Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1002327 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1550 Gepost op: 2009/05/22, 19:34:29 »
Artlegart, ik zou voor je vragen even een apart topic openen ;)

hartelijk welkom trouwens :-)

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #1551 Gepost op: 2009/05/22, 22:10:58 »
Welkom hier hoor :)

Ja, er is ondersteuning voor draadloze netwerkkaarten, en voor grafische doeleinden maakt het eigenlijk helemaal niet uit welke Buntu je neemt. Ik zou zeggen, installeer gewoon Ubuntu en installeer er dan de desktopomgevingen KDE en XFCE naast (Ja, dat kan). Dan kun je zo zien welke je het fijnst vind werken.

artlegart

• Gast
« Reactie #1552 Gepost op: 2009/05/23, 10:12:48 »
Okay ThX,

Maar wanneer je naar de specificaties kijkt van mijn laptop, win ik dan snelheid?
Ik neem aan dat Ubuntu soepeler loopt dan een vervuilde Windows omgeving.
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik op enig moment ben overgestapt op Apple.

Wat ik nog wel graag wil weten, is het handig om Ubuntu over XP heen te zetten,
of is het beter een 2e partitie aan te maken. Wat niet direct hoeft voor mij, sterker
nog, helemaal niet wenselijk. Op mijn Mac heb ik ook GEEN Virtual PC.
Mijn voorkeur gaat uit naar een schone installatie met Ubuntu.

ps. wanneer dit in het verkeerde topic staat dan hoor ik dit graag.
het is toch altijd weer ff wennen binnen een nieuwe Forum structuur.

Laters.
Welkom hier hoor :)

Ja, er is ondersteuning voor draadloze netwerkkaarten, en voor grafische doeleinden maakt het eigenlijk helemaal niet uit welke Buntu je neemt. Ik zou zeggen, installeer gewoon Ubuntu en installeer er dan de desktopomgevingen KDE en XFCE naast (Ja, dat kan). Dan kun je zo zien welke je het fijnst vind werken.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #1553 Gepost op: 2009/05/23, 10:27:04 »
Als ik naar je specs kijk kun je denk ik beter Xubuntu nemen, want die is het lichtst. Qua prestaties maakt het niet uit of je dualboot doet of Ubuntu over Windows heen installeerd. Het maakt natuurlijk wel uit voor de hardeschijf.

jeroenvd

• Gast
« Reactie #1554 Gepost op: 2009/05/23, 12:50:15 »
Hey, ook ik wil me eigen wel even voorstellen aangezien ik al een langere tijd bezig ben met Ubuntu en ook zeker van plan ben om hiermee verder te gaan.
Ik ben 21 jaar en woonachtig in een boerdorpje in het kopje van Noord-Holland.

Voor mijn dagelijkse pc bezigheden maak ik gebruik van een Intel Quad core E8400(die het zonder virtualisatie moet stellen helaas).
Hierop draait op het moment Ubuntu 9.04 server met daarop VMware server 2 waar ik weer verschillende virtuele linux installaties op heb draaien.
Ook onderhoud ik voor mijn hobby/werk twee linux webhosting servers die bij draaien op Debian (sarge als ik et goed heb) en ubuntu 6.06
Voor mijn zakelijke werk maak ik gebruik van een HP Elitebook 8730w laptop met daarop (helaas) Windows 7. Dit moet ik helaas draaien omdat we op mijn werk verschillende windows programma's gebruiken en het dus verplicht is om een windows os te draaien.

Ik ben eigenlijk linux interessant beginnen te vinden door dat het natuurlijk allemaal open-source is en als student zijnde was het dus relatief goedkoop om hier een webhosting server mee te bouwen en verder mee te gaan 'experimenteren'. Ook mijn nieuwsgierigheid om altijd het nieuwste van het nieuwste te willen draaien en bekijken gaat hier natuurlijk goed mee samen. Ik kan dus met een gerust hart stellen dat ik een tevreden Linux gebruiker ben.

Nou dat was mijn bijdrage tot zover.

EDIT: lekker begin maar is mijn fout inderdaad het geheel draait natuurlijk onder Ubuntu 9.04
« Laatst bewerkt op: 2009/05/24, 12:57:31 door jeroenvd »

« Reactie #1555 Gepost op: 2009/05/23, 21:13:44 »
9.10 server ?

En die is nog niet eens bèta.  Zal wel 8.10 zijn. Verder welkom.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #1556 Gepost op: 2009/05/23, 22:56:43 »
9.04 kan ook nog, cd ligt naast mij
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1557 Gepost op: 2009/05/24, 00:14:49 »
Kan ook nog.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

jeroenvd

• Gast
« Reactie #1558 Gepost op: 2009/05/24, 13:01:08 »
Foutje van mij XD....hij draait onder 9.04 server.

Ik was zo aan het lezen en bezig met het uitproberen van 9.10 toen ik dat stukje schreef, dat ik het ook in mijn tekst neerzetten.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #1559 Gepost op: 2009/05/24, 14:04:08 »
Mijn server draait op 8.10, maar heb geen zin om te upgraden :)

« Reactie #1560 Gepost op: 2009/06/01, 16:40:14 »
Hallo,

ben 21. gebruik al een tijdje vollebak ubuntu.
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

« Reactie #1561 Gepost op: 2009/06/01, 17:01:57 »
Hallo,

ben 21. gebruik al een tijdje vollebak ubuntu.
Op je avatar zie je anders niet uit als 21  =D
Kubuntu 20.04

« Reactie #1562 Gepost op: 2009/06/03, 21:31:08 »
Erik de Zeeuw, 22 Jaar (van 1986)

*NIX-system user sinds 2003

Mijn eerste NIX-OS was SuSe 8.1 Pro

Na enkele maanden met mijn server overgestapt van MS op Sun Solaris 10
(daar enkele verschillende mee gedraait, ook Developer en OpenSolaris)..

