Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet  (gelezen 40827 keer)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #75 Gepost op: 2010/06/03, 21:41:14 »
Ik krijg RTL uizending gemist ook maar niet werkend.

Tsja, als die pipo's slaafjes van Steve Ballmer willen zijn, dan doen ze hun best maar. Kan er geen traan om laten.
Er zijn alleen al in Nederland zo'n 150000 Linux-gebruikers, blijkbaar boeit het RTL voor geen meter dat die hun prachtvolle programma's niet kunnen zien. Kijkcijfers laat hen onberoerd, reclameaanbieders zal het worst zijn.

Prima instelling, dan kijk ik wel wat anders. Next.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #76 Gepost op: 2010/06/03, 22:14:21 »
ik heb weer een e-mail gestuurd naar rtl. en mocht dat niet helpen bel ik ze gewoon op. want uitzendingemist.nl en sbs hebben ze zaakjes gewoon goed voorelkaar met hun embed players.(Y) maar ik ga er alles aan doen dat rtl dat ook goed voormekaar ik weet inmiddels dat hetn iet aan ubuntu ligt en houd ubuntu er op. want ik vergelijk ubuntu nu met windows maar ubuntu werkt op mijn computer 100 maal sneller als windows zooi.

ik blijf aan de bel trekken en ga tot het uiterste dat het gaat werken ben al hele dag al weer bezig met zoeken naar oplossingen als iemand nog tips heeft graag moet nog veel leren van linux

Groeten

face_user_ubuuntu

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #77 Gepost op: 2010/06/03, 22:39:52 »
Linux werkt het beste met vrije formaten die niet zijn beveiligd.

Maar...

Commerciële zenders krijgen inkomsten via reclame. Op internet worden uitzendingen vaak voorafgegaan door een reclameboodschap. Als het in een vrij formaat wordt uitgezonden is die reclame er eenvoudig vanaf te halen en zijn de uitzendingen makkelijk via andere kanalen te verspreiden (youtube, nieuwsgroepen, p2p, andere-websites, enz.). Hetzelfde voor betaalde uitzendingen zoals voetbal via Eredivisie Live. Ik stop met betalen als deze ook gratis via youtube te zien zijn!

Om dezelfde uitzendingen onbeveiligd te mogen verspreiden zullen eventuele uitzendrechten meer kosten. Die meerkosten zullen niet opgebracht worden door een handjevol Linux gebruikers als klant (1% van de kijkers?).
De extra uitzendingen op de ipad pagina zijn eigen producties (gtst, nieuws) waarvoor geen uitzendrechten moet worden betaald. Aangekochte series ("as the world turns") zie je daar ook niet.

Uitzendingen die sterk gesponsord zijn door reclame (voorafgegaan door "dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door...." over campingspullen of medische artikelen enz.) zijn vaak wel te bekijken. De opdrachtgever wil dan juist een zo groot mogelijk publiek bereiken. Die zijn wel met Linux te bekijken.

Mogelijk kan in de toekomst via moonlight meer DRM codecs gedownload kunnen worden van de Microsoft site. Maar is dat iets waar veel Linux gebruikers naar uitkijken? :|

@Face_user_ubuntu: Prima om als Linux gebruiker RTL aan te schrijven dat het niet werkt maar ik zou niet weten hoe RTL dit kan oplossen.

Verder: In Moonlight 3 beta zit een beperkte vorm van beveiliging die kan controleren of de kijker uit Nederland komt. De uitzendrechten voor de afgelopen Olympische spelen waren ongetwijfeld hoger als deze wereldwijd vrij waren te bekijken via de NOS.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/03, 22:41:30 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #78 Gepost op: 2010/06/03, 22:50:21 »
ja als ze nou slim zijn en ze doen dat gewoon kan bereiken ze windows gebruikers en linux gebruikers das bij uitzending en sbs gemist toch ook zo. ja ik bedoel als sbs het kan met drm beveiligde uitzendingen waarom rtl dan niet dat begrijp ik dan niet.

sorry heb jou verhaal gelezen maar ik krijg voor dat ik bij rtl gemist gtst wil kijken eerst nog is reclame filmpje en daarna pas de video die niet werkt. hij opent moonlight niet en dat snap ik dat die dat bij uitzending gemist en sbs gemist wel werkt. ik begrijp dat niet.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #79 Gepost op: 2010/06/03, 23:10:51 »
Nogmaals: de ipad pagina http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml werkt hier met totem.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #80 Gepost op: 2010/06/03, 23:21:21 »
ja dat weet ik. dat werkt ook inderdaat maar ik ga dat ook bekijken maar niet alle afleveringen zitten daar op maar daardoor kan ik wel daar naar toch  ik ga kijken. hoe ik het werkend kan krijgen iedergeval bedankt. nog... maar ik zit nu de laatste aflevering in windows te kijken maar internet explorer cracht telkens. hier dus das ook niet alles. maar goed ik ga het nog ff afwachten tot dat rtl reageert maar ubuntu is een pirma systeem maar nogmaals sorry voor wat der allemaal in het forum geweest is. ik was mij zelf ff niet op de momenten dat ik dus weer is vaag deed. maar iedergeval nog bedankt voor alles.//

