Onlangs bij iemand die bij een bank werkt Linux Mint geinstalleerd..
Deze werkt veel vanuit huis en de ICT afd. had alle mensen gewaarschuwd dat ze na 2 weken niet meer remote konden werken met XP.
Dus zijn vrouw kwam bij mij langs om te vragen of ik een oplossing wist of een goedkope nieuwe computer zodat hij thuis kon blijven werken.
Ik vroeg waarom een nieuwe computer ?
- Omdat de ICT afd. niet meer de oude computer ondersteunde, was het antwoord.
Dit verteld mij dus al genoeg, ICT zegt dus we ondersteunen windows XP niet meer en je mag er niet meer mee werken, waarna de mensen op zoek gaan naar een nieuwe computer.
Ik heb daarna ea uitgelegd en er een paar uurtjes voor uitgetrokken om Linux Mint op zijn pc te installeren, met als uitdaging een dubbele monitor...

Hij werkt er nu een paar weken mee, en nog steeds maakt hij de opmerking "waarom niet iedereen hiermee werkt ? "
" Het kost nix werkt snel en goed en is super makkelijk....." (zijn woorden, niet die van mij)
En het verbaasde hem dat hij er nog nooit van had gehoord.....
Deze mensen zijn volslagen digibeten dus is het logisch dat ze hier nog nooit van gehoord hebben omdat het hun interesse niet heeft..
Maar als ze er kennis mee maken vinden ze het leuk....
tis wennen, maar dat is het ook als je van je oude auto in je nieuwe auto stapt.
enyway, dit is wel een tevreden Linux gebruiker en misschien verteld hij het door...