Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1002079 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1525 Gepost op: 2009/05/06, 11:07:36 »
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen jaar begonnen met Ubuntu 8.04, en ik heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Open Office is voor mij leuk om mee te werken, er zitten vele punten van herkenning in van MS Office.

De laatste tijd probeer ik diverse programma's etc. te downloaden met Open FTP & SabBNZB+. Hoe dit allemaal moet is mij nog niet helemaal duidelijk, maar mocht ik vragen hebben, zal ik ze hier op dit forum stellen. Ik ben een beginneling met alles wat geen Windows is.

Vr.gr. berend1
Welkom berend :)
Jazeker, alle begin is moeilijk, maar dat neemt niet weg dat nieuwe dingen ontdekken spannend en leuk is :)

« Reactie #1526 Gepost op: 2009/05/06, 15:27:42 »
Programma's downloaden met FTP en nogwat... ?
Alle (méér dan 25.000) progreamma's staan op de servers die je terugvindt onder Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen.
Of nog onder Toepassingen en dan onderaan: Installeren en Verwijderen (da's voor een beginner wel de meest informatieve). Je hebt het dus echt niet nodig om ergens anders wat dan ook vandaan te halen, tenzij het iets heel specifiek is en je weet wat je doet.

Verder nog veel plezier met Ubuntu !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline mimor

• Lid
    • mimor.be
« Reactie #1527 Gepost op: 2009/05/07, 02:38:45 »
Hoi.

Ik ben 22, ubuntu-fan & ubuntu-be steunpunt.
Ik organiseerde de releaseparty voor komend weekend. ( http://mimor.be/2009/jaunty-release-party-ghent-0905/ )
Mijn linux-jaren begonnen bij suse 9.0x -> Yast :s
Hier botste ik op de ASUS usb-adsl modem van belgacom... (PPPoA were not made for USB)
Nadat ik Yast en andere beginners-tools meer dan beu was, ben ik overgestapt naar Fedora Core 4.
Tot Fedora Core 8 was ik hier redelijk tevreden van.
Een systeem dat gebruik maakte van "Services" was leuk om onder de knie te krijgen.
Tot op het moment ik verschillende webadministrator- en GPS programma's wou opzetten leek dit niet meer te voldoen.
(.deb's gaan meestal uit van een standaard file-structuur, die fedora niet heeft)
Debian was mijn volgende platform bij uitstek, maar het dagelijkse leven-apps (oa: school en werk) zouden up & running moeten zijn in 1 nacht.
Vandaar de makkelijke middenweg = Ubuntu...
En hier ben ik dan (bijna 2 jaar)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1528 Gepost op: 2009/05/07, 10:26:14 »
Alsnog welkom :D

Offline sowieso

• Lid
« Reactie #1529 Gepost op: 2009/05/08, 19:34:18 »
Hey Hallo,

Welkom op bij de Ubuntero's op het forum.
Ben zelf een paar maand geleden ook begonnen!
Super!!! dat je er bij bent hopelijk horen we veel van jou!

Groeten Sowieso (11 jaar) :P

Hoi.

Ik ben 22, ubuntu-fan & ubuntu-be steunpunt.
Ik organiseerde de releaseparty voor komend weekend. ( http://mimor.be/2009/jaunty-release-party-ghent-0905/ )
Mijn linux-jaren begonnen bij suse 9.0x -> Yast :s
Hier botste ik op de ASUS usb-adsl modem van belgacom... (PPPoA were not made for USB)
Nadat ik Yast en andere beginners-tools meer dan beu was, ben ik overgestapt naar Fedora Core 4.
Tot Fedora Core 8 was ik hier redelijk tevreden van.
Een systeem dat gebruik maakte van "Services" was leuk om onder de knie te krijgen.
Tot op het moment ik verschillende webadministrator- en GPS programma's wou opzetten leek dit niet meer te voldoen.
(.deb's gaan meestal uit van een standaard file-structuur, die fedora niet heeft)
Debian was mijn volgende platform bij uitstek, maar het dagelijkse leven-apps (oa: school en werk) zouden up & running moeten zijn in 1 nacht.
Vandaar de makkelijke middenweg = Ubuntu...
En hier ben ik dan (bijna 2 jaar)

« Reactie #1530 Gepost op: 2009/05/08, 20:00:58 »
Programma's downloaden met FTP en nogwat... ?
Alle (méér dan 25.000) progreamma's staan op de servers die je terugvindt onder Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen.
Of nog onder Toepassingen en dan onderaan: Installeren en Verwijderen (da's voor een beginner wel de meest informatieve). Je hebt het dus echt niet nodig om ergens anders wat dan ook vandaan te halen, tenzij het iets heel specifiek is en je weet wat je doet.

