Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet  (gelezen 47044 keer)

Re: rtl gemist en sbs gemist werken alle bij niet
« Reactie #50 Gepost op: 2010/05/30, 14:32:15 »
ik heb heel veel speur werk op het internet gezocht maar het werkt nog steeds niet. en sbsgemist krijg ik ook niet aan de gang heb er zo;ń puinhoop van gemaakt dat niks meer werkt maar dat van die ipad werkt wel maar ik denk t och maar dat ik ubuntu er af gooi en weer ga installeren als alles werkt. niet eerder doe ik dat want bij windows is het toch ook zo installeren en werken en klaar waarom is dat bij ubuntu niet dan. heb ook een e-mail naar rtl gestuurd 2 weken terug maar daar heb ik ook nog steeds geen antwoord van terug.

Greoten

....

« Reactie #51 Gepost op: 2010/05/30, 14:34:42 »
antwoord van RTL of zo krijg  je niet.

Zo hebben RDM(of zo iets)systeem en dat gaan ze voor een paar ubuntu gebruikers niet aanpassen

« Reactie #52 Gepost op: 2010/05/30, 14:42:54 »
ok dan is het nu klaar heb de partitie van unbuntu verwijderd en blijf gewoon weer met widnows werken. ik wil gewoon mijn dingen kunnen doen die ik in widnows ook kan doen
groeten

Face_user_ubuntu

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2010/05/30, 15:13:02 »
.............bij windows is het toch ook zo installeren en werken en klaar.........

Dus jij hoeft na een schone installatie van Windows niet op zoek te gaan naar bijvoorbeeld zoiets als het K-Lite Mega Codec Pack, dat ervoor zorgt dat je zo'n beetje alle codecs hebt die Windows nodig heeft wil 't allemaal beeld en geluid geven..........? Je installeert Windows en het werkt allemaal vanzelf........  :rolleyes:

« Reactie #54 Gepost op: 2010/05/30, 15:20:52 »
bij ubuntu kan ik het wel installeren maar het werkt niet. en ben er nog steeds niet achter hoe je het er weer af haalt de software die je installeerd, ik kan nergens een snelkoppling vinden voor verwijderen van software in ubuntu. met windodws kan ik teminste alles afspelen wat ik wil. en dat kan bij die kut unbutu niet. en met die tar.gz bestnaden precies het zelfde je klik op install in dat ding maar dan krijg je een stukje code te zien. en dan werkt het ook niet dus ik blijf gewoon bij windows werken werkt dan mischien wel instabiel maar het draait teminste het is klikken installeren en klaar is het bij die  ubuntu werkte oplaats helemaal niks meer.

Een naampje weg gehaald.

Edit: wat U voorheeft heb ik ook mee gemaakt ,Ubuntu is een beetje een leer proces ,maar eens als je het doorhebt een fijn en veilig systeem.
En je kunt er bijna alles mee afspelen ,natuurlijk als je de Documentatie volgt van het Ubuntu.nl Team oa qua multimedia.
U heeft zich hier geregistreerd deze maand (zes dagen geleden) en nu geeft u het al op ... nee toch he.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 15:34:00 door Wanda »

« Reactie #55 Gepost op: 2010/05/30, 15:27:25 »
dit was de laatste keer dat ik linux geinstaleerd heb op mijn pc... heb de cd in twee stukken gebroken heb der schoon genoeg van.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2010/05/30, 15:32:58 »
Van harte gefeliciteerd met Uw doorzettings vermogen een echt voorbeeld hoe het dus niet moet. :evil:
U heeft gewonnen een complete Norton antivirus set. XD
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 15:35:55 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #57 Gepost op: 2010/05/30, 15:33:59 »
Dus jij hoeft na een schone installatie van Windows niet op zoek te gaan naar bijvoorbeeld zoiets als het K-Lite Mega Codec Pack, dat ervoor zorgt dat je zo'n beetje alle codecs hebt die Windows nodig heeft wil 't allemaal beeld en geluid geven..........?
Nee hoor, Silverlight download automatisch de juiste codecs voor uitzending gemist enz.

Jammer, maar wat je wil (alle DRM uitzendingen) zal met ubuntu/linux niet lukken. :(
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2010/05/30, 15:39:58 »
Je moet het besturingssysteem kiezen die jij het fijnste vindt werken, als dat Windows is...so be it. Alles wat nieuw is heeft meestal een leerproces nodig, ook Ubuntu. Sommige mensen hebben daar het geduld en doorzettingsvermogen voor, anderen weer niet. Bij Ubuntu is ook documentatie geleverd, daar is ongetwijfeld ook in te vinden hoe je software moet installeren en deïnstalleren. Ook in de vele documentatie online is informatie hierover te vinden en desnoods had iemand je dat best willen uitleggen. Je hebt je keuze in dit geval al gemaakt, dus zal dat verder weinig zin hebben.

Succes verder.

