Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu stuurt uw searches op naar haar servers.  (gelezen 29248 keer)

Re: ubuntu stuurt uw searches op naar haar servers.
« Reactie #75 Gepost op: 2012/12/12, 11:12:40 »
Bekijk het eens van de andere kant. Zelfs al zou Canonical luisteren en het opt-in maken, denk je dan dat Amazon daar blij mee zal zijn? Want de kans is dan groot dan meer dan 50% niet meedoet met de opt-in en dan is het voor Amazon natuurlijk vlug gedaan met de samenwerking en dat is niet leuk voor Canonicals inkomsten.

Dus is de commercie belangrijker dan de kwaliteit/privacy van de user en dat is waar Linux imho de markt mee vulde.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2012/12/12, 11:21:18 »
Yep dus  snel terug naar Windows leve de privacy....Pfffff. :rolleyes:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2012/12/12, 11:25:36 »
Bekijk het eens van de andere kant. Zelfs al zou Canonical luisteren en het opt-in maken, denk je dan dat Amazon daar blij mee zal zijn? Want de kans is dan groot dan meer dan 50% niet meedoet met de opt-in en dan is het voor Amazon natuurlijk vlug gedaan met de samenwerking en dat is niet leuk voor Canonicals inkomsten.

Dus is de commercie belangrijker dan de kwaliteit/privacy van de user en dat is waar Linux imho de markt mee vulde.

Aan geld verdienen is niets mis. Denk aan donaties. We zouden als community via de stichting een statement kunnen maken door via een aparte donatie mogelijkheid Canonical te spekken. Eens kijken hoeveel geld we vrijwillig kunnen genereren voor het Ubuntu project.
Maar ik vrees dat het cont(r)act amaz. ->Ubuntu reeds gelegd is. En met user profiling is erg veel geld mee te verdienen.

De echt "vrije" distro 's zijn erg schaars. Zie de link in het stallman verhaal.

« Reactie #78 Gepost op: 2012/12/12, 11:30:24 »
Donaties ben ik een voorstander van maar is dat wel zo winstgevend met het oog op de grootse plannen van Canonical?

Stel, ze zouden 10000 nodig hebben (fictief bedrag), wij zouden een donatie doen 5000 euro (fictief bedrag), een aantal individuen zou dan ook nog een donatie doen waardoor het bedrag uiteindelijk neerkomt op 7000 euro. Waar moet Canonical dan die overige 3000 vandaan halen?

Nogmaals: leer er mee leven of neem een andere distro. Ubuntu gaat voor de commerciële markt en dat bevalt je of het bevalt je niet. Bevalt het: leer er mee leven. Bevalt het niet: neem een andere distro, desnoods eentje uit de familie zoals Xubuntu ofzo.

« Reactie #79 Gepost op: 2012/12/12, 11:36:16 »

Wat een flauwe hyberbool is dit.

« Reactie #80 Gepost op: 2012/12/12, 11:41:12 »
Persoonlijk zou ik graag zien dat een commerciële betaalde versie van Ubuntu de standaard wordt, net als bij Suse met een opt-in voor commerciële aanbiedingen op de desktop. Voor minder bedeelden zou er dan bijvoorbeeld een 'poor man's version' kunnen zijn, waar dan wel standaard commerciële aanbiedingen worden getoont. Eigenlijk dus het model van addware, met een betaalde add vrije versie.

Maar goed, ik zie dat niet gebeuren, want dan moet Canonical toegeven dat ze reclame tonen, en dat hebben ze juist in alle toonaarden ontkent.

Als iemand nog een tip heeft voor een goede betaalde Linux versie, dan hoor ik het graag. Suse wil ik niet gaan gebruiken ivm. de financiële afhankelijk van Suse van Microsoft. Als er geen goede betaalde Linux is, dan ga ik denk ik over op Debian.

« Reactie #81 Gepost op: 2012/12/12, 11:43:26 »
Persoonlijk zou ik graag zien dat een commerciële betaalde versie van Ubuntu de standaard wordt, net als bij Suse met een opt-in voor commerciële aanbiedingen op de desktop. Voor minder bedeelden zou er dan bijvoorbeeld een 'poor man's version' kunnen zijn, waar dan wel standaard commerciële aanbiedingen worden getoont. Eigenlijk dus het model van addware, met een betaalde add vrije versie.

Maar goed, ik zie dat niet gebeuren, want dan moet Canonical toegeven dat ze reclame tonen, en dat hebben ze juist in alle toonaarden ontkent.

Als iemand nog een tip heeft voor een goede betaalde Linux versie, dan hoor ik het graag. Suse wil ik niet gaan gebruiken ivm. de financiële afhankelijk van Suse van Microsoft. Als er geen goede betaalde Linux is, dan ga ik denk ik over op Debian.

Nee, dan maak je 'de minderbeelden' gevoelig voor privacy issues, waarom zou dat moeten? Debian en andere distro's groeien nog steeds. Dan gaat het maar wat langzamer dat weegt niet op tegen de onethische praktijken wat nu gebezigd gaat worden.  I.E. producten horen voor iedereen toegankelijk te zijn.

