Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe de ondersteuning verbeteren?  (gelezen 16584 keer)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #50 Gepost op: 2011/06/26, 21:30:04 »
@Drummies; klopt, dat een TS vaak eerst geholpen moet worden om het probleem helder te krijgen.

@Vistaus, zo'n livestream bestaat al, dat heet IRC met o.m. een kanaal #ubuntu-nl. Helaas weten diversen, met name beginnende leden, niet eens van dat bestaan af. Als zo'n livestream 'breed' moet zijn met aanwezige expertise, probeer dat dan maar eens qua aanwezigheid te plannen...

@Ron, daar kunnen we het intern eens over hebben.

Hulpverlening is vrijwilligerswerk. Als er iemand met een specialistische vraag over een geluidkaart komt (ik noem maar wat), dan zijn er maar enkelen die daar goed in thuis zijn. En dan moet de TS toch even wachten tot die er zijn.  

Ik vraag me overigens af of de kwaliteit van de hulpverlening omhoog gaat als er vaker mods aanwezig zijn  :rolleyes:, dat leek me niet helemaal de insteek van de aanvang van de discussie.

V.w.b. onze bezettingsgraad: ook voor ons is dit vrijwilligerswerk, en hebben we meer bezigheden in het leven. Er zullen momenten zijn, dat er geen mod is. Doorgaans zijn er dan ook weinig leden aanwezig. Meer mensen in het team betekent ook moeizamer onderling overleg, wat ook regelmatig moet.
Daarnaast doen we meer zaken die men hier niet ziet. Om maar wat te noemen, sinds begin juni is er een enorme toename van spam wereldwijd, en op dit moment IP-screenen en elimineren we zo'n 20-30 spambotaccounts per dag.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 21:32:01 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #51 Gepost op: 2011/06/26, 22:05:19 »
@Ron: En als diegene nu problemen heeft met wat er in dat topic uitgelegd wordt? Nee, zoiets lijkt me niet handig.
@asphyxia: Dat is makkelijk te plannen en evt. wil ik dat zelfs wel voor mijn rekening nemen, als opzet. Iemand anders kan het dan in de loop van de tijd overnemen. Tenslotte is een livestream makkelijker dan IRC voor de meeste mensen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #52 Gepost op: 2011/06/27, 21:54:27 »
Citaat
Als eerste zal je terug moeten naar de basis.
Klopt:
- richting de supportzoeker, klantgericht. meer onze core zaken hier benadrukken. Vriendelijk hulpverlenen. Vraagstelling helder krijgen.
- richting Ubuntu-nl. Ubuntu-nl wordt fier omhoog gehouden door feitelijk te weinig menskracht. We moeten ons ook richten op dat stuk van de ondersteuningsproblematiek. Samenwerken en community, dat is wat Ubuntu ook anders maakt dan andere distro's. Die basis wil ik graag versterken.
Het is schrijnend te moeten opmerken dat onze basis smal is. En dat we wat documentatie betreft, een hell of a job, meer mensen aan de documentatie van Ubuntu-nl willen hebben. Simpel. Roofbouw plegen op mensen is funest voor een community.
We moeten elkaar en de supportzoeker, niet met eigen documentatie in de weg lopen, wie heeft daar wat aan? Maar misschien weer eens proberen samen te werken.

Zie ook mijn post #36 en #39
« Laatst bewerkt op: 2011/06/27, 21:56:16 door leoquant »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #53 Gepost op: 2011/06/27, 22:21:38 »
Trouwens op het Engelstalige forum wordt heel veel eigen documentatie ingebed in het forum zelf.
bodhizazen's threads over security
lovinglinux threads over firefox, zijn specialisme
etc.
Misschien is dat een model waar we wat mee kunnen.

Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #54 Gepost op: 2011/06/27, 23:24:39 »
Nein. Vind de documentatie prima as is.

