Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?  (gelezen 68172 keer)

sprokkel

• Gast
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #100 Gepost op: 2011/04/03, 14:34:17 »
Ik wil ook mee naar gambia ;) mijn kennis en expertise delen op mijn gebied

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2011/04/07, 19:22:54 »
Hallo

Ben weer terug in Tanji na een 2 uur durende helse tocht over een bushweg met allemaal gaten en hellingen, in een auto waarvan de rechter achterschokdemper niets meer deed en het voorste wiel 1 bout mist.
Af en toe golfde de bodem van de auto compleet, vanwege te weinig bodemvrijheid en hoorde je het rechter achterwiel duidelijk afschaven. Het deel waar de zaak weer in asfalt over gaat, werd in de berm gereden, vanwege meer gat dan asfalt.
Maar vervelender, was wel het feit dat ik iets van een niersteen aanval o.i.d. kreeg en die rit maakte het helemaal erg. Toen ik weer terug was kon ik bijna niet meer lopen en kon alleen tussen het lucht happen door, nog iets praten.
En wat was nog wel mijn op verjaardag :'(, na wat pillen en rusten is de boel sinds vannacht weer stabiel, thuis maar eens uit laten zoeken wat dat nou was.
In Abene in Senegal een paar dagen vakantie genomen, maar toch tussendoor nog in een ziekenhuisje geweest (in Albedar) en in een school waar wat edu software werd geïnstalleerd. Het ziekenhuis had bijna helemaal geen medicijnen, dus daar hebben we (Ep en Liz/Timloto en ik) zoveel mogelijk spullen achtergelaten. Wel zag ik in de bijna lege kast een enorme doos met condooms.
Samen met Ep(want die had de verhoudingen nog in zijn hoofd) een vlieger gemaakt van lokaal materiaal.Dus; van stokjes van de nerf van een palmboom en een plastic zak en wat sim touw wat ik had meegenomen van thuis. Insa kwam aanlopen met een Europees vliegertje van de wibra die er heel wat professioneler uitzag. Tijdens het testen op het strand deed de Afrika vlieger het meteen goed, maar liet het wibra klungeltje het afweten. Op de compound/campement van Insa, dat Sindeye heet (betekent thuis in het Djola) ook nog wat computers hersteld. Uit eentje kwam meteen een muis uitzetten; zo'n echte, die kaas eet en van alles afknaagt. Die had inderdaad een aantal cruciale kabels doorgeknaagd, dat kon gelukkig weer hersteld worden.
Vanmorgen uitgevonden dat ik een dag langer moet blijven in Gambia, omdat de vlucht is verzet, hoe jammer  =D

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/04/13, 10:20:26 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #102 Gepost op: 2011/04/07, 22:35:02 »
XD

Dus bijna welkom terug.  Zullen we maar alvast de fanfare bestellen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2011/04/08, 07:45:51 »
Hallo Gerrit.

Vanaf deze kant nog gefeliciteerd met jou verjaardag, en alvast een goede vlucht naar huis.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #104 Gepost op: 2011/04/08, 10:17:13 »
Ik vind het heel erg tof om over je avonturen te lezen Gerrit.
Veel succes verder en keep up the good work!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #105 Gepost op: 2011/04/08, 10:35:34 »
Gefeliciteerd Gerrit met je verjaring  ;)

En goede reis terug.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #106 Gepost op: 2011/04/08, 11:11:03 »
Gefeliciteerd Gerrit met je verjaring  ;)

Aan welke veroordeling is hij ontsnapt ?  :evil:

OT: ik zie er naar uit om ergens een hoop foto's en een uitgebreid reisverslag te vinden...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2011/04/08, 16:08:29 »
Hallo

@Prosper OT hè  ;), ik zal eens zien wat we voor je kunnen doen.

