Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12  (gelezen 104384 keer)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #75 Gepost op: 2011/11/10, 19:54:35 »
Voila net op USB gezet. En ja, zoals ik had verwacht. Ik moet acpi=off gebruiken. Die nieuwe kernel is niet echt compatibel met mijn moederbord, zijn hier oplossingen voor?.

Voor de rest ziet het er heel goed uit. Wel heel wat zwaarder dan Mint 11. En dat is heel spijtig. Kan je GNOME 3 ook gewoon gebruiken zonder die milimaliseer en sluit effecten, dat loopt niet vlot dus heel irritant.
Een trotse linux-beginner!

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2011/11/10, 21:17:29 »
Ik ben natuurlijk ook benieuwd en zit op dit moment in Linux Mint  12...ziet er mooi uit en tot nu toe nog geen probleem kunnen ontdekken. M'n desktop heeft nu wel veel overeenkomsten met Fedora

Uploaded with ImageShack.us

Edit: de site van krolik doet het hier niet  =D http://www.miecsoft.nl/krakow.php zie   Topic: Geluid van website
Edit2 : even weer terug in Mint 11, de boven genoemde site is waarschijnlijk opgeheven..
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 21:36:59 door RikRik »

FrSu

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 2011/11/10, 21:19:28 »
Geïnstalleerd en on line. Weer terug bij good old (new) Mint.... ;)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2011/11/10, 22:00:08 »
ik heb een dualboot Linux Mint en Windows. Als ik Mint 12 wil installeren en Mint 11 vervangen , welke optie moet ik dan nemen??

Uploaded with ImageShack.us   

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #79 Gepost op: 2011/11/10, 22:01:14 »
Iets anders.  :)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2011/11/10, 22:02:09 »
wat moet ik dan precies doen.

« Reactie #81 Gepost op: 2011/11/10, 22:04:07 »
Iets anders en dan de partitie selecteren waar nu Mint11 op staat lijkt me.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 2011/11/10, 22:08:09 »
Iets anders en dan de partitie selecteren waar nu Mint11 op staat lijkt me.

Goed, maar dan ben ik toch m'n dualboot kwijt... Sorry ik ben een schijtlijster

FrSu

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 2011/11/10, 22:11:02 »
Helemaal niet nodig om je dualboot kwijt te raken. Wacht even, even wat opzoeken.

FrSu

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 2011/11/10, 22:13:34 »
Ben ik weer. =D

Ik heb een dualboot met XP. Wat ik meestal doe is via de Live USB de distro opstarten en dan met Gparted alle Linux partities weggooien totdat ik een hoeveelheid "unallocated" overhoud. Wel vooraf even je Home data veilig stellen op een USB of eenvoudig naar bureaublad van WIN kopieren. Kun je er altijd nog bij.

Dan start ik de installatie op en kies voor installeren naast Win.

Peace of cake. ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 22:15:06 door FrSu »

« Reactie #85 Gepost op: 2011/11/10, 22:20:28 »
Je kan Mint 12 RC nu al downloaden (MATE de fork van Gnome 2 zag ik er niet tussen) ; http://ftp.heanet.ie/pub/linuxmint.com/testing/

Veel plezier (ik blijf bij Unity dat staat vast ! ;) ) !

Edit: oeps ik zie nu pas dat Ramana me voor was ....................  :-X
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 22:23:35 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2011/11/10, 22:22:43 »
Ben ik weer. =D

Ik heb een dualboot met XP. Wat ik meestal doe is via de Live USB de distro opstarten en dan met Gparted alle Linux partities weggooien totdat ik een hoeveelheid "unallocated" overhoud. Wel vooraf even je Home data veilig stellen op een USB of eenvoudig naar bureaublad van WIN kopieren. Kun je er altijd nog bij.

Dan start ik de installatie op en kies voor installeren naast Win.

Peace of cake. ;)

Bedankt voor je reactie, ik kan niet via usb booten maar kan ik wel met Gparted alle Linux partities weggooien  Werkt het dan ook?

FrSu

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 2011/11/10, 22:28:35 »
Als je nu met de Live CD werkt dan kan dat, is hetzelfde als met een Live USB.

Kun je daarna GParted afsluiten en op installatie drukken. Wel even zorgen dat je bedraad met internet verbonden bent, kun je gelijk de al aanwezige updates binnen halen.

Wel in de Live CD alles uitgetest of het goed voor je werkt?

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2011/11/10, 22:30:23 »
Als je nu met de Live CD werkt dan kan dat, is hetzelfde als met een Live USB.

Kun je daarna GParted afsluiten en op installatie drukken. Wel even zorgen dat je bedraad met internet verbonden bent, kun je gelijk de al aanwezige updates binnen halen.

Wel in de Live CD alles uitgetest of het goed voor je werkt?

Super bedankt, het is me duidelijk en   Moi He!  :D

« Reactie #89 Gepost op: 2011/11/10, 22:31:04 »
Uiteraard ook even voor de zekerheid backups maken van je belangrijke documenten voor je met gparted gaat kloten. 99% van de tijd zal het wel goed gaan maar je kan altijd een foutje maken. Kijk ook nog een keertje extra na of de partities wel goed staan alvorens op de installatieknop te rammen :D

drum

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 2011/11/11, 00:16:27 »

Hier staat hij erop en draait als een speer, wat pimpwerk gedaan zodat het lekker dark is.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2011/11/11, 08:13:00 »
Vandaag een beetje spelen met Lisa... Toch wel heel fijn om de onderste taakbalk weer terug te hebben, nu in Gnome3. Het menu ziet er strak uit, vindt het zelfs beter dan Kicker in KDE. Met Advanced Settings is de taakbalk aan en uit te zetten. Een aantal acties zij nu zowel met de onderste taakbalk te doen als met Activiteiten, links boven. Ik ben er bijna zeker van dat ik de onderste taakbalk vaker zal gebruiken (op een PC) dan Activiteiten (wellicht oogt op een tablet/notebook Activiteiten beter). De icons zijn nu ook niet meer zo overdreven groot.

