Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12  (gelezen 91008 keer)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #50 Gepost op: 2011/11/10, 00:24:00 »
Trouwens Pjotr, wie ben jij om te zeggen dat ik arrogant doe? Jij beschuldigt mensen als Crazy Bird van een troll in spe zijn in een openbaar ondersteuningstopic. Is dat niet arrogant dan?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint 12
« Reactie #51 Gepost op: 2011/11/10, 00:29:09 »
Een gaat tever maar zomaar door laten lopen is ook geen goed idee.

Laten we weer ontopic gaan en iedereen die geen zinnige bijdrage kan verzinnen en alleen maar loopt te stoken zoek een andere hobby en val liefhebbers niet lastig.

Re: Linux Mint 12
« Reactie #52 Gepost op: 2011/11/10, 00:34:02 »
@chris: Nou, je kunt me wel zeggen dat ik geen contact via PB met je zoek, maar dat gaat ook niet als jij mijn PB niet beantwoord ??? Of is ie niet aangekomen door die gebruikersnaam-bug?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint 12
« Reactie #53 Gepost op: 2011/11/10, 00:45:16 »
Grapjas.

 Verzonden aan: chris. Gepost op: Vandaag om 00:27:10 »

Beetje mosterd na de maaltijd he ;)

Slaap lekker en ga je spelletje spelen met de cavia in de knuffelhoek bij de plaatselijke kinderboerderij,
Je probeert anderen te manipuleren en verkeerd neer te zetten maar bij deze kerel bijt je in het stof.

Nogmaals de groeten en veel plezier met je fantasie en je schijnwerkelijkheid.

Re: Linux Mint 12
« Reactie #54 Gepost op: 2011/11/10, 02:11:08 »
Beste allemaal,

Laten we stoppen met deze discussie. Het leidt uiteindelijk nergens toe, en bovendien is het slecht voor de sfeer. Daar zijn we het allemaal over eens, toch? Wat mij betreft heeft iedereen gelijk en tevens ongelijk. Het is gewoonweg een verschil van inzicht(en), en dat mag. We zijn allen Linux-gebruikers, en dus delen we een gemeenschappelijke interesse. Laat die interesse ons binden en niet versplinteren, ongeacht welke distro en/of desktopomgeving je draait. Uiteindelijk is dit allemaal marginaal in ons bestaan (om het even in een juist perspectief te plaatsen!)

Speaking of desktopomgevingen: Ik kijk met grote belangstelling naar de ontwikkelingen van Linux Mint. In mijn bescheiden opinie slaat Clement Lefebvre op dit moment de spijker op zijn kop in het veranderende klimaat der desktopomgevingen binnen Linux en BSD-distro's. Unity vind ik zeker niet slecht, maar het is gewoon niet mijn ding. Gnome Shell hetzelfde, ook al vind ik de opzet en de gedachte erachter wel weer mooi. KDE zou kunnen, maar ook daarbij heb ik "het gevoel" niet als ik het langere tijd gebruik.

Dichter in de buurt komt voor mij op dit moment Xfce, want deze doet qua look en feel erg denken aan het door mij zo geliefde Gnome 2. Ik ben namelijk op zoek naar een distro die in april 2012 mijn huidige Ubuntu 10.10 moet gaan vervangen. Na het bestuderen van vele distro's ben ik tóch weer beland bij Linux Mint en de laatste versie van Xubuntu. Maar gezien de prachtige ontwikkelingen binnen Linux Mint overweeg ik zeer sterk om voor de "latest and greatest" van deze distro te gaan.

Tot aan april 2012, als Maverick Meerkat zijn "end-of-life" status bereikt, blijf ik nog even bij Ubuntu. Daarna neem ik, met pijn in het hart, toch écht afscheid van Ubuntu. Oké, op mijn oude desktop-bak én op de laptop van mijn geliefde draait dan nog Lucid Lynx, maar als ook die niet meer ondersteund worden in 2013, wat dan? Geen idee! Het ligt eraan hoe Ubuntu zich ontwikkelt ten opzichte van de andere grote distro's. Maar met de koers die Mark Shuttleworth met zijn paradepaardje is ingeslagen vrees ik, voor mij dan, het ergste. Na 7 jaar Ubuntu is het moment daar gekomen dat ik er afscheid (afstand is een beter woord in dit geval!) van moet nemen.

Het is "maar" een OS, maar toch voelt het (in het juiste perspectief bekeken, hè?) als een geliefde waar je ooit heel erg veel van hield, maar waarvan het gevoel door omstandigheden weggeëbt is. Maar ach.... de ontwikkelingen in Linux-land gaan snel, en komt het uiteindelijk wel weer goed. Toch?

Tot zover mijn gedachten hierover.....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Linux Mint 12
« Reactie #55 Gepost op: 2011/11/10, 08:10:27 »
Dit gaat allang niet meer over Mint.
Nog één poging dan, weer on-topic gaarne of anders komt er per direct een slotje. ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Ramana

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #56 Gepost op: 2011/11/10, 08:32:25 »
Het was volle maan en en er schoot ook nog eens een brok steen langs de aarde....  :)


Komt morgen niet de rc van Mint12 uit? ben benieuwd....

