Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001816 keer)

TheCowboy

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1350 Gepost op: 2009/01/08, 16:59:50 »
Goed,

ook ik had dit draadje nog even gemist.

mijn eerste computertje MSX kocht ik (met hulp van mijn pa en ma) voor ongeveer 1000,- gulden toen ik een jaar of 8 was. In der tijd heb ik nog een Doosje met 10 3.5'HD floppies gekocht  a 1.44 MB voor net geen 100 gulden. mijn eerste Echte PC wad nog een echte Tulip 8088 met 2 X 5.25' Floppy drives, en later een Tulip 20286 met een CGA Scherm. dus vanaf dos 3 heb ik ze allemaal de revue zien passeren. en heb nu thuis in gebruik

1 x Athlon 2Ghz / 512 MB int / 256 Mb vidmem / 80Gb + 60Gb + 250GB HD op Ubuntu 8.1 en XP
1 x P1.66Ghz / 256 Mb int / 128 Mb vidmem / 60Gb + 20Gb HD nu nog alleen XP

en nog een hele hoop oudere zooi op zolder staan. inclusief mijn nog steeds werkende mijn sony Hit bit 1 MSX Home Computer met Datarecorder.

oow ja en ondertussen ben ik 35 geworden.

jorisvankuijk

• Gast
« Reactie #1351 Gepost op: 2009/01/20, 21:47:25 »
Ik ben Joris van Kuijk, 14 jaar oud en ik woon in Tilburg, ik heb een lange tijd xubuntu gehad op een laptop, later ubuntu op mijn desktop (nu nog steeds). En heb op mijn mini laptop PClinuxOS staan, en ubuntu staat op mijn gewone laptop sinds 4 dagen.

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #1352 Gepost op: 2009/01/22, 22:06:09 »
Hallo ik ben Jochum 45 jaar.

En nu na een hele poos te hebben getwijfeld, wil ik toch maar eens de stap naar ubuntu nemen.
Eerst maar eens de boel naast het Windows gebeuren plaatsen, kijken hoe het gaat en dan de boel op de andere pc hier overgooien.

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #1353 Gepost op: 2009/01/22, 23:55:34 »
Ik moet het nog zien!
Ik ben nu twee dagen bezig en heb er nog niets op mijn pc gekregen ???
Kan er alleen in live sessie mee spelen en verder krijg ik er nog niets op? grrmrberbbr

« Reactie #1354 Gepost op: 2009/01/23, 08:20:13 »
Ik moet het nog zien!
Ik ben nu twee dagen bezig en heb er nog niets op mijn pc gekregen ???
Kan er alleen in live sessie mee spelen en verder krijg ik er nog niets op? grrmrberbbr
Open een topic ;)

« Reactie #1355 Gepost op: 2009/01/23, 10:29:23 »
Ik ben geboren in 1962 dus op moment van dit schrijven 47 jaar.

Mijn eerste computer kocht ik toen ik 16 jaar was dit was een TRS 80 Model 1 van Tandy met 4 kb geheugen dit was de eerste homecomputer in Nederland en werkte in eerste instantie met cassette bandjes en kon later uitgebreid worden met een expansion interface voor het gebruik met echte floppy's, de bijgeleverde monitor was een omgebouwde televisie.
Ook nog veel gewerkt met een Aster computer een nederlands merk wat werkte met het CPM besturingssysteem.

Door mijn werk bij Philips kwam ik in aanraking met de MSX computer wat in mijn ogen nog steeds het meest vooruitstrevende systeem is geweest.
Door mijn internet activiteiten uiteindelijk de MSX computer maar weggedaan daar deze niet met het www overweg kon.
Naast de MSX deed ook de eerste PC zijn intrede uitgerust met MS dos en een 10mb harde schijf daarna volgde diverse systemen, Windows 3.11 Windows 95, Windows 98.

In de Windows 98 tijd begon ik te experimenteren met LINUX wat meestal op een drama uitliep en als gevolg had dat ik de PC weer moest formateren en herstellen naar Windows 98.