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #55 Gepost op: 2011/06/27, 23:45:18 »
Vind de Documentatie van Ubuntu.nl eigenlijk ook goed ,maar had graag gezien dat er ook een soort versnelde hulp Docu erbij kwam een soort Snelstarter.
Zodat ze met de grondbeginselen al op de hoogte zijn
Zodat de beginner eerst maar uberhaubt beginnen kan ,dus zoiets als het Blog van Pjotr.
Ook kan de beginner dan misschien zijn eventuele vragen beter formuleren ,en zal hulp verlenen ook beter gaan.
En bij onderstaande blijf ik ook bij dat was al in de tijd dat ik een Modje was.
Ik weet nog in het begin 2007 iedereen hielp mee en er werd veel weiniger nevenbij geluld over wat eet jij etc.
Dit is nog altijd een Technisch Hulp Forum ,maar ze zitten meer in Offtopic en Algemeen.
En begin dan ook maar het Offtopic deel weg te halen op de Stamkroeg na ,daarmede ze nog een kleine uitlaat klep hebben.
Algemeen alleen voor ICT nieuwtjes meer niet ,en ook geen Windows en Apple gedoe meer erin.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/27, 23:51:17 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #56 Gepost op: 2011/06/28, 00:49:19 »
Heer Wanda, kalmeer  ;)

Dt forum is van Ubuntu-nl. En dat is voor een belangrijk deel het Hulpverleningsgedeelte, eensch. Laten we echter ook niet vergeten dat bv. de vertalers en wiki-mensen (ik noem maar wat) er ook een bak tijd in steken, en zo geen of minder tijd hebben voor hulpverlening. En toch vinden we het de gewoonste zaak van de wereld dat dit ook gebeurt  :rolleyes: En zo logisch is dat niet. Ik heb vanavond nog bv. een discussie gehad op IRC hoe we de wiki kunnen actualiseren, daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Daar is echt werk aan de winkel.

Ik kan ook al vertellen, dat Offtopic een stuk rustiger is geworden. En toch lijkt dit op zijn plaats, de boog kan niet altijd gespannen staan, zoals gewaardeerd medeforumlid Gijsbert wel eens terecht heeft gezegd. Ik ben het in deze met hem eens. Discussie buiten de geijkte kaders om, dat kan ook een versterkende factor zijn in de community.

Btw, Windows en Apple (Hoe vaak? Jeetje :rolleyes:) items gaan bij interne afspraak naar Algemeen of Offtopic.

Terug OT: het gaat om de kwaliteit van de hulpverlening, daar maken de nodigen zich zorgen om. Dus niet om de afwezigen, maar om de aanwezigen. Kan dit beter? Mogelijkerwijs wel, al blijft het mensenwerk.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Timo

  • Forumteam
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #57 Gepost op: 2011/06/28, 07:10:52 »
@Vistaus, zo'n livestream bestaat al, dat heet IRC met o.m. een kanaal #ubuntu-nl. Helaas weten diversen, met name beginnende leden, niet eens van dat bestaan af. Als zo'n livestream 'breed' moet zijn met aanwezige expertise, probeer dat dan maar eens qua aanwezigheid te plannen...

Goed idee! en
@asphyxia: Dat is makkelijk te plannen en evt. wil ik dat zelfs wel voor mijn rekening nemen, als opzet. Iemand anders kan het dan in de loop van de tijd overnemen. Tenslotte is een livestream makkelijker dan IRC voor de meeste mensen.
Super dat je dat wilt doen :)

eventueel wil ik het nog wel overnemen...

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #58 Gepost op: 2011/06/28, 08:37:47 »
Heer asphyxia  ik was en ben kalm hoor heb alleen rustig mijn mening gezegd en als U dat nog eens lezen zou ,weloverwogen zou U bemerkt hebben dat het onrechtstreeks ook met hulp verlening te maken heeft.
Ook wat mijn opmerking qua de Documentatie betreft ,maar dat schijnt niet gelezen te worden.
90% gebruikt Pjotr zijn Blog en de overige 10 % zijn de gevorderde Users die dan verder gaan boren in onze documentatie.
Zijn jullie blind daarvoor of betweterig ,het is al compleet in zuiver Nederlands geschreven en de Heer Pjotr heeft het al meermaals aangeboden.
Pas op jullie doen wat jullie willen hoor t´zal mij worst zijn maar er over nadenken kan geen kwaad toch.
Documentatie is ook hulpverlening ,overigens ben ik daar niet over begonnen.
De opmerking ,,Dit Forum is van Ubuntu.nl,, begrijp ik niet goed ,ik heb alleszins niet het tegendeel beweerd.
En dat is voor een belangrijk deel het Hulpverleningsgedeelte < nu dat heb ik toch ook gezegd. ???
Maar mij niet daar gelaten hoor :) je zult mij niet meer horen piepen op dit gedeelte.
Ook zou het Forum er beter zo uitzien zodat iedereen met zijn specifieke vraagjes betreffende de verschillende Distro´s daar terecht kan.