Verder nog veel plezier met Ubuntu !
Ik denk dat hij OpenFTD bedoelt ;)

Offline satshow

• Lid
« Reactie #1531 Gepost op: 2009/05/08, 20:13:51 »
Ik zal me ook eens voorstellen, ben al een poos geregistreerd hier trouwens. Ik ben voor het eerst met ubuntu in aanraking gekomen met 8,10. Ik kon er maar niet aan wennen, dus heb het toen een tijdje niet gebruikt. Ik had een wubi installatie gemaakt samen met windows vista, ik was dus meer in vista te vinden dan in ubuntu.
Vanaf het moment dat 9.0.4 in beta kwam heb ik hem geupgrade vanaf 8.10. Hier was ik gelijk een stuk meer tevreden over en ben er geleidelijk naar overgegaan met mijn mail. Nu heb ik mijn wubi verwijderd en een echte dual boot ervan maakt waar ik eigenlijk continu onder ubuntu zit.
Mijn volgende doel is om kubuntu te gaan ontdekken, mijn eerste indruk is dat het minder makkelijk in elkaar zit dan ubuntu maar dat kan ook maar schijn zijn natuurlijk.
Ik ben op het moment 40 jaar, woon in de buurt van Eindhoven.

kalupia

• Gast
« Reactie #1532 Gepost op: 2009/05/08, 20:57:10 »
Hallo,

Ik ben 64 jaar.

Ik kocht een aantal jaren terug bij de aanschaf van een nieuwe desktop met windows 98 ook een cd en boek over linux. Daar heb ik verder echter niets meer mee gedaan.
Door de uitgebreide toelichting van mijn computerclub, de PvcF, in haar periodiek en in de daarbij gevoegde cd-rom vol info heb ik in de loop van 2008 Ubuntu 8.04 op mijn desktop gezet als dual boot met windows xp. Dat bevalt nog steeds uitstekend. Inmiddels heb ik ook een oude laptop, Asus A2500H, intern geheugen 256 mb, met Xubuntu 8.10 aan de praat gekregen en na lang zoeken met een wireless card kunnen verbinden met internet.

Windows gebruik ik nog maar zeer weinig!

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1533 Gepost op: 2009/05/08, 23:01:38 »
Welkom tot de club :)

Offline Ikke.inc

• Lid
« Reactie #1534 Gepost op: 2009/05/11, 14:51:07 »
Hallo iedereen,

Mijn leeftijd is 44 jaar.

Ben nu een paar weken actief bezig met Ubuntu en dit valt enorm mee.
Dankzij de aanwezige info op het net en dit forum heb ik geen noemenswaardige problemen gehad bij installatie van 8.10
en de update naar 9.04.

Ik denk wel dat ik in de toekomst,bij het verder uitspitten van Ubuntu,dit forum nog regelmatig zal moeten bezoeken.
Het is prettig te weten dat je altijd ergens met je vragen terecht kan. ( Hoe newbie ze ook kunnen zijn.)

Ik had bij het verzamelen van info over Ubuntu gelezen dat eenmaal je dit OS hebt ontdekt je na verloop van tijd geen behoefte meer hebt aan een ander. (Alleen misschien voor specifieke software.)
Ik dacht dat dit een verkoopspraatje was maar........

Groeten

Ikke.inc

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1535 Gepost op: 2009/05/11, 20:52:13 »
Welkom ikke.Inc
Wat je zegt klopt eigenlijk wel, heb zelf al verschillende distro's op mijn comps gezet maar ubuntu blijft toch nog het best aanvoelen. Ik zou zeggen: Ik ben thuis gekomen.
Veel Succes verder met de ontdekking van een hele nieuwe wereld.
Vriendelijk groet,
Gerolf.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #1536 Gepost op: 2009/05/15, 19:57:35 »
Hallo,

Ik ben 22 jaar en ben in februari overgestapt op ubuntu. Eigenlijk interreseerde linux me altijd al maar ´durfde nooit de stap te maken. Nu draai ik full-time Ubuntu 8.10 op mijn desktop pc.