Nog wat dingetjes die me te binnen schoten en waar ik gister te duf voor was, ik heb een gris-gris
http://en.wikipedia.org/wiki/Gris-gris_(talisman) voor mijn verjaardag gekregen, die van mij
hangt een usb stick aan. Men heeft een speciale verjaardagstaart gebakken (nog bedankt Tanta)
In Senegal hebben we een authentiek briefje van 50 gulden omgeruild tegen het equivalent in Euro,
waarschijnlijk kan ik het niet meer kwijt, maar heeft de Senegalees in ieder geval zijn geld.
Vanmorgen eigenhandig oa. met behulp van een kapmes het autoraam dat uit zijn constructie was gevallen
weer ten dele vast weten te zetten, de vorige reparatie hieraan was kennelijk gedaan met houtlijm ???

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/04/09, 09:19:41 door mrGee »

« Reactie #108 Gepost op: 2011/04/08, 20:28:45 »
Houtlijm, hu ?

Je guldens kan je nog wel kwijt hoor:

Citaat van: Spaarbank
Indien u nog guldens heeft dan kunt u papiergeld tot het jaar 2032 omwisselen voor euro's bij De Nederlandsche Bank. Muntgeld kunt u helaas niet meer inwisselen, dat heeft alleen nog verzamelwaarde.
linkje: http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?zw=kan+ik+nog+briefjes+van+50+gulden+inwisselen

Ik hoop verder wel dat je een goeie gris-gris hebt, maar gezien alles wat je voor hen hebt gedaan, zal dat wel.

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #109 Gepost op: 2011/04/12, 23:43:38 »
Hallo

@ Prosper, ik hou het 50 gulden briefje, hier zit een verhaal aan vast en voor die twintig euro's ga ik niet
al die moeite doen (ondanks mijn nogal precaire financiële situatie)

Ik ben veilig en wel weer thuis aanbeland; vannacht 5 uur op Brussel geland en met de trein weer terug,
slaap inhalen, iedereen bellen en hier nog wat tikken.
Laatste dagen waren soms warm (zaterdag in het oosten tegen de 50 graden volgens Pleun die daar
samen met Anne iets medisch doet) A-propos iets medisch, na mijn aanvallen beschreven te hebben, leek
het hem iets van een klaplong of de milt te zijn, deze week me maar melden bij de huisarts.
Zondag op diverse compounds geweest, oa. van een Fula familie. De zus, die achteraf vermoedelijk mijn
vrouw zou moeten worden, schrok nogal, dat ik uiteindelijk 43 was. Op mijn vraag hoe oud ze mij schatte,
begon ze ergens tussen de 20 en 30 (uhmm nee) tussen 30 en 40 dan? (uhmm bijna, maar ook nee); 43 dus,
toen zag ik dat haar duidelijk denken; veel te oud. En terecht; het lieve (en nogal erg mooie kind) is net 19.
Wel heb ik daar lekker gegeten en omdat ik goed had ingeschat dat de lidtekentjes in haar gelaat, Fula
merktekens waren, ging oma zich direct verkleden in authentiek Fula gewaad, want er moest een foto
sessie volgen, erg leuk en spontaan.

Deze periode van 6 weken waren zo weer voorbij en ik zit een beetje onwerkelijk achter mijn toetsenbord
met snel internet, altijd stroom en genoeg keuze in de koelkast. Ik heb weer een boel bijgeleerd, want
degene, die denkt dat je na een keertje Afrika, wel weet hoe het in elkaar steekt, komt volgens mij na
elk bezoek wel voor nieuwe verrassingen te staan. Soms veroorzaakt door Afrika zelf, of een combinatie van
Europees en Afrikaans denken, of soms wel veroorzaakt door de nogal originele acties van sommige van de
Nederlandse studenten. En geloof me; het echte leven daar, zie je niet als je als toerist daar naar toe gaat.
Het is zeer verleidelijk en makkelijk om je alleen aan het strand te wagen en alleen  in het zogenaamde
 Senegambia gebied te verblijven met af en toe een tripje naar iets cultureels/craft market/dierentuintje/
Friet van Piet, waarbij je je je intussen volop ergert aan de door de toeristen verpestte mensen/kinderen.
Of aan de zogenaamde wrakjes (typering van Martin); oude nogal lelijke witte mensen, die met de lokale
jeugd aanpappen voor een relatie.

