Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1069871 keer)

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1325 Gepost op: 2008/12/19, 18:16:03 »
In januari 2009 word ik 82. Windows XP liep weer eens vast, daarom naar UBUNTU gegaan. werkt prima.
R.E.S.P.E.C.T.

Zo zie je dus maar weer, nooit te oud om te leren.
Van harte welkom....
Ubuntu user#: 24352

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1326 Gepost op: 2008/12/21, 22:54:33 »
In januari 2009 word ik 82. Windows XP liep weer eens vast, daarom naar UBUNTU gegaan. werkt prima.
R.E.S.P.E.C.T.

Zo zie je dus maar weer, nooit te oud om te leren.
Van harte welkom....

ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten,,

en trouwens late but not to late i hope,,

ik ben dus chrisje met een luttele 33 jaar levenservaring  waavan een jaar of 10 MS en na een paar probeerseltjes nu sinds een half jaar entousiast ubuntu en zelfs andere linux distro's gebruiker ben.

ik heb één main systeem,, een amd +3800 dual core met +3gig ram en nvidea [gelukkig] gpu,

verder een amd+1800 met 1024ramm en ook nvidea gpu en een intel 2gh met intel onboard  gpu,, ik heb soms geluk,,alles in mn win tijd aangeschaft.

verder twee toshiba lappies ,,een sattelite 4600 met tripleboot ubu/xubu/mint die via lan/wlan/nokia alles doet wat ik wil en een sattelite s1800 die als bedtime lappie dienst doet onder ubu 7.10.

and last but not least een aser aspire one 120gig win xp versie van mijn meisje die ik dualboot heb mogen maken met hardy en die gebruikt ze zo af en toe al geheel vrijwillig,,, dus ook daar zit hoop in :P

maf112

• Gast
« Reactie #1327 Gepost op: 2008/12/22, 13:39:09 »
Hoi.
ik ben Niels (13 jaar)
ik werk al een tijdje op mijn apple imac intel 17 inch met macosx 10.5.
heb sinds kort een oude windows laptop gekregen waar windows vista home premium op stond.  (erg traag)
ik wilde altijd al Linux uitproberen en weet dat Ubuntu een vriendelijk vorm van Linux is zonder al die commando´s.
ik werk er nu een week mee en ontdek steeds meer.
ik moet zeggen het werkt fantastisch ook die grafische effect super !

Toosje

• Gast
« Reactie #1328 Gepost op: 2008/12/23, 12:40:12 »
Gepensioneerd IT-er (71). Vroeger veel C programma's geschreven voor MS-DOS met FreeBSD servers, nu sinds kort aan het afkicken van Windows met Ubuntu Hardy. Gebruik voornamelijk PHP/MySQL voor website ontwikkeling, maar ga binnenkort eens kijken naar Python. Ben eventueel bereid te helpen met vertalen en documenteren.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1329 Gepost op: 2008/12/23, 13:44:04 »
Toosje. Ik denk dat er wel veel mensen blij zullen zijn. Ik heb daar nog geen kaas van gegeten.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

univers11

• Gast
« Reactie #1330 Gepost op: 2008/12/23, 16:48:22 »
ik ben jesse bosch, 17 jaar. ergens rond april dit jaar ben ik helemaal geflipt op me windows bak en heb ik een iMac 24" gekocht.
dat werkte erg lekker en toen ben ik me maar gaan verdiepe in linux, en kwam uit bij ubuntu. eerst eens onder VMware getest en daarna meteen alle windows pc's een nieuwe ubuntu instalatie opgezet. en sinds dien tevreden gebruiker :)

ik ben amateuristische webmaster (www.jessebosch.nl en www.drsf.nl) en ben nu sinds een maand wat aan het programeren voor OS X, voor ubuntu wil ik ook wat gaan doen maar eerst wat handighid krijgen voor OS X.

timmy

• Gast
« Reactie #1331 Gepost op: 2008/12/26, 21:27:45 »
Ik ben 12 jaar. Ben zo ongeveer direct na vrijgeving met 8.04 begonnen. Ik ben absoluut niet van plan ooit nog een andere OS te gaan gebruiken.

tomaat

• Gast
« Reactie #1332 Gepost op: 2008/12/27, 11:03:31 »
18 geworden in november. Sinds ik begonnen ben aan mijn eerste Bachelor Informatica aan de Ugent kwam ik in contact met andere besturingssystemen. Toen we ook UNIX: het standaard besturingssysteem te zien kregen in de lessen Computergebruik (ja 't is écht een vak :) ) wou ik wel eens de moderne versie zien. Linux wou ik sowieso hebben, en via de handige Linux Distribution Picker (google maar eens) kwam ik uit op Ubuntu. Ik moet eerlijk zeggen: het is loads of fun en je kan je eigen smooth omgeving aanpassen net zoals je wil. En dat vind ik nog een van de leukste dingen die er zijn :)

