Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1069811 keer)

billgoldberg

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1575 Gepost op: 2009/07/01, 02:05:23 »
Casper welkom, het is jammer dat de spellen voor het grootste deel niet op Ubuntu te spelen zijn, wie weet komt de kentering nog.

Mss met de push naar de "cloud" zal Linux minder in de kou gelaten worden. Maar dat zal wel nog even duren.

Wat ideaal zou zijn is dat Linux een dusdanig groot marktaandeel krijgt dat ontwikkelaars wel ondersteuning voor Linux moeten gaan geven. Ja, dat is een utopie, maar je weet niet. Firefox heeft in de afgelopen jaren ook een hoop gebruikers (terecht) van IE weggesleurd, en er zijn genoeg mensen die voor hun pc-gebruik helemaal geen Windows nodig hebben. Helaas zitten mensen met een vastgeroest idee van Linux in hun hoofd dat je allemaal rare commando's moet invoeren om het te installeren, om programma's te installeren en noem maar op.

Ik denk dat wanneer je iemand die nog nooit achter een pc heeft gezeten Ubuntu en Windows laat gebruiken, hij eerder zal kiezen voor Ubuntu, omdat (ik vind dat) daar alles logischer is ingedeeld, van het 'startmenu' tot simpelweg uitloggen. Ik heb in ieder geval mijn vader al zo ver dat hij nu Ubuntu gebruikt, en het enige waar hij nog over klaagt (nadat ik vandaag nog wat dingen heb geinstalleerd zodat hij dvd's en dergelijke kan kijken), is dat youtube filmpjes fullscreen haperen. Nou, als dat alles is. :P

Goed, ik dwaal af. :P

Daar geef ik je gelijk in. Mijn jongere zuster woont nu reeds 2 jaar alleen en heeft haar eerste PC aangekocht vorige week. De PC kwam zonder OS. Ik heb daar Ubuntu opgezet en ze is er prefect gelukkig mee. Ik heb alle codecs geinstalleerd, flash, ... en haar die computer gegeven. Ik heb me een uurtje bij haar gezet en haar vlug alles uitgelegd. Kheb ze niet meer gehoord sedertdien.

Maar ik zie Linux in de komende jaren geen veel groter marktaandeel pakken dan dat het nu heeft. De reden is simpel, mensen installeren geen OS.

Mensen kopen een computer met een OS op geinstalleerd.

D'accord, je kunt mss een dell of netbook kopen met Linux op als je heel goed kijkt, maar alles komt met Windows of OSX.  Dus hebben die het grootste marktaandeel. Firefox is gewoon een programma, geen OS dus gaat die vergelijking niet op volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/01, 02:09:08 door billgoldberg »

Offline CasB

• Lid
    • Mijn geekblog
« Reactie #1576 Gepost op: 2009/07/01, 02:28:56 »
Maar ik zie Linux in de komende jaren geen veel groter marktaandeel pakken dan dat het nu heeft. De reden is simpel, mensen installeren geen OS.

Mensen kopen een computer met een OS op geinstalleerd.

D'accord, je kunt mss een dell of netbook kopen met Linux op als je heel goed kijkt, maar alles komt met Windows of OSX.  Dus hebben die het grootste marktaandeel. Firefox is gewoon een programma, geen OS dus gaat die vergelijking niet op volgens mij.

Misschien wordt het dan tijd voor wat goede Linux-propaganda. :P Maar ik denk dat de vergelijking IE/FF en Windows/Linux best goed op gaat: IE komt standaard met Windows, maar ondanks dat het er standaard op zit, zijn er heel veel mensen die toch FF gaan gebruiken. De reden dat ik Ubuntu gebruik is onder andere omdat je gewoon moe wordt van bepaalde dingen die je in Windows tegenkomt, en er zijn meer mensen die dat hebben, maar die durven de stap naar Ubuntu niet te maken. En ik snap het ook wel, als je graag spellen speelt die alleen op Windows werken. De vraag is alleen hoe je de mensen kan bereiken waarvoor Linux wel geschikt kan zijn.

ciele

• Gast
« Reactie #1577 Gepost op: 2009/07/01, 22:33:46 »
Hoi, ik heet Peter en ik heb ubuntu 9.04 zaterdag j.l. geinstalleerd(naast windowsxp) .Werkt goed, heb internet en ook e-mail aan het werken.  Was even zoeken maar als je bijna alle windows versies gehad bebt wordt je inventief. Ben trouwens 54jaar oud hoop in november 55 te worden en dan iets meer van ubuntu te weten. Bevalt tot nu goed.
Mijn vrouw is heel blij met mayong, maar minder met inloggen maar dat went wel.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #1578 Gepost op: 2009/07/01, 22:38:30 »
ciele en vrouw welkom inloggen zou je voor je vrouw kunnen vereenvoudigen door te kiezen voor automatisch inloggen

systeem>>beheer>>aanmeldvenster menu/tabblad beveiliging
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #1579 Gepost op: 2009/07/03, 10:58:28 »
Als ik naar de leeftijden kijk, behoor ik tot één de jongsten.

Edit:
Niet steeds mijn posts bewerken!
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 11:55:37 door David Blaszyk »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1580 Gepost op: 2009/07/03, 11:49:14 »
Neen , er zit er ook één van 13 bij dus .. sorry niet de jongste. =D =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1581 Gepost op: 2009/07/03, 11:54:46 »
Ik bedoel, als je het vergelijkt met de meeste mensen (18 t/m 80), val ik onder één van de jongsten.

