De mensen die geen moeite willen doen ken ik wel. Je moet alles voor ze doen omdat ze zelf of te lui of te dom zijn om iets om internet uit te zoeken.
Vooral te lui is het meestal. Te dom komt zelden voor, maar die proberen het meestal wel.
Die lui hebben aan mij een slechte want als ze zelf te lui zijn, dan doe ik ook niets.
Een aparte winkel werkt niet, daar is het nog te klein voor. Je aansluiten bij een computer keten kan wel een stap zijn in die richting.
De winkel en de klanten zijn er al en je hebt gelijk een bepaald publiek. Daar kun je heel gericht reclame maken.
Bij juiste uitvoering, kan het een groot succes worden.
Je kunt er namelijk mensen heel makkelijk kennis met Linux laten maken en het uitproberen, tevens zijn er mensen die gelijk wat adviezen en tips kunnen geven en bij de verkoop, de pc in orde maken.
Dan hoeven ze alleen een recovery disk te maken en die mee te geven net als bij Windows.
Dan installeert hij alle extra drivers indien nodig en stelt alles af op die pc.
Tevens kun je er standaard een hoop software erbij leveren waar de mensen interesse in hebben.
Zo krijgen die ook meer publiciteit.
Aparte winkel werkt niet omdat de naam nog onbekend is en Linux niet zo vertrouwt is en een bepaalde naam heeft.
Als je het bij een computer winkel doet die bij veel mensen al een bepaalde reputatie heeft, dan heeft het meer kans van slagen en hoef je zelf geen personeel in dienst te nemen en een winkel pand te nemen.
Tevens heb je een afzet markt voor je Ubuntu producten zoals tablet's, pc's, Laptops en netbooks.
Ubuntu heeft met Unity wel een bepaalde aantrekkingskracht bij een hoop nieuwe gebruikers en met de juiste info kunnen die best goed gaan lopen.
Nog een voordeel is, is dat mocht het een succes zijn dan kan die computer keten uitbreiden en als het geen succes is, dan heeft het geen grote financiële gevolgen.
Ik heb deze constructie meer gezien en het blijkt goed te werken.