En ook het feit dat je die heerlijke shellscriptjes kan maken

angela

• Gast
« Reactie #1333 Gepost op: 2009/01/02, 11:47:19 »
hallo ikben angela ik ben nieuw op dit forum ik ben een vrouw van 58 jaar

« Reactie #1334 Gepost op: 2009/01/02, 23:27:02 »
hallo ikben angela ik ben nieuw op dit forum ik ben een vrouw van 58 jaar

Hey Angela, welkom! Ben je voor het eerst bezig met Ubuntu of heb je al wat ervaring met Ubuntu/Linux?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #1335 Gepost op: 2009/01/06, 04:42:31 »
henkiepanie

Hoe mensen ben zelf nu 47.
Heb nog met win 95 gewerkt en iets daar voor weet niet meer wel systeem.
Heb 95/98/me/xp en vista gehad,
Zit nu sins 02-01-2009 te werken met ubuntu 8 bevald me goed
even veder kijken voor ik mijn eind oordeel geef maar tot nu toe perfect systeem.

veel plezier mensen en geef niet te snel op.

crimson

• Gast
« Reactie #1336 Gepost op: 2009/01/07, 19:53:06 »
ik ben luc en 44 jaar oud en sinds een 4tal weken overgeschakeld van vista naar ubuntu
en dit op een hp laptop die echter een vliegmachine is geworden.................

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1337 Gepost op: 2009/01/07, 19:56:19 »
ik ben luc en 44 jaar oud en sinds een 4tal weken overgeschakeld van vista naar ubuntu
en dit op een hp laptop die echter een vliegmachine is geworden.................

welkom luc! is je computer zo snel geworden? of is je fan heftig aan het blazen?

crimson

• Gast
« Reactie #1338 Gepost op: 2009/01/07, 20:16:34 »
Lol vooral geen  fan probleem    ;)

rpoppel

• Gast
« Reactie #1339 Gepost op: 2009/01/07, 21:26:33 »
Vind nu pas dit topic. Zal me ook even voorstellen.
Ik ben Richard 35 jaar uit Eindhoven.
Heb al een paar keer Ubuntu voor een paar dagen op de pc gehad maar nu sinds 2 dagen serieus overgeschakeld op Ubuntu.
Merk wel dat het iedere keer steeds makkelijker gaat. Vraag me alleen af hoe jullie al die codes onthouden  XD
Maar tot nu toe bevalt het me meer als goed en zoals ik er nu over denk is het goodbye Windows!
Zal af en toe nog wat hulp nodig hebben maar dat zal hier geen probleem zijn.  ;)

« Reactie #1340 Gepost op: 2009/01/07, 22:15:46 »
Vind nu pas dit topic. Zal me ook even voorstellen.
Ik ben Richard 35 jaar uit Eindhoven.
Heb al een paar keer Ubuntu voor een paar dagen op de pc gehad maar nu sinds 2 dagen serieus overgeschakeld op Ubuntu.
Merk wel dat het iedere keer steeds makkelijker gaat. Vraag me alleen af hoe jullie al die codes onthouden  XD
Maar tot nu toe bevalt het me meer als goed en zoals ik er nu over denk is het goodbye Windows!
Zal af en toe nog wat hulp nodig hebben maar dat zal hier geen probleem zijn.  ;)
Ten eerste welkom op het forum. En codes onthouden ben ik geen ster in, ja veel gebruikte codes onthoud je wel. En verder zijn hier op het forum echte "terminal tijgers" te vinden. En wat hulp betreft, dat is hier inderdaad geen probleem.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1341 Gepost op: 2009/01/07, 22:46:08 »
. Vraag me alleen af hoe jullie al die codes onthouden  XD

Ik onthou van nature al weinig en codes helemaal niet. Een heleboel dingen kun je nl. zonder enge toestanden in de terminal doen. Heb ik ze toch ergens voor nodig, een zeldzaamheid dus, dan google ik hier even en copy paste ik alles in de terminal en hopla!
Moet wel zeggen dat ik mijn computer gewoon gebruik als typemachine en surfbeest, verder niks spectaculairs.
Een beetje nerd duikt wel in de terminal. Maar ja, die hebben vermoedelijk een heel ander hersenpannetje dan ik heb.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1342 Gepost op: 2009/01/08, 10:30:37 »
Met codes, daar heb ik een documentje voor mijzelf aangelegd op he bureaublad, ondhouden lukt mij ook niet.