Edit: Mocht je over de frustratie heen zijn en Linux toch ooit nog een kans geven, probeer Linux Mint dan eens. Multimedia schijnt daarmee "out of the box" te werken. Ook met die distributie zal je je echter een beetje moeten verdiepen in de documentatie.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 16:10:09 door Robertos »

« Reactie #59 Gepost op: 2010/05/30, 16:23:24 »
Oke ben iderdaard gefrusreerd ik snap het ook vanmezelf niet be nu wel weer beetje gekalmeerd heb een nieuwe ubuntu cd gebrand. ik ga het gewoon opnieuw proberen maar houd windows as 2de partieitie der naast. ik ga het gewoon weer installeren was zo kwaad. sind ik anti depresivia heb gebrujikt. gebruik het nu niet meer.maar is die kwaadheid nog een beetje blijven hangen en die inpulsiviteid soms heb daqt ik nog wel is. maar ben nu weer gekalmeerd..
 maar had al veel werkend onder ubuntu. mp3tjes die afspeelden en alles en nog wat. maar anders dien ik g ewoon klacht in bij rtl. dat ze dat maar in orde moeten maken
groeten

Face_user_ubuntu

Offline Tom

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2010/05/30, 16:27:31 »
Oke dat is de ware spirit ,en als iets niet lukt maak een pauze drink een senseo of pest de buurvrouw een beetje en daarna met frisse moed verder.
Ze helpen U hier heel zeker.
Groetjes en succes Tom. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2010/05/30, 17:05:21 »
Dus jij hoeft na een schone installatie van Windows niet op zoek te gaan naar bijvoorbeeld zoiets als het K-Lite Mega Codec Pack, dat ervoor zorgt dat je zo'n beetje alle codecs hebt die Windows nodig heeft wil 't allemaal beeld en geluid geven..........?
Nee hoor, Silverlight download automatisch de juiste codecs voor uitzending gemist enz.

De techniek staat voor niets. :D  Ik gebruik bovengenoemd Codec Pack al jaren (in Windows XP) en dat voldoet voor mij uitstekend. Nog nooit gebruikgemaakt van het 'aanbod' op een site om Silverlight te installeren en ook niet van plan dat te doen. :evil: Als het zonder niet werkt, dan maar niet. Zelfde geldt voor Moonlight.

Offline Cugel

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2010/05/30, 17:12:16 »
Ik gebruik soms Virtualbox met daarin een Windows XP installatie met IE8 en Silverlight. Werkt uiteraard prima. Het is maar een workaround.

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2010/05/30, 17:14:32 »
Face_user_ubuntu - Als ik nog een tip mag geven, maak nadat je de nieuwe installatie hebt voltooid regelmatig een back-up. Je zal in het begin nog veel experimenteren en dat gaat gewoon niet altijd goed, dat gaf je eerder zelf ook al aan. Om alles dan opnieuw te gaan installeren, daar zien veel mensen toch tegenop, je moet dan per slot van rekening ook weer alles opnieuw instellen naar je persoonlijke voorkeuren. Clonezilla kan op dat gebied handig zijn, deze kan een image maken van de partities die je weer kan terugzetten als het mis gaat en je komt er niet meer uit. Het terugzetten van zo'n image duurt ongeveer 5 minuten en dat bespaart je toch wat werk.

Succes met de nieuwe start. :)

Oh, en deze links kunnen handig zijn (mocht je ze nog niet kennen):

http://wiki.ubuntu-nl.org/
http://sites.google.com/site/computertip/
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 18:04:14 door Robertos »

« Reactie #64 Gepost op: 2010/05/30, 19:39:40 »
doe gewoon alleen wat de UBUNTU.NL site aan geeft.
Later de kunstjes.

« Reactie #65 Gepost op: 2010/05/30, 23:05:41 »
ok ubuntu is opzich een heel goed programma. ik heb nu mp3 werkent en youtube heb ik ook geluid bij. sbsgemist werkt nu ook en uitzending gemist doet het. behalfe rtl maar dat kijk ik dan wel eerst via die ipad geval... ik zit nu in windows te werken. ik heb ze naast me kaar gezet. en ik weet hoe ik het moet partioneren en alles..... ik was beetje geiriteerd maar das helemaal bij getrokken. maar ik zal morgen wel weer ff contact opnemen met rtl. ik bedoel sbs kan het ook voormekaar krijgen dus waarom rtl niet. terwijl moonlicht het nu wel goed op sbs gemist. en das ook met drm tollie. maar nu is de vraag hoe krijg ik die moonlicht voor rtlgemist werktend maar ik ga morgen verder proberen ik gga nu eerst wandelen. sorry voor het gedoe van de afgelopen dagen voelde me best wel vaag dus komen er ook vage dingen uit. sorry iedergeval..