« Reactie #82 Gepost op: 2012/12/12, 11:46:42 »
@Thomas: Red Hat linux is dat wat voor je ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #83 Gepost op: 2012/12/12, 11:46:53 »
Nee, dan maak je 'de minderbeelden' gevoelig voor privacy issues, waarom zou dat moeten? Debian en andere distro's groeien nog steeds. Dan gaat het maar wat langzamer dat weegt niet op tegen de onethische praktijken wat nu gebezigd gaat worden.  I.E. producten horen voor iedereen toegankelijk te zijn.
Als minder bedeelden gebruik wensen te maken van een commerciële Linux distributie, dan zullen ze ook geld in het laatje moeten brengen, danwel via betaling, anders via reclame. Blijkbaar werkt het financieringsmodel zoals Canonical dat in het verleden hanteerde niet, en kan je als commercieel bedrijf niet groeien met het weggeven van je product. En anders moeten minder bedeelden maar een niet commerciële distro zoals Debian gebruiken. Daar is ook niks mis mee toch?
« Laatst bewerkt op: 2012/12/12, 11:58:24 door Thomas de Graaff »

« Reactie #84 Gepost op: 2012/12/12, 11:47:44 »
@Thomas: Red Hat linux is dat wat voor je ?
Ik heb gisteren op de website gekeken, maar ik kon zo niet vinden waar je een Red Hat betaalde desktop versie kan kopen?

edit: Niet goed gekeken! :)
« Laatst bewerkt op: 2012/12/12, 11:52:29 door Thomas de Graaff »

« Reactie #85 Gepost op: 2012/12/12, 11:50:06 »
Ik zou niet weten waarom je een betaalde versie wilt hebben, tenzij je een starfleet bedrijf hebt, maar tot die tijd: Debian. imho

« Reactie #86 Gepost op: 2012/12/12, 11:54:01 »
Ja, dat is waar ik tussen twijfel..  Mijn hart gaat ook wel uit naar Debian, maar aan de andere kant vind ik het ook belangrijk dat Linux commercieel ook succesvol is.

edit: gezien de prijs van Red Hat workstation, ga ik denk ik voor Debian. (179$ per jaar..)
« Laatst bewerkt op: 2012/12/12, 11:56:39 door Thomas de Graaff »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2012/12/12, 11:59:37 »

Wat een flauwe hyberbool is dit.

Dat vind ik nu al een hele tijd wat boven gaande gesprekken aangaat ,wacht toch eerst maar af ,misschien komt er een knop die standaard op uit staat of iets dergelijks...wie weet.
En zo lang het uit te zetten is stoor ik mij er niet aan ,in tegendeel het moet maar eens uit zijn met dat alles gratis en voor niets te willen hebben ,zoiets bestaat in werkelijkheid niet (niet meer houdbaar).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #88 Gepost op: 2012/12/12, 12:06:40 »
Linux doet dat sinds de dag dat Tornvalds zijn eerste kernel publiceerde. Als je zelf deze overtuiging hebt, stap dan zelf over naar de darkside  :evil:

Dat doodverklaren van principes en/of ethiek is echt een viral geworden.

Waarom zou ik afwachten als tientallen users hun privacy op het spel staan en/of dat er vele mails en support daarna gaat gebeuren. Nee, ik werk liever pro actief.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/12, 12:10:10 door maikelonline »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2012/12/12, 12:24:36 »
@maikelonline dan wens ik u in de toekomst veel plezier met Debian ,het gaat u goed voor mij is dit einde gesprek. ;)

« Reactie #90 Gepost op: 2012/12/12, 12:59:32 »

Tjongejonge, het is ook nooit goed voor jou hè? In plaats van ook eens iets te accepteren ga je maar door... Wat dat betreft sta ik dan nog feller achter mijn punt: stap over naar een andere, vrijere distro!!!.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #91 Gepost op: 2012/12/12, 13:03:56 »
Nogmaals: leer er mee leven of neem een andere distro. Ubuntu gaat voor de commerciële markt en dat bevalt je of het bevalt je niet. Bevalt het: leer er mee leven. Bevalt het niet: neem een andere distro, desnoods eentje uit de familie zoals Xubuntu ofzo.
Helemaal mee eens. Ik respecteer de standpunten van mensen die er anders over denken, maar genoeg is genoeg. Het moet niet gaan uitmonden in het steeds maar blijven afkraken van Ubuntu.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #92 Gepost op: 2012/12/12, 15:18:31 »
Citaat
Tjongejonge, het is ook nooit goed voor jou hè? In plaats van ook eens iets te accepteren ga je maar door...
het eerste gedeelte:
Citaat
Tjongejonge, het is ook nooit goed voor jou hè?
Dat klopt met Thomas. Hij geeft niet op.
- hij heeft in heel korte tijd Ubuntu-nl vormgegeven, haast opnieuw vormgegeven
- professioneel en kundig een stichting opgezet
- bestuursleden aangesteld, en het mandaat omschreven van dat bestuur
- is voorzitter van de raad, verzuimd nooit, en zijn verslaglegging is uiterst accuraat
- is bezig met het sponsorschap/release party's
- etc etc.
Dat alles, en ik benoem slechts een fractie van zijn inzet, kost veel tijd, veel inzet, en veeeeel geduld.
Citaat
In plaats van ook eens iets te accepteren ga je maar door...
Je kunt nooit iemand dwingen iets te accepteren. Maar waag het niet een kartrekker weg te zetten als zeurkous. Dat is wat mij betreft een kwaadaardige discussietechniek. Mensen in een hoek drijven, afserveren. Idealen neem je niet iemand af, daar heb je respect voor.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #93 Gepost op: 2012/12/12, 15:45:47 »
Dat klopt met Thomas. Hij geeft niet op. (....) Maar waag het niet een kartrekker weg te zetten als zeurkous.
Dat doet Vistaus ook helemaal niet. Hij reageert namelijk op maikelonline, en niet op Thomas.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2012/12/12, 15:47:09 »
Dat klopt met Thomas. Hij geeft niet op. (....) Maar waag het niet een kartrekker weg te zetten als zeurkous.
Dat doet Vistaus ook helemaal niet. Hij reageert namelijk op maikelonline, en niet op Thomas.