Ik voel me op het moment daar erg op mijn gemak, ik probeer wat mogelijkheden te ontdekken om
daar meer te doen, maar dan liefst gesponsored/betaald; het geld is nl. op. Wel kan het verzoek tot
inzet van Linux machines in Senegal incl. de aanbevelingsbrieven van de inspecteur daar een aanzet toe
zijn. Ook wil ik Angola graag meemaken en zien wat daar nog uit komt, ik heb 3 dagen voor mijn vertrek
naar Gambia/Senegal daar weer iets van gehoord.

Naast de hoofdinzet van automotive en educatieve software hebben de filmpjes over illegale immigratie,
de drumfilmpjes, de demo's van de rope pumps alle pdf's over maintenance van fietsen en naaimachines
en de medische software een eigen stempel achtergelaten. Vooral de illegale immigratie is zeer actueel;
een broer van Alhagie en zijn maat zijn alleen nog maar in leven vanwege het feit, dat ze de boot naar
Italië hebben gemist; de boot is nl. verongelukt met allen aan boord. Alhagie en zijn broer Franco proberen
de mensen daarover voor te lichten, maar nota bene zijn eigen broer kan/kon de verlokkingen van de
gouden bergen in Europa niet weerstaan.

Wel wat medische probleempjes meegemaakt, maar mijn maag schijnt Afrika bestendig te zijn, ook na
alle lokale lekkernijen en wat van hun water te hebben geprobeerd, geen ongemak daar mee gehad.

Als het goed is krijgen we noq wat terugmeldingen uit Afrika en anders hoor ik op de reünie wel iets meer,
aanstaande vrijdag heb ik al weer mijn eerste Timloto meeting.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/04/14, 18:18:54 door mrGee »

« Reactie #110 Gepost op: 2011/04/13, 19:19:19 »
Welkom terug, Gerrit.
Ik hoop echt dat ik je ooit ergens op een party tegen het lijf kan lopen. Kunnen we samen een boompje opzetten over Afrika. Het is allemaal zo herkenbaar wat je beschrijft. En ik heb het grootste respect voor je inzet.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #111 Gepost op: 2011/04/13, 21:30:35 »
* chris. is met stomheid geslagen en kan even geen woorden vinden.

Maar wel bedankt voor je relaas, het was en is geweldig om te lezen Gerrit,
En nu even lekker bijtanken,Uitrusten en weer in het NL ritme komen.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #112 Gepost op: 2011/04/13, 21:54:04 »
Gerrit, het is ronduit bijzonder om deze openogende verhalen van je te lezen.
Respect voor het doel wat jullie nastreven, onder minder voor de hand liggende omstandigheden.

Wellicht leidt dit tot meer. Overigens nog feliez met je verjaardag (misschien was die juffrouw toch gezwicht als je 42 was, toch een magisch getal  ;)), en welkom weer terug. We komen elkaar IRL nog wel eens tegen, hoop ik.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #113 Gepost op: 2011/04/14, 10:27:30 »
WB Gerrit, goed om te lezen dat je weer (bijna) heelhuids thuis bent gekomen.

Laat jezelf maar goed nakijken en onderzoeken, want je weet maar nooit wat je hebt opgelopen daar.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2011/04/14, 12:55:53 »
Hallo

Dank u en ik laat mij maandagmiddag maar even controleren, maar op het moment voel ik mij kiplekker.

De Gorilla Removal Service mop, post ik hier ook maar even, ik zet hem hier in het Nederlands en afhankelijk
van hoe je hem opleukt en bijbehorende grimassen trekt, kun je misschien ook ergens een korting lospeuteren  ;)
Misschien heb ik mijn gezicht (babyface met grijns) ook wel mee en gaat die vlieger dan niet op.
Daarbij is men in Gambia meer aan sagen gewend en niet zozeer aan moppen, en heb ik hem redelijk kuis
gehouden; lees voor kruis (ballen) =groin area bijvoorbeeld. Mensen in Gambia liggen soms ook in een deuk
om films met flink wat bloederige actie, waarvan een Europeaan de humor echt niet kan inzien.