In 1996 starte ik mijn internet en hosting bedrijf en kwam ik steeds meer in aanraking met het Linux wereldje omdat onze hosting computers allemaal onder Linux draaide.

Na Windows 98 een aantal jaren met Windows XP gewerkt maar Linux trok toch steeds meer de aandacht en ik kreeg de gedachte dat mijn bedrijf wel eens helemaal op Linux zou kunnen draaien.

Na veel experimenteren met diverse distributies uiteindelijk bij (K)Ubuntu blijven hangen, eerst een testcomputer neergezet nast de XP computer en steeds meer taken gaan uitvoeren op de (K)Ubuntu machine.
Na een paar maanden testen zijn wij definitief overgeschakeld op (K)ubuntu en hebben inmiddels alle computers binnen ons netwerk onder (K)Ubuntu draaien.

Het enige probleem binnen ons bedrijf is ons boekhoudpakket hiervan is helaas geen Linux versie beschikbaar en draaien wij dus met Virtualbox, maar wel op een (K)Ubuntu machine.

« Laatst bewerkt op: 2009/01/23, 10:32:21 door Johan Velthuizen »

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1356 Gepost op: 2009/01/24, 17:33:26 »
Iedereen weer van harte welkom hier. Voor mij het leukste en leerzaamste Linux forum.  XD

@ Johan, mijn eerste computer was de p2000 van Philips en daarna flink gespaard voor de msxII Die met cardriches Geweldig apparaat. Ook ik had hier een tape recorder bij om te werken. Denk wel eens terug aan die tijd. Geweldig. Alleen jammer dat ik de msx niet meer heb. Is eens verloren gegaan tijdens uitleen en verhuizing.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

grayfox

• Gast
« Reactie #1357 Gepost op: 2009/01/24, 22:34:46 »
ben 17 jaar (18 in augustus) en werk nu ongeveer 3 dagen met Ubuntu :P

« Reactie #1358 Gepost op: 2009/01/24, 22:49:40 »
Allen die reeds 3 dagen werken met Ubuntu: proficiat! Allen die niet reeds 3 dagen werken met Ubuntu: ook proficiat!

Anjer

• Gast
« Reactie #1359 Gepost op: 2009/01/25, 13:07:57 »
Ik ben 16 en ik heb Ubuntu nu voor de tweede keer geïnstalleerd. 't Bevalt (en beviel) prima. :)

ftiemeijer

• Gast
« Reactie #1360 Gepost op: 2009/01/25, 18:14:58 »
Ik ben 57 jaar.
Al jaren heb ik XP gebruikt. Puur uit interesse ben ik met Ubuntu aan de gang gegaan. Natuurlijk veel dingen zijn anders en het kost even tijd om te wennen, maar als je op een wat oudere computer werkt, is het een genot om te ervaren hoe snel en soepel UBUNTU werkt. Verder: van alle software worden automatisch updates aangeboden. Internet, email, tekenen, foto's bewerken, teksten bewerken, werkbladen, grafieken, presentaties, video, screencapture, alles kan. Deze programma's werken net zo goed als alle microsoft-officepakketten en andere pakketten die onder XP werken. En alles is gratis. Voor vrijwel ieder veel gebruikt XP-programma is een goede linux versie.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1361 Gepost op: 2009/01/25, 19:21:30 »
Welkom weer.
He, he, he, idd. Alles is net zo goed met Linux. Alleen is het in het begin even zoeken naar de details maar dat maakt het ook weer leuk.

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Marcus

• Lid
« Reactie #1362 Gepost op: 2009/01/28, 23:51:41 »
Hoi allemaal, ik ben Marc en heb ondertussen de 42 bereikt.
Ben net een weekje met Ubuntu begonnen en ben zeer enthousiast.

Tuurlijk is veel zoeken in het begin, zeker als verstokte windows user.
Ben nu lamp aan het installeren en dat wil niet echt lukken nog maar het is al laat.

