Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001982 keer)

Offline kasper2

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1450 Gepost op: 2009/03/16, 16:50:44 »
Ik ben Kasper, 16 jaar oud en ik woon in Hoogeveen.

Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met Kubuntu 7.10, omdat ik wel eens wat met linux wou uitproberen.
Daarna heb ik een boek met een linux cursus die op Fedora was gebaseerd gelezen, en in het kader daarvan Fedora 9 gebruikt. Dit vond ik best waardeloos werken, want bijna ieder pakket wat je wou installeren was afhankelijk van andere pakketten, die weer afhankelijk waren van andere pakketten etc... Dan is Synaptic toch een stuk handiger. Bovendien is er meer (Nederlandstalige) documentatie te vinden over Ubuntu (zie deze site), wat ook erg prettig is.
Toen ik klaar was met het boek ben ik weer teruggegaan naar (K)Ubuntu, versie 8.04 inmiddels, eerst met KDE, later heb ik Gnome opgeleukt met Compiz, omdat Gnome veel fijner werkt, en met een beetje aandacht net zo mooi, of nog mooier is dan KDE.
Later ben ik via een update doorgegaan naar Ubuntu 8.10.
Ondertussen heb ik ook wat geëxperimenteerd met DSL op een oude pc, maar daarin bven ik niet verder gekomen dan het installeren daarvan.
Ook heb ik op een laptop die alleen wordt gebruikt om te internetten Ubuntu naast Windows gezet.

Inmiddels ben ik een stuk minder afhankelijk geworden van Windows, en ik ben bezig het een beetje goed werkend te krijgen in Virtualbox, zodat Windows er helemaal af kan.
Alles is relatief

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1451 Gepost op: 2009/03/16, 21:08:52 »

Ik ben webdesigner en beginnende Internet Entrepeneur.

L.

Niet slecht. Ik ken iemand die er 500 miljoen dollar mee verdient heeft ;)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline djarne

• Lid
« Reactie #1452 Gepost op: 2009/03/16, 23:03:52 »
Ik ben djarne, ik ben 23 jaar en druk bezig met mijn studie industrieel ontwerpen. Ik draai Linux Intrepid Ibex op mijn desktop (P4 3ghz, 2024MB ram, 320 GB HDD) en mijn laptop (IBM thinkpad T42 Pentium M 1.7 ghz 768MB ram, 80GB HDD)
Ik ben nu enkele maanden bezig met Ubuntu, hiervoor andere distributies geprobeerd maar die vielen niet echt in de smaak. Vooral uitgebreide ondersteuning die voor Ubuntu gemakkelijk te vinden is heeft mij erg geholpen met het configureren van mijn systeem.
Zonder windows werken gaat niet lukke omdat Solidworks en de programatuur van Adobe onmisbaar is voor mij studie.

12cu

• Gast
« Reactie #1453 Gepost op: 2009/03/17, 14:06:30 »

L.

One Lucky Person (or very smart)  XD
Dat is een bom geld!

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1454 Gepost op: 2009/03/17, 22:58:31 »

L.

One Lucky Person (or very smart)  XD
Dat is een bom geld!

Het is Mark Shuttleworth (http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Shuttleworth) de eigenaar van Canonical. Canonical sponsort de ontwikkeling van Ubuntu :)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #1455 Gepost op: 2009/03/21, 23:06:50 »
OEH, ik ben 14! Mag ik de jongste zijn? O0

« Reactie #1456 Gepost op: 2009/03/21, 23:10:18 »
OEH, ik ben 14! Mag ik de jongste zijn? O0
Volgens mij zijn er nog wat jonger, helaas, geen Benjamin.
In ieder geval welkom op het forum.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #1457 Gepost op: 2009/03/23, 23:47:55 »
OKe, mijn naam is wim (was al bezet ;) )

Ik ben 44, in de grafiche industrie als dtp-er werkzaam. Zeg maar de opvolger van het ouwe repro- en montagewerk, wat ik altijd gedaan heb voordat Apple kwam met z'n desktop-macs. Toen moest ik dus omscholen.

Mijn hobby is vooral Usenet. Ik ben op diverse Usenet-fora werkzaam geweest in een team.
Voor mij is dus belangrijk dat Ubuntu met de diverse programma's kan werken die voor Usenet nodig zijn:
WinRar, Quick-par, Powerpost en een newsreader. Dat is nu gelukt, op WinRar na. Ik moet binaries kunnen uitpakken en kunnen inpakken als rar-bestanden. Vooral dat laatste is nog steeds een probleem, voor zover ik heb kunnen nagaan. Ik heb nog geen alternatief niet kunnen vinden op de diverse Ubuntu-fora.

