar geniet er van!!
M.v.g.