Face_user_ubuntu

Offline Tom

• Lid
« Reactie #66 Gepost op: 2010/05/30, 23:08:34 »
Alles vergeten ,even goede vrienden mooie wandeling gewenst. :)

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #67 Gepost op: 2010/05/31, 00:10:14 »
De techniek staat voor niets. :D  Ik gebruik bovengenoemd Codec Pack al jaren (in Windows XP) en dat voldoet voor mij uitstekend.
Dat is ongetwijfeld een prima Codec Pack. De gebruikerslicenties is wat onduidelijk. Er staat zelfs letterlijk dat het in Duitsland verboden is om te downloaden. ???
Zelf zeggen ze dat hiermee 99% van alle media afspeelt. Dat is een forse claim maar best mogelijk. Is dat met DRM beveiligingen meegerekend? En ach, er zijn ook Ubuntu how-to's die 100% claimen. ;)

Nog nooit gebruikgemaakt van het 'aanbod' op een site om Silverlight te installeren en ook niet van plan dat te doen. :evil: Als het zonder niet werkt, dan maar niet. Zelfde geldt voor Moonlight.
Prima uitgangspunt! Het zijn onze computers en we beslissen zelf wat wel en niet wordt geïnstalleerd.  :)

Blijft krom dat het voor gebruikers van andere besturingssystemen een kwestie is van 4xvolgende klikken en het werkt.

Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #68 Gepost op: 2010/05/31, 01:55:36 »
Een andere oplossing die ook voor een hoog percentage werkt is het boycotten van "Unilever-TV" en consorten. ;)
Geen reclames meer die veel harder dan de normale uitzending iedere 5 minuten uit je tv tetteren, geen "Hart van Nederland" en die kwal van een Paulusma halverwege de film, geen onzinnige bel- of sms-spelletjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je kan zo in ieder geval wel veel tijd besparen om te besteden aan nuttigere dingen.

Maar goed, ik ga een beetje off-topic denk ik...

Offline kloempe

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 2010/05/31, 16:05:09 »
Face_user_ubuntu - Als ik nog een tip mag geven, maak nadat je de nieuwe installatie hebt voltooid regelmatig een back-up. Je zal in het begin nog veel experimenteren en dat gaat gewoon niet altijd goed, dat gaf je eerder zelf ook al aan. Om alles dan opnieuw te gaan installeren, daar zien veel mensen toch tegenop, je moet dan per slot van rekening ook weer alles opnieuw instellen naar je persoonlijke voorkeuren. Clonezilla kan op dat gebied handig zijn, deze kan een image maken van de partities die je weer kan terugzetten als het mis gaat en je komt er niet meer uit. Het terugzetten van zo'n image duurt ongeveer 5 minuten en dat bespaart je toch wat werk.

Succes met de nieuwe start. :)

Oh, en deze links kunnen handig zijn (mocht je ze nog niet kennen):

http://wiki.ubuntu-nl.org/
http://sites.google.com/site/computertip/

ik heb Clonzilla iso live op een dvd gebrand.
Hoe moet ik nu een image maken?

« Reactie #70 Gepost op: 2010/05/31, 16:26:36 »
Heel mooi maar RTL gemist????

Niets te zien,helaas heel jammer

Ronald

Offline Tom

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2010/05/31, 16:40:49 »
Heel mooi maar RTL gemist????

Niets te zien,helaas heel jammer

Ronald
Zal het anders uitdrukken als die RTL zender ongeveer 20.000 alleen Ubuntu Users te kakken zet ,kunnen ze de boom in met hun mist.
En dan spreek ik nog niet over de andere Linux distro´s gebruikers in NL en BE.

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 2010/05/31, 18:25:54 »

Lees dit eens rustig door: http://clonezilla.org/clonezilla-live/doc/showcontent.php?topic=01_Save_disk_image
Bij de stap "Now we can select "savedisk" option:" kies ik overigens altijd "saveparts" (ik back-up dus geen hele disk maar per partitie). Als het niet helemaal duidelijk is dan kan je misschien beter een apart topic openen, dat is misschien wat overzichtelijker.

Offline kloempe

• Lid
« Reactie #73 Gepost op: 2010/06/01, 10:32:18 »

Lees dit eens rustig door: http://clonezilla.org/clonezilla-live/doc/showcontent.php?topic=01_Save_disk_image
Bij de stap "Now we can select "savedisk" option:" kies ik overigens altijd "saveparts" (ik back-up dus geen hele disk maar per partitie). Als het niet helemaal duidelijk is dan kan je misschien beter een apart topic openen, dat is misschien wat overzichtelijker.
ok bedankt voor de reactie  ^-^

« Reactie #74 Gepost op: 2010/06/03, 21:29:46 »
ik krijg rtl gemist nog steeds niet werkend uitzendinggemist.nl en sbsgemist werken wel. nu heb ik ondekt dat uitzendinggemist een soort moonlicht heeft maar dan word dat geladen via de server van uitzendingemist.nl een embed player van moonlight heeft. maar bij rtl niet. daar opent hij nog steeds totum player.. heeft iemand enig idee hoe ik dat verander dat die moonlight pakt

groeten

face_user_ubuntu