Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1069867 keer)

Offline track

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1500 Gepost op: 2009/05/03, 12:48:28 »
Hoi Patrick,

welkom hier bij de "club" !
Het zat nog een beetje wennen zijn met Uby, maar zodra je iets het overzicht hebt zal het echt meevallen.

Hoe vaak ben ik nog aan het vloeken als ik weer iets met Win.. moet debuggen ! 
Dat valt echt tegen vergeleken met Linux.  Maar dat zal je zelf gauw zien.
De "standaard" handleidingen op  http://wiki.ubuntu-nl.org/  en   http://sites.google.com/site/computertip/
heb je al gezien ?   En als je verder lekker maar via synaptic installeert kan er eigenlijk niets mis gaan.
Je zult er nog verrassende oplossingen vinden !

Vriendelijke groet,

track

Houtschuiver

• Gast
« Reactie #1501 Gepost op: 2009/05/03, 13:26:27 »
Hoi Track,

Bedankt voor je reactie. De genoemde sites had ik al gezien, dankzij die van Pjotr ben ik al helemaal multimediaal  =D

Groeten,
Patrick

Offline Neri

• Lid
« Reactie #1502 Gepost op: 2009/05/03, 23:52:54 »
Hoi allen,

Hier dan weer een "verse" Mijn naam is Neri, 38 jaar en woonachtig in Apeldoorn. 11 jaar geleden begonnen aan mijn hobby. Sinds enkele maanden over op Eeebuntu en Kubuntu en dat bevalt goed! Weet er eigenlijk nog te weinig van, maar leer graag  ^-^ Kan al wel zeggen dat het me bijzonder goed bevalt in vergelijking met andere besturingen.
Afgelopen zaterdag ben ik bij de release geweest in Apeldoorn. Leuk om zoiets mee te maken! Heb Eeebuntu op een ASUS eee 1000H geinstalleerd en Kubuntu op een Toshiba A100-593. Draait beiden perfect en alles werkt zoals het hoort  :)

« Laatst bewerkt op: 2009/05/03, 23:55:18 door Neri »

Offline track

• Lid
« Reactie #1503 Gepost op: 2009/05/03, 23:59:06 »
Hoi Neri,

welkom hier !   
Fijn dat je er bent.  En ja, hier op het forum zal je zeker vele ideeën vinden en je vragen kwijt kunnen.
Kijk gewoon rond en je zult het zien !

Vriendelijke groet,

track

Paulbuntu

• Gast
« Reactie #1504 Gepost op: 2009/05/05, 10:52:07 »
Hallo allemaal,

Ik ben Paul en 42 jaar. Ik heb in de afgelopen 10 jaar 'even' verschillende linuxdistro's gebruikt maar het bleef bij even proberen en kijken hoe het allemaal werkt. Grootste afknapper bij mij was het installeren van software. Daar haakte ik altijd bij af. Ik weet dat je veel dingen kan leren door de bijgeleverde documentatie door te spitten maar op een gegeven moment raakt je de weg kwijt en is het geduld op.

Een aantal jaren geleden kwam ik in aanraking met Ubuntu en ik moet zeggen daar heb ik het langer mee volgehouden dan met andere distro's. Maar het bleef bij proberen en om allerlei redenen ben ik weer verder gegaan met Windows.

Vorig jaar heb ik een netbook van Acer gekocht en daar zat Linpus op. Op zich gebruiksvriendelijk en alles werkt 'out of the box'. Toch vond ik Linpus beperkt en liep weer tegen een aantal moeizame installatie procedures aan b.v. met het installeren van mijn bluetooth dongle en een simpel achtergrondje plaatsen (dat moest via de terminal...) . Daar had ik weer eens helemaal geen geduld voor. Voor de rest vond ik Linpus niet spectaculair (wel funcioneel).

Tot dat ik vorige week op Ziggo las dat Ubuntu een versie voor de netbook had uitgebracht. Ik heb toen gelijk deze gedownload en geinstalleerd. Ik was zeer onder de indruk. Wat ziet dat er gelikt uit! Zelfs mijn bluetooth dongle werkt gelijk!

