Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1002001 keer)

Offline Jenske

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1500 Gepost op: 2009/04/20, 00:37:19 »
Je kan op http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/leeftijd-ubunteros-grafisch-(aanvulling-op-%27leeftijd-stel-jezelf-voor%27-topic)/ eventueel je leeftijd(scategorie) aanklikken. Zo krijgen we snel een grafisch beeld van de spreiding van leeftijden van Ubuntu-gebruikers.
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Robin2130

• Gast
« Reactie #1501 Gepost op: 2009/04/20, 10:54:50 »
Naam : Eric
Leeftijd: 16 word in december 17

werk nu 2 weeken met ubuntu werkt Zeer goed en heb aleen maar goede ervaringen.
Computeren /gamen is mijn hobby heb ook Computerś gebouwd voor vrienden.
heb ook geprogrammeerd voor een mod op een bepaald spel(vrij simpel) + een lichte php kennis.
een vriend heeft me op ubuntu gewezen toen de 5e windows cd(kopie) bij mij in de afvalbak belande.
zit op school (HAVO3) en ik sta in mijn  omgeving bekend als Scripter/nerd maar zelf gebruik ik de term Technische gamer.

Groeten,
Eric

Welkom Eric :D Veel forumplezier hier :P

Offline GerB

• Lid
« Reactie #1502 Gepost op: 2009/04/21, 10:51:14 »
Hallo allemaal. Niet mijn eerste bericht hier, maar als je met problemen aan het stoeien bent is een voorsteltopic niet je eerste zorg. Bij deze dus alsnog. ;)

Ik ben Ger, 25 jaar en al een half leven bovengemiddeld geïnteresseerd in computers. Ik heb een eigen website over zwaarden, doe de technische coördinatie bij Wetenschapsforum en heb zo links en rechts nog wat andere websiteprojectjes gedaan/lopende. HTML, CSS en PHP is dus allemaal geen probleem, maar Linux (of software in zijn algemeenheid) is natuurlijk van iets andere orde. Ik heb dus wel de feeling, maar (nog) niet de know-how.

Ik had nog een oude laptop (6 jaar ofzo) staan waarop Windows XP eigenlijk niet meer vooruit te branden was, en ik had behoefte aan een simpel bedienbaar en snel mediacentertje. Ubuntu start lekker snel op, dus heb dat onlangs eens geïnstalleerd als eerste stap in de Linuxwereld. Ik loop hier en daar nog wel eens tegen wat problemen aan en als ik daar zelf niet uitkom stel ik hier mijn vraag. Zelf support geven zit er voorlopig nog niet in waarschijnlijk, maar wat niet is kan nog komen. :)

Offline track

• Lid
« Reactie #1503 Gepost op: 2009/04/21, 11:03:22 »
Ja, hartelijk welkom Ger !

Maar als je html, css, php, .. allemaal kent is het in principe allemaal geen probleem.
Je moet maar weten waar het staat. 
(en er zijn enkele toverspreuken, b.v. in de terminal man [commando] en apropos [onderwerp])
Verder een zoek in synaptic ... en http://wiki.ubuntu-nl.org/  of  http://sites.google.com/site/computertip/  uiteraard.

Je hebt het feeling, de rest is niet al te moeilijk.

Vriendelijke groet,

track

« Reactie #1504 Gepost op: 2009/04/21, 16:29:58 »
Oei, ik ben al langer op het forum, maar heb me nog nooit voorgesteld.

Ik ben Harald, 40 jaren jong  ;) en geëmigreerd naar Frankrijk.

Waar zal ik beginnen ? Toen ik een jaar of 14-15 was, had men op mijn middelbare school -ik denk toch wel- de eerste computerclub op een school in Nederland. In het begin was dat vooral klooien op een TRS-80 (waarvan ik er op een zeker moment een stuk of drie had).
Dat was dus nog vóór de uitvinding van de PC  =D

In mijn beroepsmatig leven als management consultant heb ik veel, erg veel met IT gewerkt, meestal vanuit een projectmanagement-functie. Veel ERP-implementaties, veel adviezen over hoe IT in te zetten om bedrijfsprocessen te verbeteren.