Re: Linux Mint 12
« Reactie #57 Gepost op: 2011/11/10, 09:00:56 »
Ja, de RC staat voor morgen op het programma. Misschien wordt het overmorgen, maar het belooft veel goeds; Gnome Shell 3.2 met eigen extensies van de Mint-ontwikkelaars. Spannend! :)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 09:04:06 door Stefan de Vries »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #58 Gepost op: 2011/11/10, 09:33:11 »
Ja, de RC staat voor morgen op het programma. Misschien wordt het overmorgen, maar het belooft veel goeds; Gnome Shell 3.2 met eigen extensies van de Mint-ontwikkelaars. Spannend! :)

Ik ben ook benieuwd naar de eerste bevindingen met Mint 12, kort geleden ben ik overgestapt naar Mint 11 die mij uitstekend bevalt. Ik ga denk ik eerst maar eens Mint 12 testen in virtualbox.
Het is opvallend dat de belangstelling voor Mint blijft stijgen. Maar ben ik daar blij mee, niet echt.. het is zoals  Marqeaux schrijft...Ubuntu:
Citaat
Het is "maar" een OS, maar toch voelt het (in het juiste perspectief bekeken, hè?) als een geliefde waar je ooit heel erg veel van hield, maar waarvan het gevoel door omstandigheden weggeëbt is


Uploaded with ImageShack.us

Re: Linux Mint 12
« Reactie #59 Gepost op: 2011/11/10, 10:26:22 »
Het was volle maan en en er schoot ook nog eens een brok steen langs de aarde....  :)


Komt morgen niet de rc van Mint12 uit? ben benieuwd....


Ik weet niet waar jij je maandata vandaan haalt, maar het is vanavond pas volle maan hoor ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #60 Gepost op: 2011/11/10, 10:45:05 »
On topic:
@Femke,  Mint 11 is inderdaad opvallend stabiel..de overstap van Ubuntu naar mint is gelukkig A piece of cake
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 10:47:35 door RikRik »

Re: Linux Mint 12
« Reactie #61 Gepost op: 2011/11/10, 10:50:52 »
Mint 11 is gebaseerd op 11.04 toch? (ben nog niet zo thuis in de Mint-nummering) :)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #62 Gepost op: 2011/11/10, 11:10:49 »
Mint 11 is gebaseerd op 11.04 toch? (ben nog niet zo thuis in de Mint-nummering) :)
Volgens mij weet jij alles heel goed, toch. ;)

Nou, nee. Zo vaak heb ik niet met Mint gewerkt, dus ik volg hun versienummering niet helemaal.

Re: Linux Mint 12
« Reactie #63 Gepost op: 2011/11/10, 15:57:02 »
*zucht*

Ja, Mint 11 is gebaseerd op Ubuntu 11.04.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Linux Mint 12
« Reactie #64 Gepost op: 2011/11/10, 16:01:43 »
Hm, hoe groot wordt de ISO? Zou hij op een stikkie van 2 gig passen en draaien op een machine met 1GB geheugen?

Re: Linux Mint 12
« Reactie #65 Gepost op: 2011/11/10, 16:03:01 »
Ja, en ja. :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Linux Mint 12
« Reactie #66 Gepost op: 2011/11/10, 16:16:47 »
Mooi en mooi ;D

Offline Ramana

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #67 Gepost op: 2011/11/10, 16:34:30 »
Hm, hoe groot wordt de ISO? Zou hij op een stikkie van 2 gig passen en draaien op een machine met 1GB geheugen?

Er komen cd's en DVD-iso's. Vanmorgen waren ze voor ongeveer 98% goedgekeurd voor RC-vrijgaven...en nu voor 100%!

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #68 Gepost op: 2011/11/10, 16:41:35 »
Ga die 12 ook proberen want mijn bedoeling is eigenlijk op de ene PC Xubuntu LTS en op de andere de Mint 13 LTS te gebruiken ,mits mijn hardware mee speelt.
Als beide vijf jaar ondersteuning genieten ben ik we leven en welzijn 71  jaar als de ondersteuning stopt ... en gelijk met mijn PC´s versleten :D
Heb lang Isadora naast Lucid gebruikt en beide waren zo stabiel als een Belgisch trek paard.
Goed Mint was wel iets frisser van kleur als Ubuntu ,maar dat is niet het belangrijkste dacht ik.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Linux Mint 12
« Reactie #69 Gepost op: 2011/11/10, 17:32:53 »
*zucht*

Ja, Mint 11 is gebaseerd op Ubuntu 11.04.

Dank voor je antwoord :)
Jammer van die zucht. Zucht je altijd als een niet-zo ervaren iemand (in mijn geval niet-zo ervaren met Mint) een vraag stelt ???

Offline Ramana

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #70 Gepost op: 2011/11/10, 17:35:27 »
Emil Ratelband zou zeggen: Tjakka!

Downloading: http://ftp.heanet.ie/pub/linuxmint.com/testing/


Re: Linux Mint 12
« Reactie #71 Gepost op: 2011/11/10, 17:38:40 »
Ah, ze staan er dus op. Ik ga Mint 12 z.s.m. eens uitproberen dan :)

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 12
« Reactie #72 Gepost op: 2011/11/10, 17:48:38 »
Tjonge, een dag vroeger dan verwacht. Ik heb vanavond wat te doen. XD

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Linux Mint 12
« Reactie #73 Gepost op: 2011/11/10, 17:56:23 »
Ik wacht op de final maar van 't weekend ga ik het absoluut uitproberen. Zeker nu Gnome Shell me op een paar puntjes na erg goed bevalt :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Linux Mint 12
« Reactie #74 Gepost op: 2011/11/10, 19:43:17 »
Zeker nu Gnome Shell me op een paar puntjes na erg goed bevalt :)
Welke puntjes zijn dat, als ik vragen mag?

En joepie: bedankt Ramana, ik ga hem downloaden want ik ben ook nieuwsgierig!!
Op mijn laptop, met breedbeeld, mis ik die hoogte echt. Ook komt die launcher maar niet tevoorschijn :D
Ik mis ook de functie te minimaliseren. De effecten lopen wel vloeiender dan in Unity, dus is het wel sexy. Echter vind ik met unity de manier van multitasken erg veel op die van Maemo lijken, dus ik kan dezelfde manier gebruiken als op mijn telefeun.