Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet  (gelezen 47043 keer)

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #25 Gepost op: 2010/05/26, 20:39:31 »
@rvanrookhuizen: Die laatste link was ook niet bedoeld om te testen, ik liet alleen zien dat in de broncode verwezen wordt naar een .wmv-bestand, en .wmv-bestanden geven altijd een Missing plugin melding in Chromium. Heeft dus niks met Moonlight te maken.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #26 Gepost op: 2010/05/26, 20:59:57 »
Als er staat Missing plugin, dan is het geen Moonlight-filmpje. Want Missing plugin verschijnt in Chromium alleen maar bij .wmw-filmpjes enzo. En dat is algemeen, heeft niks te maken met mijn configuratie.
Jou configuratie is ongetwijfeld in orde Vistaus.  :)

Maar is dit een ingewikkelde manier om te zeggen dat het bij jou ook niet werkt? Dat is wel zo duidelijk, dan werkt het tenminste bij niemand. :P
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #27 Gepost op: 2010/05/26, 21:04:23 »
Hallo ADHDer

De fabeltjeskrant?????

Wat wil je nog meer??

Ronald

Offline Dave

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2010/05/26, 21:05:56 »
Misschien dat hij dan wil vertellen met welke versie en eventueel welke stappen ondernomen?

Voor de 3e keer, met Moonlight 3.0 in Chromium daily.
Gewoon installeren, Chromium herstarten, de MS codecs installeren als je rechtsklikt op een Silverlight-video (maar dat is standaard) et voila.

Voor de 2e keer dan, welke versie van Ubuntu.

In 9.10 werkte het wel bij mij (in Firefox) maar in 10.04 lukt het nog niet zo.
En wanneer het in Chromium werkt zou het toch ook in Firefox aan de gang te krijgen zijn.

« Reactie #29 Gepost op: 2010/05/26, 21:06:37 »
Als er staat Missing plugin, dan is het geen Moonlight-filmpje. Want Missing plugin verschijnt in Chromium alleen maar bij .wmw-filmpjes enzo. En dat is algemeen, heeft niks te maken met mijn configuratie.
Jou configuratie is ongetwijfeld in orde Vistaus.  :)

Maar is dit een ingewikkelde manier om te zeggen dat het bij jou ook niet werkt? Dat is wel zo duidelijk, dan werkt het tenminste bij niemand. :P

Ik zei al, het werkt niet in Chromium omdat het filmpje waarnaar hierboven gelinkt werd een .wmv-filmpje is, en dus GEEn Moonlight-filmpje.

« Reactie #30 Gepost op: 2010/05/26, 21:34:14 »
Hallo Vistaus ik heb Chromiumbrowser geinstalleerd.
Maar ik kan RTL boulevard gemist niet zien.Geeft aan.... missing plugin

Ronald
« Laatst bewerkt op: 2010/05/26, 21:59:11 door rvanrookhuizen »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #31 Gepost op: 2010/05/26, 22:49:29 »
Ik zei al, het werkt niet in Chromium omdat het filmpje waarnaar hierboven gelinkt werd een .wmv-filmpje is, en dus GEEn Moonlight-filmpje.
Niet? Ah, dan heeft het dus ook niet met onze configuratie te maken. :)

Het werkt zonder meer in windows, de hele uitzending is te zien:
Wanneer ik vervolgens naar
http://www.rtl.nl/components/shows/xfactor/miMedia/219763/219770.s4m.31726033.X_Factor_De_Uitslag_s3_a16.xml
@ADHDer: Ook afleveringen van  "as the world turns" bij RTL gemist, in windows geen probleem maar niet met Ubuntu/moonlight beta/chromium/enz.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2010/05/26, 23:01:24 »
Ik heb een eenvoudige oplossing gevonden voor dat probleempje ,alle zenders die alleen met moonlight te bekijken vallen mijd ik als de pest.
Er zijn nog genoeg andere internet zenders . :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2010/05/26, 23:06:28 »
Ja helemaal gelijk aan.
Boycotten van sites met dergelijk doe ik jaren.
Met dergelijk bedoel ik dan alles wat problemen geeft buiten IE met bagage.

Maar probeer ook graag wat uit en verkoop niet graag nee aan de mensen waar ik de overstap gerealiseerd heb.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #34 Gepost op: 2010/05/26, 23:18:48 »
Topic titel is rtl en sbs gemist, maar veronica is hetzelfde:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/veronica-uitzendinggemist-en-silverlight/

Niet bij iedereen werken alle uitzendingen.  :|

« Reactie #35 Gepost op: 2010/05/26, 23:24:23 »
@Cees: As the world turns werkt hier inderdaad niet in Chromium met Moonlight 3.0, maar wel in Firefox met Moonlight 3.0
Veronica Uitzending Gemist werkt hier echter wel, en een gedeelte van RTL Gemist dus ook.
SBS heb ik nog niet uitgetest, ga ik nog doen.

@Dave: 10.04 of course.

Offline ADHDer

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2010/05/27, 09:25:52 »
@ testcees,

Klopt dat is bij mij ook.. Met windows en silverdinges geen enkel probleem. Maar leg dat maar eens uit aan iemand die je eindelijk heb overgehaald om over te gaan op ubuntu.. Die is gelijk genezen want die is hierdoor weer terug naar windows.

