Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet  (gelezen 40918 keer)

rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Gepost op: 2010/05/24, 23:11:38 »
hallo damens en heren

ik heb een vraag ik heb al van alles geprobeerd om moonlicht te laten werken via rtlgemist.nl ik wil dus gtst kijken op rtlgemist in ubuntu. maar dat lukt dus niet. heb al verschillden de pakketten van moonlicht geinstallerd in symantic packed mannenger. als ik gtst dus wil kijken dan krijg beeld met allemaal verschilldende kleuren en geen geluid en het systeem loopt dan dus compleet vast en bevriest helemaal.

en de cpu fan begint hart te loeien..

snap er geen bal meer van en moonlicht krijg ik er dus neit voor op ubuntu.

Groeten

the_face

Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/24, 23:17:37 »
Welkom op het forum :)

Gooi Moonlight er eens af via Synaptic en probeer het met de 3.0 beta: http://www.go-mono.com/moonlight/prerelease.aspx
Hij is erg stabiel, dus maak je niet druk om het woord bèta ;)

Hier werkt RTL Gemist prima met de 3.0 beta :)

Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/24, 23:36:46 »
ik heb hem geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet... krijg weer alle maal vage kleuren en de cpu begint weer te loeien...


en het geluid werkt ook op een of andere marnier niet in youtube hebben jullie nog tips.

Groeten

face_user


Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/25, 00:18:03 »
niemand een idee.

ik wil die 3.0 er weer afhalen want sbs gemist doet het nu ook niet meer. maar ik nergens een unstaller staan zoals bij windows. ik snap hier geen ene bal meer van..

kan iemand mij helpen


Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/25, 00:30:31 »
nouw ja laat ook maar

ik verwijder ubuntu maar weer ben al dikke 2 weken bezig met zoeken op internet naar een oplossing krijg er nu zo;ń beetje wel een punthoofd van die tux ubuntu. in windows werkt het tenminste

this dan wel minder stabiel maar het werkt.,



« Laatst bewerkt op: 2010/05/25, 16:57:24 door Wanda »

Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/25, 05:23:43 »
ik heb het geluid via youtube werkend gekregen sorry dat ik zo vaag reageerde was gewoon pis neidig maar heb ubuntu uit eindelijk niet er af gehaald. maar ik heb inmiddels ook een e-mail gestuurd naar rtl. mischien dat zij het weten

Groeten


rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/25, 05:55:35 »
Geachte heren en dames

ik zit nog steeds met het probleem waarik al 2 weken mee zit. dat rtlgemist werkt niet en sbsgemist werkt niet nu heb ik moonlicht beta?? geinstalelerd. maar voorheen werkte sbs gemist wel maar nu werken ze alle 2 niet meer. en nu wil ik die 3.0 beta er af halen maar ik zie nergens een software senter met unstall bestanden.... hoe krijg je het in godsnaam dan voormekaar om het wel te installeren maar als je het er neit meer af kan halen. ik snap er helmeaal niks van kan iemand mij helpen. en sorry dat ik in het voriege zei dat ik ubuntu er af zou gooien maar was uit inpuls dat ik dat schreef ja sorry... maar ik snap het niet

groeten

,,

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/25, 08:34:53 »
ik denk dat je het tabblad geïnstalleerde software over het hoofd ziet :-) , zit er vlak onder

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/25, 08:50:09 »
Moonlight is bij mij een add-on in firefox. Daar al gekeken?

Offline rolmaat

  • Lid
    • Henk Boudewijn
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/25, 09:49:02 »
Ik heb de add-on "Mediaplayerconnectivity" geïnstalleerd en deze laten verwijzen naar VLC. Zowel RTL- als SBS gemist doen het op deze manier.

Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/25, 10:09:43 »
worstel daar al jaren mee ,heet RDM codering of zo,schijnt voor linx niet mogelijk.
Ronald

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/25, 10:15:18 »
moonlight staat niet bij de mozilla  add-ons

moet je apart op googlen.
Ronald
« Laatst bewerkt op: 2010/05/25, 16:47:06 door rvanrookhuizen »

Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/25, 16:45:46 »
kan dus niet

Ronald

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/25, 20:46:29 »
Hier werkt RTL Gemist prima met de 3.0 beta :)

Ja het werkt maar bij gemiste afleveringen van (met name) gtst kom je niet verder dan het reclamefilmpje vooraf!  :(

Windows computers hebben daar geen probleem mee maar met alle linux distributies/tips/versies die ik tot nu toe heb geprobeerd werkt het niet.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/25, 20:48:18 »
@Cees: Welke browser gebruik je? Want hier werken ook de gemiste afleveringen prima in Chromium met Moonlight 3.0 beta.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/25, 21:32:44 »
Welke browser gebruik je? Want hier werken ook de gemiste afleveringen prima in Chromium met Moonlight 3.0 beta.

