Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!  (gelezen 41787 keer)

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #125 Gepost op: 2009/12/23, 22:36:13 »
@Leendert: dat ziet er goed uit.  Meteen maar geprobeerd.
En daarmee terug naar het topic.
Iedereen heeft een brievenbus .  Toch?  En die is toch duidelijk zichtbaar?  En daar is toch wel plaats voor een sticker?  Tijd om je te outen!  Zo bv:



of:


« Laatst bewerkt op: 2009/12/24, 15:17:52 door Johan Nooyen »
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #126 Gepost op: 2009/12/23, 22:38:55 »
Oops, da's valt wel heel groot uit.
Het is dan wel al een jaar geleden dat imgdumper.nl een update heeft gekregen, maar het werkt dus prima, zonder franjes of reclame.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/24, 15:22:54 door Johan Nooyen »
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #127 Gepost op: 2009/12/24, 15:44:31 »

Kun je zo laten drukken voor een paar euro... Maar waarschijnlijk mag ik em niet opplakken van m'n ouders :)


edit: of deze:

"Hè?!" IK HERHAAAAAL: Oeboentoe!
« Laatst bewerkt op: 2009/12/24, 15:50:20 door Luuk58 »

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #128 Gepost op: 2010/01/05, 23:12:51 »
-lang verhaal-
Dat kan toch veel simpeler!


Simpele computeraar:
"Oh nee, mijn computer loopt weer vast! Ach en wee, warempel, etc. Wat moet ik nu toch doen!"

*deur wordt opengetrapt*

Nerd in een superman-pak met een zware supermannenstem:
"Ik kan je redden!" *tatadaaa*

Nerd in superman-pak laat ubuntu cd zien oid.
[insert infomercial-achtige promotiebeelden voor ubuntu here]

Simpele computeraar met werkende computer:
"Dank u, nerd met superman-pak en ubuntu cd!"

Nerd in superman-pak vliegt weg en link naar site over ubuntu komt in beeld.




Oh.
Nee.
Laat maar.
Te veel fantasie. :')
en die op post 104 vind ik wel wat hebben
voor muziek kan je terecht op http://www.jamendo.com
kies dan in het menu boven Muziek => Creative commons klik
kies dan op die pagina voor de bovenste rij  met daar boven atribution  en in die rij staat rechts (meer albums) (met de zelfde licentie)
Die muziek mag je gebruiken als je maar verteld van wie het is en welk nummer en album het is en er bij vermeld dat het onder een creative commonslicentie vrij gegven is
Di6t kan aan het einde van de filmin de aftiteling
voor meer over creativecommons http://www.creativecommons.org

groetjes van reekje

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #129 Gepost op: 2010/01/05, 23:54:08 »
Even kort samenvatten:
- Linux/Ubuntu is niet aggressief, wat een handicap is in het media/reclame landschap.
- Een YouTube filmpje kan wonderen doen, maar wie maakt dat filmpje dan eens!?!
- De traditionele massamedia (radio/tv) negeert Linux/Ubuntu compleet.  Wie heeft de juiste contacten, of een briljante inval?
- Ideeën genoeg hier, maar wie doet iets?
- Stickers laten maken kost niets & iedereen heeft een brievenbus.

Vergeet ik nog iets?
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #130 Gepost op: 2010/01/05, 23:56:19 »
Argh!
Dit was ik vergeten:
- Linux/Ubuntu is niet nerdy!
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #131 Gepost op: 2010/01/07, 17:05:29 »
Argh!
Dit was ik vergeten:
- Linux/Ubuntu is niet nerdy!
Mee eenscher, dus correctie:
Nerd in een superman-pak met een zware supermannenstem:

Offline xubxub

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #132 Gepost op: 2010/01/13, 19:38:37 »
Mijn idee zou zijn om grote posters op te hangen in alle supermarkten in Nederland, op alle scholen,
in bushokjes van de belangrijkste busstations.