Werk zelf in de IT als aplication manager van een ERP programma en werk dus voornamelijk met databases (MS sql-server, db2, etc)

We doen nu vooral veel web enabled applicaties met reporting server en ccs (PHP).

Ben  nu nog veel aan snuffelen op dit forum en het heeft me al veel geholpen. Vandaar ook dat ik het wel netjes vind om me even voor te stellen.

Ik zal in de loop van de tijd wel wat noob vragen stelllen, maar ben daarentegen niet te beroerd om te helpen op vlakken waar ik wat meer ervaring in heb.

Offline liobadd

• Lid
« Reactie #1363 Gepost op: 2009/01/29, 14:47:29 »
Hallo allemaal,

Ik ben Lioba (43) en heb zo'n dag of 3 geleden, op de laptop van mijn echtgenoot en op die van mij edubuntu geinstalleerd en op de flap van manlief werk alles naar behoren en bij mij werkt bijna alles als een zonnetje, alleen de experiabox van kpn en mijn interne wifikaart herkennen elkaar nog niet, ben nu druk aan het lezen of ik een oplossing kan vinden en zo niet dan horen jullie dat natuurlijk van mij.

Maar ondanks die kleine tegenslag vind ik edubuntu werkelijk te gek.

Groetjens van mij

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1364 Gepost op: 2009/01/29, 21:41:55 »
Geweldig zeg, welkom op het forum Marcus en liobadd, het is reuze gezellig hier en er zitten heel veel lieve vrijwillige mensen hier, om jullie te helpen en als je even wild uitrusten bij het haard vuur, hebben we ook nog een virtueel cafe.

« Laatst bewerkt op: 2009/01/29, 21:44:04 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

hanno39

• Gast
« Reactie #1365 Gepost op: 2009/01/29, 23:26:53 »
Even voorstellen, naam Hanno, leeftijd bijna 70 (in maart). Liep onlangs tegen tijdschriift over Linux aan en leek leuk Ubuntu eens te proberen. Na enige strubbelingen door een foutief gebrande CD, met hulp van dit forum de zaak nu draaiende in de emo' mode en de ervaringen vallen tot nu toe niet tegen. Firefox loopt in elk geval een stuk sneller dan in Win XP! Ben wekzaan geweest als researchmedeweker electronica bij TNO. Ervaring met PC´s voornamelijk als gebruiker, weet weinig van de besturingssystemen, hardware etc. @ grayfox: wat is een ´rootkit´? (daar heb je weer zoiets, die ouwetjes weten ook niks). Maar met wat hulp op dit forum kom ik daar ook wel achter. Groetjes!!

« Reactie #1366 Gepost op: 2009/01/30, 20:37:33 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1367 Gepost op: 2009/01/30, 23:11:34 »
Ben zelf 18, heb al jaren Linux geprobeerd (onder andere SuSE, Freespire en later Ubuntu) maar ik ben in 2008 echt overgestapt op Ubuntu. Ik draai versie 8.04 in dualboot met Windows XP, die ik alleen nog voor spelletjes gebruik.

Ik had ook last van virussen, spyware en een steeds trager wordende computer onder Windows. Linux is me dan ook door de jaren heen steeds meer gaan aanspreken. Dit forum is ook een heel goede aanvulling op Ubuntu. Vooral de sfeer is goed. Ik heb nog geen enkele vraag gesteld hier, maar het is duidelijk dat hier geen domme vragen bestaan. :)
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Rens100

• Gast
« Reactie #1368 Gepost op: 2009/01/31, 09:52:43 »
Hoi allemaal,

Mijn naam is Rens. Sinds 1983 actief met computers. Van een heuse ZX81, via Commodore 64 - Amiga, Atari ST toegegroeid tot het huidige PC tijdperk...  Online ben ik sinds 1988, op Internet zit ik vanaf 1994 (een tijdperk waar maar weinigen wisten wat Internet betekende...).