groeten

Face_user_ubuntu

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #81 Gepost op: 2010/06/08, 14:13:08 »
ik heb inmiddels e-mail van rtl. en er staat alleen in dat de e-mail MTA-BLOCKED!!!1 en verder geen reactie van rtl... nouw ja als rtl niet wil mee werken dan weet ik het oko niet meer. installeer zometeen in virtual box widnows onder linux

Groeten

face_user_ubuntu
« Laatst bewerkt op: 2010/06/08, 15:37:14 door Face_user_ubuntu »

Offline Tom

  • Lid
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #82 Gepost op: 2010/06/08, 14:50:02 »
RTL moet je niet mailen maar die reclame (merken) bv Omo of Philips etc en ze vertellen dat één miljoen of iets dergelijks gebruikers hun prachtige reclame niet kan zien vanwege etc etc.
Klopt niet helemaal maar baat het niet schaad het niet. :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #83 Gepost op: 2010/06/08, 14:58:05 »
ok ik heb nu windows xp in virtual box geinstalelerd. maar ik heb ook nog een pc er naast staan wat met een met een utp kabel. verbonden is met een anndere computer. nu heb een dchp server draaiend gekregen maar er is geen internet op die andere pc... ik snap er de ballen niet van. kan iemand mij helepn dat de dchp server werkt maar ook het internet op die andere pc..

Groeten

face_user_ubuntu

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #84 Gepost op: 2010/06/08, 15:07:15 »
ik snap het niet je instaleleerd dchp server en je kan nergens een snelkoppleing terug vinden van die dchpserver die je geinstalleerd hebt ik vind dit echt heel erg vaag iemand sugesties

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #85 Gepost op: 2010/07/11, 11:20:24 »
ONTWIKKELING..
Rtl boulevard en rtl nieuws werken met XINE!!!!



RTL gemist niet???

Offline Willy4

  • Lid
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #86 Gepost op: 2010/07/11, 11:41:20 »
ONTWIKKELING..
Rtl boulevard en rtl nieuws werken met XINE!!!!
En ook in Totem, maar dat deden ze altijd al.

RTL gemist niet???
Sommige zaken wel, sommige niet. Meestal de eenmalige, in Nederland gemaakte programma's wel
Programma's die vanwege de rechten alleen in Nederland bekeken mogen worden en daarom DRM hebben, niet.
http://www.rtl.nl/service/rtlgemistfaq/
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #87 Gepost op: 2010/07/11, 12:02:50 »
In Totem werkte het bij mij weer niet,alleen de reclame vooraf.


Ronald
Trouwens mijn probleempje met een straat webcan in alanya Turkye is door xine ook opgelost,werkt alleen met xine verder niks????

Offline Willy4

  • Lid
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #88 Gepost op: 2010/07/11, 12:10:11 »
In Totem werkte het bij mij weer niet,alleen de reclame vooraf.


Ronald
Trouwens mijn probleempje met een straat webcan in alanya Turkye is door xine ook opgelost,werkt alleen met xine verder niks????
Als je in je browser de Xine-plugin wilt gebruiken i.p.v. Totem-Mozilla, moet je ook de Gecko-mediaplayer installeren. Xine + Gecko samen geven ongeveer een zelfde dekking als Totem-Mozilla.
Wel Totem-Mozilla uitzetten of helemaal verwijderen om botsingen met plugins onderling te voorkomen. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #89 Gepost op: 2010/07/11, 12:15:38 »
bedankt voor de tip ga 0ok doen.

Ronald

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #90 Gepost op: 2010/07/11, 12:20:57 »
heb hem gevonden in synaptic

RTL boulevard doet het NIET sorry vergissing


Ronald
« Laatst bewerkt op: 2010/07/11, 12:46:45 door rvanrookhuizen »

Offline tux821

  • Lid
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #91 Gepost op: 2010/10/18, 22:42:43 »
Ok, dit is puur toeval na een uurtje prutsen.
Ik kan SBS en Veronica uitzending gemist bekijken met Moonlight 2.3 !

De truuk is om tijdens het reclame filmpje over te schakelen naar maximaal scherm (rechts onder in het moonlight afspeel venstertje).Nu krijg ik beeld en geluid.
Als ik het venster minimaliseer (Esc toets) is het beeld weg, maar ook dan kun je door op de juiste plek rechts onder in het kleine kader van het moonlight venster te klikken het beeld weer maximaliseren.

 8)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #92 Gepost op: 2010/10/18, 22:50:38 »
 :)