Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.  (gelezen 54579 keer)

Offline elspierre

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #150 Gepost op: 2008/08/29, 17:16:17 »
Hapshash,

Natuurlijk had ik eerder een andere kaart kunnen installeren, maar dan had ik nu nog niet geweten dat het een bug in Ubuntu was en dat mogelijk een andere kaart het ook niet zou doen.
De nieuwe 3Com kaart heb ik gratis gekregen van mijn PC leverancier die er ook mee zat dat het niet goed funtioneerde onder Ubuntu.
Ik wil wel nog even als dat kan van iemand uit het forum een antwoord op mijn bovenstaande vraag of er nog iets meer aan de instellingen in Ubuntu moet veranderen.
Groet,
Pierre

Citaat van: HapsHash
LOL dikke vette LOL!!!
Ik had je dat al op 1-8 verteld,maar nee je wachte op de gene die het meeste poste
(die hebben er meer verstand van is U gedachten) na 5 weken etteren en tobbe
eindelijk die kaart er in en zie daar Gods wonder.
Het had heus niet zo'n vette 3 COM kaart hoeven te zijn een kaartje van 7 euro had het ook gedaan zoals ik al melde.
het is niet nodig de kaart in de BIOS uit te schakelen Ubuntu neem nu de kaart waar de kabel in zit.
Vraag niet hoe het kan,maar geniet er van!!
M.v.g.

Offline HP

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #151 Gepost op: 2008/08/29, 17:52:17 »
Citaat van: HapsHash
LOL dikke vette LOL!!!
Ik moet er ook wel een beetje om lachen, maar het is wel een leerzame exercitie geweest en misschien hebben we bijgedragen aan een stukje bugrapport richting launchpad, wie zal het zeggen. Bovendien moeten we afwachten of pierre succes blijft hebben of dat het weer een loterij bak wordt.

Citaat
Het had heus niet zo'n vette 3 COM kaart hoeven te zijn een kaartje van 7 euro had het ook gedaan zoals ik al meldde.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden...! :-)

Citaat
Het is niet nodig de kaart in de BIOS uit te schakelen Ubuntu neem nu de kaart waar de kabel in zit.
Zeker? Ook dat is fijn te weten.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline HapsHash

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #152 Gepost op: 2008/08/29, 22:03:55 »
Ik wil wel nog even als dat kan van iemand uit het forum een antwoord op mijn bovenstaande vraag of er nog iets meer aan de instellingen in Ubuntu moet veranderen.
Groet,

Je heb zo zitte rommelen met Ubuntu dat het mij verstandig lijkt heel Ubuntu opnieuw te installen met de 2 netwerk kaarten ingeschakeld en of het nu een bug ( in Umbuntu) was of niet maak geen reet uit.
Als je handig was geweest had je die 131 Linux boeken moet binnen halen die pas gepost zijn dan had je die eens door kunnen bladeren vooral de hoofdstukken
Netwerken en Firewals dan had je wat meer geweten
SUC6
M.v.g.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #153 Gepost op: 2008/08/29, 22:22:27 »
Citaat van: HapsHash
maak geen reet uit.
Je taalgebruik vind ik af en toe niet plezierig.

---toevoeging---
Citaat van: HapsHash
LOL dikke vette LOL!!!
Ik had je dat al op 1-8 verteld,maar nee je wachte op de gene die het meeste poste
(die hebben er meer verstand van is U gedachten) na 5 weken etteren en tobbe
eindelijk die kaart er in en zie daar Gods wonder.
Dit vind ik een respectloze reactie op de vraag van elspierre.

De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #154 Gepost op: 2008/08/29, 23:03:17 »
@HapsHash

Misschien heb je naast je lucky kunde ook de kennis om te quoten ??
Leest makkelijker, nu lijkt het of je tegen jezelf zit te lullen.