Gorilla Removal Service;

Een man die voor een organisatie iets in Afrika doet, wordt gestationeerd in een hutje ergens aan de rand
van de jungle. Heeft het daar goed naar zijn zin en doet daar zijn ding. Op een dag kijkt hij naar buiten door
zijn raam en ziet in de boom naast hem een forse gorilla en durft prompt het huis niet te verlaten. Hij belt
iemand van zijn organisatie en vertelt hem dit. Die geeft als reactie; blader even in je gouden gids en bel
de gorilla verwijderingsservice die men heeft in dit land.
Hij vindt inderdaad dat nummer en belt ze, de eerste vraag die hij krijgt is; "die gorilla, is dat een mannetje
of een vrouwtje"? "Zo te zien een mannetje", vertelt hij; "oke dan komen we direct", is het antwoord.
Een pickup truck komt later aangereden en een man stapt uit, met in zijn ene hand een lange stok en in
de andere een shotgun en handboeien, in zijn kielzog loopt een hondje mee."Wat is je plan om die gorilla
hier weg te krijgen", vraagt hij aan de service figuur. "Nou heel makkelijk, jij krijgt van mij de shotgun en
de handboeien en gaat klaar staan. Ik klim de boom in en geef die gorilla een por met die stok, waarop
die zeer waarschijnlijk naar beneden lazert. Op dat moment komt de hond in actie en bijt hem hard in zijn kruis.
Natuurlijke reactie van de aap in kwestie is, dat hij zijn handen ervoor gaat houden en op dat moment sla je
hem in de handboeien". De man zegt;" jaja, dat ielige hondje zeker"."Nou", zegt die serviceman,"vergis je niet
in de hond; die is goed afgericht en heeft kaken als een haai". Oke, goed", zegt die man, "waarom heb ik dan
ook eigenlijk die shotgun er nog bij"?
"In het geval dat ik nou per ongeluk, eerder uit de boom val als die aap, dan moet je de hond neerschieten".

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/08/14, 00:18:44 door mrGee »

« Reactie #115 Gepost op: 2011/04/14, 22:23:06 »
XD

Offline joop13

• Lid
« Reactie #116 Gepost op: 2011/04/15, 16:33:46 »
Vooreerst: nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Gerrit.

Twee: weer hartelijk welkom in Nederland.

Drie: sterkte met je stenen, ik weet hoe vervelend gevoel dat is.....

Vier: Binnenkort hebben we weer contact....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #117 Gepost op: 2011/04/15, 21:43:58 »
Hoi Gerrit,

Met terugwerkende kracht het verhaal van deze trip gelezen.
Was erg boeiend. Eigenlijk zou je dat moeten bundelen!

Spreek je misschien binnenkort wel weer bij de club in Apeldoorn.
Geef je weer een presentatie?

En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!!  :D

hartelijke groet, Maarten

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #118 Gepost op: 2011/04/16, 11:27:56 »
Hallo

Bedankt nog voor de felicitaties  ^-^

@ Joop, het schijnt bij nader inzien, waarschijnlijk niet een niersteenaanval te zijn geweest, bij navraag
(ik heb er nog maar niet op gegoogled) lijkt het een klaplong of iets met de milt te zijn (geweest)
Ben benieuwd of daar nog van te terug is te vinden alhier.

@ Maarten, 14 mei schijnt er weer een bijeenkomst te zijn, dus tijd zat om wat uit te zoeken, ik heb
slechts iets van 1500 foto's, dus 10 minuten weet ik wel te vullen dacht ik zo  =D

Groeten Gerrit

Offline MinsH

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2011/07/12, 01:28:01 »
Het blijft angstwekkend stil op dit forum sinds Gerrit terug is. Communiceren jullie via andere kanalen? En mag ik ook meedoen?