Desktop werd voor mij OpenSuse 10, vervolgens 11

En nu ruim 2 jaartjes alle Desktops draaiende op UBUNTU, deze overstap was simpelweg de makkelijkste.

*Nu ruim al een half jaar bezig van me Hobby (mensen helpen met hun PC) een eigen zaakje van te maken, met als "kantoor" me eigen website, die ik in mijn vrije tijd helemaal probeer om te toveren, tot eerste klas klant-gerichte Linux-place!

helena

• Gast
« Reactie #1563 Gepost op: 2009/06/08, 16:32:09 »
ik zal me even voorstellen ik ben helena ik woon in flevoland ik ben 60jaar  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/06/08, 16:48:20 door chris. »

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1564 Gepost op: 2009/06/08, 16:49:20 »
welkom helena,

ik heb je post even bij het grote voorsteltopic geplaatst, voordat je je afvraagt wat er gebeurt is ;)

veel plezier op het forum :)

« Reactie #1565 Gepost op: 2009/06/08, 17:27:44 »
Heey,
Ik ben Dooitze en ben 13(jonge ubuntuer dus)
Interesses zijn Ubuntu, Debian, AudioVisueel, Radio maken

joris91

• Gast
« Reactie #1566 Gepost op: 2009/06/08, 21:29:11 »
ik ben joris en 18 jaar gebruik ubuntu een aantal maanden, microsoft zal mij nooit meer terugzien!

« Reactie #1567 Gepost op: 2009/06/09, 16:22:26 »
Ow shoot ik zag het voorsteltopic nog niet....

Bij deze, ik ben 25, begon enkele jaren geleden met ubuntu. Ik was al geruime tijd hondsdol geworden van windows, maar een vriend van me was toen net overgestapt op ubuntu en prees het de hemel in. :D Dus toen werd ik ook full-time ubuntugebruiker, en het bevalt me goed. Soms enkele problemen, (zoals nu >:() en daarom meldde ik me hier maar aan; die vriend is namelijk naar Zweden verhuist :|.
Voor de rest moet ik toegeven, ik ben een complete pc-nitwit die wel de pc nogal vaak gebruikt (ik sleur hem dagelijks mee naar de universiteit). Maar als er wat misgaat, toch maar met een pruillipje bij anderen aankloppen  :rolleyes:

Toodels,
Ginny
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1568 Gepost op: 2009/06/09, 16:28:15 »
welkom Ginny :)

en ach hulp genoeg hier op het forum, ook jij wordt net als alle dames hier een echte pc wizzard,,
en mischien gaat het nu nog niet snel met de tips, later op de avond komen er meer online en komen de tips vanzelf ;)

« Reactie #1569 Gepost op: 2009/06/09, 16:55:23 »
Ik heb het kaartje ingevuld, dus iedereen weet waar ik zit  :D
Ik vraag me alleen af van steunpunten wie er actief zijn  : ???
Een echte pc witch zal ik denk ik nooit worden, ik had altijd al een talent voor een pc laten crashen. Maar op de studie wordt ik wel gezien als een pc-genie, maar dat heeft er meer mee te maken dat de mensen vaak zo alfa en digibeet zijn dat ze letterlijk niet weten hoe een pc op moet starten  :o
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

Offline DvdWeerd

• Lid
« Reactie #1570 Gepost op: 2009/06/16, 20:03:38 »
Ow, moet je ook nog voorstellen!

Nou, ik ben Daan, geboren in 1991, en hoop in november 18 te worden.
16 was ik toen ik begon, ik begon met Fedora op een oude comp, maar al snel stapte ik over naar ubuntu 7.10 wat me (na erg veel moeite) wel beviel. Toen 8.04 kwam heb ik die genomen en die werkte direct perfect. en nu gebruik jaunty met veel plezier!

Offline chris.

• Lid
« Reactie #1571 Gepost op: 2009/06/16, 20:31:44 »
niets moet daan,, alles mag ;)

maar van harte welkom =D

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #1572 Gepost op: 2009/06/17, 15:00:41 »
Ik zal het ook maar eens doen:

25 jaar (bijna 26), woonachtig in Gelderland. Eerste ervaring was Red Hat, een heel veel aantal jaren terug op school. Op dat moment voor mij het meest onzinnige, complexe, niet mee te werken, en veruit meest frustrerende OS ooit. Elke week 4 uur lang (theorie en praktijk), over iets waar ik mijn weg niet in kon vinden, en voor eeuwig had afgezworen ooit iets mee te maken willen hebben.

Uiteindelijk paar maanden voor het uitkomen van Vista, heb ik een tijdje Ubuntu gedraaid. Gewoon uit nieuwsgierigheid, en dat viel me toen al reuze mee. Vervolgens na het uitkomen van Vista een dualboot gedraaid.

En nu sinds een paar maanden heb ik Vista er volledig afgegooid en ben overgestapt op Kubuntu 9.04.

En zo is de cirkel toch weer rond...

superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #1573 Gepost op: 2009/06/18, 20:29:18 »
Nou dan stel je jezelf voor, en dan is dit het welkom  ???

:P

superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1574 Gepost op: 2009/06/18, 20:35:35 »
Geduld is één van de moeilijkste zaken in ons leven. :)
Welkom Stijnen en veel leer plezier op ons Forum. =D =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.