Zo groot was nu ook niet nodig.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 17:40:12 door Wanda Rooze »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1582 Gepost op: 2009/07/03, 12:04:34 »
één de jongsten.

één der jongsten.
och och is toch niet belangrijk hoofdzaak U bent tevreden met Uw ubuntu.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1583 Gepost op: 2009/07/03, 12:12:42 »
Wanneer je het vergelijkt met de meeste mensen (18 t/m 80), val ik onder één van de oudsten.
:lol:
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 17:44:29 door Wanda Rooze »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu, Debian XFCE, Mint XFCE

« Reactie #1584 Gepost op: 2009/07/03, 16:14:24 »
Ik bedoel, als je het vergelijkt met de meeste mensen (18 t/m 80), val ik onder één van de allerjongsten.

(13)
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 17:45:13 door Wanda Rooze »

« Reactie #1585 Gepost op: 2009/07/03, 16:34:31 »
En jij dan?

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #1586 Gepost op: 2009/07/03, 17:01:45 »
Ik bedoel, als je het vergelijkt met de meeste mensen (18 t/m 80), val ik onder één van de allerjongsten.

(13)

offtopic: Doe jij ook mee aan comic sans dag?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 17:43:14 door Wanda Rooze »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1587 Gepost op: 2009/07/03, 17:47:08 »
Heb de zeer grote één bij iedereen wat aangepast , staat zo toch wat beter.
Groet Tom. :)

« Reactie #1588 Gepost op: 2009/07/03, 18:20:01 »
Jammer Tom, eindelijk kon ik eens wat lezen zonder in de monitor te kruipen. :'(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1589 Gepost op: 2009/07/03, 20:23:34 »
Heb de zeer grote één bij iedereen wat aangepast , staat zo toch wat beter.
Ben ik nu als moderator gemodereerd?
Wel terecht, goed gedaan Tom :lol
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu, Debian XFCE, Mint XFCE

« Reactie #1590 Gepost op: 2009/07/04, 11:16:10 »

« Reactie #1591 Gepost op: 2009/07/04, 15:00:23 »

Nijdew

• Gast
« Reactie #1592 Gepost op: 2009/07/04, 20:26:41 »
Hallo allemaal!

Vandaag ben ik overgestapt van vista naar Ubuntu.  :P
Ik heb Ubuntu al eens eerder gebruikt, het is een erg mooi besturingssysteem.
In elk geval veel sneller dan vista...

Ik ben een Nederlandse man, 32, ik werk vanuit huis en studeer zelfstandig webdesign. (o.a. Joomla)
Ik hoop veel van jullie te mogen leren.

Groetjes,

Nijdew  XD

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1593 Gepost op: 2009/07/04, 20:29:30 »
Van harte welkom , en wij hopen van U te leren. :)
Groeten Tom.

Wobblie

• Gast
« Reactie #1594 Gepost op: 2009/07/07, 09:45:55 »
Hallo allen!

Ik ben Iwan, 31 jaar en eigenaar van een webdesign en communicatie bureau. Sinds een jaar ben ik bezig met het ontdekken van open source, waaronder Ubuntu. Na diverse (her)installaties op meerdere testpc's en laptops kan ik inmiddels wel zeggen dat ik een Ubuntu installatie bijna kan dromen, alhoewel ze niet altijd even vlekkeloos verlopen.

Een van de serieuze zaken die ik de afgelopen maanden heb opgepakt is het inventariseren in hoeverre ik mijn bedrijf op open source kan laten functioneren, zonder gebruik te maken van de bekende software van Adobe en Microsoft. Positief is dat het me grotendeels gelukt is (op 3 pc's). Aan de negatieve zijde is dat mijn eigen productie-pc met dual monitor setup gewoon níet wil, maar daar ben ik niet de enige mee...

Zodra de productie van mijn bedrijf geheel op open source draait gaan we dit ook uitdragen. Alhoewel ik uitermate tevreden ben met Windows Vista en de Adobe producten, kan het nooit kwaad eens verder te kijken dan je neus lang is.

« Reactie #1595 Gepost op: 2009/07/07, 12:17:26 »

(13)

Ik ben ook 13, Lol.
Ik was jarig op 24 mei, misschien ben ik de allerjongste  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/07/12, 08:42:47 door Glenn nl »

« Reactie #1597 Gepost op: 2009/07/07, 21:55:56 »
O, ik schrok al.  XD

Ator

• Gast
« Reactie #1598 Gepost op: 2009/07/13, 16:03:34 »
Hoi Allemaal, ik ben Ator 36 jaar en momenteel bezig om een nieuwe pc te kopen maar dan wel zonder windows omdat het een veels te duur en lastig mee te werken besturingssyteem en was aan het zoeken naar een alternatief en kwam dus op Ubuntu uit.

Ben voornamelijk bezig met Videobewerking en fotobewerking, verder gebruik ik het om muziek te maken en te internetten.

Ga eens rond kijken of ik ook bv Adobe en Ulead videostudio onder Ubuntu kan laten draaien.

Ator.

« Reactie #1599 Gepost op: 2009/07/13, 21:04:30 »
Als je aan Videobewerking en Fotobewerking doet, kan je beter bij Windows blijven.
Onder Linux heb je geen (lekker) werkend Video Edit Tool (AviDeMux als enige uitzondering, maar mogelijkheden zijn nog beperkter dan Windows Movie Maker), en voor Foto's, heb je de wat beperkte GIMP.