Ik heb de laatste dagen veel op de computertips van Pjotr gekeken en veel uitgeprobeerd. Het is voor mij de stimulans om verder door te gaan met Ubuntu.

groeten!

Paul

« Laatst bewerkt op: 2009/05/05, 12:15:25 door Paulbuntu »

« Reactie #1505 Gepost op: 2009/05/05, 11:37:18 »
Dag Paul,

leuk dat Ubuntu je zo goed bevalt. Het is altijd leuk om te horen dat iets out the box werkt. Dat geeft Ubuntu en Linux in het algemeen een goede naam.
Laat dit forum ook een stimulans zijn om verder te gaan met Ubuntu, want je wordt hier altijd goed geholpen (en dan nog eens 'al doende', wat is dit toch een pedagogisch correct forum :D)
Maar goed, welkom op het forum, en in de wondere wereld van Ubuntu.

Offline JacobK

• Lid
« Reactie #1506 Gepost op: 2009/05/05, 14:06:30 »
al weer een aantal weekjes actief hier. Ben een studentje van 17. Ik weet nog dat mijn broer een paar jaar geleden ubuntu installeerde op zijn laptop, dat wilde ik ook wel. Toen moest ik het alleen nog doen met een gedeelde computer, en ik was te bang dat ik de hele pc zou verneuken dat ik het toch maar niet deed. Nu heb ik al een hele tijd een eigen laptop, maar zat telkens een beetje tegen Ubuntu aan te hikken, is toch een behoorlijke stap. Maar toen ik van een klasgenoot begreep dat de mensen bij de ict-balie heel behulpzaam zijn, en ook live-cds hebben liggen heb ik toch maar samen met zo'n dude de stap gezet.

Nu wil ik niet meer terug natuurlijk! Heb em nog wel dualboot staan, maar ga er binnenkort aan zitten om Vista er helemaal van af te halen. Heb me hier meteen geregistreerd toen de resolutie niet hoger dan 800x600 kon, maar heb inmiddels al heel wat meer problemen hier opgelost zien worden. Waarvoor nog steeds dank natuurlijk! Inmiddels merk ik dat ik hier en daar al problemen van anderen kan oplossen, en dat voelt wel goed natuurlijk.  ;)

Zal wel lekker actief vragen blijven stellen hier, omdat ik altijd wel weer wat nieuws probeer te installeren.  :)

Offline Catharina

• Lid
    • http://www.mingos.nl
« Reactie #1507 Gepost op: 2009/05/05, 16:19:03 »
Hoi Jacob, leuk verhaal en vooral om te horen dat de ict-balie behulpzaam is bij Ubuntu. Van scholen hoor je op dat gebied over het algemeen weinigs positiefs. Welke school/studie is dat als ik vragen mag?

Offline JacobK

• Lid
« Reactie #1508 Gepost op: 2009/05/05, 16:23:41 »
Ik studeer Journalistiek in Utrecht. De mensen daar bij de ICT-balie zijn heel behulpzaam, de jongen die mij hielp gebruikte thuis ook Ubuntu, en ze hadden live-usbsticks te leen.

Offline berend1

• Lid
« Reactie #1509 Gepost op: 2009/05/06, 10:57:01 »
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen jaar begonnen met Ubuntu 8.04, en ik heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Open Office is voor mij leuk om mee te werken, er zitten vele punten van herkenning in van MS Office.

De laatste tijd probeer ik diverse programma's etc. te downloaden met Open FTP & SabBNZB+. Hoe dit allemaal moet is mij nog niet helemaal duidelijk, maar mocht ik vragen hebben, zal ik ze hier op dit forum stellen. Ik ben een beginneling met alles wat geen Windows is.

Vr.gr. berend1

« Reactie #1510 Gepost op: 2009/05/06, 15:27:42 »
Programma's downloaden met FTP en nogwat... ?
Alle (méér dan 25.000) progreamma's staan op de servers die je terugvindt onder Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen.
Of nog onder Toepassingen en dan onderaan: Installeren en Verwijderen (da's voor een beginner wel de meest informatieve). Je hebt het dus echt niet nodig om ergens anders wat dan ook vandaan te halen, tenzij het iets heel specifiek is en je weet wat je doet.