Offline Mshraks

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2010/05/27, 09:36:57 »
Je kan klooien wat je wilt maar het zit hem allemaal in de laatste update van Silverlight.
Moonlight  huppelt daar te langzaam achteraan met zijn updates.
Kon voor kort gewoon alle filmpjes van RTL en ook wat voor mij het meest belangrijk was de Livestream van RTLZ kijken in de Firefox browser met Moonlight voor linux.
Nu Microsoft er een update heeft ingegooid wat betreft Silverlight werkt het allemaal niet meer.
Ik kan zelfs niet meer op de NOS site naar de nieuws berichten kijken zoals Journaal 24 en Politiek 24.
Werkt allemaal van de ene dag op de andere niet meer.
Ik kom ook niet verder dan een zwart beeld of soms alleen het reclame filmpje.
Erg frustrerend. Zelfs onder Wine krijg ik het niet werkende.
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51

Offline Dave

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2010/05/27, 09:41:08 »
Zelfde verhaal als het jaren met flash was eigenlijk.
Alleen nu heeft microsoft de regie.

Offline Mshraks

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2010/05/27, 10:17:12 »
Op de RTL/z site raden ze wel Mplayer of Xine aan om de filmpjes te kunnen kijken maar ook dat klopt voor geen meter, want beiden werken gewoon niet.
Krijg bij beide een IE6 error melding  ??? ( werk met firefox niet met Internet Explorer)
Draai overigens gewoon Ubuntu 9.10 64bit.
Aan 10.04 waag ik me voorlopig nog niet.
Het is dus gewoon simpel afwachten tot mono met een betere Moonlight versie komt want tenslotte is dat de Silverlight player maar dan voor Linux.
Dus zou gewoon ongeacht het film/bestand`s formaat die beelden moeten kunnen bekijken en af kunnen spelen.
Probleem zit hem dus op dit moment puur en alleen bij de Mono/Moonlight applicatie die zich moet gaan afstemmen op de laatste versie van Microsoft Silverlight.
Overigens moet ik ook zeggen dat ik het volstrekt niet begrijp dat de desbetreffende sites Windows Media Player ook nog als optie geven maar als je dat aan vinkt, bij mij zelfs in Vista werkt zelfs dat niet.
Kortom een rommel boel eigenlijk.
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51

Offline satshow

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2010/05/27, 11:10:02 »
Het wordt hoog tijd dat ze gewoon 1 standaard gebruiken ipv verschillende technieken. Dat maakt het al een stuk makkelijker om alles te laten afspelen.

Offline ADHDer

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2010/05/27, 11:41:05 »
Het wordt hoog tijd dat ze gewoon 1 standaard gebruiken ipv verschillende technieken. Dat maakt het al een stuk makkelijker om alles te laten afspelen.

Precies.. Allemaal over op linux.. =D

« Reactie #42 Gepost op: 2010/05/27, 20:14:43 »
Of als Microsoft gewoon Silverlight voor Linux maakten. Of in ieder geval open source, zodat de community sneller updates kan leveren.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #43 Gepost op: 2010/05/27, 21:54:47 »
http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen#Multimedia-ondersteuning:

• Sommige multimedia, met name van commerciële websites, is vercijferd met DRM en weergave met Ubuntu is dan niet altijd mogelijk.

Site's waar niet alles werkt zijn (op dit moment) onder andere rtl- en sbs- (veronica) uitzending gemist, eredivisie live.

De uitzending gemist site van de publieke omroep kan wel helemaal met moonlight bekeken worden:
http://help.omroep.nl/faqs/uitzending-gemist-op-ubuntu

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2010/05/29, 04:08:28 »
Een oplossing voor RTL gemist: http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml Alle uitzendingen zijn op die manier (alleen in dezelfde week) gewoon te bekijken zonder DRM zooi.

« Laatst bewerkt op: 2010/05/29, 22:24:55 door rvanrookhuizen »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #46 Gepost op: 2010/05/29, 22:37:59 »
Een oplossing voor RTL gemist: http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml Alle uitzendingen zijn op die manier (alleen in dezelfde week) gewoon te bekijken zonder DRM zooi.
Bedankt voor de prima oplossing. Het is een url voor ipad ???
« Laatst bewerkt op: 2010/05/29, 22:42:16 door testcees »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #47 Gepost op: 2010/05/29, 22:49:09 »
Het is toch wel erg dat ze wel een apparaat ondersteunen dat officieel in Nederland nog niet eens verkocht wordt, maar niet een besturingssysteem dat al jaren verkrijgbaar is...

« Reactie #48 Gepost op: 2010/05/29, 23:11:03 »
Het is toch wel erg dat ze wel een apparaat ondersteunen dat officieel in Nederland nog niet eens verkocht wordt, maar niet een besturingssysteem dat al jaren verkrijgbaar is...

Helemaal mee eens.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #49 Gepost op: 2010/05/30, 00:28:39 »
Of ze ondersteunen elkaar juist niet en daar "profiteren" wij linux-gebruikers van? De ipad maakt (blijkbaar, ik heb er geen :'() gebruik van een eigen implementatie van DRM, ePad ofzo en/maar ondersteund niet de gangbare DRM?

Deze DRM-vrije verzameling voor ipad apparaten bevat veel, maar helaas niet alles. Nu wel de volledige GTST afleveringen maar nog steeds geen gemiste "As the world turns". :( (=op windows geen probleem: free beer met Silverlight).

Ook geen betaalde content maar dat was ik toch al minder (niet) in geïnteresseerd. :P

Heeft sbs (Veronica) ook al een "ipad url"?