o, excuus dan....

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2012/12/12, 15:49:16 »
voor maik online: gnewsense-livecd-deltah-i386-2.3 probeer eens!
je bevindingen eventueel in een ander subforum bespreken.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2012/12/12, 16:31:52 »
google en hotmail hebben ook reclame en toch gebruikt menigeen dat graag.
nu gaat het nog niet eens om reclame.
Ubuntu blijft gratis maar we hebben er allemaal belang bij dat het ook vernieuwend is.
Uiteraard heeft vrijwel ieder wel een vrijwillige donatie gedaan(sic) maar net als bij Suze heb ik geheel geen bezwaar tegen een betaalde versie er naast voor een paar tientjes.
Als zovelen graag een meervoud betalen voor een ander os moet het voor deze mooie software al helemaal geen probleem zijn, toch?

Juist omdat alles maar gratis moet zijn (wat velen verwarren met open source) is er weinig interesse vanuit de commerciële softwaremakers en blijft Linux een kleine speler op de consumenten markt.
Ja maar ik heb niet zoveel te besteden hoor heet het dan. Maar wel nieuwe hardware met win7 aanschaffen en een platte beeldbuis.

Voor een paar jaar terug werkte ik kort mee aan een project om bijstandsgezinnen gratis aan computers te helpen alsmede installaties enz.
Dan zag ik dat de kinders daar al moderne hardware draaiden met platte schermen waar ikzelf thuis nog tevreden was met de monitor.
Ook moesten de duurste spellen wel kunnen draaien enz.
Leek me niet de bedoeling van ons vrijwilligerswerk dus het regende klachten bij de gemeente  :evil:

Voor Ubuntu net zo. Sta je als vrijwilliger belangeloos klaar om mensen te helpen met een installatie en wegwijs maken, komen ze met een oude computer aan waar ze mee willen hobbyen maar verder alles op een nieuwe pjuter met win7 doen.
Nou dan pas ik dus. Als je wilt hobbyen zoek je de info makkelijk zat op met je nieuwe computer.
Willen mensen echt willen overstappen rijd ik met liefde tientallen kilometers omdat de ervaring leert hoe gelukkig mensen er van worden al na slechts een week gewenning.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2012/12/12, 16:45:41 »

o, excuus dan....

grappig dit.
ook al was het dan even een misverstand.
In algemeenheid:
Zou niet weten waarom van iemand die achter de schermen of anderzins actief is alles maar goed gevonden moet worden.
Of je gaat gelijkwaardig de discussie in of je meld je bijdrage als een mededeling vanuit de belangrijke kliek.
Zeker op een forum voor open source software verwacht je geen achterlangs vrindjespolitiek maar openheid.

« Reactie #98 Gepost op: 2012/12/12, 18:20:24 »
Dit is zoooo OT, maar men weet ook niet wat ik,jij of wie dan ook bijdraagt en wat hierbij de kennis van zaken is. Wederom: waar kan ik die expert verklaring ophalen/toetsen?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #99 Gepost op: 2012/12/12, 19:01:46 »
Mag het weer on topic? Die vervelende opmerkingen over en weer willen we hier niet zien. Bedenk ook of je nog wel iets toe te voegen hebt aan de discussie en of je punt niet eerder al gemaakt is. Een herhaling van zetten zal echt niet helpen om de ander te overtuigen. Niet iedereen heeft dezelfde principes of meningen en dat hoeft ook niet. Je eigen principes als de enige goede beschouwen werkt ook alleen maar averechts.

Tot slot: als er vragen of opmerkingen zijn over de functionaliteit van het forum, dan kan je die in het goede onderdeel stellen of ons mailen. Vervelende opmerkingen op een plek waar ze ook offtopic zijn, zijn in ieder geval niet de bedoeling.