Verder nog veel plezier met Ubuntu !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline mimor

• Lid
    • mimor.be
« Reactie #1511 Gepost op: 2009/05/07, 02:38:45 »
Hoi.

Ik ben 22, ubuntu-fan & ubuntu-be steunpunt.
Ik organiseerde de releaseparty voor komend weekend. ( http://mimor.be/2009/jaunty-release-party-ghent-0905/ )
Mijn linux-jaren begonnen bij suse 9.0x -> Yast :s
Hier botste ik op de ASUS usb-adsl modem van belgacom... (PPPoA were not made for USB)
Nadat ik Yast en andere beginners-tools meer dan beu was, ben ik overgestapt naar Fedora Core 4.
Tot Fedora Core 8 was ik hier redelijk tevreden van.
Een systeem dat gebruik maakte van "Services" was leuk om onder de knie te krijgen.
Tot op het moment ik verschillende webadministrator- en GPS programma's wou opzetten leek dit niet meer te voldoen.
(.deb's gaan meestal uit van een standaard file-structuur, die fedora niet heeft)
Debian was mijn volgende platform bij uitstek, maar het dagelijkse leven-apps (oa: school en werk) zouden up & running moeten zijn in 1 nacht.
Vandaar de makkelijke middenweg = Ubuntu...
En hier ben ik dan (bijna 2 jaar)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1512 Gepost op: 2009/05/07, 10:26:14 »
Alsnog welkom :D

Offline sowieso

• Lid
« Reactie #1513 Gepost op: 2009/05/08, 19:34:18 »
Hey Hallo,

Welkom op bij de Ubuntero's op het forum.
Ben zelf een paar maand geleden ook begonnen!
Super!!! dat je er bij bent hopelijk horen we veel van jou!

Groeten Sowieso (11 jaar) :P

Hoi.

Ik ben 22, ubuntu-fan & ubuntu-be steunpunt.
Ik organiseerde de releaseparty voor komend weekend. ( http://mimor.be/2009/jaunty-release-party-ghent-0905/ )
Mijn linux-jaren begonnen bij suse 9.0x -> Yast :s
Hier botste ik op de ASUS usb-adsl modem van belgacom... (PPPoA were not made for USB)
Nadat ik Yast en andere beginners-tools meer dan beu was, ben ik overgestapt naar Fedora Core 4.
Tot Fedora Core 8 was ik hier redelijk tevreden van.
Een systeem dat gebruik maakte van "Services" was leuk om onder de knie te krijgen.
Tot op het moment ik verschillende webadministrator- en GPS programma's wou opzetten leek dit niet meer te voldoen.
(.deb's gaan meestal uit van een standaard file-structuur, die fedora niet heeft)
Debian was mijn volgende platform bij uitstek, maar het dagelijkse leven-apps (oa: school en werk) zouden up & running moeten zijn in 1 nacht.
Vandaar de makkelijke middenweg = Ubuntu...
En hier ben ik dan (bijna 2 jaar)

Offline satshow

• Lid
« Reactie #1514 Gepost op: 2009/05/08, 20:13:51 »
Ik zal me ook eens voorstellen, ben al een poos geregistreerd hier trouwens. Ik ben voor het eerst met ubuntu in aanraking gekomen met 8,10. Ik kon er maar niet aan wennen, dus heb het toen een tijdje niet gebruikt. Ik had een wubi installatie gemaakt samen met windows vista, ik was dus meer in vista te vinden dan in ubuntu.
Vanaf het moment dat 9.0.4 in beta kwam heb ik hem geupgrade vanaf 8.10. Hier was ik gelijk een stuk meer tevreden over en ben er geleidelijk naar overgegaan met mijn mail. Nu heb ik mijn wubi verwijderd en een echte dual boot ervan maakt waar ik eigenlijk continu onder ubuntu zit.
Mijn volgende doel is om kubuntu te gaan ontdekken, mijn eerste indruk is dat het minder makkelijk in elkaar zit dan ubuntu maar dat kan ook maar schijn zijn natuurlijk.
Ik ben op het moment 40 jaar, woon in de buurt van Eindhoven.

kalupia

• Gast
« Reactie #1515 Gepost op: 2009/05/08, 20:57:10 »
Hallo,

Ik ben 64 jaar.