Citaat
HapsHash schreef:

LOL dikke vette LOL!!!
Ik had je dat al op 1-8 verteld,maar nee je wachte op de gene die het meeste poste
(die hebben er meer verstand van is U gedachten) na 5 weken etteren en tobbe
Het leven bestaat niet uit lucky shots.
Het was trouwens al door meerdere mensen aangeraden, mede omdat dit hoort bij het testen en isoleren van een probleem.

@elspierre
Allereerst goed om te horen dat het nu goed werkt.
Let wel dat je nu nog niet zeker bent of het werkelijk een bug is of dat je NIC niet helemaal in orde is...
Maar dit kan je over een 1/2 jaartje of langer nog testen indien er nieuwe drivers uitkomen.

Laat dat eth1 en eth0 nu eerst maar even zo staan zoals het is.
Indien het werkt niet aan rommelen, Ubuntu zal je onboard kaart waarschijnlijk nog steeds zien.
En het maakt nix uit welke naam het beestje heeft.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline elspierre

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #155 Gepost op: 2008/08/30, 08:42:24 »
Gandyman,

Dat laatste begrijp ik.
Alles werkt nu goed en of de NIC eth0 of eth1 heet maakt me niks uit.
Alleen ben ik wat nieuwsgierig.
Hoe komt het namelijk dat in /etc/network/interfaces nog steeds eth0 wordt genoemd, zie:

auto lo
iface lo inet loopback
auto eth0
iface eth0 inet dhcp


Maar in diezelfde map zit ook een reservekopiebestand dat interfaces~   heet en daarin staat:

auto lo
iface lo inet loopback
auto eth0
iface eth1 inet dhcp


In /etc/rc.local staat:

#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
# Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
# value on error.
#
# In order to enable or disable this script just change the execution
# bits.
#
# By default this script does nothing.

exit 0

Vandaar mijn vraag is dat allemaal normaal of moet er nog iets in de instellingen gebeuren?

Bedankt en groeten,
Pierre

Offline Hanssun

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #156 Gepost op: 2008/08/30, 08:46:30 »
ik ga helemaal mee met pjotr123 , iedereen probeert elspierre te helpen dan kan je ook wel anders reageren HapsHash , ik vond het tenminste een heel interessant onderwerp .

Gr Hans,

Offline HapsHash

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #157 Gepost op: 2008/08/30, 14:04:26 »
@pjotr123

    HapsHash schreef:
    maak geen reet uit.

Je taalgebruik vind ik af en toe niet plezierig.

Dit wel dan?? "tegen jezelf zit te lullen" zie Gandyman

@Gandyman
"Misschien heb je naast je lucky kunde"

Het was niet mijn lucky kunde maar die van zijn pc-boer waar hij die pc gekocht had, en daar omstreeks 18-7 zijn probleem voor legde  die man duwde hem een vette 3COM ondere zijn armen met de mededeling dat dat het probleem zou
oplossen, en daar die man meer pc's in elkaar zet dan ik......
Thuis gekomen legde hij de kaart in de kast en kroop achter zijn pc en legde het probleem voor aan het Forum.Op 1-8 heb ik aangedrongen toch de netwerkkaart
er in te zetten (zelf proef ondervindelijk vastgested) dat dat werkte.
Hij weigerde het zou en moest aan Ubuntu liggen en er begin zich een "tunnelvizie" te ontwikkelen en nam het hele forum mee,nu kregen we een draadtje van hier tot Tokio met ellelange log-files wat dus niets opleverde alleen
meer frustraties over het niet goed werken van Ubuntu,tot op 22-8 Gandyman
toch maar eens opperde die tweede kaart er in te zetten met het bekende uitkomst
M.v.g.

De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #158 Gepost op: 2008/08/30, 14:18:36 »
OFF TOPIC
@Hpashash zoals je uit mijn vaste tekst kunt lezen is frustratie een gewoon menselijk gegeven dat ieder van ons ervaart, maar hoe je daarmee omgaat maakt het verschil.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #159 Gepost op: 2008/08/31, 02:00:10 »
@HapsHash
Het leven is nooit zeker en met software weet je het nooit.

