Vandaag een beetje spelen met Lisa... Toch wel heel fijn om de onderste taakbalk weer terug te hebben, nu in Gnome3. Het menu ziet er strak uit, vindt het zelfs beter dan Kicker in KDE. Met Advanced Settings is de taakbalk aan en uit te zetten. Een aantal acties zij nu zowel met de onderste taakbalk te doen als met Activiteiten, links boven. Ik ben er bijna zeker van dat ik de onderste taakbalk vaker zal gebruiken (op een PC) dan Activiteiten (wellicht oogt op een tablet/notebook Activiteiten beter). De icons zijn nu ook niet meer zo overdreven groot.
Mooi thema (ook aan/uit schakelbaar). Nu ff afmelden en Mate (Gnome2) eens proberen.
Edit: Dat gaat prima. Vraag me alleen af wat nu de toegevoegde waarde is van Mate boven Gnome3 met de Mint aanpassingen. Misschien wat lichter?
Edit2: Gnome3 lijkt iets minder geheugen te gebruiken dan Mate (scheelt maar 15 MB), bij mij zo rond de 315Mb. Netjes. Eerste indruk is dat alles snel en stabiel overkomt.
Edit3: toch niet helemaal stabiel: het lukte me om de shell te laten vastlopen (rommelde wat met het toevoegen van favorieten in het menu). Ook lukte het me niet om Synaptic te starten (reageerde niet op ww). Na afmelden en opnieuw inloggen werkte het wel.