Groet,

Xubxub

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #133 Gepost op: 2010/01/13, 22:53:38 »
Dat zou helpen natuurlijk.  Alleen: wie gaat dat betalen?  En wat betreft die bushokjes: mag dat wel?  Het initiële idee van deze post was om Linux/Ubuntu/OpenSource in de media te krijgen.  Dus: kranten, radio, televisie, YouTube en dergelijke.  Zij het door 'massaal' mailtjes naar kranten (en de rest) te versturen of een leuk filmpje op YouTube te zetten.  Ik dacht net aan een filmpje van (een) hond(en) die bij baasje (aan de Pc) op schoot springen en al snel weer afdruipen.  Tot er een baasje is dat Ubuntu start: hond dol enthousiast, kwispelende staart, likjes alom.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #134 Gepost op: 2010/01/13, 23:17:36 »
Hier heb je van die "wildplakpalen", deze zijn door de gemeente neergezet om het wild plakken te voorkomen. Jaren terug heb ik met andere band-leden wel eens wild geplakt op het Leidseplein, een succes, binnen twee minuten waren we gearresteerd.  XD

Met die hond(en) vind ik een beetje onhygiënisch, tenzij je je de indruk wilt wekken dat de Ubuntu gebruiker bestand is tegen allerlei virussen. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #135 Gepost op: 2010/01/13, 23:26:07 »
Als dat goed gemonteerd is, met de juiste hond (een jack russel is hyperactief, maar als het hem niet interesseerd valt er niets mee aan te vangen), en: iedereen houdt van dieren.  Als soundtrack: Even a dog can shake hands (van Warren Zevon).
Wat mij betreft hangt de infantiliteit van een filmpje af van de maker ervan.  Kabouter Wesley had evengoed zeer infantiel en puberaal kunnen zijn.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #136 Gepost op: 2010/01/14, 00:05:44 »
Goh Arie,

Ok,  niet iedereen houdt van dieren, maar de meeste mensen wel.  En al helemaal in een filmpje.

Warren Zevon: voor wie Monty Python grappig vindt.

Er zijn geen slechte ideeën.  Slechte uitvoeringen ervan zijn legio.

Kabouter Wesley?  Zie: Monty Python, absurd, maar toch grappig.  Geen idee waar je de link met een OS vindt.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #137 Gepost op: 2010/01/14, 00:09:33 »
Voor de zekerheid: net even 'Warren Zevon' gegoogled.  Toch >4.000.000 hits, al is ie dan al 10 jaar dood.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #138 Gepost op: 2010/01/14, 00:16:51 »
Wat mij betreft: het was een voorbeeld van iets wat zeer goed infantiel had kunnen uitdraaien.  Gewoon de stem veranderen en het is al zo.  Het succes zit in de details.  Dit alles in antwoord op jou bemerkingen.  Nog een laatste opmerking: de beste schippers staan aan wal.
Case closed.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #139 Gepost op: 2010/01/14, 08:19:37 »
als idee voor een filmpje, een eenvoudig huishouden als begin, man en vrouw gebruiken de computer op gegeven moment verschijnen er irritante meldingen, van update tijden het werkzaamheden of foutmelding
op de pc of op geven moment is de man naar z'n werk, vrouw is thuis en gaat googlele, komt Ubuntu tegen, gaat het een en ander over lezen ook bv hoe de installatie gaat, download ubuntu en zet hem op een cd, gaat gelijk over tot installeren, erna gaat ze haar nieuwe installatie uit proberen, gaat eventueel naar het forum met vragen over virussen en defrafmenteren ed, later komt haar man thuis, waaraan ze met ros verld da ze de oplossing heeft gevonden en laat haar man de nieuwe besturings systeem zien, dan komt er en beeld over Ubuntu, ( moet nu aan het werk, sorrij)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #140 Gepost op: 2010/01/17, 22:03:31 »
als idee voor een filmpje, een eenvoudig huishouden als begin, man en vrouw gebruiken de computer op gegeven moment verschijnen er irritante meldingen, van update tijden het werkzaamheden of foutmelding
op de pc of op geven moment is de man naar z'n werk, vrouw is thuis en gaat googlele, komt Ubuntu tegen, gaat het een en ander over lezen ook bv hoe de installatie gaat, download ubuntu en zet hem op een cd, gaat gelijk over tot installeren, erna gaat ze haar nieuwe installatie uit proberen, gaat eventueel naar het forum met vragen over virussen en defrafmenteren ed, later komt haar man thuis, waaraan ze met ros verld da ze de oplossing heeft gevonden en laat haar man de nieuwe besturings systeem zien, dan komt er en beeld over Ubuntu, ( moet nu aan het werk, sorrij)
Je moet tonen waarom Ubuntu zo fijn is, niet waarom "dat andere" zo onfijn (ik ga niet bashen en spreek dus niet van slecht of dergelijk termen). Heb je succesvolle bedrijven dat ooit zien doen? Nou, in ieder geval komt het niet vaak voor en wij zouden ons ook niet tot dat niveau moeten verlagen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #141 Gepost op: 2010/01/17, 22:11:14 »
als idee voor een filmpje, een eenvoudig huishouden als begin, man en vrouw gebruiken de computer op gegeven moment verschijnen er irritante meldingen, van update tijden het werkzaamheden of foutmelding
op de pc of op geven moment is de man naar z'n werk, vrouw is thuis en gaat googlele, komt Ubuntu tegen, gaat het een en ander over lezen ook bv hoe de installatie gaat, download ubuntu en zet hem op een cd, gaat gelijk over tot installeren, erna gaat ze haar nieuwe installatie uit proberen, gaat eventueel naar het forum met vragen over virussen en defrafmenteren ed, later komt haar man thuis, waaraan ze met ros verld da ze de oplossing heeft gevonden en laat haar man de nieuwe besturings systeem zien, dan komt er en beeld over Ubuntu, ( moet nu aan het werk, sorrij)
Je moet tonen waarom Ubuntu zo fijn is, niet waarom "dat andere" zo onfijn (ik ga niet bashen en spreek dus niet van slecht of dergelijk termen). Heb je succesvolle bedrijven dat ooit zien doen? Nou, in ieder geval komt het niet vaak voor en wij zouden ons ook niet tot dat niveau moeten verlagen.

