OKe, mijn naam is wim (was al bezet

)
Ik ben 44, in de grafiche industrie als dtp-er werkzaam. Zeg maar de opvolger van het ouwe repro- en montagewerk, wat ik altijd gedaan heb voordat Apple kwam met z'n desktop-macs. Toen moest ik dus omscholen.
Mijn hobby is vooral Usenet. Ik ben op diverse Usenet-fora werkzaam geweest in een team.
Voor mij is dus belangrijk dat Ubuntu met de diverse programma's kan werken die voor Usenet nodig zijn:
WinRar, Quick-par, Powerpost en een newsreader. Dat is nu gelukt, op WinRar na. Ik moet binaries kunnen uitpakken en kunnen inpakken als rar-bestanden. Vooral dat laatste is nog steeds een probleem, voor zover ik heb kunnen nagaan. Ik heb nog geen alternatief niet kunnen vinden op de diverse Ubuntu-fora.
De Live-CD van 8.04 LTS kan het meeste werkend kan krijgen op m'n ouwe desktop. Bluetooth en audio uitgezonderd. Audio zal nog wel lukken maar bluetooth wordt nog een worsteling

Dus het wordt tijd om maar eens te gaan installeren op een regenachtige zondag ofzo.
Linux is voor mij dus een alternatief geworden voor Windows, dat wel gebruiksvriendelijk is door de vele progs die er voor zijn. Helaas misbruikt MS zijn macht ook en is het niet klantvriendelijk.
Ik ben geen window-basher, maar het is me genoeg tegen gaan staan om eens een alternatief te gaan proberen. Apple was geen optie door de prijs, dus kom ik hier terecht.
grtz Wim