Dan weet dus iedereen, die bv Kubuntu of Xubuntu , gnome etc waar hij zijn vragen kan stellen ,want zijn we wel elk van de voorgenoemde items heeft zijn specifieke probleempjes.
Ook dat is hulp verlening.
Met vriendelijke groeten een heel kalme Wanda.
En ik verspreek u ik zal hier op dit gedeelte dus niet meer reageren. XD
Shit was nog niet klaar ,kwestie ontspanning > Stamkroeg , Etalage , ITC gedeelte is dat niet genoeg ?
Goed ik doe dat ook wel eens invullen maar zei eerlijk wat ik vandaag eet hoort dat op een hulp verlenings technisch Forum .. huste kuche neen dus.
Wat heb jij gedaan vandaag ,ja heb ik ook al in geschreven maar hoort hier eigenlijk ook niet thuis.
Want in voorgenoemde topics wordt soms meer geschreven als in de technische vragen Topics.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/28, 09:58:44 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #59 Gepost op: 2011/06/28, 10:35:58 »
Als ik heel eerlijk ben, vind ik de documentatie helemaal niet zo mooi van Ubuntu-NL.
Heel veel docu is oud en gaat nog over de 10.04 of ouder zelfs. Het is in rare kleuren (voorpagina) en het klopt gewoon niet meer.

Verder mag er best wel ontspanning zijn op het forum, mensen willen toch een uitlaadklep soms of even een geintje tussendoor, moet kunnen toch.

De opzet van het forum zou wel anders kunnen en ik hoop echt dat het vernieuwde forum, waar men mee bezig was, er komt. En dan dat het overzichtelijker gaat worden dan nu.
Plus dan ook eindelijk de oplosknop, want nu zet iedereen er maar wat neer, ipv zoals het de bedoeling was. Niet opgelost, bijna of weet ik veel wat er allemaal staat tegenwoordig, maar ja............het is ook moeilijk te vinden hoe je het wel moet doen.

De opzet zou daarom veranderd moeten worden, zoals ik wel eens eerder aangaf. Helemaal bovenaan de regels en wat te doen met, hoe of wat en daaronder het eigenlijke forum.  Mensen zien altijd EERST het bovenste gedeelte van een forum, maar nu staat info die belangrijk is, onderaan of ergens in het midden. Niet handig dus.



Misschien is het handig om de basis eerst weer neer te zetten, ivm nieuwe server. Daarna moeten we de opzet zoals jan stedehouder eerder aangaf misschien eens bekijken op een "pedagogisch-didactische" wijze. Femke stelt feitelijk ook zoiets voor.
Hoe bieden we alles zo overzichtelijk mogelijk aan, en in welke volgorde. Of mensen/leden met een achtergrond als docent dit zou moeten oppakken hoeft wat mij betreft niet speciaal, maar zou heel goed kunnen. Zo zouden we kunnen werken, in overleg, aan een wat nieuwere vorm. Maar first things first. Eerst het forum overzetten naar de server!

Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #60 Gepost op: 2011/06/28, 11:08:24 »
Ik ga binnenkort een wiki-pagina maken waarop de verschillende geopperde ideeën overzichtelijk bij elkaar staan, zodat de mensen die Ubuntu-NL runnen een mooi overzichtje hebben waar ze iets mee kunnen doen.

[offtopic]

Het is niet de bedoeling dat er in deze draad een oplossing komt, en dat daar heftige discussies over worden gevoerd. De bedoeling van de topicstarter is niet meer dan dit:
Post in deze draad je ideeën over problemen met, en verbetering van de kwaliteit van de ondersteuning bij Ubuntu-NL.

Niet meer en niet minder.