Helemaal mee eens, we moeten de kracht van Ubuntu laten zien zonder dat we de irritaties van andere OS'sen. Een goed voorbeeld is het idee (filmpje) van Thomas de Graaf een tijd geleden.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/17, 22:14:21 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #142 Gepost op: 2010/01/17, 22:12:52 »
Je moet tonen waarom Ubuntu zo fijn is, niet waarom "dat andere" zo onfijn (ik ga niet bashen en spreek dus niet van slecht of dergelijk termen). Heb je succesvolle bedrijven dat ooit zien doen? Nou, in ieder geval komt het niet vaak voor en wij zouden ons ook niet tot dat niveau moeten verlagen.

Apple doet niet anders dan Windows afkraken, in de Get a Mac-televisiereclames.... En heeft er waanzinnig veel succes mee. Mac versus PC (lees: Windows). De filmpjes zijn -terecht- razend populair. Lachen!  :D
http://www.apple.com/getamac/ads/
« Laatst bewerkt op: 2010/01/17, 22:18:20 door Pjotr »
Houd je Ubuntu gezond: vermijd 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Engels

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #143 Gepost op: 2010/01/17, 22:18:50 »
Dat men het leuk vindt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk overstapt op Apples. Denk eens aan Centraal Beher. Lachen joh! Even Apeldoorn bellen! Maar van welk bedrijf het was wist volgens mij lange tijd haast niemand. Laat staan dat de boodschap werd opgepikt. Pas later had het ook op die manier suc6, geloof ik.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #144 Gepost op: 2010/01/20, 19:30:41 »
Een groot pluspunt van Ubuntu ten opzichte van het besturingssysteem dat de doelgroep hoofdzakelijk zal gebruiken is de grafische installatie. Daar moet ook aandacht aan besteed worden als het kan.

Offline xubxub

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #145 Gepost op: 2010/01/23, 12:23:20 »
Een filmpje over Ubuntu lijkt me een strak plan.
Maar de meeste produkten worden aan de man gebracht door
een bepaalde beleving neer te zetten.
Anders worden verzekeringen niet aan de man gebracht.
Wie van ons ken niet de reclame van het Zwitser Leven gevoel.
Het gaat om mensen een zweem van de Ubuntu-ervaring te laten beleven.

xubxub


Offline chaos7

  • Lid
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #147 Gepost op: 2010/01/24, 10:30:25 »
vervang die geek door een mooie jongedame (kom ik ook wel eens tegen in die filmpjes) en je hebt een halve beroepsbevolking over naar linux.

seks verkoopt!!!!!!!!
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #148 Gepost op: 2010/01/24, 10:48:11 »
vervang die geek door een mooie jongedame (kom ik ook wel eens tegen in die filmpjes) en je hebt een halve beroepsbevolking over naar linux.

Is al gedaan: http://www.youtube.com/watch?v=aufL76bXLAg

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Linux (Ubuntu) in de media krijgen. Visibiliteit is belangrijk!
« Reactie #149 Gepost op: 2010/01/24, 22:38:40 »
ik heb iets in mijn hoofd maar dat is een heel andere kant uit. Het ganse idee is echter nog niet ver gnoeg uitgewerkt om het er over te hebben hier. Misschien later eens...