@Track, je hebt een punt ivm de rechten. Maar dikwijls wordt er niet echt moeilijk gedaan, het zijn maar fragmenten & het is onbetaalbare reclame. Wie huurt er nu nog een video van Ghostbusters? Een Youtube hit kan dan veel helpen.
Anderzijds: een persiflage is veiliger (kent iemand een Mister T (The A Team) lookalike of Mister Bean? Of ...?), en we kunnen opnemen wat we willen. Carnaval komt er toch aan? Daar moeten toch wat kostuums en attributen te recycleren zijn? Qua Ghostbusters denk ik bv aan een kapotte bladblazer, een likje verf, wat folie en dat ziet er goed uit. Wat ik in mijn hoofd heb: iemand ontdekt een 'behekste' Pc, en roept de GhostBusters te hulp. Die kunnen er niets mee, hup: telefoontje naar een Soprano (een Hels Angel?), maar die doet het in zijn broek. Dan maar The A Team! Wandelt er plots een opoe de kamer binnen die zich doodleuk achter de Pc zet en ermee aan de slag gaat. De hele bende nieuwsgierig en al snel dolenthousiast. Dan denkt die Soprano: 'Dat moet ik hebben!'. Hij trekt zijn revolver en eist Ubuntu op. Waarop opoe: 'Dat kun je niet stelen. Het is gratis!'. Eindshot: depressieve Soprano (wegens fin de carière). Ofzoiets. Of: een fake tv-journaal. Een anker kondigt een 'onbekend computervirus' aan en gaat live naar de verslaggever ter plaatse. Die intervieuwt een gezagsddrager die wat blabla verkoopt en ondertussen loopt opoe het beeld binnen en... Om het echt simpel te houde kan het in stop motion met wat pancartes tussen (zoals in een stomme film dus).