Nu hebben we de andere situatie. Mijn eigen os stuurt automatisch alles door naar google/amazon etc. Ook als dat niet mijn bedoeling is.
Dit laatste bestrijd ik ten stelligste aangezien de hele wereld nu wel weet dat de lens een nieuwe functie heeft, DWZ hij gaat ook op het www zoeken.
En bij wijze van test gaat hij op Amazone.com zoeken, ook Canonical heeft dat gezegd.
Om het een beetje prive te houden heeft Canonical besloten het op de eigen proxy te bewaren, voor zover mogelijk.
Enyway, dus je weet wat er gebeurt als je in de lens een zoekopdracht plaatst !
Nu is er ook een mogelijkheid om deze functie uit te zetten, en als Canonical dit netjes verteld aan de gebruiker lijkt mij dat er geen vuiltje meer aan de lucht is ?
Zet je het niet uit ben je idd welbewust in je roze onderbroek op amazone.com aan het winkelen, that ain't a pretty sight

en ben je dus niet verbaasd als je de komende dagen reclame krijgt van roze slipjes ?
ergo waar zit het knelpunt duidelijk aangeven, niet hier maar bij Canonical, een goede oplossing voor het probleem aandragen en ervoor zorgen dat Canonical dit uitvoert.
Lijken me simpele duidelijke speerpunten voor de komende tijd, toch ?
En dan is alle pijn geleden en kan iedereen weer met een gerust hart Ubuntu gebruiken.
Ik hoop trouwens wel dat maikelonline die nogal drastisch is en deze kwade duivel in Ubuntu verafschuwt, wel al zijn gebruikers een goed alternatief heeft geboden voor Alle Zoekmachines.
Want heel consequent zijn en vervolgens al je gebruikers in Google Chrome of de Google zoekmachine laten typen doet dan wel afbreuk aan alle inspanningen die hij gedaan heeft.
Dus maikelonline, zet hem op.