Ik kocht een aantal jaren terug bij de aanschaf van een nieuwe desktop met windows 98 ook een cd en boek over linux. Daar heb ik verder echter niets meer mee gedaan.
Door de uitgebreide toelichting van mijn computerclub, de PvcF, in haar periodiek en in de daarbij gevoegde cd-rom vol info heb ik in de loop van 2008 Ubuntu 8.04 op mijn desktop gezet als dual boot met windows xp. Dat bevalt nog steeds uitstekend. Inmiddels heb ik ook een oude laptop, Asus A2500H, intern geheugen 256 mb, met Xubuntu 8.10 aan de praat gekregen en na lang zoeken met een wireless card kunnen verbinden met internet.

Windows gebruik ik nog maar zeer weinig!

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1516 Gepost op: 2009/05/08, 23:01:38 »
Welkom tot de club :)

Offline Ikke.inc

• Lid
« Reactie #1517 Gepost op: 2009/05/11, 14:51:07 »
Hallo iedereen,

Mijn leeftijd is 44 jaar.

Ben nu een paar weken actief bezig met Ubuntu en dit valt enorm mee.
Dankzij de aanwezige info op het net en dit forum heb ik geen noemenswaardige problemen gehad bij installatie van 8.10
en de update naar 9.04.

Ik denk wel dat ik in de toekomst,bij het verder uitspitten van Ubuntu,dit forum nog regelmatig zal moeten bezoeken.
Het is prettig te weten dat je altijd ergens met je vragen terecht kan. ( Hoe newbie ze ook kunnen zijn.)

Ik had bij het verzamelen van info over Ubuntu gelezen dat eenmaal je dit OS hebt ontdekt je na verloop van tijd geen behoefte meer hebt aan een ander. (Alleen misschien voor specifieke software.)
Ik dacht dat dit een verkoopspraatje was maar........

Groeten

Ikke.inc

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1518 Gepost op: 2009/05/11, 20:52:13 »
Welkom ikke.Inc
Wat je zegt klopt eigenlijk wel, heb zelf al verschillende distro's op mijn comps gezet maar ubuntu blijft toch nog het best aanvoelen. Ik zou zeggen: Ik ben thuis gekomen.
Veel Succes verder met de ontdekking van een hele nieuwe wereld.
Vriendelijk groet,
Gerolf.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #1519 Gepost op: 2009/05/15, 19:57:35 »
Hallo,

Ik ben 22 jaar en ben in februari overgestapt op ubuntu. Eigenlijk interreseerde linux me altijd al maar ´durfde nooit de stap te maken. Nu draai ik full-time Ubuntu 8.10 op mijn desktop pc.

« Reactie #1520 Gepost op: 2009/05/15, 20:00:12 »
Mooi zo ! Join the club.
Eens dat je de stap waagt, wil je nooit meer terug.
Welkom, en pak er één van mij in de stamkroeg (zie Offtopic)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #1521 Gepost op: 2009/05/17, 08:50:30 »
Ik ben 13 jaar, in 2007 overgestapt naar linux. Toen hadden we Feisty Fawn. Eerst draaide ik het in een VWware, maar toen vond ik het zo goed dat ik het als dualboot heb geintalleerd. Ik draai het nu nogsteeds dual-boot.

Offline sowieso

• Lid
« Reactie #1522 Gepost op: 2009/05/17, 17:51:45 »
Ik ben 13 jaar, in 2007 overgestapt naar linux. Toen hadden we Feisty Fawn. Eerst draaide ik het in een VWware, maar toen vond ik het zo goed dat ik het als dualboot heb geintalleerd. Ik draai het nu nogsteeds dual-boot.

Oke Jongen welkom bij de club. :P :P

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #1523 Gepost op: 2009/05/17, 17:59:27 »
:P

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1524 Gepost op: 2009/05/17, 18:13:58 »