« Reactie #1537 Gepost op: 2009/05/15, 20:00:12 »
Mooi zo ! Join the club.
Eens dat je de stap waagt, wil je nooit meer terug.
Welkom, en pak er één van mij in de stamkroeg (zie Offtopic)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #1538 Gepost op: 2009/05/17, 08:50:30 »
Ik ben 13 jaar, in 2007 overgestapt naar linux. Toen hadden we Feisty Fawn. Eerst draaide ik het in een VWware, maar toen vond ik het zo goed dat ik het als dualboot heb geintalleerd. Ik draai het nu nogsteeds dual-boot.

Offline sowieso

• Lid
« Reactie #1539 Gepost op: 2009/05/17, 17:51:45 »
Ik ben 13 jaar, in 2007 overgestapt naar linux. Toen hadden we Feisty Fawn. Eerst draaide ik het in een VWware, maar toen vond ik het zo goed dat ik het als dualboot heb geintalleerd. Ik draai het nu nogsteeds dual-boot.

Oke Jongen welkom bij de club. :P :P

« Reactie #1540 Gepost op: 2009/05/17, 17:52:38 »
* Cumulus007 opent de poorten van het forum :)

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #1541 Gepost op: 2009/05/17, 17:59:27 »
:P

« Reactie #1542 Gepost op: 2009/05/17, 18:10:32 »
hebben we straks nog een kinderhoek nodig in de Stamkroeg  XD XD XD
Betekent dat dat je oppasser wilt zijn, Arie :P

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1543 Gepost op: 2009/05/17, 18:13:58 »
ik weet uit heel betrouwbare bron dat Arie heel goed is met kinderen XD

de goede man op de goede plaats =D

« Reactie #1544 Gepost op: 2009/05/17, 18:43:57 »
De spenen met suiker en gedoopt in de whiskey liggen al klaar. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1545 Gepost op: 2009/05/17, 19:18:04 »
wat zullen ze slapen XD

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1546 Gepost op: 2009/05/17, 21:28:24 »
En natuurlijk de suikerklontjes gedoopt in de jenever :evil: :evil:

« Reactie #1547 Gepost op: 2009/05/18, 12:54:08 »
[offtopic]Als je ons angst aan wilt jagen Femke98, zal je toch met een betere argumentaties moeten komen. :rolleyes:[/offtopic]  In ieder geval, aan alle nieuwkomers, zowel jong als oud, van harte welkom op het forum en veel plezier met Ubuntu of een van de andere smaken.

« Reactie #1548 Gepost op: 2009/05/18, 13:35:08 »
Als je ons angst aan wilt jagen Femke98, zal je toch met een betere argumentaties moeten komen. :rolleyes:
Nu je mij in levende lijfe gezien heb, maak ik geen indruk meer op je?
Nou ja, een knuffel dan maar?
Maakt niet uit in levende lijven of niet. Je kent de uitdrukking: Wie angstig leeft zal angstig sterven? Ik ben mijn hele leven nog nooit angstig geweest, het mag een wonder heten dat ik nog leef. ;) Maar dat is een verhaal voor een ander topic/forum. :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2009/05/18, 13:37:30 door Gijsbert »

artlegart

• Gast
« Reactie #1549 Gepost op: 2009/05/22, 19:31:30 »
Vers van de pers,
Hallo allemaal, zoals jullie kunnen lezen artlegart is de naam: Gelijk eerste vraagje aan de moderator,
kan je voor mij lay-out van mijn naam veranderen in: Artleg Art?

Hai Artleg Art dus, Qua leeftijd al wat gevorderd, grinzzzzz maar nog vol spirit.
Er zit heel veel verborgen in mijn naam, lopende de tijd zal de puzzel, door
oplettende forum-Rss, opgelost worden.

Als MacGek werk je niet met..... "Je weet wel" :evil: In de kast vond in nog
een aardige 'Lep-tobbert' ofwel Win-Doos. HP P3 750MHz 256 Mb.
Welke "untu' bevelen jullie mijn aan, de "UB" - "KU" of "XU" Ik hou er
van om lekker grafisch bezig te zijn...................

Verder wil ik dat hele Windows gedoe van mijn Laptop af hebben: Handig? of niet handig?

Rest mij nog 1 vraag, Ik heb een Linksys [pcmca] WIFi card [802.11G]
Bestaat hier ondersteuning voor? Zo ja, welke?

Nou das een aardige voorstelling he, hahahaha

Laterssssss