Hallo
Binnenkort (31 okt.) vertrek ik weer naar Gambia, dit keer met de Gambian Future Fund (die oa. de ticket hebben betaald)
Daar wordt samen met iemand van de Hogeschool Windesheim, die daar een educatie project doet, om het onderwijs
op nivo te krijgen, het ministerie van onderwijs benaderd met "onze" Go for Africa remastering, maar dan in een iets
ander jasje (ander behang, ik moet nog even logo's sprokkelen ;-) ) Door middel van een demo die ik nog aan het
voorbereiden ben op een laptop.
Apropos laptop; gisteren is er een hele stapel aan laptops gedoneerd, die allemaal moesten voorzien van software.
In no time die remasteringen op 25 Fujitsu Siemens Lifebook C1410 gezet; dat ging op zich van een leien dakje
(gelukkig maar, want ze gaan uiterlijk vrijdag de container in (nee niet de afvalbak

) Ze gaan als ondersteuning van het
project mee. Ik moet vandaag/morgen nog wat aan dat behang doen en gek genoeg aan de resoluties; ondanks dat ze
bouwtechnisch gelijk zijn( lspci geeft ook dezelfde chipset) zitten er kennelijk verschillen in de lcd panels zelf , ik ben nu 3
smaken tegen gekomen, een aantal native op 1280x800, maar de meesten op 1024x768 en een tussenvorm.
Wifi/audio/microfoon/netwerk en touchpad werkt out of the box.
Voor Go for Africa, dat aanstaande februari 2012 weer hoopt te vertrekken, ziet het er als volgt uit; dit jaar dus geen container,
geld is ernstig op. Wel gaan er weer studenten al rijdend daar naar toe en zij nemen een aantal computers mee in hun "barrel"
Intussen is er een tweede enthousiaste ict-figuur die ook mee gaat, als het goed is vormen wij daar een team. Dat zie ik
wel zitten, twee weten meer dan één en we liggen elkaar wel qua werk/karakter. Erik was altijd werkzaam in de Ict (zat met
name op een hoger level dan ik te rommelen in moederborden etc.) maar heeft een omschakeling gemaakt richting de zorg.
Van Linux weet ie deels wat van, maar hij pikt ontzettend snel op en heeft leuke andere initiatieven, waar ik weer niet aan had
gedacht; kortom lijkt me leuk.
Ook al omdat het niet geheel zeker is hoe één en ander uitpakt voor mij, Go for Africa betaal ik nl. zelf ('t is ook een beetje ipv. mijn
"normale" vakantie en deels aftrekbaar van de belasting ) en ik ben daar dan 6 weken. Waarin mijn vaste lasten wel doorgaan
en er niets verdiend wordt. Ben nu bezig met een raar soort bijbaantje op een fabriek, om toch wat extra geld te genereren.
(ik loop daar dus ook wel eens met een enorm kapmes te zwaaien en heb al een treffer geplaatst op mijn been, gelukkig
is het een bot kapmes) Sponsors zoeken is nou niet echt aan mij besteed en ik wil ook niet het idee hebben, dat als ik eens een
paar dagen daar mijn eigen plan trek, dat dat van een andermans centen gaat. Ik wil mij ook gaan oriënteren op een baantje
daar, voor een Europese firma, als het goed is heb ik in november daar een gesprek over, maar dat is een tussendoor idee
dat ik nog niet goed heb doorgenomen, we zien wel.
Ik meld me denk ik wel weer, als ik daar ben, ik zit dan niet in Tanji maar in een compound in Brikama, ik hoop nog wel wat mensen
op te zoeken her en der (Senegal (foto´s weer mee nemen etc.)).
Groeten Gerrit