Ik heb het laatste decenium keurig het Microsoft pad bewandeld... Beginnend mij MS/DOS 3.0 tot Vista op dit moment. Ik zeg eerlijk 'Ik ben een wat luie gebruiker geworden'...  Vroeger 'spookte' ik van alles uit, nu heb ik graag dat zaken gewoon simpel werken. Bij een kennis had ik ongeveer de volgende conversatie:

Kennis:  Waarom probeer je ook niet eens Linux?
Ik:        Och, ik sta er niet onwelwillend tegenover, maar heb weinig zin meer om van alles uit te vogelen. Ik wil bij een besturingssysteem hooguit een paar maal op 'OK' clicken tijdens de installatie, een hoop koffie drinken met armen over mekaar en hopla, een volledig werkend besturingssysteem. OK, alleen even draadloos Internet installeren, maar voor de rest moet alles meteen werken. Zoals b.v. Vista dus, ik ben een beetje lui geworden, makker...  Waarschuw me maar als een Linux distributie zo ver is...

Kennis:  Dan moet ik je nu meteen waarschuwen. Want je loopt achter!  Installeer Ubuntu en je krijgt wat je hebben wilt!
Ik:   Echt?  OK, ga ik doen. Maar eerst zien, dan geloven!

Om met de deur in huis te vallen:  Ik heb een appeltje te schillen met m'n kennis, hij had ongelijk...  Ik pakte VMware en installeerde versie 8.04 en ben 2 uur bezig geweest om de schermresolutie goed te krijgen (kwam niet hoger dan 800x600).  Via ingewikkelde commando's in het terminal venster.  Dat was toch niet wat ik bedoelde met een simpele installatie...  Vandaag eens kijken of ik wat sneller geluid eruit kan krijgen...

M'n eerste indrukken met Ubuntu zijn prima hoor. Ik vind het de moeite waard om verder te gaan ermee en ben dan ook blij met dit forum. Maar m'n vooroordeel blijkt nog steeds opgeld doen: Voor de gemiddelde thuisgebruiker is het te ingewikkeld. Ik ken legio mensen om me heen die je beslist niet met het terminalvenster om moet laten gaan. Ik hoop dat Linux ooit nog eens zo ver komt dat een installatie daadwerkelijk zo simpel gaat als bij Microsoft (of zal dat er wel nooit inzitten?). OK, dit was mijn voorstelpost, ik ga eens verder met de geluidskaart...

dullaart1947

• Gast
« Reactie #1369 Gepost op: 2009/01/31, 11:29:41 »
Hallo ik Ben Peter Dullaart kom uit Kampen en wil eens met Ubuntu aan de slag gaan
Mijn leeftijd is 61 Jaar en ben sinds Januari 2009 met prepensioen =D

« Reactie #1370 Gepost op: 2009/01/31, 11:41:35 »
Hanno39, Gymnasiast, Rens100 en dullaart1947 van harte welkom op het forum en veel plezier toegewenst met Ubuntu.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1371 Gepost op: 2009/01/31, 12:25:44 »
Om met de deur in huis te vallen:  Ik heb een appeltje te schillen met m'n kennis, hij had ongelijk...  Ik pakte VMware en installeerde versie 8.04 en ben 2 uur bezig geweest om de schermresolutie goed te krijgen (kwam niet hoger dan 800x600).  Via ingewikkelde commando's in het terminal venster.  Dat was toch niet wat ik bedoelde met een simpele installatie...  Vandaag eens kijken of ik wat sneller geluid eruit kan krijgen...
Welkom Rens, een tip: installeer ubuntu gewoon in dual-boot met windows, dat gaat veel beter vind ik zelf en je kan dan ook enkel met ubuntu opstarten als je wil en alles draait ook veel vlotter.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1372 Gepost op: 2009/01/31, 12:39:11 »
Ik heb me nog niet voorgesteld in dit topic dus doe ik dat nu maar in 't kort.
Ben man, 43jaar, rost, brilleke, ringbaardje, 1.72, 80 kg, schoenmaat 42,....  =D
Ben met ubuntu 7.10 begonnen in juni 2008 en ben blijven plakken, ook dankzij dit uitstekende, gezellige forum, waar al eens gelachen word  (ook gevloekt hoor  ;) ) en soms ongelooflijk snel gereageerd word.

