Ik vond nog een blog Why Can’t Linux Crack The Desktop? Ik kan het mis hebben. Maar waarschijnlijk bedoelen ze: Waarom kan Linux niet doorbreken op de desktop? En ook daarin wordt onder andere de beperkte mogelijkheden van Linux software genoemd. In 2008 was er dit artikel Linux-desktop levert felle discussie op. Een quote hieruit Frank Hoogwijk ziet de doorbraak van Linux op de desktop naderen. "Langzaam maar zeker begint Microsoft last te krijgen van Linux als besturingssysteem, zeker nu het met Vista ook niet zo lekker gaat volgens de berichten.
Dus nu zou Windows 8 die doorbraak moeten versnellen.
Vista heeft het ook niet gebracht en Windows 7 staat sterk.
Windows 8 zal niet die doorbraak geven en Linux hoger brengen.
Als je kijkt naar het bericht van 4 maanden geleden dan had Linux zelfs marktaandeel verloren en zijn ze eigenlijk niets opgeschoten en is de winnaar OS X en nog steeds Windows.
Tevens denk ik dat het richten op een slechte versie van Windows om marktaandeel te winnen niet de weg is en wat Cononical aan het doen is in India en dergelijke een betere weg dan af gaan zitten wachten.
Vista was slecht maar nog werken er mensen mee en ondanks dat het zo slecht was hebben zowel Apple als Linux niets tot nauwelijks marktaandeel gewonnen. Apple heeft meer marktaandeel gewonnen door hun grotere naamsbekendheid mede door de iPhone en dergelijke dan door Vista.
Linux wint voornamelijk marktaandeel in landen zoals India, China en dergelijke dan hier in de EU.
Het is tegen beter weten in gokken op een flop van Windows 8.
Het is algemeen bekend dat de meeste mensen lang bij het geen blijven met wat ze hebben en als ze over stappen dan leggen ze zich er bij neer.
Met Vista konden ze terug naar XP en anderen hebben gewacht op Windows 7.
Dat XP nu pas ingehaald word door Windows 7 toont aan dat men liever blijft bij wat men heeft dan overstapt en als men overstapt dan stapt men over naar Windows en in dit geval is het Windows 7.
Windows 7 is de opvolger van XP en zal lang gebruikt blijven worden.
Tevens mocht er een overstap zijn naar een ander systeem dan ga er maar vanuit dat mensen eerder voor Apple kiezen dan voor Linux.
Tevens wat ik eerder al aantoonde aan Windows 8, is dat het niet zo afwijkend is als wat men denkt en roept omdat men zich blind staart op de metro interface wat maar een onderdeel van het systeem is.
Wat bij Vista niet gebeurde zal al helemaal niet bij Windows 8 gebeuren.
Ik geef Windows 8 zelfs goede kansen mede doordat het op alle platformen een gelijke interface heeft en het voor de desktop de oude desktop heeft behouden.
Net als Unity alleen het menu weg gehaald zoals men dat kende en waar dat bij Unity er voor zorgde voor een andere manier van gebruiken van de desktop is dat bij Windows veel minder het geval en voor een hoop gebruikers is het vrijwel niets aan veranderd.
@Gandyman, Je vergeet gewoonte dieren. De mensen blijft graag dezelfde dingen doen die ze kennen.
En als je het dan toch moet vervangen dan maar weer door Windows want die naak kennen ze.
Windows is ingeburgerd en wat je zecht van de iPhone klopt. iedereen heeft een iPhone tot je ziet waar ze mee bellen.
Zo ook met Windows ondanks dat men met OS X werkt.
Probeer maar eens iemand te helpen over de telefoon die zegt met Windows te werken en in werkelijkheid OS X voor zijn neus heeft.
Er zijn zoveel dingen waarom men niet van Windows af stapt dat de optie er vanaf stappen eigenlijk niet eens de moeite is om er op te rekenen.
Daarnaast is er nog lang geen rede om over te stappen. Men kan de Windows van hun huidige pc gebruiken op hun nieuwe pc als Windows 8 niet bevalt en als ze dat niet hebben dan downloaden ze het wel.