Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12  (gelezen 104382 keer)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux Mint 12
« Reactie #125 Gepost op: 2011/11/11, 23:23:12 »
Mooi toch, al dat aanbod? Het is net een grote snoepwinkel.
Dat is het voordeel van de Ubuntu-Familie !
Je kiest de versie die het beste bij je past, en die mag dan nog verbouwen naar het (voor jou) perfecte systeem.
Het mooiste is, dat de stabiliteit blijft, dat het maar een paar minuten werk is en dat je een persoonlijk systeem krijgt.

Wil je dit met een auto, dan ben je maanden bezig en kost het een kapitaal, terwijl de Ubuntu-familie gratis is !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #126 Gepost op: 2011/11/11, 23:32:04 »
Op mijn laptop, met breedbeeld, mis ik die hoogte echt.

Is dit dan niet een goed idee? http://www.webupd8.org/2011/11/autohide-top-bar-extension-finally.html

In gnome-shell gebruik je die bovenste balk niet echt heel veel, dus hij kan prima in auto-hide, imho.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #127 Gepost op: 2011/11/12, 01:00:42 »
Ik ga het eens downloaden en proberen.
Ik draai nu Ubuntu met Gnome-shell en het mint thema en menu en dat werkt wel erg fijn omdat de desktop wisselaar er weer bij is.
Ik ga nu Mint een keer proberen om te zien of het beter is dan hoe ik het nu heb.

Xubuntu is nog wel mijn nummer 1 maar ik merk dat ik op mijn desktop anders werk dan op mijn laptop en aangezien de laatste tijd ik meer met de desktop werk, werk ik dus iets anders.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #128 Gepost op: 2011/11/12, 08:03:47 »

Is dit dan niet een goed idee? http://www.webupd8.org/2011/11/autohide-top-bar-extension-finally.html

In gnome-shell gebruik je die bovenste balk niet echt heel veel, dus hij kan prima in auto-hide, imho.
Kijk, en nu de vensterrand en alt menu nog een maken en het zou al stukken beter zijn. niettemin krijg je mij niet van de unity af hoor :D

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #129 Gepost op: 2011/11/12, 08:47:18 »

Werkt goed. Met nog een paar van dergelijke extensies kan je Gnome3 heel aardig naar eigen voorkeur aanpassen.
Dan krijg je zoiets wat KDE al heeft, dat je de desktopbenadering naar voorkeur kan instellen: Unity, Gnome3-stijl, Gnome2 stijl.
(vergelijkbaar met het bureaublad-plasma, Zoeken&starten-plasma en notebook-plasma van KDE).

« Reactie #130 Gepost op: 2011/11/12, 09:41:42 »
Klein Minpuntje

Bij het prutsen met Mint probeer ik de agenda te openen er komt dan de foutmelding (uitvoeren evolution mislukt), snap ik, thunderbird is het standaard email programma
Vind thunderbird ook makkelijker en handiger dan evolution, gebruik thunderbird dan ook al een tijdje.
Jammer dat de integratie er nog niet is. Ubuntu heeft hetzelfde probleem.

n.b. Heb lighting (agenda) ook nog even in thunderbird geprutst, ook dat werkt uitstekend
« Laatst bewerkt op: 2011/11/12, 10:02:00 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #131 Gepost op: 2011/11/12, 10:37:04 »
Even voor de volledigheid, het is nog wel een RC en geen definitieve release he ;)
Dus dit soort foutjes kunnen er nog uitgehaald worden voor de echte final.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #132 Gepost op: 2011/11/12, 10:44:11 »
Klein Minpuntje

Off toppic: Klein Mintpuntje  :D

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #133 Gepost op: 2011/11/12, 11:34:29 »
Ik vroeg mij gisteren af de bug's in Ubuntu 11.10 zijn opgelost daarom heb ik in virtualbox maar weer eens 11.10 geprobeerd. De installatie liep vlekkeloos en het  opstartgeluid klonk weer zo vertrouwd  :D Maar helaas CompizConfig Instellingen Beheerder staat nog gewoon in softwarecentrum maar dit programma was wederom de oorzaak van een crash. Is toch vreemd dat CompizConfig Instellingen Beheerder in Linux mint 12 (Gnome3) wel zonder problemen werkt. (CompizConfig Instellingen Beheerder is voor mij noodzakelijk)
B.T.W. Linux mint 12 is even wennen maar wat ik helemaal super vind is de super toets in mint  :D
@Leon_III : Mail programma's gebruik ik allang niet meer, webmail is tegenwoordig zo goed geworden dat ik een aparte prog niet nodig heb. Een voordeel van webmail is dat mail niet met b.v een crash verloren kan gaan.
Wanneer komt Mint 12 final ?  =D

Offline chris.

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2011/11/12, 11:36:03 »

Wanneer komt Mint 12 final ?  =D

Vanzelf als je maar blijft updaten, Dan heb je hem meteen bij de release al geinstalleerd ;)
Opnieuw installeren is niet nodig.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2011/11/12, 11:39:16 »

Wanneer komt Mint 12 final ?  =D

Vanzelf als je maar blijft updaten, Dan heb je hem meteen bij de release al geinstalleerd ;)
Opnieuw installeren is niet nodig.

Oke, bedankt Chris, weer wat geleerd.  :D

FrSu

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: 2011/11/12, 12:03:05 »
Supertoets? Wat bedoel je? ???