« Reactie #120 Gepost op: 2011/07/12, 08:42:44 »
Voor mensen die willen meedoen:
http://www.goforafrica.nl/

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #121 Gepost op: 2011/07/12, 13:22:17 »
Hallo

Inderdaad, dit draadje schiet bij tijd en wijle weer omhoog, op de achtergrond gebeurt er van alles en
ook wel een beetje niets. Dat heeft met meerdere dingen te maken, waaronder  ook een beetje mijn
persoonlijke situatie. Ik heb in zekere zin, last van een Afrikaanse mind set; ik heb neiging bij veel zaken
hier te denken  "waar gaat dit eigenlijk over". Kortom bij veel dingen, zit ik nog steeds met mijn hoofd bij
projectjes in Afrika, terwijl ik hier wordt geacht ook een beetje mijn geld te verdienen. (zie zieltogende
zzp-beweging  ;))

Veel zaken bij Go for Africa zijn nu ook wat onduidelijker als vorig jaar, daar volgen nog wat vergaderingen
over. Aan de uitkomst daarvan wordt ook bekeken hoe nu verder. Zo is helaas deze week duidelijk
geworden dat er een bepaalde subsidie niet is toegekend. Vorig jaar was het één en ander al moeilijk
te realiseren, zo is er toen voor vervoer van o.a. de computers en de autotechnische materialen de
samenwerking gezocht met het Gambianfuturefund om samen en container daarheen te krijgen
waarbij zij het transport konden betalen.

Deze keer is het onzeker of er überhaupt een container wordt weggestuurd. Bij niet wegsturen worden wat
computers in de auto's zelf daar naartoe gereden; dat is niet optimaal maar het is niet anders.
Vervoer van een lege container kost al gauw iets van 6000 of 7000€ ook een beetje naar gelang van hoe de
pet van de douane staat

Wat betreft inzamelen; men heeft nu iets van 120 tft's (via de de kanalen van MinsH, nog bedankt daarvoor)
en een toezegging van een school (via joop13) voor een groot aantal machines. Ik weet niet of die al in
de loods zijn op dit moment. We zoeken nog luidspreker setjes voor educatie en spanning sloffen (verdeeldozen),
beiden zullen denk ik wel nieuw aangeschaft dienen te worden.

Dus, qua hardware schijnen we er beter voor te staan als vorig keren. Binnenkort gaan we eens nadenken over
de remasteringen; ik wou nog even wachten totdat 10.04.3 uitkomt en dan vanaf daar het lijstje met software
en wat andere (nieuwe dingen) erop en flink testen. Idee is nu ook om meer dedicated machines te maken; dus
expliciet automotive/ expliciet lagere school/expliciet ziekenhuis. Waarbij, omdat de remastering dvd's toch
mee gaan, enkele machines daar op wens kunnen worden omgezet naar een andere functie.
Want naast de software moeten er nog flink wat movies en pdfs/ebooks op. Dit laatste is eigenlijk nog belangrijker
dan de programmatuur, zien is doen in Afrika en papieren boeken wegen gewoon teveel.

Vorige inzet was er echt haast mee, vanwege het tijdig moeten inpakken van de container, die haast lijkt nu in
ieder geval minder te zijn. En om geld te genereren (bijv. voor aanschaf van die spannings sloffen) kan mogelijk
een klein deel van de hardware na te zijn gecontroleerd en voorzien van software, dan aan een andere stichting
worden "verkocht". Waarbij dus niet de machine nog wat waard is, maar meer de moeite die erin is gestoken en
het geld controleerbaar ten goede moet komen aan Afrika. Machine gaat dan via de andere organisatie naar een
andere deel van Afrika (tenminste, dit moet nog besloten worden)

Via één van de Go for Africa gangers is er ook nog een ict-er, die dicht in de buurt woont van Boekel (waar de loods staat)
en die kennis van Linux heeft en hardware kan herstellen binnen gerold. Ik heb net vandaag een antwoord mailtje van hem
gehad. Dus via deze Helpdesk Gambia draad kan er wel weer wat geregeld worden, via Pb's naar mij toe en via de
officiële goforafrica website mailadres info@....... (of ook wel jan@..........) kan dat ook (Jan Huizinga stuurt dat toch
vaak weer door naar mij)

@MinsH, leuk dat je het in ieder geval in de gaten houdt, als je dit draadje zo volgt, zie je dat het inderdaad met horten
en stoten gaat. En natuurlijk mag je meedoen, dat bepaal ik trouwens niet; iedereen die zich geroepen voelt, "mag
meedoen" (Mits je natuurlijk niet meer schade aan richt dan er al was  =D)
Daarbij lijkt het (en soms voelt dat ook zo) dat ik alles hier en daar regel, dat is ongewenst. Stel dat ik het niet meer trek
of inderdaad failliet ga en of ...... vul maar in. Dan mag het niet zo zijn, dat alles dan in stort, vandaar dat ik ook blij ben met
een ict-er daar in de buurt die ook betrokken is.  

