google en hotmail hebben ook reclame en toch gebruikt menigeen dat graag.
nu gaat het nog niet eens om reclame.
Ubuntu blijft gratis maar we hebben er allemaal belang bij dat het ook vernieuwend is.
Uiteraard heeft vrijwel ieder wel een vrijwillige donatie gedaan(sic) maar net als bij Suze heb ik geheel geen bezwaar tegen een betaalde versie er naast voor een paar tientjes.
Als zovelen graag een meervoud betalen voor een ander os moet het voor deze mooie software al helemaal geen probleem zijn, toch?
Juist omdat alles maar gratis moet zijn (wat velen verwarren met open source) is er weinig interesse vanuit de commerciële softwaremakers en blijft Linux een kleine speler op de consumenten markt.
Ja maar ik heb niet zoveel te besteden hoor heet het dan. Maar wel nieuwe hardware met win7 aanschaffen en een platte beeldbuis.
Voor een paar jaar terug werkte ik kort mee aan een project om bijstandsgezinnen gratis aan computers te helpen alsmede installaties enz.
Dan zag ik dat de kinders daar al moderne hardware draaiden met platte schermen waar ikzelf thuis nog tevreden was met de monitor.
Ook moesten de duurste spellen wel kunnen draaien enz.
Leek me niet de bedoeling van ons vrijwilligerswerk dus het regende klachten bij de gemeente

Voor Ubuntu net zo. Sta je als vrijwilliger belangeloos klaar om mensen te helpen met een installatie en wegwijs maken, komen ze met een oude computer aan waar ze mee willen hobbyen maar verder alles op een nieuwe pjuter met win7 doen.
Nou dan pas ik dus. Als je wilt hobbyen zoek je de info makkelijk zat op met je nieuwe computer.
Willen mensen echt willen overstappen rijd ik met liefde tientallen kilometers omdat de ervaring leert hoe gelukkig mensen er van worden al na slechts een week gewenning.