Door testen en proefondervindelijk uitproberen kan je de fout achterhalen.

Dit gebeurd in fases en stappen, en sja

Achteraf zeggen "had ik maar dit of dat gedaan was ik meteen klaar geweest" is erg makkelijk.

Neemt niet weg dat we allemaal een boel geleerd hebben en wijzer geworden zijn van dit verhaal.

EN ????

Nog veel belangrijker ???
Ik ben blij dat het nu werkt bij elspierre en dat zijn prob nu opgelost is....

Echter wederom is dit de halve waarheid.
We weten nu nog steeds niet waarom zijn onboard NIC niet werkt..

Is het een brakke driver ??
Of is het zijn NIC die kapot is ??

Stel dat zijn onboard NIC kapot is heeft elspierre nu nog wel recht op garantie en kan hij zijn mobo omruilen voor een nieuwe, zodat hij uiteindelijk krijgt waarvoor hij betaald heeft.

Is het de driver heeft hij domme pech en moet hij wachten tot er nieuwe drivers uitkomen...

DIT MIJN BESTE VIND IK VEEL BELANGIJKER DAN DIE OPLOSSING,
die nu ontstaan is door ff een nieuwe NIC te plaatsen en zo het probleem te omzeilen.

met een aantal maanden wanneer er nieuwe drivers uitkomen die wel zouden moeten werken bij hem, en dan constateren dat  de NIC kapot is kan tot gevolg hebben dat de garantie om is.

Hebben we dan nog "VETTE LOL "  zoals jij dat zo mooi omschrijft ???

BTW:
Citaat
Het was niet mijn lucky kunde maar die van zijn pc-boer waar hij die pc gekocht had, en daar omstreeks 18-7 zijn probleem voor legde  die man duwde hem een vette 3COM ondere zijn armen met de mededeling dat dat het probleem zou
oplossen, en daar die man meer pc's in elkaar zet dan ik......
Hmz, vet ???
gewoon enduser spul nix bijzonders hoor ??

We gaan het vet noemen als je een Intel kaartje koopt van meer dan € 1000.- euri.
Of je pakt een SUN kaartje van rond de € 4000.- euri  zoals ik hier in mijn servers heb zitten ....
Die zijn vet,
de rest is consumenten spul.......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline HapsHash

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #160 Gepost op: 2008/08/31, 09:02:34 »
@Gandyman
Ten opzichte van een 7 euro kaartje is 3com vet.
Ik had toch verteld op 1-8 dat ik het proef ondervindelijk had uit getest,en aan de onboard NIC niet kapot is blijkt dat hij onder Windows geen enkel probleem had en dat dan alles goed werkte!!
Proef ondervindelijk vast gesteld dat nu bijde NIC's werken en dat hij zonder problemen de netwerk kabel zowel in eth0 dan wel eth1 kan duwen zonder problemen Ubuntu pakt de NIC waar te kabel inzit.Hij kan het zelfs doen terwijl Ubuntu draaid.
Vraag maar eens aan hem of hij dat wil doen (want van mij neemt hij niets aan)
En het ligt niet zodanig aan Ubuntu maar aan linux in zijn geheel want ik heb
verschilende distro's geprobeerd met het zelfde probleem.
Met al dat gerommel in Ubuntu heb ik ook verteld dat hij beter Ubuntu opnieuw te installen,wat hij dus niet doet,dus we zullen de Heer elspierre nog wel een paar keer tegen komen op dit Forum met Ubuntu problemen.
M.v.g.
P.S. Op het ogenblik word  "Linux Networking Cookbook" gepost voor de gene die daar iets meer over willen weten.