Natuurlijk was ook ik een Windows-gebruiker (sorry voor het vloeken  =D) en mijn vele activiteiten met IT hebben ertoe geleid dat ik dat -volledig uit de hand gelopen natuurlijk- ook zo thuis heb opgebouwd: servers, werkstations, wireless lan, een Dreambox, Squeezebox en meer van dat soort leuke dingen  ^-^

Een paar jaar geleden had ik een flink probleem met het installeren van Micros.... (nee, ik zal het hier niet tikken) small business server thuis (tijdens de installatie al instabiel :( ) en dat heeft me zo gefrustreerd dat ik ben overgestapt op Ubuntu. Vandaag draait hier ALLES op Linux; het meeste op Ubuntu. En ik ben uitermate tevreden  =D

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #1505 Gepost op: 2009/04/27, 21:11:16 »
Ik ben 13. Ik werk met Ubuntu en andere Linux edities omdat er in de Computer Totaal mooie artikels over stonden. :)

@HaraldFranzen:
Ooit geluk gehad met de Ramen van Microprogramma?

Offline Arimu

• Lid
« Reactie #1506 Gepost op: 2009/04/27, 22:32:01 »
Zal ik me dan ook maar is voorstellen?

Ik ben Wilco, 16 jaar. Ik vind het leuk om met computers te werken (goh, anders zou ik hier niet zijn). Heb toen ik nog bij windows (xp) zat veel geprogrammeerd (in delphi, object-pascal). Omdat m'n pc niet al te snel is (kuch kuch, oud rotding), en ik vaak aan m'n pc zat te sleutelen (software enzo), heb ik een paar maanden geleden voor een dual-boot gekozen met ubuntu. Beviel me erg goed. Binnen een dag wilde ik er niet meer weg bij ubuntu =D. Voor mij zorgde dus vooral het snelheidsverschil voor de overstap.

Ben nu bezig met het leren van java, later misschien ook nog eens mysql enzo. Ik kom regelmatig op dit forum, je leert er veel van hier  :D. Af en toe heb ik hier al een berichtje achtergelaten, zal dat de komende tijd wss wel vaker doen.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1507 Gepost op: 2009/04/27, 22:40:05 »
allemaal van harte welkom en veel leesplezier op het forum  =D

Offline DennisB

• Lid
« Reactie #1508 Gepost op: 2009/04/28, 10:16:49 »
Hoi, mijn naam is Dennis en ben sinds 1997 bezig met Linux. Sinds de laatste drie jaar heb ik op mijn "reserve" desktop linux draaien, maar wil nu de stap maken om bijna helemaal Windows vrij te zijn. Sinds gisteren Ubuntu geinstaleerd op een Intel E6750, 4Gb en een Ati HD4850. Het laatste onderdeel is nu al een probleem ben ik achter gekomen..

Ohw ja, mijn leeftijd. Ik ben 31 jaartjes jong

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1509 Gepost op: 2009/04/28, 18:21:03 »
jes weer een dertiger XD

van harte welkom DennisB ,, veel plezier op het forum en mischien wil je "ons dertigers" helpen vertegenwoordigen in de stamkroeg,,
we hebben je hard nodig XD

http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/leeftijd-ubunteros-grafisch-(aanvulling-op-%27leeftijd-stel-jezelf-voor%27-topic)/

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1510 Gepost op: 2009/04/28, 19:12:07 »
Welkom Dennis, weer een naamgenoot erbij :)

Veel plezier hier ;)
(Mare chris, mijn categorie moet "winnen" ;D)

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1511 Gepost op: 2009/04/28, 19:20:01 »
NOT XD ,, power to the dertigers =D

« Reactie #1512 Gepost op: 2009/04/28, 19:44:16 »
NOT XD ,, power to the dertigers =D

tsss, broekies  XD XD XD XD
Zei het broekie.  XD XD XD XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DennisB

• Lid
« Reactie #1513 Gepost op: 2009/04/29, 09:35:21 »
Leuk topic om te lezen hoeveel mensen van een bepaalde leeftijdsgroep hier op het forum zijn. En inderdaad, onze leeftijdscatagorie is zwaar onderbezet... Maar goed, er is er weer 1 bijgekomen! =D

Houtschuiver

• Gast
« Reactie #1514 Gepost op: 2009/05/03, 12:32:07 »
Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Patrick, 36 jaar en ben sinds kort echt serieus met Linux en Ubuntu bezig. Ik ben begonnen met DOS en toen ook gekeken naar RedHat en Suse (de wel bekende pakketten met cd's en boeken gekocht in de winkel) maar heb dat nooit doorgezet. Ik heb bijna 10 jaar bij een software ontwikkelaar gewerkt en daar werd alleen met Windows gewerkt dus het is er nooit echt van gekomen. Wel regelmatig een Live CD gedownload om weer eens te kijken maar dat was het wel. Bij de aanschaf van hardware heb ik geprobeerd zoveel mogelijk rekening te houden met Linux, dat wil zeggen geen exotische merken en uitvoeringen.