Dit Gambia/Senegal helpdesk gebeuren heeft ook best wel een grote offspin; ik ken nu veel meer projecten in Afrikaanse
landen; een aantal organisaties wil op eigen kracht het educatie deel inzetten, ik heb mijn neus laten zien op wat colleges en
hogescholen die hun studenten bijv. iets nuttigs willen laten doen. Ook zie je dat de ebooks en movies die we overal vandaan
plukken een eigen impact kunnen hebben, op soms een hele community. Het is meer het verspreiden van een bepaald idee en de
plaatselijke bewoners maken dat dan tot een succes, dat gaat met kleine stapjes, maar kan grote (positieve) gevolgen hebben.
Dingen die in onze ogen al lang bekend zijn, daar hebben veel mensen in Afrika nog nooit iets van gezien en als ze het al zien
dan zie je soms hun ogen al oplichten en hebben ze al een toepassing bedacht of het iets aangepast, zodat het aansluit bij hun wens.

Groeten Gerrit

« Laatst bewerkt op: 2011/07/13, 09:52:04 door mrGee »

Offline MinsH

• Lid
« Reactie #122 Gepost op: 2011/07/13, 00:46:08 »
Hoi Gerrit, mijn vraag of ik mocht meedoen kwam voort uit het feit dat ik me een tijd geleden heb aangemeld en inderdaad na jouw terugkeer niks meer heb vernomen via dit forum. Dus ik vermoedde dat er andere kanalen waren waarin jullie vergaderingen, lezingen, werkgroepen etc. aan elkaar doorgaven. Daar wilde ik ook in gekend worden. Verder niks, nou ja, ik wil die mensen, waaronder jou, wel eens ontmoeten. En ik wil wel meewerken aan dingen, zoals installeren en testen en repareren. Zodoende.

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2011/07/13, 10:17:52 »
Hallo

Het enige (andere) actieve kanaal is email verkeer, dat at random naar gelang de situatie, soms naar
één persoon, soms naar meerderen wordt gestuurd. Vaak dan via Jan Huizinga die dan een advies
vraagt over bijv. aanbod hardware of een stukje logistiek. Vaak gooi ik dat weer in dit draadje of doe een
Pb naar de betrokkenen.
De vaste wekelijkse loods dag (nou ja vast; hij is al een paar keer opgeschoven) werd nogal eens gebruikt
als ijkpunt. Op zo'n dag zijn er dan wat mensen in de loods die zich bezighouden met classificeren van
goederen en inpakken container. Als ik dan een setje hardware klaar had maakte ik gewoon een afspraak
om het te gaan brengen en ook in de loods aan de slag te gaan met wat daar nog stond. Dus soms was ik
er om de week, soms een maand helemaal niet, het is nogal een eind rijden voor mij, vandaar.

Ik mail Jan wel en plak gewoon je berichtje van hierboven erin, ik kan me voorstellen dat als inderdaad de
machines die via joop13 daar al staan, dat er vanuit de hardware kant al aan het werk kan worden gegaan.
Een dag afspreken om elkaar daar dan te ontmoeten gaat wel lukken denk ik zo. Ik verwacht dat Jan nu eerst
wel bezig is met wat andere zaken, i.v.m. het niet toekennen subsidie; dat betekent automatisch ook dat
er op veel minder dagen mensen (waaronder hij zelf) in de loods aanwezig zullen zijn.

Groeten Gerrit

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2011/07/13, 12:56:01 »
@ MinsH je hebt een Pb van mij.