Oei, ik ben al langer op het forum, maar heb me nog nooit voorgesteld.
Ik ben Harald, 40 jaren jong

en geëmigreerd naar Frankrijk.
Waar zal ik beginnen ? Toen ik een jaar of 14-15 was, had men op mijn middelbare school -ik denk toch wel- de eerste computerclub op een school in Nederland. In het begin was dat vooral klooien op een TRS-80 (waarvan ik er op een zeker moment een stuk of drie had).
Dat was dus nog vóór de uitvinding van de PC

In mijn beroepsmatig leven als management consultant heb ik veel, erg veel met IT gewerkt, meestal vanuit een projectmanagement-functie. Veel ERP-implementaties, veel adviezen over hoe IT in te zetten om bedrijfsprocessen te verbeteren.
Natuurlijk was ook ik een Windows-gebruiker (sorry voor het vloeken

) en mijn vele activiteiten met IT hebben ertoe geleid dat ik dat -volledig uit de hand gelopen natuurlijk- ook zo thuis heb opgebouwd: servers, werkstations, wireless lan, een Dreambox, Squeezebox en meer van dat soort leuke dingen

Een paar jaar geleden had ik een flink probleem met het installeren van Micros.... (nee, ik zal het hier niet tikken) small business server thuis (tijdens de installatie al instabiel

) en dat heeft me zo gefrustreerd dat ik ben overgestapt op Ubuntu. Vandaag draait hier ALLES op Linux; het meeste op Ubuntu. En ik ben uitermate tevreden