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2011/11/12, 12:08:39 »
Supertoets? Wat bedoel je? ???

Die toets met op veel toetsenborden het logo van een niet nader te noemen merk  :)

FrSu

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 2011/11/12, 12:34:22 »
Bedankt voor de tip. Ik gebruik die toets nooit, maar vanaf nu waarschijnlijk wel. Even een ander stickertje op plakken ;)

« Reactie #139 Gepost op: 2011/11/12, 12:55:27 »
Citaat
@Leon_III : Mail programma's gebruik ik allang niet meer, webmail is tegenwoordig zo goed geworden dat ik een aparte prog niet nodig heb. Een voordeel van webmail is dat mail niet met b.v een crash verloren kan gaan.

Tja daar ga ik toch nog es naar kijken, ik denk macht der gewoonte, op werk en thuis jarenlang email gebruikt van de provider.
Nog een voordeel van webmail als je van provider wisselt, heb je geen nieuwe email adressen nodig.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #140 Gepost op: 2011/11/12, 13:45:55 »
@FrSu ik heb je raad opgevolgd, met Gparted alle Linux partities verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Linux Mint 12  staat er op en (bijna wonderlijk), de eerste Linux besturing die direct mijn canon printer herkende en automatisch installeerde. Helemaal Top.

FrSu

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: 2011/11/12, 13:57:23 »
Mooi. ;)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #142 Gepost op: 2011/11/12, 14:39:17 »
Let wel op Rikrik, het is geen final en kan dus nog foutjes of andere zaken in zich hebben. Dus er kan het een en ander nog fout gaan.

Weet ik, ik heb Linux Mint 12 uitgebreid en intensief getest met alle programma's die ik gebruik in virtualbox maar ik ben geen problemen tegen gekomen, zelfs het programma die ik jou heb gestuurd werkt perfect  ;)
Linux Mint 12 rc geeft net zo'n( bijna eng) stabiel gevoel als versie 11  ik ben er helemaal blij mee  :D

FrSu

• Gast
« Reactie #143 Gepost op: 2011/11/12, 14:41:40 »
+1  XD

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #144 Gepost op: 2011/11/12, 18:55:45 »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

drum

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: 2011/11/12, 19:13:41 »
Hier ogenschijnlijk géén problemen na 2 dagen testen, enkel ppa voor nightly build van FF wordt nog niet aanvaard voorlopig het enige -punt.
Qua stabiliteit nog niets van ginder ondervonden, als de rc al zo stabiel is beloofd dit voor de final.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2011/11/12, 20:19:52 »
@femke
Citaat
Ik ben er nog niet aan toegekomen, ik schaam mij diep.
doe maar rustig aan hoor ik lees het wel t.z.t.   
@drum.  Ik heb ook een - puntje. Het is jammer dat softwarecentrum van mint niet is verbeterd..vergeleken met die van Ubuntu 11 is softwarecentrum van mint min of meer spartaans.
+ punt, vergeleken met mint 11 en Ubuntu 11. , een lage CPU en geheugen gebruik en mint 12 is volgens mij sneller met opstarten en afsluiten.

« Reactie #147 Gepost op: 2011/11/12, 20:44:06 »
Ja, dat kan zo zijn omdat Mint GNOME Shell gebruikt, en Ubuntu, Unity. Nu heb ik eens gekeken bij systeem monitor op Ubuntu met GNOME Shell en verbruikt ongeveer 205MB geheugen en 4% en 1% processor.

Edit
Unity verbruikt 280MB geheugen en 8% en 14% geheugen
« Laatst bewerkt op: 2011/11/12, 20:48:33 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline chris.

• Lid
« Reactie #148 Gepost op: 2011/11/13, 02:19:19 »
Hier ogenschijnlijk géén problemen na 2 dagen testen, enkel ppa voor nightly build van FF wordt nog niet aanvaard voorlopig het enige -punt.
Qua stabiliteit nog niets van ginder ondervonden, als de rc al zo stabiel is beloofd dit voor de final.

Mischien even de bron aanpassen van lisa naar oneiric ;)  dat deed het hem bij de daily van chromium.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2011/11/13, 12:04:51 »
Kan ook zeggen dat het prima draait (wel een paar keer een vastloper, zit vermoedelijk ergens in de shell of de nieuwe taakbalk).

Ik begin Gnome3 nu heel prettig te vinden. Die extra extensies van Mint, zoals MGSE, doet je sneller wennen aan Gnome3. Heb je de taakbalk niet meer nodig dan zet je hem gewoon weer uit.

"MGSE" (Mint Gnome Shell Extensions) is a desktop layer on top of Gnome 3 that makes it possible for you to use Gnome 3 in a traditional way. You can disable all components within MGSE to get a pure Gnome 3 experience, or you can enable all of them to get a Gnome 3 desktop that is similar to what you’ve been using before. Of course you can also pick and only enable the components you like to design your own desktop.

Met Mint minder muis
Je kunt nu zonder de muis aan te raken snel een applicatie starten. Dat werkt wel prettig en snel, b.v. om Firefox te starten type: super-toets, f en Enter (alleen 'f' is in dit voorbeeld al voldoende, voor b.v. Openshot moet iets meer typen (ope) voordat Openshot is geselecteerd).

Zit een beetje in tweestrijd: gaat Mint mijn Kubuntu verdringen?  :)