Aan alle nieuwkomers: laat je niet afschrikken door sommige zaken, stel vragen, ook al vind je ze zelf misschien dom, en volg eens een paar topics en dan zul je zien hoe het er hier aan toe gaat.
Soms zul je geen antwoord krijgen, tja, dat is dan dat niet direkt iemand dit probleem kent of niet direkt 123 een oplossing kan geven.
(Google is je vriend.)

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #1373 Gepost op: 2009/01/31, 14:40:44 »
Hoi allemaal,

Mijn naam is Rens. Sinds 1983 actief met computers. Van een heuse ZX81, via Commodore 64 - Amiga, Atari ST toegegroeid tot het huidige PC tijdperk...  Online ben ik sinds 1988, op Internet zit ik vanaf 1994 (een tijdperk waar maar weinigen wisten wat Internet betekende...).

Ik heb het laatste decenium keurig het Microsoft pad bewandeld... Beginnend mij MS/DOS 3.0 tot Vista op dit moment. Ik zeg eerlijk 'Ik ben een wat luie gebruiker geworden'...  Vroeger 'spookte' ik van alles uit, nu heb ik graag dat zaken gewoon simpel werken. Bij een kennis had ik ongeveer de volgende conversatie:

Kennis:  Waarom probeer je ook niet eens Linux?
Ik:        Och, ik sta er niet onwelwillend tegenover, maar heb weinig zin meer om van alles uit te vogelen. Ik wil bij een besturingssysteem hooguit een paar maal op 'OK' clicken tijdens de installatie, een hoop koffie drinken met armen over mekaar en hopla, een volledig werkend besturingssysteem. OK, alleen even draadloos Internet installeren, maar voor de rest moet alles meteen werken. Zoals b.v. Vista dus, ik ben een beetje lui geworden, makker...  Waarschuw me maar als een Linux distributie zo ver is...

Kennis:  Dan moet ik je nu meteen waarschuwen. Want je loopt achter!  Installeer Ubuntu en je krijgt wat je hebben wilt!
Ik:   Echt?  OK, ga ik doen. Maar eerst zien, dan geloven!

M'n eerste indrukken met Ubuntu zijn prima hoor. Ik vind het de moeite waard om verder te gaan ermee en ben dan ook blij met dit forum. Maar m'n vooroordeel blijkt nog steeds opgeld doen: Voor de gemiddelde thuisgebruiker is het te ingewikkeld. Ik ken legio mensen om me heen die je beslist niet met het terminalvenster om moet laten gaan. Ik hoop dat Linux ooit nog eens zo ver komt dat een installatie daadwerkelijk zo simpel gaat als bij Microsoft (of zal dat er wel nooit inzitten?). OK, dit was mijn voorstelpost, ik ga eens verder met de geluidskaart...

VMWare is dan ook niet bedoeld voor de thuisgebruiker. Het emuleert een videokaart, waarvan je de driver zelf moet compileren. Als je gewoon een standaardinstallatie maakt, zul je zien dat het veel soepeler loopt.

stargate10

• Gast
« Reactie #1374 Gepost op: 2009/01/31, 18:58:38 »
Hello Ubuntero of aankomende.

Mijn naam is Ben, leeftijd is 59, over 9 maanden al de "60" berijkt.

Ik hoop nog 25 Jaar samen met Ubuntu te leven.

Woonplaats zie foto onder.

Actief met PC's zins 1980 met de Z80 van Tandy [USA]; daarna een aantal jaren met MSX; 1;1.1/2;2;2+.

Daar naar echte PC's [HD toen 250MB Groot].

Daarna door gegroeid naar het heden. [Interne netwerkbeheerder-Thuis].

Hobby's; leergierig w.b.t HF-LF techniek; Digi techniek; soft-hardware techniek.

[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 2009/01/31, 19:00:57 door stargate10 »