Een probleem waar ik zeker tegen aan ga lopen is mijn schaaksoftware van Chessbase, zij maken alleen software voor Windows en niet voor Linux. Ik heb van hun een aantal instructie DVD's die ik graag blijf gebruiken. Misschien dat ik iets met Wine kan doen, daar moet ik nog mee bezig. Als alternatief is Shredder beschikbaar voor Linux (en ook Mac), ook een zeer goed programma. Voor de rest van de programma's die ik regelmatig gebruik heb ik wel een alternatief gevonden, dus daar zie ik weinig problemen.

Offline track

• Lid
« Reactie #1515 Gepost op: 2009/05/03, 12:48:28 »
Hoi Patrick,

welkom hier bij de "club" !
Het zat nog een beetje wennen zijn met Uby, maar zodra je iets het overzicht hebt zal het echt meevallen.

Hoe vaak ben ik nog aan het vloeken als ik weer iets met Win.. moet debuggen ! 
Dat valt echt tegen vergeleken met Linux.  Maar dat zal je zelf gauw zien.
De "standaard" handleidingen op  http://wiki.ubuntu-nl.org/  en   http://sites.google.com/site/computertip/
heb je al gezien ?   En als je verder lekker maar via synaptic installeert kan er eigenlijk niets mis gaan.
Je zult er nog verrassende oplossingen vinden !

Vriendelijke groet,

track

Houtschuiver

• Gast
« Reactie #1516 Gepost op: 2009/05/03, 13:26:27 »
Hoi Track,

Bedankt voor je reactie. De genoemde sites had ik al gezien, dankzij die van Pjotr ben ik al helemaal multimediaal  =D

Groeten,
Patrick

Offline Neri

• Lid
« Reactie #1517 Gepost op: 2009/05/03, 23:52:54 »
Hoi allen,

Hier dan weer een "verse" Mijn naam is Neri, 38 jaar en woonachtig in Apeldoorn. 11 jaar geleden begonnen aan mijn hobby. Sinds enkele maanden over op Eeebuntu en Kubuntu en dat bevalt goed! Weet er eigenlijk nog te weinig van, maar leer graag  ^-^ Kan al wel zeggen dat het me bijzonder goed bevalt in vergelijking met andere besturingen.
Afgelopen zaterdag ben ik bij de release geweest in Apeldoorn. Leuk om zoiets mee te maken! Heb Eeebuntu op een ASUS eee 1000H geinstalleerd en Kubuntu op een Toshiba A100-593. Draait beiden perfect en alles werkt zoals het hoort  :)

« Laatst bewerkt op: 2009/05/03, 23:55:18 door Neri »

Offline track

• Lid
« Reactie #1518 Gepost op: 2009/05/03, 23:59:06 »
Hoi Neri,

welkom hier !   
Fijn dat je er bent.  En ja, hier op het forum zal je zeker vele ideeën vinden en je vragen kwijt kunnen.
Kijk gewoon rond en je zult het zien !

Vriendelijke groet,

track

Paulbuntu

• Gast
« Reactie #1519 Gepost op: 2009/05/05, 10:52:07 »
Hallo allemaal,

Ik ben Paul en 42 jaar. Ik heb in de afgelopen 10 jaar 'even' verschillende linuxdistro's gebruikt maar het bleef bij even proberen en kijken hoe het allemaal werkt. Grootste afknapper bij mij was het installeren van software. Daar haakte ik altijd bij af. Ik weet dat je veel dingen kan leren door de bijgeleverde documentatie door te spitten maar op een gegeven moment raakt je de weg kwijt en is het geduld op.

Een aantal jaren geleden kwam ik in aanraking met Ubuntu en ik moet zeggen daar heb ik het langer mee volgehouden dan met andere distro's. Maar het bleef bij proberen en om allerlei redenen ben ik weer verder gegaan met Windows.