Offline elspierre

  • Lid
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #161 Gepost op: 2008/08/31, 09:14:29 »
Beste mensen,

Ik ga nu dit topic afsluiten. Alles werkt weer correct.
Ik heb als beginneling heel veel geleerd in dit topic en spreek hierbij mijn welgemeende dank en respect uit voor de velen die me hebben willen helpen.
Ik neem thans aan dat het een bug is in Ubuntu die over enkele maanden is opgelost, want ik ben niet de enige die met dit probleem kampt en mijn NIC werkt goed onder Windows XP, dus kaart is niet defect.

Zie    https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-ubuntu-modules-2.6.24/+bug/212497  , met name de laatste bijdrage. Kernel 2.6.27 zou de problemen moeten oplossen. Die gaat momenteel in versie alpha 5 getest worden.

De casus zoals Hapshash die voorschildert klopt in genendele.
Hierbij in telegramstijl de feiten.

1. Ik koop een PC bij een Ubuntu-dealer die garandeert dat Ubuntu voor 100% zeker werkt op die PC.

2. Toch wordt ik af en toe niet met Internet verbonden.

3. Hapshash stelt voor om een andere NIC te proberen.

4. Het volgende antwoord komt van iemand die zegt dat hij dat ook gedaan heeft en dat het niet geholpen heeft.

5. Punt 1 en 4 doen mij besluiten om (nog) geen nieuwe NIC te installeren en eerst te kijken of het forum mij kan helpen het probleem op te lossen.

6.Op bijna het eind van het topic blijkt het zeer waarschijnlijk een bug in Ubuntu te zijn.

7. Ik bel TOEN PAS en niet eerder, zoals Hapshash stelt  mijn PC leverancier en die stuurt me onmiddellijk GRATIS een nieuwe NIC toe, een 3Com omdat hij dit topic ook gevolgd heeft.
Ik ontvang die op donderdag en installeer hem vrijdag en doe daarvan melding in het form met de mededeling dat mijn probleem waarschijnlijk is opgelost.
Zo liggen de feiten en niet anders en ik dacht dat dit de normale gang van zaken is.
Nogmaals , alles werkt het topic wordt hierbij afgesloten.
Met nogmaals veel respect en dank aan alle helpenden die hier ook veel energie hebben ingestoken.

Groetend,

Pierre

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
De ene keer wel en de andere keer niet verbonden met Internet.
« Reactie #162 Gepost op: 2008/08/31, 10:53:43 »
Citaat van: HapsHash
Vraag maar eens aan hem of hij dat wil doen (want van mij neemt hij niets aan)
Citaat van: HapsHash
Met al dat gerommel in Ubuntu heb ik ook verteld dat hij beter Ubuntu opnieuw te installen,wat hij dus niet doet,dus we zullen de Heer elspierre nog wel een paar keer tegen komen op dit Forum met Ubuntu problemen.
Hasxhash, ik stel weer vast dat je je nodeloos uitdagend opstelt tegen elspierre. Hou daar eens mee op, want dit wordt te gek.

Als je wil dat je bijdragen serieus worden genomen, probeer dan de volgende tips toe te passen:

- wees duidelijk in wat je adviseert, zeker als het een praktische stoplap is en geen echte oplossing. Je bent boos geworden omdat je bijdrage van 1-8 niet is opgevolgd. Nou, je bijdrage van 1-8 maakt een allesbehalve overtuigende indruk en is geeneens een rechtstreeks advies:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/287249#p287249

- kruip niet in de slachtofferrol, wanneer je advies niet wordt opgevolgd. Dat slaat werkelijk helemaal nergens op en irriteert bovendien.

- probeer samenhangende zinnen te schrijven en probeer taalfouten te vermijden: je teksten rammelen nu aan alle kanten. Dan komt je verhaal een stuk overtuigender over. Let wel: taalfouten maken is helemaal niet erg, het maakt mij persoonlijk ook geen donder uit, maar een tekst die enigszins verzorgd is, maakt meer indruk. Dat kunnen we met z'n allen jammer vinden, maar dat is gewoon zo.

- en vooral: probeer je wat socialer te gedragen jegens de mensen hier.