Over die blog: die man heeft een tìtel ? Zijn zinnen hangen met haken en ogen aan elkaar en er zitten zo op zijn minst drie of meer dt-fouten in.... Springt ook van de hak op de spreekwoordelijke tak. Zal best (hopelijk) wel iets zinnigs in staan, maar het is mij verre van duidelijk wat...
@Bloom: Bedankt voor het linkje, het artikel was bij mij nog niet op de radar verschenen.
Op zich ben ik niet ontevreden met de aandacht die Robert Garskamp besteedt aan het gebrek aan open standaarden in het onderwijs. Het laat in ieder geval zien dat onze argumenten ook buiten de directe FOSS-kring terecht is gekomen. Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is dit de eerste keer dat het vraagstuk Magister op Computable aan bod is gekomen.
Persoonlijk ben ik het wat minder eens met de beoordeling die aan Kennisnet wordt gegeven, want op het gebied van open standaarden en open source heeft Kennisnet steken laten vallen. Maar goed, als onze campagne helpt om op dat vlak wat peper in het .... te steken dan hoor je mij ook niet klagen.
Thomas heeft gelijk dat 'we' in Nederland het debat over open standaarden en/of open source hebben versmald tot wel/geen kostenbesparingen. Daar moeten 'we' als open source gemeenschap ook wel een beetje de hand in eigen boezem steken. Nog te vaak zie ik - ook op dit forum- het argument 'open source is (tenminste) gratis' voorbij komen. En voor een thuisgebruiker is dat in veel gevallen ook zo (want hoeveel geld ga je toerekenen aan het persoonlijke leerproces). Voor zakelijke gebruikers ligt het anders. Dus, inderdaad, we moeten meer inzetten op het argument van vrijheid van informatieuitwisseling, of, zoals in de campagne toegankelijkheid van informatie.