Verzoek van de topic starter:

1. Ben je het met een idee niet eens, zet dan gewoon je eigen idee om de ondersteuning te verbeteren neer, maar ga niet in discussie. Over dergelijke zaken gaat toch nooit iedereen het eens worden, zoveel mensen, zoveel meningen. Laat het aan de betreffende teams om een beslissing te nemen.

2. Val niet in herhaling, heb je een idee reeds opgeschreven, laat het daar dan bij. Hetzelfde drie keer opschrijven met 20 nieuwe argumenten zorgt er echt niet voor dat iedereen het met je idee eens gaat zijn, maar is voor veel bezoekers wel erg irritant.

Ik weet dat een aantal mensen denken dat wanneer de mensen die Ubuntu-NL runnen niet doen wat hun zeggen, dat dat dan betekend dat er niet geluisterd wordt, en men alleen doet wat men zelf wil. Dat is niet waar, dat kan ik je  verzekeren. De mensen die Ubuntu-NL runnen staan in het algemeen heel open voor goede ideeën. Maar het is niet mogelijk om het altijd iedereen naar de zin te maken, en dat betekend dus niet dat er niet geluisterd wordt.

Alvast bedant. :)

[/offtopic]

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #61 Gepost op: 2011/06/28, 11:27:43 »
Je hebt helemaal gelijk Thomas ,maar dan moeten ze niet met zoiets afkomen (Heer Wanda, kalmeer  Wink) ik was en ben nu ook rustig waarom niet.
Heb gewoon op beleefde manier mijn gedachte neer gezet  en dat was het voor mij :) maar als ze zeggen dat ik moet kalmeren en ik ben mij van geen kwaad bewust .. ja dan.
Maar zoals hier al vermeld eerst de Server verhuis de rest komt later.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #62 Gepost op: 2011/06/28, 11:52:34 »
@femke: Wat een rare uitspraak. Sinds wanneer is 10.04 oud? Ik kan hier bijna geen draadje bedenken waarin niet 10.04 aangeraden wordt. Het is de LTS. Dus logisch dat de wiki voornamelijk daar op afgestemd is.

Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #63 Gepost op: 2011/06/28, 11:54:13 »
@Vistaus, zo'n livestream bestaat al, dat heet IRC met o.m. een kanaal #ubuntu-nl. Helaas weten diversen, met name beginnende leden, niet eens van dat bestaan af. Als zo'n livestream 'breed' moet zijn met aanwezige expertise, probeer dat dan maar eens qua aanwezigheid te plannen...

Goed idee! en
@asphyxia: Dat is makkelijk te plannen en evt. wil ik dat zelfs wel voor mijn rekening nemen, als opzet. Iemand anders kan het dan in de loop van de tijd overnemen. Tenslotte is een livestream makkelijker dan IRC voor de meeste mensen.
Super dat je dat wilt doen :)

eventueel wil ik het nog wel overnemen...

Dankje :) Ik zal eens kijken of ik zoiets op poten kan krijgen.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #64 Gepost op: 2011/06/28, 12:01:11 »
Dankje :) Ik zal eens kijken of ik zoiets op poten kan krijgen.
Dooitze schijnt ervaring te hebben met streams en dergelijke ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #65 Gepost op: 2011/06/28, 14:33:11 »
11.04 komt met aardig wat vernieuwingen, dus daar zal veel supportenergie/begeleiding naar toe gaan. Ik denk dat femke dat meer in gedachten heeft.

Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #66 Gepost op: 2011/06/28, 15:21:39 »
Nog een idee:

Of het technisch mogelijk is weet ik niet, maar wellicht zou het ontopic en to the point blijven geholpen kunnen worden door topicstarters de rechten te geven om berichten in hun topic te verwijderen.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #67 Gepost op: 2011/06/28, 15:23:47 »
Mi scusi Wanda, als ik je gemoedstoestand wat scheef heb geïnterpreteerd  ;)

Als we geheel over zijn naar de nieuwe server, en de forumsoftware upgrade achter de rug is, kunnen we best eens wat dingen overwegen. Een extra indeling naar GUI's kan best nuttig zijn, bv. ook nog een 'andere GUI's' voor OpenBox, DropBox, E17 en welke er nog meer zijn.
Een discussie over een oplosknop ken ik niet, een overweging zou ook kunnen zijn om 'opgelost', 'klaar' oid te kunnen overwegen. Gisteren werd er bv. een draadje uit 2006(!) omhooggeduwd. Met de beste bedoelingen, maar 2006 lijkt me antiek in Linuxland.
We moeten eens kijken wat er forumsoftwaretechnisch mogelijk is straks.