De Live-CD van 8.04 LTS kan het meeste werkend kan krijgen op m'n ouwe desktop. Bluetooth en audio uitgezonderd. Audio zal nog wel lukken maar bluetooth wordt nog een worsteling =D
Dus het wordt tijd om maar eens te gaan installeren op een regenachtige zondag ofzo.

Linux is voor mij dus een alternatief geworden voor Windows, dat wel gebruiksvriendelijk is door de vele progs die er voor zijn. Helaas misbruikt MS zijn macht ook en is het niet klantvriendelijk.
Ik ben geen window-basher, maar het is me genoeg tegen gaan staan om eens een alternatief te gaan proberen. Apple was geen optie door de prijs, dus kom ik hier terecht.

grtz Wim
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline track

• Lid
« Reactie #1458 Gepost op: 2009/03/24, 02:23:44 »
Welkom op het forum, Wim !

Ik vindt het bijzonder leuk dat jij met je vakkundige achtergrond bij de "club" komt !  Dat maakt de uitwisseling en discussie des te interessanter.

Het verhaal met die  rar  begrijp ik trouwens niet goed. Bij mij staat zowel  unrar  als  rar  in het synaptic pakketbeheer.
Is er iets mis met die versie ?
Überhaupt zal je bij Ubuntu er aan moeten wennen dat er voor alles in synaptic al een oplossing zit. - Alleen je weet het nog niet.
(nou ja, haast alles)
Nog een aanrader om te beginnen ?   -> http://sites.google.com/site/computertip/  en  http://wiki.ubuntu-nl.org/
En in twijfel  man [commando]  (of http://linux.die.net/man/ )  en  apropos [trefwoord].

Vriendelijke groet,

track

Wish-Master

• Gast
« Reactie #1459 Gepost op: 2009/03/28, 21:43:56 »
Hallo allemaal.

Ben al een licht dementerende opa van 46 jaar. Draai nu ongeveer een maand op Ubuntu 8.10, zonder echte problemen, op het schokken na van mijn beeld op menige site. Gisteren de oude vertrouwde ouwe stoute sloffen aan gedaan en geupgrade naar 9.04 Jaunty.  Alles werkt nu perfect (nog) op mijn ouwe klapjap :D
Zelfs het schokken is weg, daar kan die ene software gigant, waar me even de naam van is ontschoten, nog wat van leren. Ze zouden eens naar dit forum moeten kijken (leren ze nog wat van) net zoals ik.

Ik wilde jaren geleden al eens overstappen op linux, maar durfde dat niet zo goed.
Had ik het toch maar gedaan, maar wat de oer niet kent eet ie nie.
Moet er ook nog even bij vermelden, dat dit een top forum is, als ik zo zie hoe jullie elkaar hier helpen.
Wat mij betreft zou iedereen op Ubunta of andere linux varianten moeten gaan draaien.
Ik weet voor mijzelf dat ik Ubuntu geen vaarwel meer zal zeggen.

En laten we eerlijk zijn os Ollanders benne zunig

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1460 Gepost op: 2009/03/28, 23:02:55 »
Hartelijk welkom op dit Forum hoop dat U er veel aan heeft.
U bent overgens niet de enige Opa hier , dus dat zit wel snor.
Als ik Uw poes zo met haar kontje zie draaien , denk ik altijd aan de jonge jaren van mijn Vrouw. :)
Vind ze nog lekker hoor.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline booze

• Lid
« Reactie #1461 Gepost op: 2009/03/29, 10:34:56 »
Heb ik effe pech.
Ben 61  O0

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1462 Gepost op: 2009/03/29, 10:52:50 »
Heb ik effe pech.
Ben 61  O0

Hartelijk welkom bij ons Pechvogel.
Ik ben 63 jaren jong , het leven begint.
Iedere leeftijd heeft ook zijn aantrekkelijke  kanten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

JohnnyGx

• Gast
« Reactie #1463 Gepost op: 2009/03/31, 01:46:21 »
Ik voel me nu erg jong en vrouwelijk..