Vorig jaar heb ik een netbook van Acer gekocht en daar zat Linpus op. Op zich gebruiksvriendelijk en alles werkt 'out of the box'. Toch vond ik Linpus beperkt en liep weer tegen een aantal moeizame installatie procedures aan b.v. met het installeren van mijn bluetooth dongle en een simpel achtergrondje plaatsen (dat moest via de terminal...) . Daar had ik weer eens helemaal geen geduld voor. Voor de rest vond ik Linpus niet spectaculair (wel funcioneel).

Tot dat ik vorige week op Ziggo las dat Ubuntu een versie voor de netbook had uitgebracht. Ik heb toen gelijk deze gedownload en geinstalleerd. Ik was zeer onder de indruk. Wat ziet dat er gelikt uit! Zelfs mijn bluetooth dongle werkt gelijk!

Ik heb de laatste dagen veel op de computertips van Pjotr gekeken en veel uitgeprobeerd. Het is voor mij de stimulans om verder door te gaan met Ubuntu.

groeten!

Paul

« Laatst bewerkt op: 2009/05/05, 12:15:25 door Paulbuntu »

« Reactie #1520 Gepost op: 2009/05/05, 11:37:18 »
Dag Paul,

leuk dat Ubuntu je zo goed bevalt. Het is altijd leuk om te horen dat iets out the box werkt. Dat geeft Ubuntu en Linux in het algemeen een goede naam.
Laat dit forum ook een stimulans zijn om verder te gaan met Ubuntu, want je wordt hier altijd goed geholpen (en dan nog eens 'al doende', wat is dit toch een pedagogisch correct forum :D)
Maar goed, welkom op het forum, en in de wondere wereld van Ubuntu.

Offline JacobK

• Lid
« Reactie #1521 Gepost op: 2009/05/05, 14:06:30 »
al weer een aantal weekjes actief hier. Ben een studentje van 17. Ik weet nog dat mijn broer een paar jaar geleden ubuntu installeerde op zijn laptop, dat wilde ik ook wel. Toen moest ik het alleen nog doen met een gedeelde computer, en ik was te bang dat ik de hele pc zou verneuken dat ik het toch maar niet deed. Nu heb ik al een hele tijd een eigen laptop, maar zat telkens een beetje tegen Ubuntu aan te hikken, is toch een behoorlijke stap. Maar toen ik van een klasgenoot begreep dat de mensen bij de ict-balie heel behulpzaam zijn, en ook live-cds hebben liggen heb ik toch maar samen met zo'n dude de stap gezet.

Nu wil ik niet meer terug natuurlijk! Heb em nog wel dualboot staan, maar ga er binnenkort aan zitten om Vista er helemaal van af te halen. Heb me hier meteen geregistreerd toen de resolutie niet hoger dan 800x600 kon, maar heb inmiddels al heel wat meer problemen hier opgelost zien worden. Waarvoor nog steeds dank natuurlijk! Inmiddels merk ik dat ik hier en daar al problemen van anderen kan oplossen, en dat voelt wel goed natuurlijk.  ;)

Zal wel lekker actief vragen blijven stellen hier, omdat ik altijd wel weer wat nieuws probeer te installeren.  :)

Offline Catharina

• Lid
    • http://www.mingos.nl
« Reactie #1522 Gepost op: 2009/05/05, 16:19:03 »
Hoi Jacob, leuk verhaal en vooral om te horen dat de ict-balie behulpzaam is bij Ubuntu. Van scholen hoor je op dat gebied over het algemeen weinigs positiefs. Welke school/studie is dat als ik vragen mag?

Offline JacobK

• Lid
« Reactie #1523 Gepost op: 2009/05/05, 16:23:41 »
Ik studeer Journalistiek in Utrecht. De mensen daar bij de ICT-balie zijn heel behulpzaam, de jongen die mij hielp gebruikte thuis ook Ubuntu, en ze hadden live-usbsticks te leen.

Offline berend1

• Lid
« Reactie #1524 Gepost op: 2009/05/06, 10:57:01 »
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen jaar begonnen met Ubuntu 8.04, en ik heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Open Office is voor mij leuk om mee te werken, er zitten vele punten van herkenning in van MS Office.

De laatste tijd probeer ik diverse programma's etc. te downloaden met Open FTP & SabBNZB+. Hoe dit allemaal moet is mij nog niet helemaal duidelijk, maar mocht ik vragen hebben, zal ik ze hier op dit forum stellen. Ik ben een beginneling met alles wat geen Windows is.

Vr.gr. berend1