@Thomas, daar zou ik geen voorstander van zijn...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #68 Gepost op: 2011/06/28, 18:16:24 »
Een oplos knop heb je eigenlijk ook niet nodig ,gewoon dit doen in het start topic en iedereen ziet dat.
In LinuxMint.nl komt er dan inplaats van een duimpje omhoog een groen V teken en zo markeren ze daar hun Topics als opgelost.
Het zit in de software dus je moet er niets voor veranderen.


Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #69 Gepost op: 2011/06/28, 20:03:26 »
Een simpel vinkje lijkt me wel wat  ;)

En dat kan dan bv. zowel 'opgelost' betekenen als 'klaar'. Voorbeeld: maanden geleden heb ik geworsteld met een opstandige SIS-netwerkkaart in een vage Belinea *rilt*. Zelfs de grootste geleerden hier kwamen er niet uit, dus na twee weken gooide ik de handdoek in de ring met een soort van noodgreep, laptop retour eigenaar en dus niet opgelost maar klaar.

Zo'n vinkje is dan gewoon een indicatie dat er niet meer naar gekeken hoeft te worden. Het mooist zou zijn als die er automatisch kwam als er bv. twee maanden niet meer op gereageerd is (even met vakanties e.d. rekening gehouden). Maar, ik weet niet of SMF 2.0 deze nifty feature heeft.

Maar goed, dit is even een zijsprongetje. Ik denk dat de attitude naar de TS in een hulpvraag het belangrijkste is.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #70 Gepost op: 2011/06/28, 20:06:01 »
Dat staat dus inderdaad bij Forum of  zoiets.
Dus Lieve meid dat zou bij  elk ondersteunings Topic moeten staan, maar daar kan jij niks voor.
Waar het nu staat vind bijna niemand het ... jammer. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/06/28, 20:08:30 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #71 Gepost op: 2011/06/28, 20:20:36 »
Ik wil nu echt niet lullig doen maar de discussies over de "Opgelost"-knop is al vele malen aan de orde geweest in verschillende topics.

Ik dacht dat dat we het in dit topic hadden over hoe de ondersteuning op het forum omhoog te krikken.......

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #72 Gepost op: 2011/06/28, 20:32:03 »
Niet alleen het forum ;)
Post in deze draad je ideeën over problemen met, en verbetering van de kwaliteit van de ondersteuning bij Ubuntu-NL.

Maar ik denk dat de opgelost-knop nu ook wel voldoende besproken is.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #73 Gepost op: 2011/06/28, 20:45:15 »
Ik wil nu echt niet lullig doen maar de discussies over de "Opgelost"-knop is al vele malen aan de orde geweest in verschillende topics.

Ik dacht dat dat we het in dit topic hadden over hoe de ondersteuning op het forum omhoog te krikken.......
En toch doe je lullig.
Oke wat de oplosknop betreft moet je dus niet meer over spreken verder dat Duimpje of groen V tekentje is genoeg.
Maar als de Hulpverleners telkens naar een Topic gaan en zien potjandorrie die is al opgelost komt dat de motivatie van de Hulpverleners niet ten goede.
En een goede motivatie komt dus ten goede van de hulp verlening ,het één sluit dus niet het ander uit.
Dus is dat misschien ook iets voor Thomas om op zijn Wiki te zetten en dan later met nog de andere zaakjes te bespreken met het Team.
Uiteraard na de Server wissel die nu op de eerste plaats staat.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Hoe de ondersteuning verbeteren?
« Reactie #74 Gepost op: 2011/06/28, 20:46:15 »
Precies. En als er écht nog iets besproken moet worden aangaande de Opgelost-knop of een alternatief daarvoor, dan komen we daar vanzelf wel op terug rond de tijd dat we gaan upgraden.

Goed, waar waren we ook alweer de discussie over het verbeteren van ondersteuning gestaakt? :)