Mooi thema (ook aan/uit schakelbaar). Nu ff afmelden en Mate (Gnome2) eens proberen.  

Edit: Dat gaat prima. Vraag me alleen af wat nu de toegevoegde waarde is van Mate boven Gnome3 met de Mint aanpassingen. Misschien wat lichter?  

Edit2: Gnome3 lijkt iets minder geheugen te gebruiken dan Mate (scheelt maar 15 MB), bij mij zo rond de 315Mb. Netjes. Eerste indruk is dat alles snel en stabiel overkomt.

Edit3: toch niet helemaal stabiel: het lukte me om de shell te laten vastlopen (rommelde wat met het toevoegen van favorieten in het menu). Ook lukte het me niet om Synaptic te starten (reageerde niet op ww).  Na afmelden en opnieuw inloggen werkte het wel.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/11, 08:54:04 door Ramana »

« Reactie #92 Gepost op: 2011/11/11, 10:45:01 »
Zou Mint 12 misschien wel op mn laptopje met 512MB geheugen werken? Met Ubuntu pakt ie sowieso Unity niet en heb er eigenlijk ook een hard hoofd in dat Gnome3 goed gaat werken, misschien toch ff wachten op de Gnome2 versie.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #93 Gepost op: 2011/11/11, 10:54:00 »
Zou Mint 12 misschien wel op mn laptopje met 512MB geheugen werken? Met Ubuntu pakt ie sowieso Unity niet en heb er eigenlijk ook een hard hoofd in dat Gnome3 goed gaat werken, misschien toch ff wachten op de Gnome2 versie.

Ik zou Xfce kiezen of LXDE. Over een maand of zo, komt er ook wel weer een nieuwe Linux Mint LXDE.  :)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2011/11/11, 11:04:55 »

Ik heb Mint 12 in virtualbox draaien met 512MB werkgeheugen.  Gaat prima

« Reactie #95 Gepost op: 2011/11/11, 11:12:18 »
Heb nu nog Mint debian versie draaien en dat loopt tot nu toe nog soepel, daarentegen verwacht ik wel dat ook deze versie op geen gegeven moment geupdate gaat worden naar Gnome3 en dan verwacht ik wel problemen. Hoeft misschien niet alleen aan mijn 512MB te liggen, de videokaart is ook niet de nieuwste meer ;-) Heb Xfce al een geprobeerd en vind Xubuntu dan wel weer beter dan mint xfce. Mocht het straks niet meer lukken dan moet ik wel overstappen naar een van deze lichtere versies

Offline h2o

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2011/11/11, 11:18:57 »
Heb Xfce al een geprobeerd en vind Xubuntu dan wel weer beter dan mint xfce. Mocht het straks niet meer lukken dan moet ik wel overstappen naar een van deze lichtere versies
Xubuntu zal 'zwaarder'  zijn dan standaard XFCE, ook bij Ubuntu. Wat je kunt doen is een standaard XFCE onder Debian installeren *) en dan de Mint pakketbronnen toevoegen en er dan een gemintiseerde Debian draaien.
Dat gaat heel goed en is zeer vlot en soepel, zeker met 512 MB aan RAM.

*) Op de Netinstall à la blokkendoos manier.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Tom

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2011/11/11, 13:44:00 »
Mint 12 grafisch schitterend echt 1 klas.
Bediening en gebruikers gemak is voor mij veel te druk (zelfs ingewikkeld).
Prachtig speelgoed vol eyecandy maar voor deze jongen dus nee.
Is dus het definitieve  afscheid van 4 jaren Mint gebruiken naast Ubuntu.
Ben waarschijnlijk te veel verwend door Xubuntu .. het zij zo.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #98 Gepost op: 2011/11/11, 14:10:06 »
Niet te snel, Wanda,  ;) probeer ook Mate eens.. is een doorontwikkeling van Gnome2.
Juist door die taakbalk onder is Gnome3 ook (weer) heel makkelijk en efficiënt te bedienen. Maar onder de motorkap zit ook Mate.

Hier hun gedachten erover: http://blog.linuxmint.com/?p=1851

Zit nu met Mint te spelen. Ik denk dat ik Kubuntu inwissel voor deze Mint-versie.  

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #99 Gepost op: 2011/11/11, 15:03:38 »
Niet te snel, Wanda,  ;) probeer ook Mate eens.. is een doorontwikkeling van Gnome2.
Juist door die taakbalk onder is Gnome3 ook (weer) heel makkelijk en efficiënt te bedienen. Maar onder de motorkap zit ook Mate.

Hier hun gedachten erover: http://blog.linuxmint.com/?p=1851

Zit nu met Mint te spelen. Ik denk dat ik Kubuntu inwissel voor deze Mint-versie.  

Inderdaad, Linux Mint kan ook met een super functionele,  eenvoudig en snelle desktop:

Plaatje heb ik kleiner gemaakt :)

« Laatst bewerkt op: 2011/11/11, 17:28:51 door RikRik »