Het werkt hier met geen enkele browser. Wel als ik voor gtst "bekijk fragmenten" kies, geen probleem! Maar gtst "bekijk de uitzending": no-way.

Mijn vermoeden was dat het iets met versleuteling te maken heeft maar als het bij jou wel werkt zal dat wel niet.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Dave

  • Lid
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/25, 21:37:28 »
Misschien dat hij dan wil vertellen met welke versie en eventueel welke stappen ondernomen?


Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #17 Gepost op: 2010/05/25, 22:03:03 »
Misschien dat hij dan wil vertellen met welke versie en eventueel welke stappen ondernomen?



Voor de 3e keer, met Moonlight 3.0 in Chromium daily.
Gewoon installeren, Chromium herstarten, de MS codecs installeren als je rechtsklikt op een Silverlight-video (maar dat is standaard) et voila.

Offline ivo

  • Lid
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #18 Gepost op: 2010/05/25, 22:58:33 »
Misschien dat hij dan wil vertellen met welke versie en eventueel welke stappen ondernomen?



Voor de 3e keer, met Moonlight 3.0 in Chromium daily.
Gewoon installeren, Chromium herstarten, de MS codecs installeren als je rechtsklikt op een Silverlight-video (maar dat is standaard) et voila.

Je zult misschien toch iets meer van je geheime recept moeten prijsgeven.
Ik heb zonet de daily updates van Chromium geinstalleerd, evenals de Moonlight 3.0 die je eerder in dit topic adviseerd.
Wanneer ik vervolgens naar
http://www.rtl.nl/components/shows/xfactor/miMedia/219763/219770.s4m.31726033.X_Factor_De_Uitslag_s3_a16.xml

ga, ga krijg ik eerst een reclamefilmpje te zien en daarna komt er een melding
"Missing plug-in". Ik kan daar rechtsklikken tot ik een ons weeg (wat op zich voor mij goed zou zijn), maar er komt geen suggestie om MS-Codecs te installeren.....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #19 Gepost op: 2010/05/25, 23:21:33 »
Als ik in Windows (xp) op deze link klik krijg ik een venster met de tekst dat eerst de DRM software van Microsoft bijgewerkt moet worden.

Dan kan ik op annuleren klikken tot ik een ons weegt maar dit venster blijft terugkomen. Nadat ik 1-maal op OK heb geklikt werkt de link en alle gemiste afleveringen gtst (in Windows  :)).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #20 Gepost op: 2010/05/26, 10:41:30 »
dat heb ik ook
Ronald

Offline ADHDer

  • Lid
Re: rtlgemist ubuntu 10.04
« Reactie #21 Gepost op: 2010/05/26, 13:11:05 »
nouw ja laat ook maar

ik verwijder ubuntu maar weer ben al dikke 2 weken bezig met zoeken op internet naar een oplossing krijg er nu zo;ń beetje wel een punthoofd van die tux ubuntu. in windows werkt het tenminste

this dan wel minder stabiel maar het werkt.,





Ik ben al veel langer bezig met dit probleem maar heb de oplossing ook nog steeds niet.. Er is duidelijk een verandering aangebracht bij RTL.. De fabeltjeskrant kan ik wel kijken maar een herhaling als as the world turns niet.

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #22 Gepost op: 2010/05/26, 13:24:01 »
Helaas,alles heeft zń voor en tegen,zeker windows.
Ronald

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #23 Gepost op: 2010/05/26, 20:06:02 »
Als er staat Missing plugin, dan is het geen Moonlight-filmpje. Want Missing plugin verschijnt in Chromium alleen maar bij .wmw-filmpjes enzo. En dat is algemeen, heeft niks te maken met mijn configuratie.

Het staat zelfs in de broncode van die pagina van de XFactor-uitslag:

{
bandwidth: '1500',
format: 'wm',
width: '720',
height: '404',
file: 'http://av.rtl.nl/web/components/shows/xfactor/219763/219770.s4m.31726033.X_Factor_De_Uitslag_s3_a16.MiMedia_WM_1500K_V9.wmv'

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #24 Gepost op: 2010/05/26, 20:38:11 »
Vistaeus.
Zels je laatste link geeft niets zichtbaars op mijn scherm.
Ik worstel al ruim een jaar met RTL,het reclame filmpje voor de herhaling is zichtbaar verder  ,,,,.... niets.
Met of zonder connectivity,VLC,swdflash en weet ik wat.
Ik blijf wel op UBUNTU omdat ik windows kwijt ben en mijn vista dvd wil niet installeren omdat het een upgrade ding is.
Maar de vraagsteller is foetsie,jammer.
Groeten Ronald