TheCowboy

• Gast
« Reactie #1343 Gepost op: 2009/01/08, 16:59:50 »
Goed,

ook ik had dit draadje nog even gemist.

mijn eerste computertje MSX kocht ik (met hulp van mijn pa en ma) voor ongeveer 1000,- gulden toen ik een jaar of 8 was. In der tijd heb ik nog een Doosje met 10 3.5'HD floppies gekocht  a 1.44 MB voor net geen 100 gulden. mijn eerste Echte PC wad nog een echte Tulip 8088 met 2 X 5.25' Floppy drives, en later een Tulip 20286 met een CGA Scherm. dus vanaf dos 3 heb ik ze allemaal de revue zien passeren. en heb nu thuis in gebruik

1 x Athlon 2Ghz / 512 MB int / 256 Mb vidmem / 80Gb + 60Gb + 250GB HD op Ubuntu 8.1 en XP
1 x P1.66Ghz / 256 Mb int / 128 Mb vidmem / 60Gb + 20Gb HD nu nog alleen XP

en nog een hele hoop oudere zooi op zolder staan. inclusief mijn nog steeds werkende mijn sony Hit bit 1 MSX Home Computer met Datarecorder.

oow ja en ondertussen ben ik 35 geworden.

jorisvankuijk

• Gast
« Reactie #1344 Gepost op: 2009/01/20, 21:47:25 »
Ik ben Joris van Kuijk, 14 jaar oud en ik woon in Tilburg, ik heb een lange tijd xubuntu gehad op een laptop, later ubuntu op mijn desktop (nu nog steeds). En heb op mijn mini laptop PClinuxOS staan, en ubuntu staat op mijn gewone laptop sinds 4 dagen.

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #1345 Gepost op: 2009/01/22, 22:06:09 »
Hallo ik ben Jochum 45 jaar.

En nu na een hele poos te hebben getwijfeld, wil ik toch maar eens de stap naar ubuntu nemen.
Eerst maar eens de boel naast het Windows gebeuren plaatsen, kijken hoe het gaat en dan de boel op de andere pc hier overgooien.

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #1346 Gepost op: 2009/01/22, 23:55:34 »
Ik moet het nog zien!
Ik ben nu twee dagen bezig en heb er nog niets op mijn pc gekregen ???
Kan er alleen in live sessie mee spelen en verder krijg ik er nog niets op? grrmrberbbr

« Reactie #1347 Gepost op: 2009/01/23, 10:29:23 »
Ik ben geboren in 1962 dus op moment van dit schrijven 47 jaar.

Mijn eerste computer kocht ik toen ik 16 jaar was dit was een TRS 80 Model 1 van Tandy met 4 kb geheugen dit was de eerste homecomputer in Nederland en werkte in eerste instantie met cassette bandjes en kon later uitgebreid worden met een expansion interface voor het gebruik met echte floppy's, de bijgeleverde monitor was een omgebouwde televisie.
Ook nog veel gewerkt met een Aster computer een nederlands merk wat werkte met het CPM besturingssysteem.

Door mijn werk bij Philips kwam ik in aanraking met de MSX computer wat in mijn ogen nog steeds het meest vooruitstrevende systeem is geweest.
Door mijn internet activiteiten uiteindelijk de MSX computer maar weggedaan daar deze niet met het www overweg kon.
Naast de MSX deed ook de eerste PC zijn intrede uitgerust met MS dos en een 10mb harde schijf daarna volgde diverse systemen, Windows 3.11 Windows 95, Windows 98.

In de Windows 98 tijd begon ik te experimenteren met LINUX wat meestal op een drama uitliep en als gevolg had dat ik de PC weer moest formateren en herstellen naar Windows 98.

In 1996 starte ik mijn internet en hosting bedrijf en kwam ik steeds meer in aanraking met het Linux wereldje omdat onze hosting computers allemaal onder Linux draaide.

Na Windows 98 een aantal jaren met Windows XP gewerkt maar Linux trok toch steeds meer de aandacht en ik kreeg de gedachte dat mijn bedrijf wel eens helemaal op Linux zou kunnen draaien.

Na veel experimenteren met diverse distributies uiteindelijk bij (K)Ubuntu blijven hangen, eerst een testcomputer neergezet nast de XP computer en steeds meer taken gaan uitvoeren op de (K)Ubuntu machine.
Na een paar maanden testen zijn wij definitief overgeschakeld op (K)ubuntu en hebben inmiddels alle computers binnen ons netwerk onder (K)Ubuntu draaien.

Het enige probleem binnen ons bedrijf is ons boekhoudpakket hiervan is helaas geen Linux versie beschikbaar en draaien wij dus met Virtualbox, maar wel op een (K)Ubuntu machine.

« Laatst bewerkt op: 2009/01/23, 10:32:21 door Johan Velthuizen »

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1348 Gepost op: 2009/01/24, 17:33:26 »
Iedereen weer van harte welkom hier. Voor mij het leukste en leerzaamste Linux forum.  XD

@ Johan, mijn eerste computer was de p2000 van Philips en daarna flink gespaard voor de msxII Die met cardriches Geweldig apparaat. Ook ik had hier een tape recorder bij om te werken. Denk wel eens terug aan die tijd. Geweldig. Alleen jammer dat ik de msx niet meer heb. Is eens verloren gegaan tijdens uitleen en verhuizing.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

grayfox

• Gast
« Reactie #1349 Gepost op: 2009/01/24, 22:34:46 »
ben 17 jaar (18 in augustus) en werk nu ongeveer 3 dagen met Ubuntu :P