Ik ben Esther van 17.
Ik gebruik Ubuntu nu een paar maanden en het bevalt wel :)
Ik ga in augustus of februari ICT doen, nu dus nog niet.

Verder besta ik uit weinig, want ik computer alleen maar :P

Mijn computers:
1. Zelf gebouwd ding met Intel pentium 4, 1 gb ram en 2 harde schijven van 127 gb. Met Ubuntu 8.10 (kan niet wachten op de nieuwe!!)
2. Laptop, Intel Celeron, 2 gb ram en 1 harde schijf van 160 gb. Met Windows Vista Home Premium (moet even uitvinden hoe ik Vista brand want als ik Ubuntu installeer zonder dat ik Vista gebrand heb heb ik geen garantie meer op de laptop)

Ik ben nog aan het kijken voor een paar oude computers om te slopen :)

« Reactie #1464 Gepost op: 2009/03/31, 02:41:59 »
Ah leuk, weer een vrouw erbij! Op irc zit een apart kanaal voor Ubuntu-vrouwen en wel: #ubuntu-women
Kijk maar even op de website voor meer info: http://ubuntu-women.org/
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

JohnnyGx

• Gast
« Reactie #1465 Gepost op: 2009/03/31, 13:43:07 »
Ik heb juist alle IRC programmas verwijderd.. gebruik ze nooit

JohnnyGx

• Gast
« Reactie #1466 Gepost op: 2009/03/31, 13:45:25 »
Stom van me trouwens dat ik gewoon neerzet Esther van 17..
Ik word bijna 18 :)

« Reactie #1467 Gepost op: 2009/03/31, 17:04:45 »
femke98  heb je de story al uit  XD XD XD

« Reactie #1468 Gepost op: 2009/03/31, 17:10:06 »
Femke waarom verborgen of ben je nog de prive aan het lezen  ;)

femke98      08:53:10     Verborgen
John

« Reactie #1469 Gepost op: 2009/03/31, 18:29:54 »
Doe ik  XD

Offline janver

• Lid
« Reactie #1470 Gepost op: 2009/03/31, 21:43:51 »
Ik ben een ouwe knakker van 60.
die net twee weken ubuntu geinstalleerd heeft maar er nog niet zo mee uit de voeten kan .
bij het installeren van programma´s komt er steeds een foutmelding.
Groet Janver

« Reactie #1471 Gepost op: 2009/03/31, 23:06:29 »
Welkom Janver, gewoon je vragen stellen op het forum en veel documentatie lezen, komt het vast wel goed.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #1472 Gepost op: 2009/03/31, 23:12:06 »
Nou ja, als jullie er lol in hebben, ga je gang dan maar. Ik offer mij wel op dan.
Maar niet janken als ik jullie ooit eens terug pak hè? 
Ehm...........dat zeg ik verkeerd.
Maar niet janken als ik jullie ooit eens terug pest hè?  XD XD(dat is beter!)
Zou ik nooit zeggen tegen de grootste pestkoppen van het forum, mij zelf reken ik mij daar niet toe. :evil: Je ziet hoe het afgelopen met de man van de roze tutu's. XD XD

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #1473 Gepost op: 2009/03/31, 23:31:27 »
Ik ben een ouwe knakker van 60.
die net twee weken ubuntu geinstalleerd heeft maar er nog niet zo mee uit de voeten kan .
bij het installeren van programma´s komt er steeds een foutmelding.
Groet Janver

Welkom Janver, je bent al meer ervaren dan mij dus ga ik alles aan jou vragen =D
Maar er staat hier echt veel op het forum, ik heb hier eerst maanden rondgehangen als gast en toen was ik nog niet uitgelezen.
Verder heb ik bij mijn aanmelding nog een paar goeie links van track gekregen:
http://sites.google.com/site/computertip/  en  http://wiki.ubuntu-nl.org/

Grtz Wim  ;)
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

« Reactie #1474 Gepost op: 2009/04/01, 10:11:55 »
je bedoeld die van de ladies night, de zus van .......
tijdje niet meer gezien hier, zou die verhuist zijn  XD XD
Juist die, waarschijnlijk heeft die zich onder een ander nickname ingeschreven. Zo' n schande, daar kan je toch niet mee leven. Aan alle nieuwkomers, mochten jullie dit niet kunnen volgen lees het stamkroeg draadje er maar op na. Kunnen jullie gelijk een drankje nemen. Zoeken op ladies night. :evil: